Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2005, 16:59
-(L)-
Het is natuurlijk een verschil of ze echt dik is (overgewicht heeft), of gewoon een beetje is aangekomen (en het wel nog gezond is). En ook moet je er rekening mee houden of 't haar eigen schuld is (te veel gaan eten de laatste tijd), of niet (bv gebruik van pil). En 't hangt van haar leeftijd af, je weet zelf ook dat meisjes in de puberteit bredere heupen etc. krijgen.
Zelf raad ik je af het haar te zeggen (ze ziet zelf ook wel dat ze is aangekomen), want op deze manier trap je haar zelfvertrouwen letterlijk de grond in. Bovendien wordt bijna geen 1 meisje er vrolijk van te horen dat ze (te) dik is.
Het kan ook dat ze zich er niks van aantrekt dat je het zegt (als ze veel zelfvertrouwen heeft), maar die kans is klein, aangezien de meeste meisjes in de puberteit erg bezig zijn met hun uiterlijk.
Wat MeelFriek zegt vind ik overigens een goed idee; ga samen met haar sporten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2005, 17:21
Severus
Severus is offline
Als je écht van haar houdt, maakt uiterlijk je geen bal uit. Zo te zien zijn je gevoelens voor haar twijfelachtig, dus ben je haar niet waard. Iedereen is mooi, of hij/zij nou dik of dun is. Dus als het een probleem begint te worden, en zij moet veranderen omwille van jou, dan kun je beter de relatie verbreken, voordat je haar een minderwaardigheidscomplex aanpraat.
Oud 06-03-2005, 17:32
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Severus schreef op 06-03-2005 @ 18:21 :
Als je écht van haar houdt, maakt uiterlijk je geen bal uit. Zo te zien zijn je gevoelens voor haar twijfelachtig, dus ben je haar niet waard. Iedereen is mooi, of hij/zij nou dik of dun is.
Ja in theori is dat allemaal heel erg leuk, maar in praktijk werkt dat nou eenmaal niet altijd.
Welcome to the real world
Oud 06-03-2005, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Als je écht van haar houdt, maakt uiterlijk je geen bal uit. Zo te zien zijn je gevoelens voor haar twijfelachtig, dus ben je haar niet waard. Iedereen is mooi, of hij/zij nou dik of dun is. Dus als het een probleem begint te worden, en zij moet veranderen omwille van jou, dan kun je beter de relatie verbreken, voordat je haar een minderwaardigheidscomplex aanpraat.

Geloof je ook in sprookjes?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 17:43
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Sarah schreef op 06-03-2005 @ 16:30 :
Dat ze dikker wordt ziet ze zelf ook wel, heus... dat hoef jij haar niet te vertellen; als het echt erg is, dan vindt ze het zelf al vervelend genoeg.

Wat je wel kunt doen, is haar, zonder er iets van te zeggen, helpen met afvallen/ helpen stoppen met aankomen. Je kunt voorstellen om elke week samen te gaan sporten, en als ze bij jou komt kun je ervoor kiezen om geen chips te pakken, en thee te zetten ipv haar frisdrank/alcohol te geven, enzovoort.
Inderdaad. Het is heel simpel om iemand met afvallen te helpen door gewoon snoep en chips te vervangen door fruit.. en frisdrank door vruchtensap, thee en water. En 's avonds geen pizza te eten maar een "gewone" maaltijd met een salade. (zonder een halve pot mayo erdoor te doen natuurlijk)

En samen stukjes te gaan lopen.. en fietsen..en af en toe naar het zwembad gaan. Of inderdaad echt te gaan sporten.
Oud 06-03-2005, 17:45
Severus
Severus is offline
Citaat:
Alex schreef op 06-03-2005 @ 18:41 :
Nee. Maar ik zou niet bij een man blijven die me niet neemt zoals ik ben.
Oud 06-03-2005, 18:51
waves
waves is offline
waarschijnlijk weet ze t zelf ook wel. zeg het haar niet want daarmee boor je haar zelfvertrouwen de grond in, zoals al eerder is gezegd.
Oud 06-03-2005, 18:55
zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
Alex schreef op 06-03-2005 @ 18:41 :
ja
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 18:55
Verwijderd
Het maakt niet uit wat je zult zeggen, je kunt het niet vermijden haar te kwetsen.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 06-03-2005 @ 18:45 :
Dat is weer wat anders. Maar je mag best commentaar hebben op je partner. Zolang het opbouwende kritiek is, is er niks mis mee (ten minste... zo zit het bij mij)
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 18:59
Verwijderd
Citaat:
zeep007 schreef op 06-03-2005 @ 19:55 :
ja
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 19:02
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Severus schreef op 06-03-2005 @ 18:45 :
Lijkt me verschrikkelijk een relatie te hebben waarin je nooit je mening over de ander mag laten horen...
Oud 06-03-2005, 19:08
Maija
Maija is offline
ja, Je kan zoiets toch wel subtiel brengen..
Ik zou best tegen mn vriend kunnen zeggen dat ie wat dikker is geworden.. (als ie dat was)
Ik weet het niet, gewoon zeggen je bent te dik kan niet..
Maar gewoon het leuk zeggen kan wel..
Oud 06-03-2005, 19:15
elledc
elledc is offline
Meisjes kunnen wel aan hun vriend zeggen dat ie verdikt is maar omgekeerd zijn meiden gekwetst omdat ze zoiets horen van hun vriend.
Ik zou zoiets eerder positief opvatten, dan heb ik meer de motivatie er iets aan te doen. Stel dat ik veel dikker word en mijn vriend zegt er niks van, dan zou ik me toch wel vragen stellen.
In een relatie hoor je te praten !
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 19:18
Envy
Envy is offline
Citaat:
Blablabla.
Het oog wil ook wat.

Bovendien opent hij dit topic juist om een manier te vinden om haar géén minderwaardigheidscomplex aan te praten.
Oud 06-03-2005, 19:18
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Ja, ik zie ook soms van die Nederlandse meiden met van die hele dikke negerinnenbillen, da's echt géén gezicht. Waarschijnlijk doet de welvaart haar iets te goed en eet ze zich tonnetje rond. Waar het vet gaat zitten hangt af van het DNA. De een krijgt een buikje, de ander een dikke reet, of als de dame geluk heeft krijgt ze een gratis borstvergroting, het is allemaal mogelijk.

Mijn advies voor jou: zeggen tegen haar, en als ze d'r geen gehoor aan geeft lekker dumpen.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 19:20
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
, zegt de vetzak dan.

.

.

.

Jij hebt duidelijk té veel Oprah gekeken.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 19:24
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Als je écht van haar houdt, maakt uiterlijk je geen bal uit. Zo te zien zijn je gevoelens voor haar twijfelachtig, dus ben je haar niet waard. Iedereen is mooi, of hij/zij nou dik of dun is.
blablabla

ot
zeg gewoon dat ze de laatste tijd is aangekomen als ze gaat janken is ze een aansteller
Oud 06-03-2005, 19:24
cupido777
cupido777 is offline
damn als me chick dik word, zeg ik dat ze haar figuur kwijt raakt, en als ze niet wil vechten daarvoor, maak ik het uit.

nja, ik ga niet met dikkerds over straat
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 19:27
Drez
Drez is offline
Jezus wat een gezeik zeg. Je kan er wel gewoon wat van zeggen maar als zij er niet mee zit, lekker belangrijk dan. En ja ik geloof ook in sprookjes.
Oud 06-03-2005, 19:34
Severus
Severus is offline
Citaat:
cupido777 schreef op 06-03-2005 @ 20:24 :
damn als me chick dik word, zeg ik dat ze haar figuur kwijt raakt, en als ze niet wil vechten daarvoor, maak ik het uit.

nja, ik ga niet met dikkerds over straat
Bekrompen zeg.
Oud 06-03-2005, 19:44
Bo
Bo is offline
Het valt me op dat vooral veel vrouwen vinden dat die jongen geen kritiek mag hebben, en áls hij het al heeft mag hij het in geen geval uitspreken..

Als mijn vriend echt vind dat ik de laatste tijd dikker ben geworden, en hij dat op een subtiele manier zegt zonder er een oordeel over te vellen, kan ik zelf wel beoordelen of ik het met hem eens ben.

Zo niet dan heeft hij pech, en als hij gelijk heeft zal ik er zeker wat aan doen. Als je een goede relatie hebt kun je elkaar best dergelijke feedback geven.
Oud 06-03-2005, 20:13
saturday
saturday is offline
Citaat:
Bo schreef op 06-03-2005 @ 20:44 :
Het valt me op dat vooral veel vrouwen vinden dat die jongen geen kritiek mag hebben, en áls hij het al heeft mag hij het in geen geval uitspreken..

Als mijn vriend echt vind dat ik de laatste tijd dikker ben geworden, en hij dat op een subtiele manier zegt zonder er een oordeel over te vellen, kan ik zelf wel beoordelen of ik het met hem eens ben.

Zo niet dan heeft hij pech, en als hij gelijk heeft zal ik er zeker wat aan doen. Als je een goede relatie hebt kun je elkaar best dergelijke feedback geven.
Citaat:
utopia5 Meisjes kunnen wel aan hun vriend zeggen dat ie verdikt is maar omgekeerd zijn meiden gekwetst omdat ze zoiets horen van hun vriend. Ik zou zoiets eerder positief opvatten, dan heb ik meer de motivatie er iets aan te doen. Stel dat ik veel dikker word en mijn vriend zegt er niks van, dan zou ik me toch wel vragen stellen.
In een relatie hoor je te praten !
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 20:24
Methuselah
Methuselah is offline
Meer sexen. Zo verbrandt ze calorieën.
Oud 06-03-2005, 20:37
Verwijderd
Als ze een gezonde hoeveelheid zelfvertrouwen heeft, kun je 't wel tegen haar zeggen... maar dat blijft nutteloos, want ze weet 't zelf ook.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 20:50
-Will-
-Will- is offline
Citaat:
Luna schreef op 05-03-2005 @ 20:48 :
ahwell, voor je taalgebruik hoef je je niet te verontschuldigen. Eerder voor je boodschap.
en, ehm, op een lieve manier zeggen dat je je meisje te dik vindt bestaat denk ik niet. Je kan het nog zo lief zeggen, ze vat het toch gemeen op. En dat is het ook.
Sorry hoor, maar als mijn vriendin te dik wordt maak ik het uit als ze er niks aan doet. Ik val op slanke meiden, dus dan is de lichamelijke aantrekkingskracht weg.
Oud 06-03-2005, 20:57
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
jemappelebas schreef op 05-03-2005 @ 21:17 :
Gewoon 3 keer per week trainen en ze is zo weer strak.
En beter dan eerst, een gespierde stevige kont en tieten zijn veel lekkerder dan vetrollen.

En als ze niet wil trainen, dumpen .
oh my god, jij bent toch diegene van dat topic op l&g? Waarom verbaast me jou reactie hier dan helemaal niet?
waarom denken (veel) jongens altijd dat spieren kweken zo geweldig is
Oud 06-03-2005, 21:11
snuvvel
snuvvel is offline
Citaat:
vind wel dat hier wat in zit. Wat een gezeik zeg, wat boeit het nou of ze wat dikker wordt? Bedoel je kan er best wat van zeggen op een HEEL SUBTIELE manier, maar om het uit te maken om deze reden is erg bekrompen. Vind ik.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 21:16
BeertjeColargol
BeertjeColargol is offline
Als ik een vriend zou hebben en die dat tegen mij zou zeggen , best, helemaal prima. Hij mag ook best suggesties doen, maar hij hoeft niet van mij te verwachten dat ik opeens obsessief ga lijnen alleen omdat hij het minder mooi vindt. En als hij daarmee zit, hij mag weg wanneer hij dat wil. Zulke oppervlakkigheid is toch niet aan mij besteedt .
Natuurlijk hangt het ervan af hoeveel ik aangekomen zou zijn, als het bijvoorbeeld ongezond zou zijn, ja, dan wil ik er best wat aan doen, maar dat heb ik zelf dan ook wel door. Maar om een of twee kilo meer moet hij niet gaan zeuren .
Oud 06-03-2005, 21:17
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Sarah schreef op 06-03-2005 @ 21:37 :
Als ze een gezonde hoeveelheid zelfvertrouwen heeft, kun je 't wel tegen haar zeggen... maar dat blijft nutteloos, want ze weet 't zelf ook.
Ik quote Sarah maar weer omdat ik het heel erg met haar eens ben, in tegenstelling tot wat anderen hier zeggen.
Oud 06-03-2005, 21:20
Iduna
Iduna is offline
Ik kan me voorstellen dat je het niet 'aantrekkelijk' vindt, want voorheen was ze dun(ner) en dat vond je ook mooi aan haar.
De vraag is of je weet waardoor ze wat dikker is geworden en of ze daar uit zich zelf wel iets tegen zou doen?
Anders kun je het haar best voorleggen. Samen gaan sporten is ook een optie, dat is voor beiden goed.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 22:04
Spray rebel
Spray rebel is offline
Citaat:

Jij hebt vast en zeker nog niet vaak een vriendje gehad...

On-topic: ik weet niet of je zin hebt om te gaan fitnessen, want anders is dat ook geen optie, om haar hierbij te betrekken.. Das hetzelfde als een stelletje beide roken, eentje stopt er, de ander gaat als een ketter verder, dan gaan ze er ook weer beide verder aan, dus dan zou je ook wel wat langer dan een maandje op de fitness moeten?! Maar hoe oud is ze eigenlijk, wat bedoel je met dik, hoeveel weegt ze/lengte...? En je kan het natuurlijk ook gewoon tegen haar zeggen op een subtiele manier.. Niet te moeilijk doen, gewoon zeggen van, "de laatste tijd ben je toch wel iets aangekomen?", "niet dat ik het erg vind hoor", "je hebt een mooi lichaam, nog steeds or", "maar tja, uhh" en dan maar hopen dat zij wat zegt, en vooral erbij blijven dat er niks mis is met haar lichaam, maar dat je opmerkte dat ze wat aangekomen was..

Oh en volgens mij merkt een buitenstaander soms eerder dingen op dan je zelf ziet, jij ziet je eigen elke dag in de spiegel en dan zie je dat vetrolletje meer niet hoor, iemand die naar haar kijkt wel, misschien is het wel goed als je haar op attendeert, maar ik weet ook niet hoe ze is, jij weet het beste hoe ze reageert!

Zelf zou ik mijn vriendin er niet voor dumpen, wel als ze maar uit blijft dijen en er niks aan doet, en gewoon denkt van whatever, als ik geestelijk nog maar een beetje aantrekkelijk ben is het voor mij allang goed..

Laatst gewijzigd op 06-03-2005 om 22:08.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 22:18
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
dat kun je heus wel eerlijk zeggen hoor! het is niet echt leuk om te horen natuurlijk, maar ze weet wel wat jou dwars zit en dan gaat ze er misschien wat aan doen!
Oud 06-03-2005, 22:37
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Spray rebel schreef op 06-03-2005 @ 23:04 :

Oh en volgens mij merkt een buitenstaander soms eerder dingen op dan je zelf ziet, jij ziet je eigen elke dag in de spiegel en dan zie je dat vetrolletje meer niet hoor, iemand die naar haar kijkt wel, misschien is het wel goed als je haar op attendeert, maar ik weet ook niet hoe ze is, jij weet het beste hoe ze reageert!

Mwah, als iemand zoveel dikker wordt dat het storend wordt voor de partner, dan mag je verwachten dat degene om wie het gaat het wel gezien heeft.
Oud 06-03-2005, 22:54
bracelance
bracelance is offline
probeer samen met haar gezond te eten, dan kan ze iig nooit jou de schuld geven. Koop Slim-fast voor haar verjaardag
Oud 06-03-2005, 23:06
Verwijderd
Citaat:
Tsja, iedereen roloogt er om (wel te verwachten ), maar ik vind dat je helemaal gelijk hebt.
Wat doe je dan als man, als je vrouw zwanger wordt en daardoor behoorlijk dik wordt, of als ze ouder wordt en alles wordt minder strak en ze krijgt rimpels..
Kijk, als dat meisje echt ongezond dik is geworden dan mag hij haar natuurlijk op een lieve manier proberen te helpen.
Maar een beetje meer vet op de heupen en een wat grotere kont.. ik kan niet echt begrijpen hoe je je daaraan kunt ergeren als je van iemand houdt.
Ohja, bijna vergeten: ik ben wel een voorstander van eerlijkheid, ik vind wel dat hij dit tegen z'n vriendin moet zeggen (op een subtiele manier natuurlijk).
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 02:11
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
grl schreef op 06-03-2005 @ 18:43 :
En 's avonds geen pizza te eten maar een "gewone" maaltijd met een salade. (zonder een halve pot mayo erdoor te doen natuurlijk)
Een èchte pizza is helemaal niet zo vet. Dat hebben die vervelende amerikaantjes ervan gemaakt Een èchte pizza is wel gezond.

Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 07-03-2005 @ 00:06 :
Wat doe je dan als man, als je vrouw zwanger wordt en daardoor behoorlijk dik wordt, of als ze ouder wordt en alles wordt minder strak en ze krijgt rimpels..
Nou, als ze zwanger is, dan is het simpel: uitmaken of in elkaar slaan Had ze maar niet zwanger moeten worden Straks komt er ook nog iets uitkruipen, dat kan je niet hebben natuurlijk.
Oud 07-03-2005, 07:45
Optima
Optima is offline
oke, is je vriendin 18 jaar? Want dan is het heel normaal dat ze wat meer vet op haar dijen/onderbuik/kont/heupen krijgt. Het lichaam van een vrouw gaat dan de vetcellen openstellen om vet op te slaan voor een eventuele zwangerschap.

Veel meisjes die van tevoren alles konden eten zonder te sporten, kunnen dan een beetje dikker worden. Ik heb het dan over ongeveer 5-10 kilo.

Het ligt eraan hoeveel ze in het begin wogen. Als ze volgens de BMI op goed gewicht zit, zou ik me er niet mee bemoeien. Als jij om esthetische redenen een slanke vriendin wil moet je het uitmaken want er zijn genoeg mannen voor haar die er geen issue van maken.

Is het echter zo, dat ze niet of nauwelijks sport, en ze afstevend op overgewicht, moet je het subtiel brengen: " zullen we samen gaan fietsen" " heb je zin om even een paar baantjes te gaan trekken?" en dus NIET " je bent te dik ga sporten". Je moet haar zin geven om te bewegen, en jezelf er ook in betrekken, het is tenslotte ook jouw probleem.
Oud 07-03-2005, 08:07
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Gewoon zeggen dat je haar in het begin van jullie relatie er beter uit zag zien maakt niet uit hoe je het zegt, zolang de boodschap maar overkomt. want of je het nou subtiel zegt of niet, het komt op hetzelfde neer, en ze zal het waarschijnlijk op dezelfde manier ervaren
Oud 07-03-2005, 09:40
leucomelas
leucomelas is offline
zou liever hebben dat mn vriend me dat dan vertelt dan dat hij zegt: "goh, mijn conditie is kut, laat ik maar gaan sporten... ga je gezellig mee?"... zou me dan veel meer pijn doen waarschijnlijk dan dat hij het rustig vertelt...
Oud 07-03-2005, 10:03
Verwijderd
Citaat:
Envy schreef op 06-03-2005 @ 20:18 :
Bovendien opent hij dit topic juist om een manier te vinden om haar géén minderwaardigheidscomplex aan te praten.
Zeker. Waarvoor hulde
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 10:51
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Citaat:
leucomelas schreef op 07-03-2005 @ 10:40 :
zou liever hebben dat mn vriend me dat dan vertelt dan dat hij zegt: "goh, mijn conditie is kut, laat ik maar gaan sporten... ga je gezellig mee?"... zou me dan veel meer pijn doen waarschijnlijk dan dat hij het rustig vertelt...
ja maar stel nou dat je vriend een topconditie heeft en dat hij ontzettend gespierd is, dan komt het nogal ongeloofwaardig over lijkt me
Oud 07-03-2005, 11:17
miss_nientje
miss_nientje is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 05-03-2005 @ 20:33 :
geweld tegen vrouwen is voor negers

(ai, deze gaat wel een beetje ver )
hoe bedoel je
dat ging inderdaad te ver
maar het is dat je het zelf weet
peace
Oud 07-03-2005, 11:18
yapo
yapo is offline
Als ze er werkelijk zo gevoelig voor is kan je 't misschien zo vragen:
Citaat:
"goh, lijkt dat nu alleen maar zo, of ben je een beetje aangekomen? Of heb je gewoon een strakkere broek aangedaan ofzo?"
Gewoon net doen of het je pas is opgevallen. Maar hou er rekening mee:

Vrouwen die gevoelig zijn voor hun gewicht zijn nooit dik of dun, alleen aangekomen of afgevallen

(persoonlijk begrijp ik niet waarom je er een probleem van maakt, zolang ze er zelf geen last van heeft.)

Laatst gewijzigd op 07-03-2005 om 11:25.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 11:21
miss_nientje
miss_nientje is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 05-03-2005 @ 21:00 :
Ja, dat klopt helemaal, maar dikkerds zijn natuurlijk geen vrouwen he!
hoe bedoel je dikkerds zijn geen vrouwen
ik heb liever een dikkerd dan een Anorexia Patiënt
Oud 07-03-2005, 11:22
Drez
Drez is offline
Citaat:
miss_nientje schreef op 07-03-2005 @ 12:21 :
Oud 07-03-2005, 11:27
miss_nientje
miss_nientje is offline
mijn tip is zeg het eerlijk
want ze kan het beter van jou horen dan van een ander
want voelt ze zich helemaal beledigt
Oud 07-03-2005, 11:48
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
miss_nientje schreef op 07-03-2005 @ 12:21 :
Jij bent zeker zo'n feeder?
Oud 07-03-2005, 11:49
Wuotan
Wuotan is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 07-03-2005 @ 12:48 :
Jij bent zeker zo'n feeder?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 14:25
filia dei
filia dei is offline
mijn vriendje heeft me al gewaarschuwd dat hij het uit zal maken door met stoepkrijt heel groot voor mijn deur te schrijven: 'het is uit snik-snik-snik want je bent te dik'

Ontopic: misschien kun je samen met haar naar een fitness school gaan ofzo... of iets actiefs gaan doen ipv tv kijken. En als ze bij jouw eet geen patat ofzo eten maar iets gezonds. Maar goed... ik weet verder niet hoe jullie zijn ofzo. Als jullie allebij nog thuiswonen wordt het wel moeilijker. Misschien dat je het dan een keer als grapje kan zeggen en dan flink veel overdrijven. Bij alle meisjes in de pubertijd blijft er toch wel wat van hangen.
Reageren

Regels voor berichten