![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En wat ik ook ECHT niet snap: waarom ben je maatjes met een crimineel? Waarom bestempel je een crimineel postuum tot lid. Hou je huisje schoon... laat je niet in met criminelen. En doe gewoon je ding... Oja, en waarom kunnen vrouwen niet lid worden? En waarom is er wereldwijd maar een (!) gekleurd lid? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Drie mensen zijn dood.
Waarom zwijgen de verdachten (op zich hun recht)? Waarom doen ze hun mond niet open? Werken ze niet actief (!) mee met de politie? Ze hebben toch niks te verbergen? Ze zijn toch onschuldig? Ze willen toch ook weten wie het dan wel gedaan heeft? SPREEK DAN! DOE JE MOND OPEN! Waarom het clubhuis gaan verbouwen? Straks hebben ze sporen uitgewist? Ze willen toch weten wie hun maatjes vermoord heeft? |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Niet iedere crimineel is meteen tot lid bestempeld, wel iedereen die als prospect komt te overlijden. Mijn huis is schoon maar wat de mensen doen die ik er uitnodig zal e een rotzorg weten dat is hun eigen leven en daar bemoei ik me dus niet mee. Vrouwen kunnen geen lid worden omdat het een mannenclub is, als je wilt weten waar deze regel precies vandaan komt dqan moet je het boek van Sonny Barger maar ens lezen ik ga het hier niet uitleggen. Er is wereldwijd wel meer als 1 gekleurd lid, ik ken er al 2 dus ach dat zal ook wel meevallen allemaal. Ik heb net in ieder geval een hele gezellige avond gehad met de Hells Angels en geloof me er is niemand anders die dat had kunnen evenaren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dit vonnis is een fraai staaltje creatieve rechtsvinding, maar deze zaak komt uiteraard voor de Hoge Raad en we zullen die uitspraak over een jaar of twee wel aantreffen in de leerbundels. Ik denk overigens dat het vonnis van de Rechtbank sowieso zal sneuvelen. Let overigens wel dat we het hier alleen hebben over de problemen rond de bewezenverklaring voor de moord op de twee vrienden van De Vries. Laatst gewijzigd op 18-03-2005 om 10:08. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Medeplichtigheid is in de jurisprudentie gedefiniëerd als 'opzettelijk behulpzaam zijn bij een misdrijf'. Het zal er dus in de concrete omstandigheden van afhangen of je kunt spreken van opzet op het verlenen van hulp aan een misdrijf. En er zal enige vorm van samenwerking tussen de daders moeten zijn wil medeplichtigheid aangenomen kunnen worden. Iemand die een misdrijf ziet gebeuren en bang is om dat bij de politie te melden omdat hij zelf nog een aantal parkeerboetes heeft uitstaan en de boel dus stilhoudt, is niet schuldig aan medeplichtigheid.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dus ja, aangezien jij dat ook kan, vind ik het triest als je je laat leiden door eigenbelang. Zeker in morele zaken als deze.... Maar je maakt ook nog een denkfout. Want als iemand jouw familie iets aandoet, ..... die persoon heeft zelf ook weer familie. Dus die familie (van de dader) heeft weer belang bij niet aangeven van die persoon. Heb je daar dan vrede mee? "OK, iemand flikt me wat. Maar ja, eigen belang he... dus is wel OK." |
![]() |
|||
Citaat:
Het is inderdaad handig voor de samenleving maar aangezien jij maar een klein onderdeel van het grote geheel bent is wat goed is voor de samenleving niet per definitie goed voor jou. Citaat:
Natuurlijk zou ik niet blij zijn in jouw voorbeeldsituatie maar dat neemt niet weg dat ik het gedrag van die familie wel begrijpelijk zou vinden. 'Jij zou het toch ook niet leuk vinden als iemand dat bij jou zou doen?' vind ik trouwens wel een van de meest zinloze gedachtes omdat het toch niet gebeurt. De meeste mensen zijn braaf en betrouwbaar en daar heb je als individu weinig invloed op. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|