Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En mocht Patrick Balk al maanden Marrokanen aan het schofferen zijn geweest dan is dat natuurlijk een andere context dan hoe zijn vader het in de media laat blijken. Verder vraag ik me af hoe het in overeenstemming kan zijn met hun statuten (aangezien ik zelf aan een nieuwe versie ervan voor mijn school aan het werken ben)\
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Sorry dat ik van fok quote, maar tis uit restricted Edition van de Telegraaf:
Verbod vlag op schooltas was dringend advies Gepost door Rob (R@b) - Bron: De Telegraaf (restricted editie) Gepubliceerd: dinsdag 1 februari 2005 @ 09:23 De schooldirectie van het Cals College in IJsselstein ontkent dat het aan twee leerlingen een verbod op het dragen van de Nederlandse vlag op een schooltas heeft uitgevaardigd. Volgens de school heeft men slechts gezegd dat ze ''ernstig moesten overwegen om de Nederlandse driekleur van hun schooltas te verwijderen, omdat het provocerend kon overkomen aan het adres van vooral de Marokkaanse medeleerlingen.'' Beide leerlingen, Patrick Balk en Mark de Mooij, vatten dit dringende verzoek echter wel degelijk op als een verbod. De voorzitter van de Centrale Directie van de school, drs. H.J. van Rooijen, bestrijdt dat de directie met het dringende verzoek om de driekleur te verwijderen uit angst heeft gehandeld. ''We hebben zuiver en alleen de veiligheid van de leerlingen op het oog. Van een verbod is geen sprake. We wilden het gesprek aangaan om duidelijk te maken dat we het vlaggetje niet zo'n goed idee vinden. Meer niet, ze mochten zelf beslissen.'' Bij de Telegraaf, die maandag aandacht aan de zaak besteedde, stroomden de woedende reacties op het verbod gisteren binnen. Ook op FOK! reageerden zaterdag al talloze users negatief op 'het advies' van de schooldirectie. Ook Tweede Kamerleden mengden zich in de discussie. VVD-Kamerlid Arno Visser vraagt zich af hoe een Nederlandse vlag in hemelsnaam provocerend kan zijn. PvdA-Kamerlid Mariëtte Hamer noemt het vlagverbod ''een vreemd verhaal. Het is weliswaar heel moeilijk reageren op een incident, maar als de enige reden van de school het provoceren is, dan vind ik dat zwaar overdreven'', aldus Hamer. Zowel de PvdA en Kamerlid Geert Wilders willen opheldering van minister Van der Hoeven van Onderwijs over de kwestie. ''Het gebruik van onze vlag mag niet worden verboden'', aldus Wilders. VVD en CDA vinden het een zaak van de school, die men onderling moet oplossen. http://frontpage.fok.nl/nieuws/50842 ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
lonsdale pak aantrekken, hoofd kaalscheren, hakenkruizen op je mouwen, en dan een marrokaanse vlag op je tas. En dan iedereen die kritiek heeft vervolgens aanklagen wegens discriminatie. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Wel grappig dat die knakker volgend jaar 't leger in wil,maar zodra die directeur wat zei over dat vlaggetje, meteen zn pappie opbelde....
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Oh well, hij doet me vaagweg denken aan een Rotterdamse gast die bij mij in de vierde in de klas zat en die best aantrekkelijk was... maar goed die werd ook teruggestuurd bij de Romereis omdat hij in een of ander gevecht kwam ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
dan nog is het onzin om te verbieden *uch* dringend te verzoeken om de nederlandse driekleur te verwijden ik bedoel als ik nu verhuis naar duitsland bv. dan gaan ze toch ook niet zeggen tegen een duitse leerling he haal die duitse vlag van je tas die nederlanders kunnen geprovoceerd raken sjees
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder discussiewaarde a la "tiswah" Joostje | 500 | 22-02-2005 12:27 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
oorzaak Marokkanenhaat ? Love & Peace | 368 | 12-02-2005 13:48 |