Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2005, 19:44
JCG
JCG is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-03-2005 @ 17:28 :
Methanol en alcohol? Kerel, methanol is een alcohol...
Ethanol is alcohol, methanol is zijn dodelijk broertje
Oud 16-03-2005, 19:47
JCG
JCG is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-03-2005 @ 23:51 :
Tsja, je kunt ook spiritus kopen en het destilleren. Betaal je ook geen accijns, je hoeft alleen de destillatieopstelling te bouwen.

Trouwens, ik geloof dat spiritus alleen een mengsel is van methanol en alcohol, of niet? Dan zou je dus gewoon het kunnen opwarmen en even aan blote lucht blootstellen, dan verdampt al de methanol.
nope, methanol en ethanol (alchol dus) hebben zo goed als het zelfde kookpunt. Dus het is onmogelijk om de methanol eruit te krijgen. Zeker met huis tuin keuken middelen, misschien als je een destilatie toren heb van enkele meters hoog, maar zelf dan betwijfel ik het.
Oud 16-03-2005, 20:24
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Lilith schreef op 16-03-2005 @ 20:07 :
Omg, dit wordt ziek: de tweede keer.. dat ik het met je eens ben.

Shit.
ophouden nu, volgende keer zeg ik wel weer gewoon iets over hoe relaxt blowen is ofzo
Oud 16-03-2005, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Lilith schreef op 16-03-2005 @ 20:07 :
Omg, dit wordt ziek: de tweede keer.. dat ik het met je eens ben.

Shit.
OMGOMGOMGGG vet ziek man ja

Overigens hoor ik voor het eerst dat je alcohol uberhaupt in poedervorm kan houden. Het verdampt bij kamertemperatuur al vrij snel, toch? Nu heb ik slechts scheikunde van de derde klas tot mijn beschikking, maar als een stof bij kamertemperatuur niet eens (lang) als vloeibare stof kan bestaan, hoe hebben ze er dan ooit een vaste stof van kunnen maken?

(Ah, ik krijg mental pictures van blokjes alcohol die je zelf in je zut kunt gooien. "Mag ik een kopje koffie?" "Natuurlijk. Zwart, met melk en suiker of met alcohol?" "Het derde, twee klontjes graag." Rrrr )
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 23:08
JCG
JCG is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 16-03-2005 @ 23:41 :

Overigens hoor ik voor het eerst dat je alcohol uberhaupt in poedervorm kan houden. Het verdampt bij kamertemperatuur al vrij snel, toch? Nu heb ik slechts scheikunde van de derde klas tot mijn beschikking, maar als een stof bij kamertemperatuur niet eens (lang) als vloeibare stof kan bestaan, hoe hebben ze er dan ooit een vaste stof van kunnen maken?

(Ah, ik krijg mental pictures van blokjes alcohol die je zelf in je zut kunt gooien. "Mag ik een kopje koffie?" "Natuurlijk. Zwart, met melk en suiker of met alcohol?" "Het derde, twee klontjes graag." Rrrr )
ff denken, was alcohol niet CH3OH?
was het niet mogelijk om met een zuur een OH groep bij een kool waterstof te voegen? Tis een tijd geleden dat ik scheikunde heb gehad
Oud 16-03-2005, 23:14
Verwijderd
Citaat:
JCG schreef op 17-03-2005 @ 00:08 :
ff denken, was alcohol niet CH3OH?
was het niet mogelijk om met een zuur een OH groep bij een kool waterstof te voegen? Tis een tijd geleden dat ik scheikunde heb gehad
Ja, ik zat ook al te denken dat ze misschien een andere verbinding hebben gevonden die reageert met water/vloeistof en dan.. in alcohol verandert oid? Geen idee wat er met waterstof- en koolstofverbindingen was, maar het klinkt an sich wel logisch.

Buiten dat doch nog steeds ontopic, ik denk niet dat den veertienjarigen zich met z'n allen op dat poedertje storten. Aangezien het op internet besteld moet worden, en dan zit je weer met acceptgiro's en geld overmaken en verzendkosten en weet ik het.. Je mag pas vanaf je twaalfde een fatsoenlijke rekening, ik bedoel maar. Waarschijnlijk weten ze helemaal niet hoe dat werkt. En zelfs als ze het wel weten dan is het overhalen van een oudere broer, zus, vriend(in) of bekende tot het halen van een paar flesjes zoete troep in verhouding veel makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 10:01
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Sifl schreef op 16-03-2005 @ 18:07 :
Kerel,als jij Methanol naar achter klotst, praat je wel anders
Citaat:
JCG schreef op 16-03-2005 @ 20:44 :
Ethanol is alcohol, methanol is zijn dodelijk broertje
Ethanol is alcohol, net als methanol, propanol, ethenol, noem maar op. De alcohol die in ons drinken zit is ethanol en dat is maar goed ook. Neemt niet weg dat methanol weldegelijk alcohol is.
Oud 17-03-2005, 10:04
Gimme more beer
Citaat:
Paranoide schreef op 16-03-2005 @ 23:41 :

Je moet je niet voorstellen dat ze het bevriezen oid

Het wordt als het ware in een andere vorm in die zakjes gestopt, een vorm die door oplossing weer alcohol wordt. Hoe precies, daar heb ik geen zin in om dat uit te gaan zoeken (immers, zij hebben er ook lang onderzoek naar verricht), maar het kan weldegelijk.
Oud 17-03-2005, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-03-2005 @ 17:28 :
Methanol en alcohol? Kerel, methanol is een alcohol...
No shit, Sherlock. Ik bedoelde natuurlijk alcohol in de zin van ethanol.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 17-03-2005 @ 11:01 :
Ethanol is alcohol, net als methanol, propanol, ethenol, noem maar op. De alcohol die in ons drinken zit is ethanol en dat is maar goed ook. Neemt niet weg dat methanol weldegelijk alcohol is.
Nee, dat is fout. Methanol is een alcohol. Als je zou beweren: "Methanol is alcohol", dan beweer je dat methanol ethanol is.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 14:48
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ik vind Senseo ook vies hoor .
Oud 17-03-2005, 14:53
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 17-03-2005 @ 15:48 :
Ik vind Senseo ook vies hoor .
ik niet.
Oud 17-03-2005, 14:56
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 17-03-2005 @ 15:53 :
ik niet.
Oud 17-03-2005, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 17-03-2005 @ 15:48 :
Ik vind koffie al vies.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 17-03-2005 @ 11:04 :
Je moet je niet voorstellen dat ze het bevriezen oid

Het wordt als het ware in een andere vorm in die zakjes gestopt, een vorm die door oplossing weer alcohol wordt. Hoe precies, daar heb ik geen zin in om dat uit te gaan zoeken (immers, zij hebben er ook lang onderzoek naar verricht), maar het kan weldegelijk.
Ik had eerder een voorstelling van zo'n breezerkindje, en die wil dan de inhoud van dat zakje in een glas gooien, maar dan hoor je zo'n *POEF* en dan zie je zo'n opstijgend wolkje en dan is de alcohol vervlogen. Balennn

Maar goed, ja, een andere verbinding d'r van gemaakt dus. Hm, dat biedt mogelijkheden. Een kilo of wat van dat spul in een bergmeertje gooien en zwemmen maarrrrr (h)

+ don't phock with teh coffee
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 18:46
Gimme more beer
Citaat:
Mephostophilis schreef op 17-03-2005 @ 13:41 :
Nee, dat is fout. Methanol is een alcohol. Als je zou beweren: "Methanol is alcohol", dan beweer je dat methanol ethanol is.
Alcohol is een verzamelnaam en als ik zeg dat piet brandweerman is, is klaas niet piet omdat klaas toevallig ook brandweerman is.
Oud 18-03-2005, 18:46
Gimme more beer
Citaat:
Paranoide schreef op 17-03-2005 @ 16:39 :
Ik had eerder een voorstelling van zo'n breezerkindje, en die wil dan de inhoud van dat zakje in een glas gooien, maar dan hoor je zo'n *POEF* en dan zie je zo'n opstijgend wolkje en dan is de alcohol vervlogen. Balennn
Was leuk geweest

Citaat:
+ don't phock with teh coffee
Oud 23-03-2005, 16:13
one.
one. is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 15-03-2005 @ 19:21 :
Wat een feest, alcoholsnuiven...
Oud 23-03-2005, 17:04
Verwijderd
Ik zie die kippen al hun neus poederen met dit spul.

En dan in de schoolpauzes stiekem hun neus likken
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 21:59
dark_poetry
dark_poetry is offline
bullshit..geen andere woorden voor..
Reageren

Regels voor berichten