Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2005, 12:07
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
wat je bijv kan doen is pitabroodjes of turks brood pakken, daar wat pastasaus op, wat kaas, ham, salami, paprika, champignons, maakt niet uit, wat jij lekker vindt op doen, en dan in de oven, en je hebt een zelfgemaakte pizza.

wat ook erg lekker is:
je koopt van die zakjes waar je alleen maar water bij doet,en je hebt aardapelpuree. (je kan t ook gewoon zelf maken, maar ben je wel wat langer bezig). dan bak je wat spekjes in de pan, en gooit die samen in een ovenschaal. doe er nog wat mozarella bij en gooi t in de oven. eet er wat sla bij en je bent klaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2005, 12:52
ShadowLady
ShadowLady is offline
Al moet ik een lening nemen dus ECHT niet dat ik bij de aldi ga shoppen. Mijn afgunst tot die winkel is echt erorm. poiesz oke, lidl tot daar aan toe, maar aldi, NOOIT!

Wat ik wel een handige manier vind om minder kwijt te zijn is niet te vaak boodschappen doen, gewoon veel in 1 keer halen, dan haal je ook minder tussendoortjes (of gewoon geen) en die zijn juist duur.

Als ik echt door mn geld heen zit wordt het vaak macaroni met een saus van beleg (Philadelphia met wat olie knoflook en andere kruiden eroverheen of een restje kipkerrie salade.)
of aangezien ik niet makkelijk bij mijn eigen ouders kan eten bij vriendinnen (hun ouders) eten.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 18:52
Verwijderd
oh, en maak een boodschappenlijstje eerst bedenken wat je de komende 3 à 4 dagen gaat eten, eventueel kun je wat opties open laten ("aardappels, bloemkool, vlees dat in de aanbieding is", "macaroni, gezeefde tomaten, quorngehakt, winterpeen of prei"), en dan schrijf je op wat je daarvoor nodig hebt. Bedenk ook wat je overdag wil eten, bedenk of er iemand bij je komt eten. Je mag dan pas weer na die 3 à 4 dagen weer boodschappen doen.
En eet samen met huisgenoten, dat scheelt ook een hoop; bovengenoemde bloemkool kost ongeveer een euro, maar je kunt er met z'n vieren of vijven van eten, en dan is 't maar 20 of 25 ct per persoon. Dágen achter elkaar bloemkool eten is saai.

Ohja, bij groenten: gooi niet alles weg! Veel mensen gooien bij een prei de buitenste bladeren en al het groene weg, doodzonde, dat groene hoeft maar een paar minuten langer dan het witte te kopen en de buitenste bladeren zijn juist minder zanderig dan de binnenste. Van broccoli en bloemkool kun je de steeltjes ook eten, moeten iets langer koken dan de roosjes. Wortels schil je niet maar schrap je; als je ze schoonboent kun je de schil trouwens ook best eten (is wel een beetje bitter).
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 19:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik doe een keer in de week boodschappen en dan maak ik ook een lijstje. Ik eet voor ik boodschappen ga halen en ik maak van te voren een schema wat ik de komende week ga eten. Daar staan dan idd wel algemene dingen op als 'groente' en dingen als rijst, pasta en aardappels heb ik altijd wel in huis. Een stuk vlees eet ik zelden en dan vaak uit de diepvries (kipschnitzels, hamburgers, kaassoufles enz.) maar ook vaak vegetarisch of alleen hamblokjes of een blikje tonijn ofzo. Brood kopen wij met de hele gang (9 personen) dus je hebt iedere dag vers, dingen als wc-papier, keukenrollen enzo ook. Broodbeleg daar heb ik meestal een pakje kaas en twee soorten vleeswaar van en dan de houdbare dingen als honing, chocopasta en hagelslag. Chips en snoep eet ik niet of zeer zelden. Koekjes eet ik wel maar ook heel weinig. Fruit eet ik wel maar dan wel het fruit van het seizoen. Frisdrank drink ik ook niet, ik drink melk (een glas per dag) en verder spuitwater en siroop. Als ik op deze manier boodschappen doe ben ik echt niet meer dan 25 euro per week kwijt in de supermarkt en daar koop ik soms ook nog ordners ofzo of viltstiften en dat zit daar dan ook bij.
Oud 29-03-2005, 13:42
Moonspell
Moonspell is offline
ik ga af en toe wel eens naar mn vriendin op de uni @ nijmegen, en eet dan samen met haar

(vanuit enschede naar nijmegen)

En dan gaan we samen terug naar mijn huis

Scheelt soms koken, en het is idd wel cheap
Oud 29-03-2005, 14:02
b@rt-online
b@rt-online is offline
Bij de Aldi hebben ze kant en klaar maaltijden

-spagetti
-Kip / saté/rijst
-kip zoetzuur/rijst
-nog een paar andere

dan eet je een complete maaltijd voor 1.30 E

Het is nog goed te doen ook!

het merk?!? uuhm iets van -The cook did it -
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 09:56
@kie
@kie is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 28-03-2005 @ 20:56 :
Chips en snoep eet ik niet of zeer zelden. Koekjes eet ik wel maar ook heel weinig. Fruit eet ik wel maar dan wel het fruit van het seizoen. Frisdrank drink ik ook niet, ik drink melk (een glas per dag) en verder spuitwater en siroop.
Oke, dat verklaart een hoop. Ik begrijp dan wel dat je met €25 per week uitkomt maar of je nu ook reuze lekker eet? Nou ja smaken verschillen natuurlijk en het is ook maar net wat je gewend bent. Maar om nou nooit chips, snoep en dergelijke te eten. Lijkt mij beetje ongezellig allemaal. En hoe zit het met drank (wijn, bier etc..). Geef je dan nooit eens een etentje of feestje? Het gaat niet alleen om wat je eet maar mij gaat het erom dat ik lekker eet. Dus af en toe een geitenkaasje door de sla of een lekker receptje van Jamie Oliver uitproberen. Op zondag gerookte zalm op mijn brood en ja als ik vrienden over de vloer heb drinken we wel een lekker wijntje. Het is natuurlijk maar net of je vreugde haalt uit lekker eten ...
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 11:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
@kie schreef op 30-03-2005 @ 10:56 :
Oke, dat verklaart een hoop. Ik begrijp dan wel dat je met €25 per week uitkomt maar of je nu ook reuze lekker eet? Nou ja smaken verschillen natuurlijk en het is ook maar net wat je gewend bent. Maar om nou nooit chips, snoep en dergelijke te eten. Lijkt mij beetje ongezellig allemaal. En hoe zit het met drank (wijn, bier etc..). Geef je dan nooit eens een etentje of feestje? Het gaat niet alleen om wat je eet maar mij gaat het erom dat ik lekker eet. Dus af en toe een geitenkaasje door de sla of een lekker receptje van Jamie Oliver uitproberen. Op zondag gerookte zalm op mijn brood en ja als ik vrienden over de vloer heb drinken we wel een lekker wijntje. Het is natuurlijk maar net of je vreugde haalt uit lekker eten ...
Ik vind van mezelf dat ik lekker en gezond eet. Ik ga echt niet bezuinigen op mijn eten op een dusdanige manier dat ik alleen nog maar dingen eet die ik zelf niet lekker vind omdat het goedkoop is. Dat doe ik niet. Ik eet wel eens chips maar dan meestal in het weekend en dan ben ik meestal thuis of bij mijn vriend. Chips eten in mijn eentje vind ik toch niet gezellig. Snoep vind ik gewoon niet lekker. Koekjes eet ik wel.

Ik drink zelf geen alcohol maar als we een feestje hebben is dat meestal met de hele gang (9 mensen) en dan verdelen we de kosten zodat je niet gek veel kwijt bent. Lekker eten doe ik ook echt wel en mijn vriend is vaak bij mij en er komen ook wel eens vrienden eten maar om lekker te eten hoef je volgens mij niet veel geld uit te geven.
Oud 30-03-2005, 13:12
JJ13
JJ13 is offline
de camembertburgers van de aldi zijn lekker en goedkoop en daarbij kan je dan bv aardappelkroketjes van de AH eten, die zijn ook niet zo duur. en groente kan je dan laten zitten (ten minste, doe ik altijd)
Oud 05-04-2005, 09:21
Verwijderd
Een lekker en goedkoop recept; we waren gister 1 euro kwijt pp.

Een overschotel van prei (snijden en even koken eerst), daarnaa een laagje rookwost (in stukjes gesneden), en daarna een laag aardappelpuree (maar dan niet uit een pakje ). Daarop doe je een laagje beschuitkruimels, en kaas, even in de oven (10-15 min) en klaar . Hmmm
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 14:42
Verwijderd
heb vandaag ook voor minder dan 1 euro gegeten: rijst, tofu, kool, en een sausje van citroensap (uit een flesje), sojasaus, melk, water en vooral veel kruiden. Rijst koop ik altijd in zakken, dat is veel goedkoper dan rijst uit een pak een zak van 2 kg witte rijst is 1,45, een zak van 1 kg zilvervliesrijst is 1,07.
Kool kost hoe dan ook niks, alleen is 1 kool wel 4 porties.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 14:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 05-04-2005 @ 10:21 :
Een lekker en goedkoop recept; we waren gister 1 euro kwijt pp.

Een overschotel van prei (snijden en even koken eerst), daarnaa een laagje rookwost (in stukjes gesneden), en daarna een laag aardappelpuree (maar dan niet uit een pakje ). Daarop doe je een laagje beschuitkruimels, en kaas, even in de oven (10-15 min) en klaar . Hmmm
Banaan erbij doen is ook lekker en maakt het niet veel duurder.
Oud 06-04-2005, 10:02
Milos
Milos is offline
Preisoep is ook heel lekker en goedkoop

Men neme:

een prei
water
bouillonblokje
zout/ peper
evt. bieslook voor garnering

Hoe gaan we te werk

men snijdt de prei
men zet water open gooit de gesneden prei en het bouillonblokje erin.
dan laat men de prei gaarkoken
dan maakt men de prei extra fijn met een staafmixer
dan nog ff laten koken.
vervolgens in een schaaltje gieten en de bieslook erop

ek klaar is kees/clara
Oud 09-08-2005, 15:10
evanescence
evanescence is offline
ik heb laatst bij de aldi een magnetron maaltijd gekocht...het was spagetti (tagiatelli eigenlijk) met rode spagettisaus --> dit koste onder de 2 euro en was echt lekker...

zelf had ik nog geraspte kaas gekocht voor iets van 90 cent (en die gebruik je dan voor andere dagen)

en een komkommer van 40 cent voor de verse vitamines....

ik was dus voor 3,5 euro klaar....en had nog een halve komkommer over en een zakje met geraspte kaas!

goedkoop dus....
Oud 10-08-2005, 19:28
Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Hangt er enorm van af wat je nodig hebt voor welk doel en hoe ver je wilt gaan mbt prijs/kwaliteit. Let iig goed op vitamines en mineralen. Wanneer je aanwijzingen krijgt dat je niet gezond bent (ook al weet je dat niet zeker) ga dan op onderzoek uit. Stel de symptonen vast en onderzoek hoe dit in verhouding tot je eetpatroon staat. Bijv, zoek op het Internet, bibliotheek of ga naar de dokter.
Oud 11-08-2005, 20:21
El Kim
El Kim is offline
Pastasalade:

Per persoon:

100 gram pasta (500 gram is iets van 1,-)
Beetje zout
2 tomaten (ongeveer 30 ct)
halve komkommer (ook ongeveer 30ct)
beetje dressing (fles á 500 ml iets van 1,30)

Eventueel nog een klein beetje kipfilet (100 gram ofzo).

Pasta koken, ondertussen tomaten wassen en snijden. Komkommer schillen en in stukjes snijden. Als je kip neemt: in stukjes snijden, eventueel kruiden en bakken.

Als de pasta klaar is, afgieten, en onder de koude kraan zetten zodat ie afkoelt. Als de pasta koud is, tomaat, komkommer en eventueel kipfilet erbij doen, door elkaar husselen en met een beetje dressing eroverheen opdienen

Vandaag op
Oud 11-08-2005, 20:54
sicilion
sicilion is offline
waar ik trouwens laatst achter kwam ( voor de mensenonder ons met een frituur): de asociaal goedkope wokgroente ala euroshopper oid was geloof ik 70 cent per zakje + beetje kip gebakken in wat soja saus en wat chinese kruiden en wat wonton velletjes van de toko:voor 3,5 euro had ik toen een stuk of 20 loempia's (nog 20 wontonvellen over) en ze smaakten beter dan van de chinees!dus beetje rijst erbij en een sausje en klaar. met 20 loempia's kun je dan wel en maaltijd of 7 hebben en ze nemen ook nauwelijks ruimte in in je vriezer
Reageren

Regels voor berichten