Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2005, 18:03
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
xineof schreef op 07-03-2005 @ 18:07 :
Ja Sketch dat snap ik wel, maar...

Laat maar .
In dat geval volg ik er echt helemaal niks meer van.
Maar leg uit, want nu wil ik het weten ook!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2005, 18:31
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Sketch schreef op 07-03-2005 @ 19:03 :
In dat geval volg ik er echt helemaal niks meer van.
Maar leg uit, want nu wil ik het weten ook!
IK ook ! ik ook !

wat wil je eigenlijk weten
Oud 07-03-2005, 18:33
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 07-03-2005 @ 19:31 :
IK ook ! ik ook !

wat wil je eigenlijk weten
Ik wil weten wat xin niet snapt. (klinkt heel paradoxaal)
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 19:13
Verwijderd
Wodkagesprekken zonder mij .
Schande!

In ieder geval, de gedichten zijn anoniem en worden pas onthuld na het stemmen. Hou dan ook voor je dat je meedoet, anders is het wat nutteloos.

En ik kan prima eten met stokjes. Na.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 19:18
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Mutant schreef op 07-03-2005 @ 20:13 :
Wodkagesprekken zonder mij .
Schande!

In ieder geval, de gedichten zijn anoniem en worden pas onthuld na het stemmen. Hou dan ook voor je dat je meedoet, anders is het wat nutteloos.

En ik kan prima eten met stokjes. Na.
Kun je er ook vliegen mee vangen of potloden mee gooien en vangen?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 19:38
Verwijderd
Ik ben te lui om vliegen te vangen, met potloden teken ik.

Maar ik zal het eens gaan proberen (behalve die vliegen, dat is walgelijk als ik erna nog mee wil eten).
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 19:40
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Mutant schreef op 07-03-2005 @ 20:38 :
Ik ben te lui om vliegen te vangen, met potloden teken ik.

Maar ik zal het eens gaan proberen (behalve die vliegen, dat is walgelijk als ik erna nog mee wil eten).
niet walgelijk, tenzij je zo'n principiële vegetariër bent (of een vlees-allergie hebt, ja dat bestaat ).

Vliegen zijn eiwitrijk, bovendien kun je je stokjes wassen. Mr Myagi zeurde daar toch ook niet over? Kom zeg, een beetje kerel.
Oud 07-03-2005, 19:56
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 20:01
xineof
xineof is offline
Citaat:
Kom op zeg, een beetje kerel.
.

Ik kan ook goed met stokjes eten trouwens. Na.
Oud 07-03-2005, 20:24
traangast
traangast is offline
Ik heb dat nooit gesnapt met die stokjes. Bestek is toch veel praktischer? Je kunt snijden, scheppen, dat kan niet met die stokjes. Waarom iemand in vredesnaam met stokjes willen eten?

Het thema vind ik wel leuk trouwens, maar of ik meedoe moet ik nog zien.
Oud 07-03-2005, 20:26
Verwijderd
Stokjeseten hoeft ook niet gesneden te worden, dat kun je zo naar binnen werken. En vis scheurt vanzelf los. Nooit bij de japanner geweest (rustig chineesjes, rustig, ik dacht gewoon aan het grote stuk vis dat wel werkte en dat was bij een japanner)? Voor de rest is zowat alles klein en verwerkt.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 20:27
Diary of Dreams
Ghihi, dit is echt een grandioos leuk topic ^^

En ik kan zeven dop erten tegelijk (naast elkaar) oppakken, ha!

EDIT:
Citaat:
Mutant schreef:
Helemaal met je eens ^^
Oud 07-03-2005, 20:37
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Mutant schreef op 07-03-2005 @ 21:26 :
Stokjeseten hoeft ook niet gesneden te worden, dat kun je zo naar binnen werken. En vis scheurt vanzelf los. Nooit bij de japanner geweest (rustig chineesjes, rustig, ik dacht gewoon aan het grote stuk vis dat wel werkte en dat was bij een japanner)? Voor de rest is zowat alles klein en verwerkt.
Idd, en Chinese vis werkt ook goed mee.

@ Traangast:
Ik vind stokjes prettiger dan bestek omdat:
*ze een grotere reach hebben
*je niet steeds de houding van je vork hoeft aan te passen (prikken, scheppen, etc) heel irritant is dat.
*vork en mes veel zwaarder zijn, tenzij ze van plastic ofzo zijn, maar dat is nog veel erger.
*je maar 1 hand nodig hebt, in tegenstelling tot bestek, waar je je mes nog moet vasthouden
*hout kalmeert
*het getik van metaal tegen m'n tanden is heel irritant

Vork en mes is zo barbaars, terwijl jullie westerlingen in jullie vlees zitten te prikken en het uit elkaar proberen te scheuren, laten wij dat achterwege, is toch veel beschaafder.

Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 20:40
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 07-03-2005 @ 21:27 :
Ghihi, dit is echt een grandioos leuk topic ^^

EDIT:

Helemaal met je eens ^^
Naast elkaar in de breedte, of in de lengte?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 20:58
traangast
traangast is offline
Citaat:
Sketch schreef op 07-03-2005 @ 21:37 :
*hout kalmeert
Tegen dat argument kan ik niet op .

En ik heb geen vis gegeten met stokjes(ben geen viseter), wel bamisoep en rijst, en dat vond ik kut . En hoe krijgen die japanners alles zo klein? Snijden de koks het voor je ofzo?
Oud 07-03-2005, 21:03
Verwijderd
Nooit bij de Japanner geweest

Bij ons werd alles gesneden ja.
En oh Sketch, het is eigenlijk niet de bedoeling dat de vork als 'schep' gebruikt wordt. Normaal gezien prik je en schuif je kleine beetje op de bolle kant. Dit is irritant igv erwten enzo, maar zo hoort het wel. Dus dat wisselen klopt niet .
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 21:06
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Mutant schreef op 07-03-2005 @ 20:13 :
In ieder geval, de gedichten zijn anoniem en worden pas onthuld na het stemmen.
net of dat haalbaar en lukreikend is hierzo .
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 21:07
CSN
CSN is offline
Waarom niet?
Oud 07-03-2005, 21:08
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
traangast schreef op 07-03-2005 @ 21:58 :
Tegen dat argument kan ik niet op .

En ik heb geen vis gegeten met stokjes(ben geen viseter), wel bamisoep en rijst, en dat vond ik kut . En hoe krijgen die japanners alles zo klein? Snijden de koks het voor je ofzo?
Ja, de koks snijden met grote hakmessen.
Bamisoep, de bami met stokjes eten, de soep met een porseleinen lepel (of gewoon opdrinken, afhankelijk van het land)
Rijst, kom naar je mond, en naar binnen schuiven, tenzij je Koreaans bent, dan mag je je kom niet optillen. Plakrijst kun je heel goed met stokjes 'oppakken'.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 21:09
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 07-03-2005 @ 22:06 :
net of dat haalbaar en lukreikend is hierzo .
Vorige keer wel.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 21:12
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Mutant schreef op 07-03-2005 @ 22:09 :
Vorige keer wel.
die anonimiteit zal hier wsl ver te zoeken zijn, waar kun je iemand beter aan herkennen dan aan zijn dichtstijl?

maar ik ga resetten .
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 21:13
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Mutant schreef op 07-03-2005 @ 22:09 :
Vorige keer wel.
inderdaad, kan me nog goed herinneren dat Sjoerd me heel positief verraste en dat ik dacht dat een gedicht van Xineof was, maar dat niet zo bleek te zijn

het werkt echt.

Over de stokjes: wat sketch zegt.

En tjsa, Koreanen, die zijn sowieso vreemd. De vorm van hun hoofden, om maar iets te noemen, snap ik nog steeds niet.
Oud 07-03-2005, 21:16
CSN
CSN is offline
Hihi, ik zie geen verschil tussen de hoofden van Chinezen, Japanners en Koreanen.
Oud 07-03-2005, 21:20
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 07-03-2005 @ 22:13 :
Over de stokjes: wat sketch zegt.

En tjsa, Koreanen, die zijn sowieso vreemd. De vorm van hun hoofden, om maar iets te noemen, snap ik nog steeds niet.
Ja, Koreanen. Met hun metalen stokjes en rijstkom. Rijst eten ze met een lepel. Hoezo vreemd!
En dan die ene gamer, Kim (alle Koreanen heten Kim), die na 86 uur non-stop gamen, zonder eten, was doodgegaan.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 22:41
Verwijderd
Oeh, stiekem toch een soort van chattopic

*ligt dubbel* Ik houd me maar buiten deze discussie, het is veel te grappig
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 08:40
Diary of Dreams
Citaat:
Sketch schreef op 07-03-2005 @ 21:40 :
Naast elkaar in de breedte, of in de lengte?
Eeeh ligt eraan van welke kant je het bekijkt natuurlijk
stok dopert dopert dopert dopert dopert dopert en nog een dopert stok
snappie ?

breedte dus
Oud 08-03-2005, 10:04
Not for Sale
Not for Sale is offline
doperwt

Om iets toe te voegen aan de stokjesdiscussie: Ik heb er ook twee maar dat zijn heilige trofeeën (!)
Maar ik heb een huisgenootje die net voor mij de douche in is geglipt en die, en daar ging het om, bijna altijd met stokjes eet.

En om eens iets on-topic te zeggen: Hoe streng is het verbod op visuele poëzie? Met uitlijning bijvoorbeeld is het al gauw handig om even een screenshot te maken van hoe het er in Word uitziet, omdat je het op het forum niet zo krijgt. Dan kan je het wit op de achtergrond eventueel transparant maken zodat je het mooie scholierengeel weer ziet. Mag dat?

Laatst gewijzigd op 08-03-2005 om 12:15.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 11:58
Verwijderd
Van mij mag dat. Volgens mij van de rest ook.

En het verschil tussen Japanners en Chinezen is meestal wel duidelijk vind ik. En ik wil even melden dat ik 5 setjes stokjes heb ^^
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 12:43
xineof
xineof is offline
Citaat:
Mutant schreef op 08-03-2005 @ 12:58 :
Van mij mag dat. Volgens mij van de rest ook.

En het verschil tussen Japanners en Chinezen is meestal wel duidelijk vind ik. En ik wil even melden dat ik 5 setjes stokjes heb ^^
oh Trut . Wij hebben gewoon een hele bak stokjes vol.

Ik vond de opmerking 'daar kan ik niet tegenop' van traangast wel hilarisch, want ik wilde net gaan zeggen 'flikker op, ik prop toch ook geen wierookstokjes omdat het hout zo kalmerend werkt' .

Roken gaat trouwens best goed.
Oud 08-03-2005, 12:45
xineof
xineof is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 07-03-2005 @ 21:27 :
Hier wil ik een foto van .
Oud 08-03-2005, 13:05
xineof
xineof is offline

Muha. Makkie.

edit: Oh fuck. In de breedte à la op die fiets. Maar mooi dat ik de doperwten niet weer uit de vriezer ga halen .

Laatst gewijzigd op 08-03-2005 om 13:13.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 13:28
Diary of Dreams
Citaat:
xineof schreef op 08-03-2005 @ 13:45 :
Hier wil ik een foto van .
Verbindingsgeval tussen digicam en pc is kapot

Hmmm, klinkt toch best geloofwaardig of niet

En volgens mij hebben we alleen nog maar stokies van m'n pa, en dat was een geschenk van 'werk vrienden' uit china, maar zal wel mogen denk ik
Oud 08-03-2005, 13:29
Diary of Dreams
Citaat:
xineof schreef op 08-03-2005 @ 14:05 :
[afbeelding]

Muha. Makkie.

edit: Oh fuck. In de breedte à la op die fiets. Maar mooi dat ik de doperwten niet weer uit de vriezer ga halen .
U gaat NIET door voor de koelkast
Oud 08-03-2005, 15:54
traangast
traangast is offline
Citaat:
Sketch schreef op 07-03-2005 @ 22:08 :
Ja, de koks snijden met grote hakmessen.
Bamisoep, de bami met stokjes eten, de soep met een porseleinen lepel (of gewoon opdrinken, afhankelijk van het land)
Rijst, kom naar je mond, en naar binnen schuiven, tenzij je Koreaans bent, dan mag je je kom niet optillen. Plakrijst kun je heel goed met stokjes 'oppakken'.
Hmm, ok.

Koreanen maken wel ontiegelijk goeie films: oldboy, spring summer fall winter... and spring, samaritan girl, bad guy, 3-iron(ik ben kim ki-duk liefhebber )

In oldboy at iemand trouwens een levende inktvis , die bestelde hij daar gewoon in een restaurant, doen ze dat vaker daar?

En in welke kleuren kun je ze bestellen? (om het toch nog een beetje ontopic te houden)
Oud 08-03-2005, 16:03
Sketch
Sketch is offline
Ik ga toch meer voor de Chinese martial arts films.
Bruce Lee
En Jet Li is ook ok, Hero is een mooie film.
Oh en jackie Chan is ook gaaf, en Michelle Yeoh.

Voor een glimpje ontopicheid: In Hero is het ook gaaf hoe ze met de kleuren van de kleding en zo hebben gewerkt.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 16:12
Diary of Dreams
Citaat:
Sketch schreef op 08-03-2005 @ 17:03 :
Ik ga toch meer voor de Chinese martial arts films.
Bruce Lee
En Jet Li is ook ok, Hero is een mooie film.
Oh en jackie Chan is ook gaaf, en Michelle Yeoh.

Voor een glimpje ontopicheid: In Hero is het ook gaaf hoe ze met de kleuren van de kleding en zo hebben gewerkt.
Ik heb hero gezien die nederlands was ingesproken ik vond hem echt gruwelijk slecht daarom. Als hij gewoon chinees was was hij denk ik stukken beter. Maar dan nog vond ik em niet zo heel goed, komt denk ik ook omdat ik wat beter special effects ben gewend enzo. Die oprollende straat was opzich wel gaaf om te zien maar dat rode zwaard was echt lelijk.
De kleuren in de kleding e.d. zijn me niet zo opgevallen eigenlijk, wat was daar mee dan ? Welke betekenis geven chinesen (en de rest in dat hoekie daar ) aan kleuren eigenlijk ? En dat vraag ik niet alleen maar om toch maar een beetje ontopic te blijven, ik vind chinese/japanse cultuur best interesant
Oud 08-03-2005, 16:36
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
xineof schreef op 08-03-2005 @ 14:05 :
[afbeelding]

Muha. Makkie.

xineof jij bent uber evil

uber ebil
Oud 08-03-2005, 16:38
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 08-03-2005 @ 17:12 :
Ik heb hero gezien die nederlands was ingesproken ik vond hem echt gruwelijk slecht daarom. Als hij gewoon chinees was was hij denk ik stukken beter. Maar dan nog vond ik em niet zo heel goed, komt denk ik ook omdat ik wat beter special effects ben gewend enzo. Die oprollende straat was opzich wel gaaf om te zien maar dat rode zwaard was echt lelijk.
De kleuren in de kleding e.d. zijn me niet zo opgevallen eigenlijk, wat was daar mee dan ? Welke betekenis geven chinesen (en de rest in dat hoekie daar ) aan kleuren eigenlijk ? En dat vraag ik niet alleen maar om toch maar een beetje ontopic te blijven, ik vind chinese/japanse cultuur best interesant
Ik heb de Chinese versie met engelse ondertiteling gezien. De special effects en de gevechten ben ik ook geen fan van, maar de hele sfeer van de film is gewoon . En met de kleuren van de kleding bedoelde ik dat Flying Snow en broken Sword in elke versie van het verhaal een andere kleur droegen, en de hele setting ook in die andere kleur waas uitgevoerd.
Ik ga 'm zo maar weer even opnieuw kijken.

over de kleuren zelf,
rood is goed, geluk ed.
wit symboliseert de dood
blauw wordt geassocieerd met onsterfelijkheid
groen is niet zo'n beste kleur (heeft iets te maken met vreemdgaan)
geel is heilig, kleur van de keizer

meer weet ik zo gauw niet, en ik weet het ook niet allemaal zeker, misschien Halogeen?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 16:40
xineof
xineof is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 08-03-2005 @ 14:29 :
U gaat NIET door voor de koelkast
Ik geloof helemaal niet dat je zeven erwten in de breedte kunt pakken met twee stokjes.

Dat gaat gewoon niet. nah.
Oud 08-03-2005, 16:41
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
xineof schreef op 08-03-2005 @ 17:40 :
Ik geloof helemaal niet dat je zeven erwten in de breedte kunt pakken met twee stokjes.

Lijkt me ook erg moeilijk.
Alhoewel, als je ze platdrukt
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 16:41
Halogeen
Halogeen is offline
oh en diary of dreams, xineof heeft dus onomstotelijk bewezen dat dat wat jij claimt, onmogelijk is, onmogelijk.
Oud 08-03-2005, 16:47
xineof
xineof is offline
Maargoed, om toch even mijn steentje bij te dragen. Ik weet nog wel wat over de kleur rood in China.

Rood is nl. de belangrijkste kleur in China, het is dan ook rond 2500 v. Chr. uitgevonden door de Chinezen. In het Chinees is rood Hong; je ziet dus dat rood erg belangrijk is omdat ook heel veel woorden met hong worden gevormd. Rood is de kleur van hoogwaardigheidsbekleders, rood is de kleur van de stempels op de documenten - rood is níet de kleur waarmee je een brief schrijft omdat dat dood/bloed betekent -, rood is de kleur van de nationale vlag (communisme), de basiskleur van het huwelijk en de kleur van de heilige vis in China.

Goed rood staat voor leven, passie, liefde, plezier en energie. Slecht rood symboliseert moord, woede, blessures, gevaar, oorlog en de Apocalyps. Deze dualititeit wordt dus ook vaak door kunstenaars gebruikt.
Oud 08-03-2005, 17:01
traangast
traangast is offline
Mja, chinezen hebben hero als goeie film inderdaad. En in the mood for love natuurlijk, een mooiere film over liefde dan in the mood for love er nog niet gemaakt .
Oud 08-03-2005, 17:14
Diary of Dreams
Citaat:
xineof schreef op 08-03-2005 @ 17:40 :

Daar kan ik idd niet tegenop
maar 't kan wel als je de stokjes bovenelkaar houdt en je hete doperten gebruikt, vraag niet waarom maar bij mij gaan warme beter als koude

edit: dus eigenlijk is het niet de breedte, maar ik kon verticaal niet kiezen en als je een beetje scheef kijkt is het stiekem toch de breedte
Oud 08-03-2005, 17:19
xineof
xineof is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 08-03-2005 @ 18:14 :
Daar kan ik idd niet tegenop
maar 't kan wel als je de stokjes bovenelkaar houdt en je hete doperten gebruikt, vraag niet waarom maar bij mij gaan warme beter als koude

edit: dus eigenlijk is het niet de breedte, maar ik kon verticaal niet kiezen en als je een beetje scheef kijkt is het stiekem toch de breedte
Ik denk dat Halogeen de foto als bewijsmateriaal bedoelde .

Imo kan het toch echt niet; erwtjes zijn rond en vrij zacht waardoor je ze niet geklemd kunt houden, althans niet in zo'n aantal.
Oud 08-03-2005, 17:58
Sketch
Sketch is offline
We hebben net doperwten gegeten. En ik heb het geprobeerd. Het is onmogelijk. De doperwten rollen van elkaar weg als je er druk op zet. Pas toen ik ze had platgedrukt lukte het, maar dat telt natuurlijk niet.
DoD, ik geloof je niet. Bewijs alsjeblieft mijn ongelijk, en post een foto.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 18:24
Diary of Dreams
Citaat:
Sketch schreef op 08-03-2005 @ 18:58 :
We hebben net doperwten gegeten. En ik heb het geprobeerd. Het is onmogelijk. De doperwten rollen van elkaar weg als je er druk op zet. Pas toen ik ze had platgedrukt lukte het, maar dat telt natuurlijk niet.
DoD, ik geloof je niet. Bewijs alsjeblieft mijn ongelijk, en post een foto.
Je hoeft me ook niet te geloven als je dat niet wilt hor...
En om eerlijk te zijn denk ik ook niet dat het nu zal lukken, het is al weer een tijdje geleden dat ik stokjes heb vastgehouden, en toen heb ik uit dodelijke verveling letterlijk zo'n 5 uur achter elkaar geoefendt.
Maarja, dat hoef je natuurlijk ook niet te geloven.

EDIT: Draadje van digicam doet het undertussen al wel weer
Oud 08-03-2005, 18:36
Verwijderd
MIsschien een keer per toeval die erwten, 1 seconde ofzo ^^

Maar om het ook over rood te hebben en een hele flauwe mop boven te halen van toen ik 14 was...

Waarom zijn brandweerwagens rood?
Brandweerwagens hebben 5 wielen en 4 slangen, 5x4=20, 20 is een muntstuk, op dat muntstuk staat koning Boudewijn, Boudewijn is getrouwd met Fabiola, Fabiola komt van Spanje, dat ligt aan de Middellandse zee, in die zee zwemmen vissen, die vissen hebben vinnen, niet te verwarren met Finnen, die wonen in Finland, Finland grenst aan Rusland, de Russische vlag is rood en daarom zijn brandweerwagens rood...

Ik ken hem nog steeds... .
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 19:09
Diary of Dreams
Zo'n 1.423 seconden om precies te zijn

wow, die mop was wel te grappig zeg
Oud 08-03-2005, 19:28
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 08-03-2005 @ 17:12 :
De kleuren in de kleding e.d. zijn me niet zo opgevallen eigenlijk, wat was daar mee dan ?
Nu ik je post nog eens herlees, er is geen Nederlands gesproken versie van Hero. Ik heb ook geen oprollende straat gezien, en ook geen rood zwaard? Wie van ons heeft nu de verkeerde Hero gezien? (de mijne was wel met Jet Li)

Edit: Bedoel jij misschien niet toevallig over Crouching Tiger Hidden Dragon?

Laatst gewijzigd op 08-03-2005 om 19:32.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten