Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2005, 13:52
Verwijderd
wat valt daar over te discussieren, natuurlijk zijn het mensen met mensenrechten, en geen dieren
je kunt ze wel gelijktrekken met kinderen, maar toch niet met dieren...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2005, 13:55
lovetear
lovetear is offline
Nou, kinderen hebben nog de potentie om zich te ontwikkelen tot een wezen dat wel capaciteiten bezit, een zwaar verstandelijk gehandicapte niet. Maar dit topic is niet echt voor deze discussie bedoelt, alhoewel ik hem wel leuk vindt .
Oud 16-03-2005, 14:21
noewkie
noewkie is offline
Okeej nou dan is mijn mening nee je kan niet verliefd worden op een zwaar verstandelijk gehandicapt persoon.

Mijn moeder werkt met meervoudig gehandicapte mensen (niet praten)vaak in rolstoel.
Deze mensen hebben wel degelijk bepaalde gevoelens.
2 deelnemens van mijn moeder hadden duidelijke sexuele gevoelens voor elkaar (beide niet instaat te praten)
Ik weet alleen zeker dat ik nooit op deze mensen veliefd kan worden.

Ze zijn van zo`n laag nivo dat veel mensen ze ook echt zien als beesten(wat heel erg belachelijk is maar goed)

maar goed je zou eens moeten gaan kijken bij een instelling voor meervoudig zwaar gehandicapte mensen ik denk dat je dan je andwoord wel heb hoor
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 14:25
Verwijderd
Jenny & Forrest Gump
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 14:32
noewkie
noewkie is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 16-03-2005 @ 15:25 :
Jenny & Forrest Gump
De vrouw van george bush is ook verliefd geworden op een verstandelijk gehandicapte man
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 14:38
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 16-03-2005 @ 15:25 :
Jenny & Forrest Gump
Forrest Gump was alleen een beetje laagbegaafd, dat vind ik niet zwaar genoeg .
Oud 16-03-2005, 14:44
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ten eerste hangt het natuurlijk af van de zwaarheid van de handicap. een verschil tussen iemand met een licht autistische afwijking of iemand met een syndroom van down. en op wat voor niveau je zelf zit, uiteraard.

ten tweede, stel je wordt toch verliefd. dan lijken mij de mogelijkheden tot een relatie opbouwen zo gering, dat je dat zelf ook in zult zien en er vanaf zult stappen.

je wordt niet willekeurig verliefd, daar spelen meer zaken in mee. dat verschilt ook per persoon, de een zal aan bepaalde zaken meer waarde hechten dan de ander, maar een relatie moet ook praktisch van aard zijn. daarnaast is het erg handig als je via de normale weg kunt communiceren, enkel geven en niets nemen of genomen worden lijkt me ook niet de juiste weg. en sowieso, de weg van verliefdheid naar liefde. dat valt dan ook te verklaren dat als je na een ongeval een geliefde op deze manier kwijt raakt, je hem of haar niet hoeft te verlaten, te gaan haten of minder voor hem of haar hoeft te gaan voelen. omdat er al een basis gelegd was, die te vast is om zomaar ondermijnt te worden.

--
persoonlijk zou ik nooit verliefd kunnen worden op iemand met een verstandelijke handicap. om de bovengenoemde redenen. dat het wel zou gebeuren bij andere mensen, kan ik niet uitsluiten, maar er ligt dan wel een enorme wegcijfering op je schouders. te enorm, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 15:01
Siobhan
Siobhan is offline
Bekend is dat er mensen zijn die verlieft worden op dieren, terwijl die ook niet kunnen praten en ook gevoelens hebben. Dus waarom zou het dan niet mogelijk zijn als "gezond" mens verlieft te worden op een zwaar verstandelijk gehandicapt persoon. Het is denk ik moeilijk voor ons dat voor te stellen, net zoals het moeilijk voor te stellen is echt verlieft te worden op een huisdier.

Bij mensen die verlieft worden op een verstandelijk gehandicapt persoon is het denk ik ook een soort liefde die voortkomt uit het verzorgen van die persoon. Een verstandelijk gehandicapt persoon is afhankelijk van bepaalde personen. Personen die een verstandelijk gehandicapt persoon verzorgen krijgen hierdoor een sterke band met deze mensen. Ook al praten ze niet met deze mensen. Zoiets valt als het ware te vergelijken met liefede voor huisdieren. Maar ik denk niet dat er mensen zijn die zonder een zwaar verstandelijk gehandicapt echt te kennen, er zomaar verlieft op kunnen worden. Daarvoor is er te weinig contact tussen die personen. Ik denk dus zeker dat het mogelijk is dat "gezonde" mensen op een bepaalde manier verlieft kunnen worden op zwaar gehandicapte personen.

Dat hierover niet veel bekend is, zal wel zijn omdat het niet veel voorkomt. Misschien ook wel omdat mensen dat liever voor zichzelf houden en er anders toch vreemd op gereargeerd word door de buitenwereld. Het is niet een normaal verschijnsel, waardoor er altijd negatief over gesproken kan worden. Hetzelfde zien we bij mensen die echt verlieft worden op dieren. Zelfs homoseksualiteit is nog niet echt geaccepteerd en word er nog steeds vaak negatief over gesproken.
Mensen die dit soort gevoelens hebben wat vaak als "niet normaal" word gezien, hebben het vaak zwaar in de maatschappij....
Oud 16-03-2005, 16:32
gogirl_1988
gogirl_1988 is offline
sorrie ik had niet echt goed gelezen denk ik

BLOND...!!!!

maar waarom wil je dit weten dan???
Oud 17-03-2005, 01:08
DaisyDeadPetals
DaisyDeadPetals is offline
Citaat:
Siobhan schreef op 16-03-2005 @ 16:01 :
Bekend is dat er mensen zijn die verlieft worden op dieren, terwijl die ook niet kunnen praten en ook gevoelens hebben. Dus waarom zou het dan niet mogelijk zijn als "gezond" mens verlieft te worden op een zwaar verstandelijk gehandicapt persoon. Het is denk ik moeilijk voor ons dat voor te stellen, net zoals het moeilijk voor te stellen is echt verlieft te worden op een huisdier.
mjaa sorry hoor, maar mensen die verliefd worden op hun huisdier vind ik toch niet helemaal normaal.. mensen die verliefd worden op iemand met een zware verstandelijke handicap eigenlijk ook niet. volgens mij ben je dan zelf ook niet in staat om een "normale", gelijkwaardige relatie aan te gaan met een geestelijk gezond persoon en zit je uiteindelijk toch op hetzelfde niveau.

ik heb er verder niks op tegen hoor, vind ook niet dat het verboden moet worden ofzo... maar voor mezelf sluit ik het absoluut uit.
Oud 17-03-2005, 20:08
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
gogirl_1988 schreef op 16-03-2005 @ 17:32 :
sorrie ik had niet echt goed gelezen denk ik

BLOND...!!!!

maar waarom wil je dit weten dan???
Omdat ik er niks over wist en het wel interessant vond.
Oud 21-03-2005, 14:21
Verwijderd
Ik ken een vrouw van nu denk ik ongeveer 55, zij is (zwaar kan ik niet zeggen) geestelijk gehandicapt en heeft een paar jaar een vriend gehad die wel gewoon 'normaal' is. Ik denk dat hij dus ook echt liefde voor haar voelde maar (ja hoe moet ik dat zeggen) als ik ze dan samen zag leek het meer haar vader/verzorger/troetelbeest. Ik kan me er dus verder ook niet in verplaatsen, maar inderdaad, ik vraag me dus ook af of het echte verliefdheid is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten