![]() |
||
Citaat:
per·so·na·ge (het, de ~ (v.), ~s) 1 persoon 2 [theat.] persoon zoals uitgebeeld in een roman, verhaal, film enz. => figuur ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ja, en zoals topicstarter het bedoelde ging het om de tweede betekenis, betweter. Dat was wel overduidelijk. Ik zal het nogmaals voor de hardnekkigen onder ons uitleggen. Als je 'André van Duin' zegt, noem je geen persoange. Dan noem je een comedian. Noem je bijv. 'Ep Oorklep', dan noem je een personage van hem. Duidelijk nu? |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 12-02-2005 om 16:47. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Joh, ik had er niet eens op gelet. Maargoed, in dat geval: * Heel wat hopeloze gevallen uit GTST (met aan de top: Laura - of Martine - of Yasmin - of Dennis - of Bing ![]() ![]() * uhh.. uhh... tsjeezus ik kijk te weinig series. Ik vond dat Dirk Zeelenberg (dacht dat hij zo heette) een slechte vertolking van de rol van Bram in All Stars gaf, maarja, dan heb je het toch weer over de acteur... In ieder geval vond ik vanaf dat moment Bram een vervelend personage ![]() * Harry uit Oppassen (dat tering-mannetje ja). |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En jij noemt mensen hier dom??? ![]() Denk voortaan eerst eens na (desnoods met een woordenboek) voordat je mij de betekenis van het woord personage probeert te gaan uitleggen (ik had ook direct de Van Dale erbij kunnen halen, maar wilde je dat besparen, omdat dat vaak zo betweterig overkomt, door je verdere reactie vraag je er echter om). Zo voorkom je dat je jezelf nodeloos belachelijk maakt. Dat de topicstarter puur en alleen 'typetjes/niet bestaande personen' bedoeld, waarvan hij 2 voorbeelden geeft, wil daarmee natuurlijk niet direct zeggen dat een ander soort personage niet genoemd mag worden. Jouw verstandelijke beperking van het woord personage duidt eerder op non-intelligentie, dan het bredere begrip ervan van de meeste mensen hier. Dusss: eerst nadenken, dan spreken ![]() ![]() Maar verder geeft het allemaal niet hoor ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Waar geef ik wat toe? Nee, de topicstarter vraagt om personages als in de tweede betekenis. Als je dat niet snapt, raad ik je een cursus begrijpend lezen aan. En dan komen er allemaal mensen die presentatoren enzo gaan noemen, of actuers. Dus ik stuur het topic bij -of probeer dat- en dan komt er een betweterig ventje -jij dus- met een Van Dale-definitie die er helemaal niets toe doet, míj even vertellen dat ík het niet goed heb begrepen. Ja, maak het nou! Het is duidelijk dat 'non-intelligentie' hier alleen op jou van toepassing is. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als ik net weer eens de complete Blackadder goes fourth achter de kiezen heb en dan Friends aanzet, zie ik toch weinig echt sarcasme en al helemaal geen cynische humor van Chandler. Gewoon een vervelend typetje dat één of twee afleveringen wel leuk is, maar na een poosje echt op mijn zenuwen ging werken. Chandler is de reden dat ik gestopt ben met Friends kijken. (ik hou trouwens sowieso niet zo van de meeste Amerikaanse sitcoms) Trouwens, niet alleen Chandler maar heel Matthew Perry is irritant aangezien hij niet in staat is iemand anders dan Chandler te spelen.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Jimmy Corrigan, the saaiest kid on earth #1359 Uice | 500 | 11-04-2011 22:51 | |
Films, TV & Radio |
welke film heb je gezien? DanielC | 500 | 24-07-2010 10:40 | |
Films, TV & Radio |
The L-Word Verwijderd | 500 | 06-03-2007 12:58 | |
Films, TV & Radio |
Welchen Film haben Sie zuletzt gesehen, und wie fandest du es? II DanielC | 500 | 06-11-2006 12:23 | |
Films, TV & Radio |
welke personages in series/programma's heb je een hekel aan? Starbuck | 80 | 11-07-2002 18:09 |