Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2005, 16:55
Verwijderd
misschien zijn dat wel kruidnagel sigaretten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2005, 17:01
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 03-02-2005 @ 17:55 :
misschien zijn dat wel kruidnagel sigaretten
ja misschien he
Oud 03-02-2005, 17:03
Verwijderd
Misschien zitten we er wel naast
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 18:07
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 01-02-2005 @ 17:40 :

ik gebruik: wiet, hasj, speed, mdma, pillen, keta
Ben ik verslaad: Nee
.
behalve aan wiet..
jah sorry maar tis veels te lekker en ik kan niet zonder i guess
Oud 03-02-2005, 18:11
ShitVisjes
ShitVisjes is offline
ik ben nu een week, inmiddels al 1week+8uur&20min, gestopt met blowen. En dat bevalt goed, was er dus wel aan verslaafd, nog steds wel n drang, maar ik kan wel zonder blijkt. En definitief stoppen, nee. Bullshit, t is lekker, en ik word er creatief van... Maar als ik het te veel doen doe ik niks met m'n ideeën, en ik wil de vage ideeën terug, de charmes van "vroeger"
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 18:25
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 03-02-2005 @ 17:47 :
In dat andere topic meenden jullie nog wel dat needlefreak alleen verslaafd was.
Lijkt er niet op he, als ik dit zo lees. Tsssk.
Mischien hebben wij een andere mening over verslaafd zijn. Veel gebruiken wil niet meteen zeggen dat je ook verslaafd bent. En kan je ook ontopic reageren of is dat te veel gevraagd?

Ontopic:

Ik kwam er vandaag achter toch echt verslaafd te zijn aan cafeïne. Ik werd te laat (kwart over 9 ipv half 8 ) wakker en moest dus meteen weg zonder koffie te drinken wat ik normaal wel doe. Rond een uur of 10 kreeg ik knallende koppijn en toen ik koffie had gehad was het weer over.

Laatst gewijzigd op 03-02-2005 om 18:30.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 18:28
ShitVisjes
ShitVisjes is offline
Citaat:
wammus schreef op 03-02-2005 @ 19:25 :

Ik kwam er vandaag achter toch echt verslaafd te zijn aan cafeïne. Ik werd te laat (kwart over 9 ipv half 8 ) wakker en moest dus meteen weg zonder koffie te drinken wat ik normaal wel doe. Rond een uur of 10 kreeg ik knallende koppijn en toen ik koffie had gehad was het weer over.
heb ik ook... Maar een "O.D." is ook erg kut
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 18:47
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
wammus schreef op 03-02-2005 @ 19:25 :
Mischien hebben wij een andere mening over verslaafd zijn. Veel gebruiken wil niet meteen zeggen dat je ook verslaafd bent. En kan je ook ontopic reageren of is dat te veel gevraagd?

Ontopic:

Ik ga af op wat jullie verslaafd noemen wammus, zeg dit niet op basis van veel gebruiken.
Oud 03-02-2005, 18:47
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
+ Wat ik gebruik en of ik verslaafd ben lijkt me nogal voor de hand liggend
Oud 03-02-2005, 19:01
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 03-02-2005 @ 19:47 :
nah, volgens mij kan je wel wat prozac of lithium ofzo gebruiken
Oud 03-02-2005, 19:09
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
little nemo schreef op 03-02-2005 @ 20:01 :
nah, volgens mij kan je wel wat prozac of lithium ofzo gebruiken
truesome. grappig om te zien hoe zo'n labiele meid probeert zich te verheven via dit forum
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 19:11
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Je gebruikt niets en bent ook niet verslaafd. Is dat nou zo moeilijk? Laat dat nou precies de reden zijn dat je hier niets te zoeken hebt. Je hebt geen enkele interesse in drugs en ik denk zomaar dat die er ook niet gaat komen. Het enige wat je op dit subforum doet is zeiken op mensen die drugs gebruiken en roepen dat iedere gebruiker meteen maar verslaafd is. Ga dat alsjeblieft op onzin doen want daar hoort het thuis.
Oud 03-02-2005, 19:18
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
]{ing schreef op 03-02-2005 @ 20:09 :
truesome. grappig om te zien hoe zo'n labiele meid probeert zich te verheven via dit forum
met mijn psychologische achtergrond was het ook absoluut niet als grapje bedoelt. ik probeer dat arme kind tegen zichzelf te beschermen; ze moet leren inzien dat een leven zoals zij dat leeft weliswaar gezondheid brengt, maar zeker geen geluk. daarvoor is een wat relaxtere instelling toch wel vereist en voor zover ik het op d&a heb gezien ontbreekt dat bij haar volkomen.
Oud 03-02-2005, 19:23
]{ing
]{ing is offline
mijn post is ook ernstig bedoeld, en niet als grap. ik ken de persoon in kwestie niet maar dat is wat ik opmaak uit de manier waarop ze zich hier profileert. eigenlijk is het woord grappig enigzins misplaatst. en verder klopt datgene wat je zegt volledig

Laatst gewijzigd op 03-02-2005 om 19:26.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 19:26
655321
655321 is offline
Citaat:
little nemo schreef op 03-02-2005 @ 19:18 :
met mijn psychologische achtergrond was het ook absoluut niet als grapje bedoelt. ik probeer dat arme kind tegen zichzelf te beschermen; ze moet leren inzien dat een leven zoals zij dat leeft weliswaar gezondheid brengt, maar zeker geen geluk. daarvoor is een wat relaxtere instelling toch wel vereist en voor zover ik het op d&a heb gezien ontbreekt dat bij haar volkomen.
Met mijn psychologische achtergrond vind ik dit toch wel enorm dikke onzin.

Ik ben nergens verslaafd aan, hoewel ik wel nogal wat drink soms en rook, paddos gebruik en andere harddrugs staan ook nog steeds op mn to do list. binnenkort.
Oud 03-02-2005, 19:28
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
655321 schreef op 03-02-2005 @ 20:26 :

Ik ben nergens verslaafd aan, hoewel ik wel nogal wat drink soms en rook, paddos gebruik en andere harddrugs staan ook nog steeds op mn to do list. binnenkort.
wat zegt jou dat het enorm dikke onzin is?
en welke harddrugs wil je proberen? hoezo 'andere harddrugs'? drank, tabak en paddo's zijn toch geen hd?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Ik wil reageren..

maar ik wil geen ban..

Tricky..
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 19:34
655321
655321 is offline
Citaat:
]{ing schreef op 03-02-2005 @ 19:28 :
wat zegt jou dat het enorm dikke onzin is?
en welke harddrugs wil je proberen? hoezo 'andere harddrugs'? drank, tabak en paddo's zijn toch geen hd?
Ik vind het achterlijk om iemand lithium aan te raden als jij vindt dat die persoon niet "relaxed" overkomt op een internet forum.
Ik wil xtc proberen en misschien speed, ik zie wel. Verder was mn reply inderdaad beetje raar geformuleerd. boeiend.
Oud 03-02-2005, 19:43
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
655321 schreef op 03-02-2005 @ 20:34 :
Ik vind het achterlijk om iemand lithium aan te raden als jij vindt dat die persoon niet "relaxed" overkomt op een internet forum.
Ik wil xtc proberen en misschien speed, ik zie wel. Verder was mn reply inderdaad beetje raar geformuleerd. boeiend.
Ik zal verder maar niet uitwijden over 'yab-yum', is toch verspilde energie. Ik raad je aan, als je xtc wilt gebruiken, om ervoor te zorgen dat je een zuivere/goede pil hebt. Dat kan natuurlijk met een testkitje of bij een goede smartshop. Mocht dat niet lukken zou ik zorgen dat je puur mdma poeder hebt, dat heeft een effect dat te vergelijken is met goede xtc. Speed raad ik iedereen af, afgezien van mn persoonlijke ervaring(en) heb ik gezien wat het doet met mensen die vaker gebruiken en dat is niet al te fris.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 19:45
wann
wann is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 03-02-2005 @ 17:44 :
Heb je het ook wel eens een jaar geprobeerd dan zoals die persoon boven je?
Een jaar zonder alcohol zoals de persoon boven me of een jaar zonder alles?

Ik ben weleens 3 maanden ofzo zonder alcohol gegaan. Dat ging natuurlijk gemakkelijk.
De rest van de dingen, met uitzondering van caffeïne, gebruik ik onregelmatig en ga ik af en toe ook wel best lang zonder en ben ik niet in de verste verte verslaafd aan.
Caffeïne is een andere zaak, maar ik voel ook echt niet de nood om er van af te kicken. Het is beter met dan zonder, ook al ben ik wel tijden zonder gegaan (ging me uiteraard ook gemakkelijk af).
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 19:46
655321
655321 is offline
Citaat:
]{ing schreef op 03-02-2005 @ 19:43 :
Ik zal verder maar niet uitwijden over 'yab-yum', is toch verspilde energie. Ik raad je aan, als je xtc wilt gebruiken, om ervoor te zorgen dat je een zuivere/goede pil hebt. Dat kan natuurlijk met een testkitje of bij een goede smartshop. Mocht dat niet lukken zou ik zorgen dat je puur mdma poeder hebt, dat heeft een effect dat te vergelijken is met goede xtc. Speed raad ik iedereen af, afgezien van mn persoonlijke ervaring(en) heb ik gezien wat het doet met mensen die vaker gebruiken en dat is niet al te fris.
uh..
Dankjewel voor het goedbedoelde advies. Maar ik kan echt wel op mezelf passen papa, ik ben een grote meid.
Oud 03-02-2005, 19:46
]{ing
]{ing is offline
ik dacht laat ik eens behulpzaam zijn is het ook niet goed
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 19:49
655321
655321 is offline
Citaat:
]{ing schreef op 03-02-2005 @ 19:46 :
ik dacht laat ik eens behulpzaam zijn is het ook niet goed
Hehe, jawel hoor dude, ik vind het wel lief maar ik heb niet nóg meer mensen nodig die me de les proberen te lezen met dit soort dingen.
Oud 03-02-2005, 20:06
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
655321 schreef op 03-02-2005 @ 20:26 :

hmz...en met mijn kennis van jou verbaast me zo'n serieus antwoord me totaal niet

trouwens

ik heb nog steeds meer psychologie gehad dan jij
Oud 03-02-2005, 21:56
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
jenk!

wat een gezeik allemaal in dit topic..
Oud 03-02-2005, 22:51
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
wammus schreef op 03-02-2005 @ 20:11 :
Je gebruikt niets en bent ook niet verslaafd. Is dat nou zo moeilijk? Laat dat nou precies de reden zijn dat je hier niets te zoeken hebt. Je hebt geen enkele interesse in drugs en ik denk zomaar dat die er ook niet gaat komen. Het enige wat je op dit subforum doet is zeiken op mensen die drugs gebruiken en roepen dat iedere gebruiker meteen maar verslaafd is. Ga dat alsjeblieft op onzin doen want daar hoort het thuis.
Oh. Ha. Dat heb je fout. Ik heb zeker wel interesse in drugs. Alleen niet op de manier van: ah ik ga eens even uitzoeken wat er is en dan mijn lichaam en geest er lekker mee molesteren.
Ik vind met name de werking interessant.
Oud 03-02-2005, 22:53
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
little nemo schreef op 03-02-2005 @ 20:18 :
Dan kijk je eens wat verder dan d&a.
+ Wat versta je eigenlijk onder relaxt? Wat ben ik dan wat mij ongelukkig zou maken?
Ik leef liever zonder drugs en m.i. maakt mij dat gelukkiger dan met.
Oud 03-02-2005, 22:55
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 03-02-2005 @ 23:53 :
+ Wat versta je eigenlijk onder relaxt? Wat ben ik dan wat mij ongelukkig zou maken?
fijn, we weten nu allemaal dat jij anti-drugs bent. Straight edge zijn is heel erg cool Maar ga nu maar lekker verder met je eigen leven, want het is nu wel duidelijk.
Oud 03-02-2005, 23:08
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
nah, t was niet zo serieus bedoeld maar ok

wat ik eronder versta is dat je niet overal zo'n probleem van maakt en ik ken je verder natuurlijk niet, maar uit je posts maak ik op dat je dat niet bepaald doet. door alles zo serieus te nemen ga je dingen sneller als een probleem zien, waardoor je het idee hebt een lastiger leven te hebben waardoor je dan weer minder snel gelukkig bent. om dat te voorkomen hoef je natuurlijk geen drugs te gebruiken, maar aangezien jij vaak nogal arelaxt op dingen hier reageert lijkt het mij dat het niet erg onreëel is te denken dat je de capaciteit om dingen wat chiller op te vatten niet hebt. maar nogmaals, misschien ben je irl wel totaal anders.

daarom noemde ik btw ook prozac en lithium, daarvan word je namelijk nogal stoïcijns waardoor je alles minder sterk ervaart en je dus niet meer zo hyper reageert. maar - om het serieuze gehalte van mn post maar hoog te houden - op zich ben ik nogal sceptisch tegenover het gebruik van dit soort middelen omdat ze alle gevoelens verminderen, dus ook positieve. daarnaast is het effect op lange termijn vrij slecht en is het dus m.i. niet een goed medicijn

trouwens, ik ben irl wel totaal anders dan op het forum. ik ben nl een nerd met bril enzo die nooit drugs gebruikt en alleen maar achter zn pc internet en programma's maakt enzo. dus ik verwacht dat jij ook wel een snuivende breezah bent.
Oud 03-02-2005, 23:11
Verwijderd
Citaat:
Hoe kun je dat weten als je het niet geprobeerd hebt?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 00:12
Verwijderd
Citaat:
Lilith schreef op 03-02-2005 @ 20:31 :
Ik wil reageren..

maar ik wil geen ban..

Tricky..
Dan doe ik het wel

YAB-YUM JE BENT AAN HET ZEIKEN. TMI. GEEN BEHOEFTE AAN. GS.

ontopic: Ik denk dat het met de meeste drugs zo is; met mate==geen groot probleem
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 02:12
Verwijderd
volgens mij is yabyum gewoon straightedge
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 07:06
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
volgens mij is yab-yum een gefrustreerd persoon zonder leven.
Oud 04-02-2005, 07:56
LiNiaaL
LiNiaaL is offline
Citaat:
slobowicz schreef op 01-02-2005 @ 19:12 :
ben k dan de eerste om et toe te geven..
verslaafd aan de wieries...
same here...
minderen kan ik wel, moet ook wel af en toe... maar stoppen... ik denk het niet
zoals type ook al zei, verslaafd aan de sfeer, verslaafd aan de gezelligheid, verslaafd aan ff de wereld wegflikkeren en met een paar maten chillen en niet aan de tijd hoeven denken of wat dan ook... potje schaken in de shop... urenlang... dat soort shit gewoon
gaat ook best veel geld aan op soms
ben dóór dat vele blowen (vooral in de 5e en 6e klas gymnasium) onderhand wel een beetje verslaafd geraakt aan nicotine ook denk ik. maar aan peuken zal je mij nog steeds niet zien hijsen hoor. tis alleen dat als ik een paar dagen niet heb gesmookt ik wel es chagrijnig kan worden enzo. achja. dan maar weer 1 opsteken eh.

verder gebruik ik wel alcohol af en toe
verslaafd? nee man gek

ow enne
harddrugs? nee dankje. mij niet gezien.

[edit]en verder, euh:

Citaat:
Zero-Zero schreef op 04-02-2005 @ 08:06 :
[edit2]
ik moet nog ff zeggen...
ik vind t niet vet als mensen mij gaan vertellen hoe verslaafd ik ben of dat ik echt maar eens moet gaan stoppen (zoals mijn ex ), hoe slecht ik wel niet bezig ben en dat soort shit. ik bedoel... me 10x herinneren aan wat ik deed toen ik zat was, of me 10x vertellen dat ik sneller mijn zetten moet zetten bij het schaken, das tot daaraan toe. maar laat me dan zelf beslissen wat voor gevolgen dat zou moeten hebben
yab yum; misschien hebben meer mensen op dit forum dat. zo van 'bemoei je er niet mee ik kan zelf wel voor mezelf zorgen.' dat ze daarom zo vervelend tegen je doen. als je alleen geïnteresseerd bent in de werking... daarover kun je genoeg vinden op erowid of dergelijke sites . verder, ik weet niet hoe oud je bent (en hoe slim, ik bedoel je zegt op gymnasium te zitten nota bene) maar hier op dit forum (zo'n beetje voor drugsgebruikers snap je) binnenkomen om vervolgens alle mensen die drugs gebruiken (goh dat die hier ECHT zaten! wooooooow!) af te gaan zeiken, vind ik gewoon niet-goed-te-praten-kinderachtig.

Laatst gewijzigd op 04-02-2005 om 08:34.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 09:40
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
deadlock schreef op 04-02-2005 @ 01:12 :

ontopic: Ik denk dat het met de meeste drugs zo is; met mate==geen groot probleem
nah, dat is ook lekker vaag ... als je bijvoorbeeld jaren 1x in de week blowt kan dat niet zoveel kwaad, terwijl als je een tijdje 1x in de 2 weken xtc slikt je dat echt wel gaat merken
Oud 04-02-2005, 10:08
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-02-2005 @ 00:11 :
Hoe kun je dat weten als je het niet geprobeerd hebt?
Ik heb wel eens wat geprobeerd en het was smerig dus waarom zou ik ermee doorgaan.

+ Hoe weet je dat poep vies is als je het niet geprobeerd hebt?
Oud 04-02-2005, 10:16
Verwijderd
Citaat:
Zero-Zero schreef op 04-02-2005 @ 08:06 :
volgens mij is yabyum een bordeel
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 10:36
Verwijderd
Citaat:
Yab-Yum schreef op 04-02-2005 @ 11:08 :
Ik heb wel eens wat geprobeerd en het was smerig dus waarom zou ik ermee doorgaan.

Er is meer dan één type drugs.
Citaat:
Door eraan te ruiken.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 10:44
LiNiaaL
LiNiaaL is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 04-02-2005 @ 11:08 :

( AAAARGH STOMME !@#$%^&* )
doe nou es ff serieus

niemand zegt dat je ermee door hoeft te gaan... maarrr
tis gewoon dat
als je zo anti drugs bent
WHAT THE FUCK DOE JE HIER DAN
weet je.
dit forum is voor (nouja. misschien niet vanaf het begin zo bedoeld maar op dit wordt het nu eenmaal gebruikt voor) mensen, die lol kunnen hebben met drugs (de meesten ook zonder hoor wees niet bang) en hier met elkaar erover praten en veel onzin lullen in het izsadc topic. dat doen die mensen vreedzaam en over het algemeen met respect voor elkaar (ok toegegeven, af en toe zitten er wel wat zeikerds tussen). het is misschien moeilijk te begrijpen voor je maar men zit hier dus nog steeds echt niet te wachten op iemand die ons komt vertellen dat we wél verslaafd zijn, of afsnauwen zonder aanwijsbare reden oid. dus. zeg eens wat positiefs. of ga gewoon.

mja en dat poep vies is... dat is gewoon instinct snuggere.
niemand weet het zeker... maar het ruikt iig vies... heb jij het al eens geprobeerd? lijkt het jou misschien een 'vies idee' om het in te nemen?
mja. zo lijkt mij een spuit in jezelf steken, of een chemisch goedje door en rietje snuiven, een extreem ranzig idee. anderen hebben zelfs daar geen problemen mee. tja. maar ik ga me er niet aan ergeren dat er mensen zijn die dat doen en er verslaafd aan zijn (of erger nog, dat ze ook nog eens internet access hebben en op dit forum durven te komen).
Oud 04-02-2005, 10:45
LiNiaaL
LiNiaaL is offline
ok sorry van de lange klote post.... ben nog niet ontopic en kan dus wat chagrijnig reageren op bepaalde posts.
Oud 04-02-2005, 12:03
Envy
Envy is offline
Alcohol & wiet & nee.

@Yabyum: Volgens mij kan je je beter ergens anders druk om gaan maken. Hier bereik je echt geen flikker mee en het is alleen maar irritant.
Oud 04-02-2005, 12:15
Back Door Man
Back Door Man is offline
Koffie / Alcohol / Sigaretten / Hasj

Verlaafd ben ik alleen aan Koffie. ( En ik drink graag een biertje )

Soms rook ik 2 weken niet, blow ik 2 maanden niet. En soms rook ik een pakje per dag, en blow ik bijna elke avond.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 13:45
Verwijderd
ik smook iedere dag en tja misschien ben ik wel verslkaafd maar daar wil ik me niet bij neer leggen

bieren doe ik ook te veel dus ik weet het niet, ik heb iig een jaar of 2 terug ernstige neigingen naar alcoholisme vertoond

Laatst gewijzigd op 04-02-2005 om 16:12.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 18:59
big_my
big_my is offline
ik blow af en toe en ik heb wel s wat geslikt maar ik ben totaal nie verlaafd hoor
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 19:12
Lärm
Lärm is offline
Ik gebruik GHB, sos, hasj (en af en toe wiet), paddo's en binnenkort eindelijk een keer LSD.

Verslaafd?
Nee, al is het blowen soms toch wel erg lekker.
Speed en pillen ben ik mee gestopt omdat ik dat ook een tijd te leuk heb gevonden, maar er nu toch wel achter ben dat het (als je het regelmatig gebruikt) meer kapot maakt dan je lief is.
Oud 04-02-2005, 19:47
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-02-2005 @ 11:36 :
[B]

Er is meer dan één type drugs.Door eraan te ruiken.
Nou ik heb dus ook zo'n fantastisch inschattingsvermogen dat ik weet dat ik gelukkiger ben zonder drugs.
Oud 05-02-2005, 01:31
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 04-02-2005 @ 20:47 :
Nou ik heb dus ook zo'n fantastisch inschattingsvermogen dat ik weet dat ik gelukkiger ben zonder drugs.
Als je dan zo'n fantastisch inschattingsvermogen hebt: post hier @ d&a dan niet meer zo strontirritant.
Oud 05-02-2005, 01:46
Verwijderd
Inderdaad, met zo'n geweldig inschattingsvermogen valt het me toch wel een beetje van je tegen dat je hier al meer dan 2 keer hebt gepost terwijl iederen zich na 1 post al dood aan je ergerde.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 01:52
Verwijderd
Waarom wordt er nog zoveel energie gestoken in het reply'en op Yab-Yum duidelijk domme posts?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 01:59
cha0s
cha0s is offline
Je moet wat als je je verveelt.
Reageren

Regels voor berichten