Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Onzin is een lastig woord. Je kan het eigenlijk alleen maar gebruiken als je je ook meer verdiept hebt in de stof.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Overigens was het bij de ene groep wel vaker dan bij een andere groep. De percentages zullen per gebied dus verschillen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
De mens is een omnivoor, een alleseter dus. In den beginne (
![]() Het is echter verkeerd om daaruit af te leiden dat we vlees nodig hebben. We staan immers al zo ver dat we dat makkelijk kunnen onderzoeken. Onderzoek heeft uitgewezen dat je zonder vlees àlle nodige voedingsstoffen in de juiste hoeveelheid binnen kan krijgen, op voorwaarde dat je ook regelmatig dierlijke bijproducten eet, dit om een vitamine B12-tekort te voorkomen. Dierlijke bijproducten zijn eieren, kaas, melk, yoghurt ... vitamine B12 zit enkel in dierlijke producten en in minieme (en dus verwaarloosbare) hoeveelheid in algen. Daarom moeten veganisten B12-supplementen nemen. Alle andere voedingsstoffen zijn wel in plantaardig voedsel te vinden. Als je op de juiste manier vegetarisch eet (= regelmatig vleesvervangende producten en dierlijke bijproducten eten), is het zelfs gezonder dan vlees eten. Dat komt omdat je dan minder dierlijke vetten binnenkrijgt (enkel via kaas, melk, boter, ...). Dierlijke vetten zijn verzadigde vetten. Deze zorgen voor een verhoogd cholesterolgehalte en veroorzaken hart- en vaatziektes. Plantaardige vetten zijn onverzadigd en zorgen juist voor een verlaagd cholesterolgehalte (vandaar dat je beter met maïsolie of olijfolie bakt, dan met boter). Vegetariërs eten meer plantaardige vetten dan dierlijke vetten en hebben daarom minder vaak last van hart- en vaatziektes. Als je vlees eet kan je dus best vleesmaaltijden afwisselen met vegetarische maaltijden. Maak er ook best een gewoonte van om wat vaker met plantaardige olie te bakken i.p.v. met boter. Ik ben zelf geen vegetariër, maar dat het gezonder is (als je tenminste op een evenwichtige manier vegetarisch eet), staat wetenschappelijk vast.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Overigens eten dieren soms ook uitwerpselen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Die b12 die uitgescheten word door de bacterie ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Ik ben ook vegatariër.
Veel mensen houden er wel rekening mee als je het zegt, maar een must is het echter niet. Als je een stukje vlees/vis op je bord krijgt omdat ze het bijv. vergeten zijn zeg je gewoon sorry maar ik ben vegetariër.......
||
Citaat:
En over die bacteriën: inderdaad, bacteriën in ons darmen produceren ook vitamine B12. Die B12 wordt echter niet door ons lichaam opgenomen, omdat het geproduceerd wordt in het laatste deel van de darmen... vandaar dat er in uitwerpselen B12 zit ![]() Let wel: dit gaat enkel over veganisten. Vegetariërs hebben daar geen enkel probleem mee en kunnen perfect gezond leven zonder supplementen. Veganisten kunnen ook gezond leven en kunnen alle noodzakelijke voedingsstoffen binnenkrijgen via hun voedsel, behalve B12.
||
![]() |
Citaat:
|
als ik met vrienden eet wordt er altijd rekening mee gehouden dat ik vegetarier ben, maar ik heb er ook totaal geen moeite mee als mijn vegetarische burger in een pan wordt gebakken waar ook nog 2 gewone hamburgers in liggen. En ik vind het ook geen probleem om vlees te maken voor mensen die graag vlees willen eten.
En als ik ergens ga eten en er zit toch vlees in het gerecht (bv blokjes kipfilet) dan vis ik dat er gewoon tussen uit en eet de rest op. Zolang er voor mij niet speciaal vlees gekocht wordt/een dier gedood, zal ik niet snel zeuren.
|
![]() |
ey,
ik ben ook vegetarier en tuurlijk vin ik dus da ge er rekening mee moe houde ![]()
|
Als iemand bij je komt eten die vegetariër is, vind ik wel dat je daarmee rekening moet houden ja. Mijn ouders doen het bijvoorbeeld altijd als de vriend van mijn zusje (die eet bijna geen vlees, op kroketten na
![]()
|
![]() |
Dit botst inderdaad met het oerhollands en oerbarbaarse 'eten wat de pot schaft'. Geen idee of er vandaag de dag nog mensen zijn die dat een waarde vinden.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|