![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
ken je de vergelijking van de blinden die allemaal rond een olifant staan? De blinden zijn de verschillende geloven. God is de olifant. We voelen allemaal een stukje, iedereen roept dat hij gelijk heeft, en dat klopt ook vanaf het punt waar je staat. Verder zijn we blind dus de totale olifant zullen we toch nooit zien. Jij staat bij een achterpoot en voelt daar iets van God, hindoes bij een slurf en voelen daar iets anders. Over het 'hoe' en 'wat' als we de complete olifant mogen aanschouwen kunnen we niets zinnigs zeggen. Dat is een visie. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Oke een atheistisch kindje roept dat God niet bestaat. en overlijd Wat gebeurd er met hem? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
sar·cas·me (het ~) 1 bittere, bijtende spot ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dan het moment van sterven. Dan worden onze ogen geopend en komen we voor God. Dan zien we opeens de complete olifant. Hoe kunnen wij nou zeggen wat deze olifant zal doen op dat moment. We kunnen een vermoeden uitspreken aan de hand van de informatie die we hebben, maar ik brand me niet aan de vraag wat er na de dood gebeurt met allerlei mensen. Ik vertrouw op wat ik nu van de olifant zie. De christelijke visie dat wij gered zijn door Jezus. (en dat is een vriendelijke visie op een probleem waarvan anderen kunnen zeggen: 'jullie gaan naar de hel', of 'iedereen is gered') |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
christenen denken daar verschillend over, daar ben ik van overtuigd. christenen die denken zoals jij, of christenen die het antwoord anders zoeken. ik denk persoonlijk dat het per geval verschilt. god kiest er toch ook voor dat de een genoeg genade ontvangt om te geloven en de ander niet? dat een kind in erfzonde geboren is, wil niet zeggen dat hij dan ook naar de hel zou gaan. het kan namelijk in je leven toch alleen nog maar slechter worden. ook zal -denk ik- niet ieder kind naar de hemel gaan, hoe zou een mens vrij geleefd hebben? beoordeel hem dan ook zo, als het toch vaststaat. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
en sowieso, dat bedoelde ik, je wilde het gewoon horen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
hell yeah ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() als god liefde was geweest kwamen we allen in de hemel, als hij rechtvaardig was geweest kwamen we allen in de hel. dat is ook vrij zwart-wit ja. ik denk dat je op een gegeven moment toch een (zij het lichte) keuze moet maken. de redenen volgens jou zijn dus: 1. we worden er beter van 2. we hebben het verdiend punt 1 bijvoorbeeld zal toch echt alleen gelden voor gelovigen, wat moeten ongelovigen dan met het kwaad? of hebben zij het nog meer verdiend? dat god je kwaad geeft omdat je er iets van leert, oke, dat kan best. maar helaas gaat dat niet altijd op, en ook zijn er meer kwaden dan hoofdpijn en liefdesverdriet. als iemand het slachtoffer van incest is geworden, is het toch best hard om te zeggen: 'je zal het wel verdiend hebben'. of om te zeggen: 'daar kom je later nog wel eens achter hoe goed het voor je geweest is'. niet? en verder, hoe komt het dat het kwaad goede mensen treft? is dit willekeur, zijn dit natuurwetten? |
![]() |
||
Citaat:
maar, 1. god zou zijn verdere levensverloop geweten hebben (ervan uitgaande dat de mens een vrije wil heeft) 2. god beslist eenmaal toch daarvoor hoe iemand leeft (ervan uitgaande dat de mens geen vrije wil heeft). 3. god houd op zijn manier (daar kan ik niet over oordelen) rekening met gehandicapten, baby's of mensen die nog nooit van het geloof gehoord hebben. makkelijke dooddoener, god beslist, maar ik denk wel dat wij daar niet zomaar over kunnen oordelen. en dat ben jij denk ik wel met me eens. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() 3. Dat is idd zo, maar ik vertel slechts wat mijn religie daarover zegt ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Klaagliederen 1 vers 1: Aleph: Hoe zit die stad zo eenzaam, die vol volks was, zij is als een weduwe geworden, etc... is cijnsbaar geworden" een woord dat in een nieuwerwetse vertaling ongetwijfeld gewijzigd is.
|
![]() |
[QUOTE]=zwart wit= schreef op 17-03-2005 @ 17:11 :
[B]god wil het dus, dus is hij geen liefde. of is dat erg zwart-wit gedacht ![]() als god liefde was geweest kwamen we allen in de hemel, als hij rechtvaardig was geweest kwamen we allen in de hel. dat is ook vrij zwart-wit ja. ik denk dat je op een gegeven moment toch een (zij het lichte) keuze moet maken. als god liefde was geweest kwamen we allen in de hemel, God is liefde wij zijn van Hem afgekeerd als hij rechtvaardig was geweest kwamen we allen in de hel. dat is ook vrij zwart-wit ja. ik denk dat je op een gegeven moment toch een (zij het lichte) keuze moet maken. God is ook rechtvaardig. Zelf kunnen we niet in de hemel komen, maar door de genade van God kan dat wel. Zie je hoe groot God is. Er zijn meer redenen die het kwaad verklaren, maar die weet ik niet uit mijn hoofd hoor
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Naar welke hel zouden die gaan? Ze mogen jouw hemel niet in, want ze zijn geen lid, want er is maar een hemel. Maar ze zouden dan ook niet jouw hel in mogen, de enige hel in jouw ogen, want ze zijn immers geen lid... Laatst gewijzigd op 18-03-2005 om 20:37. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Jouw latijnse quote uit genesis is dus even valide als een quote uit een van die boeken daar ze allemaal 1 keer vertaald zijn. De oorspronkelijke hebreeuwse tekst levert letterlijk vertaald de volgende rare zin op: met het zweet op uw gezicht zult gij spijs eten tot uw terugkeer naar de aardbodem immers daaruit (blijkt) gij gekomen; zoals gij (nu) stoffelijk (blijkt) zult gij (dan) weer stof worden. @nare man: ik voel me een miskend ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|