Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Valt het kabinet deze week?
Ja zeker 25 20.49%
Wordt afwachten 43 35.25%
Nee, komt allemaal wel goed 54 44.26%
Aantal stemmers: 122. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2005, 20:31
Verwijderd
Ja, laten we vooral weer een stuurloze periode ingaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2005, 20:32
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-03-2005 @ 21:31 :
funfunfun

Ach, aan de andere kant: de bureaucratie werkt gewoon door. Het land zal niet plat liggen.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 20:35
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 24-03-2005 @ 21:31 :
En waarom zou dat stuurloos zijn. Ik denk niet dat het slechter is dan dat het nu is. Laat het hem maar eens proberen.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 20:38
*Madel*
*Madel* is offline
Citaat:
bootz schreef op 24-03-2005 @ 21:35 :
En waarom zou dat stuurloos zijn. Ik denk niet dat het slechter is dan dat het nu is. Laat het hem maar eens proberen.
Als je met 'hem' doelt op Wilders kan het naar mijn mening alleen nog maar slechter aflopen. Een LPF zonder Pim. Dat was ook zeer knudde. Niet dat LPF met Pim wel zo geweldig was maar dat ter zijde. Het kan er dus alleen nog beter op worden. Of even slecht blijven natuurlijk...
Oud 24-03-2005, 20:39
Verwijderd
Citaat:
bootz schreef op 24-03-2005 @ 21:35 :
Nee snugger, ik bedoel de periode tussen het verlies van een parlementaire meerderheid en het installeren van een nieuw kabinet. In dat tijdsbestek is nauwelijks democratische controle.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 20:43
*Madel*
*Madel* is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-03-2005 @ 21:39 :
Nee snugger, ik bedoel de periode tussen het verlies van een parlementaire meerderheid en het installeren van een nieuw kabinet. In dat tijdsbestek is nauwelijks democratische controle.
Amen. Er worden dan geen nieuwe zaken aangenomen en alleen zaken die lopen worden afgehandeld. Daar geef ik je wel gelijk in. Maar ik neem aan dat je een kabinet waar vanalles aan rommelt ook niet 100% in orde kunt vinden he. Dus het is het een of het ander.
Oud 24-03-2005, 20:47
Verwijderd
Het wordt pas vervelend als kabinetten zich niet aan ongeschreven regels van staatsrecht gaan houden, zoals Balkenende-I die een aantal regels (met name in de sfeer van de strafvordering en het penitentiair recht) er gewoon sneaky hebben langsgeloodst terwijl de vertrouwensregel niet meer in werking was.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 20:54
Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Word afwachten.

Want dat doe je altijd.
Oud 24-03-2005, 21:21
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pikey schreef op 24-03-2005 @ 19:31 :
En dan naar een fatsoenlijke kabinet uitkijken SP,GL en PVDA
Dat gaat dan de geschiedenis in als het SP kabinet: Samen Plunderen van Nederland.
Oud 24-03-2005, 21:27
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 24-03-2005 @ 22:21 :
Dat gaat dan de geschiedenis in als het SP kabinet: Samen Plunderen van Nederland.
Gelukkig heeft het huidige kabinet een sluitende begroting.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 21:43
Verwijderd
Citaat:
*Madel* schreef op 24-03-2005 @ 21:38 :
Als je met 'hem' doelt op Wilders kan het naar mijn mening alleen nog maar slechter aflopen. Een LPF zonder Pim. Dat was ook zeer knudde. Niet dat LPF met Pim wel zo geweldig was maar dat ter zijde. Het kan er dus alleen nog beter op worden. Of even slecht blijven natuurlijk...
Jongens jongens, heb je het nu zo slecht dan?? 'het' wordt beter ... Wat dan?
Daarbij spreek je jezelf tegen: het kan eerst 'alleen maar slechter worden', dan opeen 'alleen maar beter'.

Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Lege praat.

Laatst gewijzigd op 24-03-2005 om 21:48.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 21:55
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-03-2005 @ 21:47 :
Het wordt pas vervelend als kabinetten zich niet aan ongeschreven regels van staatsrecht gaan houden, zoals Balkenende-I die een aantal regels (met name in de sfeer van de strafvordering en het penitentiair recht) er gewoon sneaky hebben langsgeloodst terwijl de vertrouwensregel niet meer in werking was.
Een goed argument voor waarom het ook niet ongeschreven moet zijn
Oud 24-03-2005, 21:58
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
bootz schreef op 24-03-2005 @ 21:27 :
Ik hoop het. Op Wilders stemmen .
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 22:06
Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-03-2005 @ 18:27 :
Och, ik zou het niet eens zo erg vinden als het kabinet valt. Het is best denkbaar dat we dan een PvdA/GL/SP/D'66 kabinet krijgen, iets wat is beter zie zitten dan dit kabinet.
En over 4 jaar is de staatsschuld meer dan verdubbeld, zijn alle bedrijven weg uit Nederland en staan we met zijn allen alleen maar in de file omdat autobahnen slecht zijn voor het milieu en je de Nederlander toch niet uit de auto krijgt Nee dat lijkt me een geweldig kabinet: een kabinet van: een stelletje schoolmeesters, plantenwroeters en ex-hippies die allemaal geen fatsoenlijk financieel beleid kunnen voeren bij elkaar! Nee dat gaat ons land veel profijt opleveren
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 22:16
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 24-03-2005 @ 23:06 :
En over 4 jaar is de staatsschuld meer dan verdubbeld, zijn alle bedrijven weg uit Nederland en staan we met zijn allen alleen maar in de file omdat autobahnen slecht zijn voor het milieu en je de Nederlander toch niet uit de auto krijgt Nee dat lijkt me een geweldig kabinet: een kabinet van: een stelletje schoolmeesters, plantenwroeters en ex-hippies die allemaal geen fatsoenlijk financieel beleid kunnen voeren bij elkaar! Nee dat gaat ons land veel profijt opleveren
Gelukkig heb jij veel verstand van politieke theorie en gebruik je nooit stromanredenaties
Oud 24-03-2005, 22:19
Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
McCaine schreef op 24-03-2005 @ 23:16 :
Gelukkig heb jij veel verstand van politieke theorie en gebruik je nooit stromanredenaties

Wat ik probeer duidelijk te maken is dat een kabinet met SP/GL/PvdA/D'66 een grote flob zal worden omdat deze partijen mijns inziens geen financieel beleid kunnen voeren (tenminste niet een zonder grote problemen in de toekomst). Maar aangezien het forum een links broeinest is zullen de meesten dit wel niet begrijpen....
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 22:25
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 24-03-2005 @ 23:19 :
Maar aangezien het forum een links broeinest is zullen de meesten dit wel niet begrijpen....
Dat zeggen al die rechtse typos
Dat ze niet worden begrepen, dat ze owww zo zielig zijn, dat het land naar de klote gaat, enz.

Maar zo slecht gaat het volgens mij niet. Vergeleken met de rest van de wereld mogen we echt wel blij zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 22:31
McCaine
McCaine is offline
Citaat:

Wat ik probeer duidelijk te maken is dat een kabinet met SP/GL/PvdA/D'66 een grote flob zal worden omdat deze partijen mijns inziens geen financieel beleid kunnen voeren (tenminste niet een zonder grote problemen in de toekomst). Maar aangezien het forum een links broeinest is zullen de meesten dit wel niet begrijpen....
Ik zou beginnen met argumenten en niet met beledigende aannames, als je een publiek probeert te overtuigen.
Oud 24-03-2005, 22:49
Verwijderd
Citaat:

Ach ja, en met een rechts kabinet wordt onderwijs en de welvaartsstaat wegbezuinigd, waardoor we amper in staat zijn genoeg hoogopgeleiden te behouden en binnen te halen. Verder gaan de laatste restjes natuur eraan voor nieuwe parkeerplaatsen en industrieterreinen onder het mom van economische groei uber alles. Oh en natuurlijk krijgen werkgevers alle macht in handen en mogen werknemers op hun knietjes bedanken dat ze een baantje krijgen omdat ze er anders meteen uit worden gekieperd. Dus tja, geen van beide is ideaal, what's your point?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 22:58
Verwijderd
Nee, dat gaat allemaal wel weer tegen vallen.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 23:16
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 24-03-2005 @ 23:31 :
Ik zou beginnen met argumenten en niet met beledigende aannames, als je een publiek probeert te overtuigen.
Daar heeft hij geen boodschap aan, hij heeft immers het grote rechtse gelijk aan zijn kant. Wij zijn allemaal onwetende domme linkso's die het liberale licht nog niet hebben gezien.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 23:40
waaromniet?
waaromniet? is offline
Hoewel ik dit kabinet liever zie gaan dan blijven, heb ik liever dat het om een echt serieuze blunder gaat, dan zijn we tneminste even van het CDA en de VVD verlost
Oud 25-03-2005, 00:08
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-03-2005 @ 22:27 :
Gelukkig heeft het huidige kabinet een sluitende begroting.
Het komt er dichtbij.

Los daarvan is de begroting sluitender dan een linkse regering hem zou maken.

Er is simpelweg teveel om geld aan uit te geven als je linkse idealen in de praktijk wilt brengen, en dat is haalbaar als je toevallig voor miljarden per maand olie kan exporteren, of iets dergelijks, maar voor de rest is het niet realistisch.
Oud 25-03-2005, 00:12
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
T_ID schreef op 25-03-2005 @ 01:08 :
Het komt er dichtbij.

Los daarvan is de begroting sluitender dan een linkse regering hem zou maken.

Er is simpelweg teveel om geld aan uit te geven als je linkse idealen in de praktijk wilt brengen, en dat is haalbaar als je toevallig voor miljarden per maand olie kan exporteren, of iets dergelijks, maar voor de rest is het niet realistisch.
Wat kan mij dat schelen? Ik vind een goed beleid belangrijker dan geen staatsschuld.
Oud 25-03-2005, 00:39
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
*Madel* schreef op 24-03-2005 @ 19:48 :
Wat is er dan gebeurd met al de stemmen op de PvdA? Heeft iemand er uberhaupt nu nog iets mee gedaan? Het overleg tussen CDA en PvdA is totaal de kop in gedrukt en dus zijn de stemmen op de PvdA ronduit zinloos geweest!

Het mag dan wel de praktijk van de jaren zijn maar dan is er wel al jaren iets goed mis...
Zo werkt ons systeem nou eenmaal, en ik zie eerlijk gezegd geen beter alternatief. Jouw redenatie betekent in elk geval dat als een coalitie 80 zetels heeft (bijvoorbeeld), er dus 70 zetels van partijen zijn "waar niks mee gebeurd". En dat geldt niet alleen voor PvdA, maar ook SP/Groenlinks en welke andere partij in de oppositie dan ook.

Mensen mogen dan misschien de PvdA wel de grootste partij gemaakt hebben, maar eveneens hebben genoeg mensen op de VVD/D66/CDA gestemd zodat ze een coalitie konden vormen. Zo werkt politiek nou eenmaal. Zeggen dat "stem van het volk geen kracht meer heeft" is daarom een beetje onzinnig: ze hebben dit kabinet gecreeerd!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 00:45
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
McCaine schreef op 25-03-2005 @ 01:12 :
Wat kan mij dat schelen? Ik vind een goed beleid belangrijker dan geen staatsschuld.
Een te hoge staatsschuld kan anders tot behoorlijke problemen leiden. Ik ben het overigens wel met je eens dat we de staatschuld niet tot allesoverheersend issue moeten verheven, maar een balans tussen beleid en een staatsschuld is toch wel het minste.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 00:50
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Matjong schreef op 25-03-2005 @ 01:45 :
Een te hoge staatsschuld kan anders tot behoorlijke problemen leiden. Ik ben het overigens wel met je eens dat we de staatschuld niet tot allesoverheersend issue moeten verheven, maar een balans tussen beleid en een staatsschuld is toch wel het minste.
Sure, het is een factor in de economie om mee te wegen. Maar dan nog wel een beperkte factor, en ik vind de economie de minste van alle overwegingen.
Oud 25-03-2005, 00:59
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
McCaine schreef op 25-03-2005 @ 01:50 :
Sure, het is een factor in de economie om mee te wegen. Maar dan nog wel een beperkte factor, en ik vind de economie de minste van alle overwegingen.
Economie is al sinds jaar en dag de belangrijkste overweging van de mensheid. Nu betekent dat natuurlijk niet dat wij dat dan ook maar moeten vinden, maar het geeft wel het belang ervan aan. En ikzelf vind het ook niet geheel onbelangrijk, al is het ook beslist geen aloverheersende factor (bij economie/natuur issues om het maar even simpel te stellen, neig ik regelmatig naar behoud van natuur).
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 01:07
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Matjong schreef op 25-03-2005 @ 01:59 :
Economie is al sinds jaar en dag de belangrijkste overweging van de mensheid.
Sinds de liberale democratieën WOII wonnen, bedoel je. Persoonlijk geef ik graag de schuld aan Adam Smith.
Oud 25-03-2005, 01:10
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
McCaine schreef op 25-03-2005 @ 02:07 :
Sinds de liberale democratieën WOII wonnen, bedoel je. Persoonlijk geef ik graag de schuld aan Adam Smith.
Ik geloof dat de romeinen, grieken, egyptenaren en ga gerust nog een paar duizend jaar terug in de tijd economische belangen anders ook al hoog op nummer 1 hadden staan.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 01:13
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Matjong schreef op 25-03-2005 @ 02:10 :
Ik geloof dat de romeinen, grieken, egyptenaren en ga gerust nog een paar duizend jaar terug in de tijd economische belangen anders ook al hoog op nummer 1 hadden staan.
Lijkt me hoogst dubieus. De Romeinen, alla. Maar de Grieken en de Egyptenaren hadden van economie als studie nooit gehoord.
Oud 25-03-2005, 01:21
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
McCaine schreef op 25-03-2005 @ 02:13 :
Lijkt me hoogst dubieus. De Romeinen, alla. Maar de Grieken en de Egyptenaren hadden van economie als studie nooit gehoord.
Hehe, ik moet eerlijk zeggen dat ik me in deze enigzins op onbekend terrein bevind, maar durf toch wel zeer stellig te beweren dat je hierbij ongelijk hebt.

Overigens lijkt me economie (en macht die daar vanuit gaat) in de meeste gevallen op nummer twee te staan, en religie op één. Dat geef ik je dan bij deze cadeau.

Anyways, niet echt boeiend dit. We waren het er geloof ik al al over eens dat een balans tussen staatsschuld en regeringsbeleid het meest gewenst is.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 07:26
Verwijderd
Citaat:

Als je kijkt naar Europa, voeren de linkse (en 'midden'-) democratieën over het algemeen een stuk gezonder financieel beleid dan de rechtse. Tijdens Paars hadden we nog een begrotingsoverschot, remember?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 07:57
*Madel*
*Madel* is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 24-03-2005 @ 22:43 :
Jongens jongens, heb je het nu zo slecht dan?? 'het' wordt beter ... Wat dan?
Daarbij spreek je jezelf tegen: het kan eerst 'alleen maar slechter worden', dan opeen 'alleen maar beter'.

Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Lege praat.
Wat ik zeg is het volgende. Als we bij de volgende verkiezingen allemaal op Wilders gaan stemmen dan wordt het waarschijnlijk niet veel beter dan dat het nu is. Wilders vormt een 'groep' in zijn eentje en bombardeert loze standpunten alleen omdat hij weet dat dat is wat mensen in een slechte situatie willen horen. Verder hecht hij er naar mijn mening helemaal geen waarde aan.

Wat beter wordt? De helemaal economische situatie in Nederland kan een stuk beter naar mijn mening. Ik vond niets mis met de verzorgingsstaat zoals we die hadden tijdens de Paarse kabinetten. Het was ook niet ideaal maar dat gaat het ook nooit worden. Wat met dit centrum rechts kabinet het geval is is dat er een aantal mensen zijn in Nederland die tonnen per jaar verdienen en een aantal die van 900 euro moeten zien rond te komen en daarbij ook nog vijf kinderen moeten voeden. Dat vind ik loos. En dat kan naar mijn mening dus prima veranderen. En het zou toch ook wat anders zijn geweest als PvdA wel in de regering had gezeten. Want je kunt wel zeggen dat het ons systeem is en dat het op een goede manier is gegaan. Maar toch vind ik het niet kloppen. Want mensen brengen een stem uit en daar wordt uiteindelijk niets mee gedaan. Niet helemaal eerlijk he?
Oud 25-03-2005, 08:33
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
McCaine schreef op 25-03-2005 @ 01:12 :
Wie die politiek een tijd lang volhoud bouwt zoveel schuld op dat er geen begroting meer gemaakt kan worden, aangezien al het geld sowieso in de rente over de schulden gaat zitten.

Dan wordt je geconfronteerd met situaties waarin Nederland failiet kan gaan, en als er dan misstanden in bejaardentehuizen zijn, of andere problemen, dan moeten de mensen maar dood gaan, aangezien er geen maatregelen te betalen zijn.

Kijk eens naar de begroting, hoeveel geld er verdwijnt puur naar de rente over de staatsschuld.

Zonder die kosten had dit kabinet miljarden extra te besteden gehad.
Oud 25-03-2005, 08:46
Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
T_ID schreef op 25-03-2005 @ 09:33 :
Kijk eens naar de begroting, hoeveel geld er verdwijnt puur naar de rente over de staatsschuld.

Zonder die kosten had dit kabinet miljarden extra te besteden gehad.
Inderdaad, een hoge staatsschuld vooral opgebouwd door kabinetten met Linkse bewindsvoerders (Den uijl etc.). Ze zeggen wel dat ze het geld wat extra binnenkomt in economische tijden dan gebruiken om af te lossen maar dit gebeurd dus ook niet! (zie Paars en nu ook wil Bos een meevaller van 1.5 Miljoen meteen weer weggeven!). Voor mij meer dan genoeg argumenten om te stellen dat een Linkse regering geen fatsoenlijk financieel beleid kan voeren.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 09:27
*Madel*
*Madel* is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 25-03-2005 @ 09:46 :
Inderdaad, een hoge staatsschuld vooral opgebouwd door kabinetten met Linkse bewindsvoerders (Den uijl etc.). Ze zeggen wel dat ze het geld wat extra binnenkomt in economische tijden dan gebruiken om af te lossen maar dit gebeurd dus ook niet! (zie Paars en nu ook wil Bos een meevaller van 1.5 Miljoen meteen weer weggeven!). Voor mij meer dan genoeg argumenten om te stellen dat een Linkse regering geen fatsoenlijk financieel beleid kan voeren.
Tsja. Rechts met de LPF is niet gelukt want het kabinet viel tenslotte na 87 dagen. Maar ook centrum rechts lijkt nu te gaan stranden. Dus je hebt gelijk dat links vooral meevallers wil gebruiken voor 'sociale' zaken zoals onderwijs en de zorg maar ook rechts lijkt het niet echt te redden he...
Oud 25-03-2005, 09:32
Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
*Madel* schreef op 25-03-2005 @ 10:27 :
Tsja. Rechts met de LPF is niet gelukt want het kabinet viel tenslotte na 87 dagen. Maar ook centrum rechts lijkt nu te gaan stranden. Dus je hebt gelijk dat links vooral meevallers wil gebruiken voor 'sociale' zaken zoals onderwijs en de zorg maar ook rechts lijkt het niet echt te redden he...
Wat wil je dan? het huidige kabinet doet het nog niet zo slecht.. En ik ben ervan overtuigd dat het de periode gewoon uitzit. Het zou mooier zijn wanneer het CDA-VVD (met meerderheid). Het voert tenminste een stevig economisch beleid!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 09:37
Verwijderd
Onder 'economisch beleid' valt blijkbaar niet het fatsoeneren van het hoger en wetenschappelijk onderwijs.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 10:09
Joostje
Joostje is offline
och, als ten gevolg van een hogere staatsschuld de economie sneeler froeit is er niks aan het handje.
Oud 25-03-2005, 10:25
Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
Joostje schreef op 25-03-2005 @ 11:09 :
och, als ten gevolg van een hogere staatsschuld de economie sneeler froeit is er niks aan het handje.
Waarom niet dan? schulden brengen lasten met zich mee..het probleem is opgelost op korte termijn; op lange termijn heb je alleen maar grotere problemen. Zeker als je niet of te weinig aflost in betere tijden zoals Linkse bewindsvoerders!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 10:27
Verwijderd
Citaat:
Pierreke schreef op 25-03-2005 @ 11:25 :
Waarom niet dan? schulden brengen lasten met zich mee..het probleem is opgelost op korte termijn; op lange termijn heb je alleen maar grotere problemen. Zeker als je niet of te weinig aflost in betere tijden zoals Linkse bewindsvoerders!
Ik word zo langzamerhand moe van mezelf herhalen, maar kijk eens naar Zweden. Zo'n beetje het meest linkse land ter wereld en ze hebben een begrotingsoverschot.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 10:34
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-03-2005 @ 11:27 :
Ik word zo langzamerhand moe van mezelf herhalen, maar kijk eens naar Zweden. Zo'n beetje het meest linkse land ter wereld en ze hebben een begrotingsoverschot.
Dat komt vanwege hun inkomsten uit fossiele brandstoffen. Maar het is een feit dat deze landen in de toekomst hun sociale zekerheid ook zullen moeten aanpassen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 10:35
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 25-03-2005 @ 11:34 :
Dat komt vanwege hun inkomsten uit fossiele brandstoffen. Maar het is een feit dat deze landen in de toekomst hun sociale zekerheid ook zullen moeten aanpassen.
Nee hoor, je kunt immers altijd de belastingen verhogen. Bovendien stijgt de arbeidsproductiviteit nog steeds.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 10:37
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 25-03-2005 @ 11:25 :
Als de economische geroei hoger (en de daarbij extra geheven belasting)is dan de rente, geeft t niks
Oud 25-03-2005, 10:43
Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-03-2005 @ 11:27 :
Ik denk dat Zweden niet te vergelijken valt met Nederland..
Het land is 10 keer zo groot en het aantal inwoners is de helft van Nederland.... (bevolkingsdichtheid is 385 (ned) tegenover 20 in Zweden)
Verder is het BBP van Zweden lager dan dat van Nederland!
(Bron: de Grote Bosatlas 52 editie).
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 10:52
Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
Joostje schreef op 25-03-2005 @ 11:37 :
Als de economische geroei hoger (en de daarbij extra geheven belasting)is dan de rente, geeft t niks
Waarom schulden maken als het niet nodig is? Schulden schept immers verplichtingen; niet alleen het betalen van Rente maar het levert je ook afhankelijkheid van anderen op!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 10:54
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 25-03-2005 @ 11:52 :
Waarom schulden maken als het niet nodig is? Schulden schept immers verplichtingen; niet alleen het betalen van Rente maar het levert je ook afhankelijkheid van anderen op!
Omdat het de situatie in het land verbeterd?
Oud 25-03-2005, 10:56
Verwijderd
Citaat:
Pierreke schreef op 25-03-2005 @ 11:52 :
We kunnen ook gewoon een jaar lang helemaal niks uitgeven, zijn we in 1x van de staatsschuld af.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 10:59
Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 25-03-2005 @ 11:56 :
We kunnen ook gewoon een jaar lang helemaal niks uitgeven, zijn we in 1x van de staatsschuld af.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten