Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2005, 15:32
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-02-2005 @ 14:32 :
De mensen die jij opnoemde, zijn zichzelf. Een personage is iets wat je spéélt. Acteur: Ed O'Neill. Persoange: Al Bundy. Acteur: Matthew Perry. Personage: Chandler. Zo moeilijk is het allemaal niet.

Volgens de Dikke van Dale:

per·so·na·ge (het, de ~ (v.), ~s)
1 persoon
2 [theat.] persoon zoals uitgebeeld in een roman, verhaal, film enz. => figuur

Oud 12-02-2005, 15:36
snuvvel
snuvvel is offline
Bob Saget ofzo van de homevideo´s
Chris en die Iris uit ONM.. ZO irritant!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 15:49
Verwijderd
o ik vind de cock ook erg vervelend in baantjes, wat een suffe vent en dan zegt hij ook altijd, de cock, met c o c k... stom
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 16:03
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 12-02-2005 @ 16:32 :
Volgens de Dikke van Dale:

per·so·na·ge (het, de ~ (v.), ~s)
1 persoon
2 [theat.] persoon zoals uitgebeeld in een roman, verhaal, film enz. => figuur

Ja, en zoals topicstarter het bedoelde ging het om de tweede betekenis, betweter. Dat was wel overduidelijk. Ik zal het nogmaals voor de hardnekkigen onder ons uitleggen. Als je 'André van Duin' zegt, noem je geen persoange. Dan noem je een comedian. Noem je bijv. 'Ep Oorklep', dan noem je een personage van hem. Duidelijk nu?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 16:04
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
bertbart schreef op 12-02-2005 @ 16:26 :
wie zit er nou te wachten op de mening van een stel volkvermakers?
Heel wat mensen, aangezien hun voorstellingen drukbezocht zijn en ze regelmatig op tv uitgezonden worden.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-02-2005 @ 17:04 :
Heel wat mensen, aangezien hun voorstellingen drukbezocht zijn en ze regelmatig op tv uitgezonden worden.
leg me uit, waarom vind jij ze zo grappig?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 16:18
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
bertbart schreef op 12-02-2005 @ 17:12 :
leg me uit, waarom vind jij ze zo grappig?
Dat heb ik al eerder uitgelegd aan Dinalfos in dit topic, maar speciaal voor jou nog een keertje dan maar. Lebbis & Janssen vertegenwoordigen en bevestigen mijn mening over de huidige politiek en maatschappij. In alles wat ze roepen, kan ik me herkennen. Dat doen ze dan op een zo grappig mogelijke manier. Vind ik. Het ligt er maar net aan wat je grappig vind natuurlijk. Maar wat ze doen, is het bespreken van de politiek en proberen dat zo leuk mogelijk te maken. Het is natuurlijk ook altijd leuker om te lachen om dingen waar je het mee eens bent. Een rechtse cabaretier zou ik al veel midner leuk vidnen, omdat ik me aan zijn 'grapjes' alleen maar zou ergeren.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-02-2005 @ 17:18 :
Dat heb ik al eerder uitgelegd aan Dinalfos in dit topic, maar speciaal voor jou nog een keertje dan maar. Lebbis & Janssen vertegenwoordigen en bevestigen mijn mening over de huidige politiek en maatschappij. In alles wat ze roepen, kan ik me herkennen. Dat doen ze dan op een zo grappig mogelijke manier. Vind ik. Het ligt er maar net aan wat je grappig vind natuurlijk. Maar wat ze doen, is het bespreken van de politiek en proberen dat zo leuk mogelijk te maken. Het is natuurlijk ook altijd leuker om te lachen om dingen waar je het mee eens bent. Een rechtse cabaretier zou ik al veel midner leuk vidnen, omdat ik me aan zijn 'grapjes' alleen maar zou ergeren.
oke, maatschappij kritisch kun je best zijn, maar schrijf een brief naar de krant ofzo... en ik ben het misschien op veel standpunten wel met ze eens... maar het zwakt je betoog af, wanneer je het nodig vindt op de tegenpartij belachelijk te maken.. wat bezielt je om als een dwaas twee uur lang op een podium te staan en jezelf over alles en nog wat op te winden? je kunt best een prikkelende mening hebben of een beetje provoceren, maar ik vind de meeste caberetiers maar cynische zeikerds

Laatst gewijzigd op 12-02-2005 om 16:47.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 16:47
Verwijderd
Beau van Erverndorens, goh wat is die kerel irritant.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 12-02-2005 @ 17:47 :
Beau van Erverndorens, goh wat is die kerel irritant.
Beau is koel. Behalve in die reclame.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 16:56
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Xander Bijster uit What's With Andy
Oud 12-02-2005, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 12-02-2005 @ 17:56 :
Xander Bijster uit What's With Andy
Inderdaad
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 17:04
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
bertbart schreef op 12-02-2005 @ 17:31 :
oke, maatschappij kritisch kun je best zijn, maar schrijf een brief naar de krant ofzo... en ik ben het misschien op veel standpunten wel met ze eens... maar het zwakt je betoog af, wanneer je het nodig vindt op de tegenpartij belachelijk te maken.. wat bezielt je om als een dwaas twee uur lang op een podium te staan en jezelf over alles en nog wat op te winden? je kunt best een prikkelende mening hebben of een beetje provoceren, maar ik vind de meeste caberetiers maar cynische zeikerds
Juist dat ze zich zo opwinden, vind ik geweldig. Want ik herken mezelf erin. Ik kan mezelf ook zo geweldig opwinden over de politiek en maatschappij van vandaag de dag. En door die opwindinging, willen ze de boodschap denk ik harder over laten komen. Overigens is het altijd al een geliefd middel van cabaretiers geweest, om de draak te steken met de tegenpartij. Ow ja, en on a personal note: ik hou van cynisme.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 17:55
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
ffs, stelletje kemphanen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 18:39
Bell
Bell is offline
-carlo boszhard
-caroline tensen
- andre van duin
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 18:49
Smobbo
Smobbo is offline
Het valt me zwaar tegen dat Hans Kraaij Jr. nog maar 1 x genoemd is...
En ja het is een personage, want zo'n slecht gevoel voor humor kan je gewoon niet hebben, dat moet je spelen...
Oud 12-02-2005, 19:18
edvis
edvis is offline
Citaat:
N00dles schreef op 12-02-2005 @ 17:50 :
Beau is koel. Behalve in die reclame.

beau
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 19:20
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
sylvie meis
yorinde mol
chantal janzen

wat een dozen zeg
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 19:21
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
snuvvel schreef op 12-02-2005 @ 16:36 :
Chris en die Iris uit ONM.. ZO irritant!
Dat zijn m'n twee favorieten
Oud 12-02-2005, 20:29
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik geef het op met dit topic. Sommige mensen ZIJN gewoon graag dom.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 23:53
Faerie
Faerie is offline
Wat maakt het nu toch uit........
Laat mensen toch lekker hun mening geven over mensen op tv, ik heb de poster zelf er nog nooit over horen zeuren! Dus waarom zou jij dat wel doen?

Ontopic: het was trouwens idd Bob Saget ja, ik erger me al jaaaren aan die vent..
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 23:54
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-02-2005 @ 21:29 :
Ik geef het op met dit topic. Sommige mensen ZIJN gewoon graag dom.

Joh, ik had er niet eens op gelet.

Maargoed, in dat geval:

* Heel wat hopeloze gevallen uit GTST (met aan de top: Laura - of Martine - of Yasmin - of Dennis - of Bing Nouja, whatever )
* uhh.. uhh... tsjeezus ik kijk te weinig series.
Ik vond dat Dirk Zeelenberg (dacht dat hij zo heette) een slechte vertolking van de rol van Bram in All Stars gaf, maarja, dan heb je het toch weer over de acteur... In ieder geval vond ik vanaf dat moment Bram een vervelend personage
* Harry uit Oppassen (dat tering-mannetje ja).
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 00:37
RaoulDuke
RaoulDuke is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-02-2005 @ 17:03 :

Ja, en zoals topicstarter het bedoelde ging het om de tweede betekenis, betweter. Dat was wel overduidelijk. Ik zal het nogmaals voor de hardnekkigen onder ons uitleggen. Als je 'André van Duin' zegt, noem je geen persoange. Dan noem je een comedian. Noem je bijv. 'Ep Oorklep', dan noem je een personage van hem. Duidelijk nu?
Jaja, eerst geef je dus toe dat het wel degelijk beide kan, maar daarna probeer je toch ineens te beweren wat nou de werkelijke betekenis is van het woord personage?!
En jij noemt mensen hier dom???
Denk voortaan eerst eens na (desnoods met een woordenboek) voordat je mij de betekenis van het woord personage probeert te gaan uitleggen (ik had ook direct de Van Dale erbij kunnen halen, maar wilde je dat besparen, omdat dat vaak zo betweterig overkomt, door je verdere reactie vraag je er echter om). Zo voorkom je dat je jezelf nodeloos belachelijk maakt.
Dat de topicstarter puur en alleen 'typetjes/niet bestaande personen' bedoeld, waarvan hij 2 voorbeelden geeft, wil daarmee natuurlijk niet direct zeggen dat een ander soort personage niet genoemd mag worden.
Jouw verstandelijke beperking van het woord personage duidt eerder op non-intelligentie, dan het bredere begrip ervan van de meeste mensen hier.
Dusss: eerst nadenken, dan spreken
Maar verder geeft het allemaal niet hoor
Oud 13-02-2005, 05:04
2B!
2B! is offline
Mischien ben ik een heiden maar ik irriteer me aan chin chan en zn mede personages...
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 13:05
Menahem
Menahem is offline
Citaat:
Evil Murray schreef op 12-02-2005 @ 16:28 :
Jorinde Moll moet toch wel 't irritantst zijn dacht ik zo
Idd, Jorinde Moll. Hoewel Georgina Verbaan een goede tweede is.
Oud 13-02-2005, 13:54
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
RaoulDuke schreef op 13-02-2005 @ 01:37 :
Jaja, eerst geef je dus toe dat het wel degelijk beide kan, maar daarna probeer je toch ineens te beweren wat nou de werkelijke betekenis is van het woord personage?!
En jij noemt mensen hier dom???
Denk voortaan eerst eens na (desnoods met een woordenboek) voordat je mij de betekenis van het woord personage probeert te gaan uitleggen (ik had ook direct de Van Dale erbij kunnen halen, maar wilde je dat besparen, omdat dat vaak zo betweterig overkomt, door je verdere reactie vraag je er echter om). Zo voorkom je dat je jezelf nodeloos belachelijk maakt.
Dat de topicstarter puur en alleen 'typetjes/niet bestaande personen' bedoeld, waarvan hij 2 voorbeelden geeft, wil daarmee natuurlijk niet direct zeggen dat een ander soort personage niet genoemd mag worden.
Jouw verstandelijke beperking van het woord personage duidt eerder op non-intelligentie, dan het bredere begrip ervan van de meeste mensen hier.
Dusss: eerst nadenken, dan spreken
Maar verder geeft het allemaal niet hoor

Waar geef ik wat toe? Nee, de topicstarter vraagt om personages als in de tweede betekenis. Als je dat niet snapt, raad ik je een cursus begrijpend lezen aan. En dan komen er allemaal mensen die presentatoren enzo gaan noemen, of actuers. Dus ik stuur het topic bij -of probeer dat- en dan komt er een betweterig ventje -jij dus- met een Van Dale-definitie die er helemaal niets toe doet, míj even vertellen dat ík het niet goed heb begrepen. Ja, maak het nou! Het is duidelijk dat 'non-intelligentie' hier alleen op jou van toepassing is.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 15:23
June bug
June bug is offline
Caroline Tensen
Martijn Krabbe
Robert ten Brink
Silvie Meis
Chantal Jansen of hoe heet ze
meer kan ik er zo ff niet bedenken..
Oud 13-02-2005, 15:50
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 12-02-2005 @ 18:55 :
ffs, stelletje kemphanen.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 20:00
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-02-2005 @ 23:06 :
Ik vraag me af waarom je Chandler irritant vindt. Houd je niet van sarcasme of cynische humor?
Ik ben er dol op. Maar wat heeft dat met Chandler te maken?

Als ik net weer eens de complete Blackadder goes fourth achter de kiezen heb en dan Friends aanzet, zie ik toch weinig echt sarcasme en al helemaal geen cynische humor van Chandler. Gewoon een vervelend typetje dat één of twee afleveringen wel leuk is, maar na een poosje echt op mijn zenuwen ging werken. Chandler is de reden dat ik gestopt ben met Friends kijken. (ik hou trouwens sowieso niet zo van de meeste Amerikaanse sitcoms)

Trouwens, niet alleen Chandler maar heel Matthew Perry is irritant aangezien hij niet in staat is iemand anders dan Chandler te spelen.
Oud 13-02-2005, 20:06
Ketjing
Ketjing is offline
met stip op 1:
Francis Hoenselaar als commentator bij Darts
mens houd toch je muil met je gezeik
Oud 13-02-2005, 20:26
Friendly Friend
Friendly Friend is offline
Yorinde Mol
Bart Peeters
Patty Brard