Woon sinds mei op mezelf en heb altijd bijgehouden wat mijn kosten waren en wat mijn inkomen was maar op de een of andere manier werkte dat allemaal niet want ik kwam toch zowat elke maand geld te kort.
Nu heb ik nog eens goed gekeken naar mijn inkomen en naar de kosten die ik heb en de kosten komen overeen met het bedrag wat ik aan studiefinanciering ontvang.
Dus nu doe ik het gewoon iedere maand zo: Huur/verzekeringen/gas/water/licht/rekeningen/school etc betaal ik van mijn studiefinanciering.
Boodschappen/uitgaan/cadeautjes/kleren etc betaal ik van mijn loon en allimentatie. Dit bedrag deel ik door 4 weken omdat ik elke 4 weken loon en allimentatie ontvang en dan weet ik ongeveer wat ik per week te besteden heb. En daar weet ik me erg goed aan te houden

. Sinds dat ik dat voor mezelf heb ingevoerd gaat het veel beter met mijn financien.
Soms is het zo dat ik de ene week meer geld nodig heb dan eigenlijk mijn weekbudget toestaat maar dan weet ik gewoon dat ik de weken erna met minder moet doen.