|
|
Bekijk resultaten poll: Valt het kabinet deze week? | |||
Ja zeker |
![]() ![]() ![]() ![]() |
25 | 20.49% |
Wordt afwachten |
43 | 35.25% |
Nee, komt allemaal wel goed |
54 | 44.26% |
Aantal stemmers: 122. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ach, aan de andere kant: de bureaucratie werkt gewoon door. Het land zal niet plat liggen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarbij spreek je jezelf tegen: het kan eerst 'alleen maar slechter worden', dan opeen 'alleen maar beter'. Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Lege praat. Laatst gewijzigd op 24-03-2005 om 21:48. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Wat ik probeer duidelijk te maken is dat een kabinet met SP/GL/PvdA/D'66 een grote flob zal worden omdat deze partijen mijns inziens geen financieel beleid kunnen voeren (tenminste niet een zonder grote problemen in de toekomst). Maar aangezien het forum een links broeinest is zullen de meesten dit wel niet begrijpen.... |
![]() |
||
Citaat:
![]() Dat ze niet worden begrepen, dat ze owww zo zielig zijn, dat het land naar de klote gaat, enz. Maar zo slecht gaat het volgens mij niet. Vergeleken met de rest van de wereld mogen we echt wel blij zijn. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Los daarvan is de begroting sluitender dan een linkse regering hem zou maken. Er is simpelweg teveel om geld aan uit te geven als je linkse idealen in de praktijk wilt brengen, en dat is haalbaar als je toevallig voor miljarden per maand olie kan exporteren, of iets dergelijks, maar voor de rest is het niet realistisch.
||
Citaat:
||
Citaat:
Mensen mogen dan misschien de PvdA wel de grootste partij gemaakt hebben, maar eveneens hebben genoeg mensen op de VVD/D66/CDA gestemd zodat ze een coalitie konden vormen. Zo werkt politiek nou eenmaal. Zeggen dat "stem van het volk geen kracht meer heeft" is daarom een beetje onzinnig: ze hebben dit kabinet gecreeerd! |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Overigens lijkt me economie (en macht die daar vanuit gaat) in de meeste gevallen op nummer twee te staan, en religie op één. Dat geef ik je dan bij deze cadeau. ![]() Anyways, niet echt boeiend dit. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat beter wordt? De helemaal economische situatie in Nederland kan een stuk beter naar mijn mening. Ik vond niets mis met de verzorgingsstaat zoals we die hadden tijdens de Paarse kabinetten. Het was ook niet ideaal maar dat gaat het ook nooit worden. Wat met dit centrum rechts kabinet het geval is is dat er een aantal mensen zijn in Nederland die tonnen per jaar verdienen en een aantal die van 900 euro moeten zien rond te komen en daarbij ook nog vijf kinderen moeten voeden. Dat vind ik loos. En dat kan naar mijn mening dus prima veranderen. En het zou toch ook wat anders zijn geweest als PvdA wel in de regering had gezeten. Want je kunt wel zeggen dat het ons systeem is en dat het op een goede manier is gegaan. Maar toch vind ik het niet kloppen. Want mensen brengen een stem uit en daar wordt uiteindelijk niets mee gedaan. Niet helemaal eerlijk he?
||
Citaat:
Dan wordt je geconfronteerd met situaties waarin Nederland failiet kan gaan, en als er dan misstanden in bejaardentehuizen zijn, of andere problemen, dan moeten de mensen maar dood gaan, aangezien er geen maatregelen te betalen zijn. Kijk eens naar de begroting, hoeveel geld er verdwijnt puur naar de rente over de staatsschuld. Zonder die kosten had dit kabinet miljarden extra te besteden gehad.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Het land is 10 keer zo groot en het aantal inwoners is de helft van Nederland.... (bevolkingsdichtheid is 385 (ned) tegenover 20 in Zweden) Verder is het BBP van Zweden lager dan dat van Nederland! (Bron: de Grote Bosatlas 52 editie). |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|