Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2005, 19:26
Verwijderd
Citaat:
mirnie schreef op 21-03-2005 @ 19:42 :
Of dat mens is gewoon een tikkeltje heel erg overspannen.
In combinatie met de andere topic zou dat wel heel toevallig zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2005, 19:33
M'oek
M'oek is offline
ik heb ook zoiets meegemaakt .. naja mss iets minder erg dan. ik werkte voor kortgelede nog in een café'op zaterdag. in het begin ging het heel goed en vond ik mijn werk leuk.. maar nu een tijdje later zijn er leuke collega's weggegaan en moest ik werken met een ''graftakje'' (ik noem geen name ... maar zo noeme ze haar hier in de stad) ik deed me werk goed maar ze had altijd wel wat te zeure .ik werd hier eerlijks bets onzeker door, maja ik dacht het gaat wel weer over en werkte door...beetje jmmr want ze bleef lullig doen .. ze werd steeds chagarijniger(hoe je het ook schrijft) tegen me en katte me zowat heel de dag af ..ik bedoel we hebben allemaal weleens een dagje dat alles mis gaat enzoow .. maar over het algemeen deed ik mijn werk gewoon zoals het hoorde..

K ben niet zo iemand die gelijk iets opgeeft ofzow dus ben gewoon door blijven werken.. verstand op nul .. laat dat mens maar barsten ik doe gewoon wat ik moet doen en verdien me geld. maar nu twee jaar later heb ik vorige week ontslag genomen. ik heb het gehad ga der steeds met tege zin heen, gewoon geen leuk werk meer. ( heb in middels alweer een ander baantje gevonden want er werd mij verteld dat ik eerst iets andersz moest zoeken en dan pas mijn baantje op moest geven)

magoed ik denk dat je blij moet zijn dat je daar weg bent. Laat dat mens die zo lullig tege je doet maar lkkr zitten. die komt zichzelf vroeg of laat nog wel een keer tegen hoor. Alleen denk ik wel dat je daar niet had moeten weglopen .. je werkte daar dus je had zo je verplichting/verantwoording hoe seg je dat ..niet echt slim naar mijn id .. ik denk dat je beter naar iemand toe kon stappen om het verder op te lossen..

(ow en btw was er iets van hetzelfde gebeurd bij v&d? want als dat waar is moet je mss ook eens naar jezelf kijken)

tja..helaas tis al gebeurd maar iig wel weer een goede leer voor de volgende keer denk ik..
ik weet niet of je alweer wat andersz gevonden hebt maar andersz succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 20:56
devilcat
devilcat is offline
Citaat:
IjustWantToBeMe schreef op 21-03-2005 @ 20:33 :
ik heb ook zoiets meegemaakt .. naja mss iets minder erg dan. ik werkte voor kortgelede nog in een café'op zaterdag. in het begin ging het heel goed en vond ik mijn werk leuk.. maar nu een tijdje later zijn er leuke collega's weggegaan en moest ik werken met een ''graftakje'' (ik noem geen name ... maar zo noeme ze haar hier in de stad) ik deed me werk goed maar ze had altijd wel wat te zeure .ik werd hier eerlijks bets onzeker door, maja ik dacht het gaat wel weer over en werkte door...beetje jmmr want ze bleef lullig doen .. ze werd steeds chagarijniger(hoe je het ook schrijft) tegen me en katte me zowat heel de dag af ..ik bedoel we hebben allemaal weleens een dagje dat alles mis gaat enzoow .. maar over het algemeen deed ik mijn werk gewoon zoals het hoorde..

K ben niet zo iemand die gelijk iets opgeeft ofzow dus ben gewoon door blijven werken.. verstand op nul .. laat dat mens maar barsten ik doe gewoon wat ik moet doen en verdien me geld. maar nu twee jaar later heb ik vorige week ontslag genomen. ik heb het gehad ga der steeds met tege zin heen, gewoon geen leuk werk meer. ( heb in middels alweer een ander baantje gevonden want er werd mij verteld dat ik eerst iets andersz moest zoeken en dan pas mijn baantje op moest geven)

magoed ik denk dat je blij moet zijn dat je daar weg bent. Laat dat mens die zo lullig tege je doet maar lkkr zitten. die komt zichzelf vroeg of laat nog wel een keer tegen hoor. Alleen denk ik wel dat je daar niet had moeten weglopen .. je werkte daar dus je had zo je verplichting/verantwoording hoe seg je dat ..niet echt slim naar mijn id .. ik denk dat je beter naar iemand toe kon stappen om het verder op te lossen..

(ow en btw was er iets van hetzelfde gebeurd bij v&d? want als dat waar is moet je mss ook eens naar jezelf kijken)

tja..helaas tis al gebeurd maar iig wel weer een goede leer voor de volgende keer denk ik..
ik weet niet of je alweer wat andersz gevonden hebt maar andersz succes ermee!
Bij V&D werkte ik 2 dagen en , de collegas lieten mij AL het werk doen en de collegas negeerden me.en nee, ik kijk echt niet alleen naar 1 kant, maar ik bedoel het is gewoon zwaar kut dat ik telkens in dit soort sitauties kom.

bij de winkel waar ik dus net weg ben had ik een erg goed evaluatiegesprek en mijn bedrijfsleiders waren erg tevreden met me .
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 01:46
p-chez
p-chez is offline
Gewoon zeggen dat ze d'r lelijke smoel moet houden, of op een mooie manier zeggen dat ze absoluut geen sociale vaardigheden heeft (and then some)

Ik deed in het verleden één van die twee opties. Ligde er een beetje aan wat voor figuur het was. De ene verdiende gewoon 'n grote bek, de andere verdiende het om op een mooie 'beleefde' manier uitgeluld te worden (vaak in 't geval van de in intelligentie minder bedeelde collega's).
Oud 22-03-2005, 07:19
rizzlefizzle
rizzlefizzle is offline
je kan beter vroegdtijdig communiceren, als je het over je heen laat komen, maken ze er alleen maar misbruik van en gaan ze lekker door met jouw irriteren, zoals de 3 voorbeelden eigenlijk ook wel laten zien..

in je proeftijd heb je idd niet veel macht, en op collega's kun je ook niet echt rekenen als het er op aan komt management aan te spreken,..

dus ja speak up en mocht het misgaan, dan heb je het iig die bedrijfleidster niet makkeljik gemaakt.. of je zet haar op ignore tot je proeftijd is afgelopen en daarna beetje netwerken jouw positie stabieler maken en haar op haar gedrag aanspreken...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 20:55
Roos
Roos is offline
Citaat:
devilcat schreef op 21-03-2005 @ 21:56 :
Bij V&D werkte ik 2 dagen en , de collegas lieten mij AL het werk doen en de collegas negeerden me.en nee, ik kijk echt niet alleen naar 1 kant, maar ik bedoel het is gewoon zwaar kut dat ik telkens in dit soort sitauties kom.
Het is gewoon dom om dan weg te lopen. Ga gewoon de confrontatie aan of stap naar de leidinggevende, VOORDAT dingen uit de hand lopen. Logisch dat ze dan jou ontslaan i.p.v. de ander (die er al veel langer werkt etc.).
Oud 22-03-2005, 22:03
devilcat
devilcat is offline
Citaat:
Roos schreef op 22-03-2005 @ 21:55 :
Het is gewoon dom om dan weg te lopen. Ga gewoon de confrontatie aan of stap naar de leidinggevende, VOORDAT dingen uit de hand lopen. Logisch dat ze dan jou ontslaan i.p.v. de ander (die er al veel langer werkt etc.).

Soms KAN je niet overal op voor zijn..

net als een " Crime passionelle" wordt niet veroordeeld door de rechter.

dus dat je een misdaad pleegt bijv iemand doodschiet, maar zodanig kan aantonen dat het PUUR op dat moment emotioneel het zo voor je voeten werd gelegd heet het Crime passonel en wordt het niet vervolgd.

Zo beschouw ik dit ook..

Maar ik ben al klaar met dat baantje, heb mijn ontslag gesprek al gehad, dus ....
maar wel bedankt voor de reacties.

en ik heb tegen mijn leidster gezegd dat ik ook had moeten praten en dat het niet correct is dat ik de winkel uit ben gelopen, maar dat ik het zeker niet zomaar deed..en jammer dat ze daar dan niet aan denken..

ik weet ook dat ik gevoelig ben voor dit soort dingen.

bedankt iig..
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 22:06
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
devilcat schreef op 22-03-2005 @ 23:03 :

net als een " Crime passionelle" wordt niet veroordeeld door de rechter.

dus dat je een misdaad pleegt bijv iemand doodschiet, maar zodanig kan aantonen dat het PUUR op dat moment emotioneel het zo voor je voeten werd gelegd heet het Crime passonel en wordt het niet vervolgd.

Zo beschouw ik dit ook..

uhm, dat klopt niet helemaal hoor..
Oud 22-03-2005, 22:08
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Wat een bullshit.
Oud 22-03-2005, 22:13
Verwijderd
Moet ik hier nu om lachen of huilen?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 22:15
Gimme more beer
Citaat:
perseus schreef op 22-03-2005 @ 23:13 :
We kunnen ook gewoon gezellig gaan vreten, zuipen en kotsen om het allemaal te vergeten.
Oud 22-03-2005, 22:53
devilcat
devilcat is offline
Citaat:
perseus schreef op 22-03-2005 @ 23:13 :
leg is uit
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 11:46
meisje
meisje is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-03-2005 @ 23:08 :
Wat een bullshit.
Ik vroeg mij al af waar ze woonde.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 11:55
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
devilcat schreef op 22-03-2005 @ 23:53 :
leg is uit
Leg jij eens uit hoe je aan die flauwekul komt.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 12:56
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
devilcat schreef op 20-03-2005 @ 13:37 :
ik heb maandag nog een klein gesprekje, moet me kleding komen brengen en dingen ondertekenen.
ik zat nog net in mijn proeftijd.[geen opzegtermijn dus]

hoe kan ik het beste hun confronteren met mijn RECHT?
dat het niet mijn FOUT Is, maar dat die "M" aangepakt moet worden...?

BEDANKT!
Heb je een 'contract' op papier staan? Ja/nee?

Voor hoelang is je contract? (een jaar/onbepaalde tijd)

Staat er in een contract iets vermeld over een proeftijd?

-Heb je een CAO-boekje gekregen? Of weet je onder welke CAO je valt?

-Staat er in je CAO iets over de duur van de proeftijd of wellicht iets anders over de proeftijd?

-Hoelang werkte je bij het bedrijf?

-Hoelang geleden is dit gebeurt?

-Heb je een rechtsbijstandsverzekering?

Ik had geen zin om t hele verhaal te lezen, maar met dit vragenlijstje kan k je aardig helpen

Laatst gewijzigd op 25-03-2005 om 12:59.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 15:49
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Lilything schreef op 25-03-2005 @ 13:56 :

*knip*
Ik had geen zin om t hele verhaal te lezen, maar met dit vragenlijstje kan k je aardig helpen
Ze zat in d'r proeftijd, er valt dus weinig te helpen.
Oud 25-03-2005, 20:40
Gimme more beer
Citaat:
Auntie M schreef op 25-03-2005 @ 16:49 :
Volgens mij wist ze dat
Oud 25-03-2005, 21:28
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 25-03-2005 @ 21:40 :
Volgens mij wist ze dat
shit ja
Oud 26-03-2005, 16:03
Fantôme
Fantôme is offline
aan alle mensen die zeggen dat het misschien toch aan haar zelf ligt:

dat kan mogelijk zo zijn, maar hoeft niet. Zelf heb ik (ff snel geteld) 4 baantjes gehad waarvan ik mijn baantje waar ik nu werk het langste heb volgehouden.

ik heb bij de boer gewerkt, ging prima. daarna / gelijktijdig bij een schoonmaakbedrijf, dat botste verschrikkelijk met mij 'collega' met wie ik samen moest werken. zij heeft me zwart lopen maken daar. daarna heb ik voor 3 maanden bij de Wibra gewerkt, wat ook niet lekker liep en waar ik dus ook vrij snel ben weggegaan. Ik heb toen ook gedacht dat het wel aan mij zou liggen... Maar toch, nu werk ik al een behoorlijk tijdje bij de AH en dat gaat prima bijna geen problemen... Ze kan het ook gewoon 2 x niet getroffen hebben...
Oud 26-03-2005, 18:29
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 25-03-2005 @ 16:49 :
ja dat wist ik ja

maar als die proeftijd niet schriftelijk overeengekomen is, OF een ongeldige tijdsduur heeft voor de duur van haar contract dan zat ze DUS NIET in de proeftijd en had ze niet op deze manier ontslagen mogen worden tenzij de CAO een afwijkende tijdsduur aangeeft (en dat kan anders ingevuld zijn dan de wetgeving van de proeftijd) etc........

dus die vragenlijst heeft wel nut
Oud 28-03-2005, 22:02
Roos
Roos is offline
Citaat:
\

Ga dan desnoods gewoon een halfuur op het toilet zitten. Dat zou ik eerder doen dan weglopen (daar krijg je 100% problemen meE)
Oud 29-03-2005, 08:56
meisje
meisje is offline
Citaat:
Roos schreef op 28-03-2005 @ 23:02 :
\

Ga dan desnoods gewoon een halfuur op het toilet zitten. Dat zou ik eerder doen dan weglopen (daar krijg je 100% problemen meE)
Precies. Zelfbeheersing is een kunst.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten