![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Liefdesverdriet bestaat dus niet. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik hou van een meisje, en dat is liefde. Ik noem dat liefde. En dan kan jij wel zeggen dat het geen liefde is, maar weet jij veel. En zij beantwoordt het niet. Dus heb ik liefdesverdriet. Zo is het en niet anders. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat jij voor iemand voelt, is een nuttig voorstadium van liefde, namelijk genegenheid. Werkelijke liefde kan daaruit voortkomen, indien het gevoel van twee zijden wordt gevoed. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Heel vervelend als dat niet het geval is, maar toch is er dan geen sprake van liefdesverdriet. Die benaming kan dus wel veel voorkomen en daardoor correct lijken, maar ze ís het niet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik wil overigens met mijn standpunt niet vervelend doen. Wat ik wil, is dat er weer eens wat helderder en zuiverder wordt gedacht over iets zo belangrijks als de liefde. |
![]() |
||
Citaat:
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als het fout loopt, kun je niet zeggen dat er geen sprake meer is van liefde. Het bewijs is dan geleverd dat er nooit liefde is geweest. Je begrijpt het helemaal. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar dan vraag ik me toch nog een ding af: Heb je dit ergens op gebaseerd? Of kan ik dit gewoon zien als een mening?
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat jou en een aantal anderen in mijn standpunt niet aanstaat, is - denk ik - dat ik het een beetje "koel", of, zo je wilt: "kil" verwoord. Maar dat mag het accepteren van de waarheid eigenlijk niet in de weg staan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Dat ben ik met je eens. Maar waarom zou het de waarheid zijn? Waar is het opgebaseerd en waarom is het meer waar dan wat de meesten denken?
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
*denkt ook dat abt van sion iets ernstigs tekort komt.. waarom zou je anders zo kortzichtig perspectief hebben...?*
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik vraag me af waarom mensen niet fundamenteel over zoiets belangrijks als de liefde willen nadenken. Blijkbaar wordt er iets wat te emotioneel is, geraakt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat je tweede opmerking betreft: liever "lachwekkend" dan "huilwekkend". Met je opmerkingen laat je niet echt zien dat je over iets wilt nadenken. Je laat je meteen door bepaalde emoties leiden. Jammer. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ten eerste: jij zegt dat liefde altijd van 2 kanten moet komen. Ik zou niet weten waarom. Dit is slechts jouw mening en totaal nog niet onderbouwd met argumenten of feiten. Maargoed, laten we uitgaan van een vrouw van 50 oid, ze is al zo'n 25 jaar met haar man samen, houdt zielsveel van hem, ze hebben een aantal kinderen.. waren altijd gelukkig samen. Maar dan ineens.. blijkt hij homo te zijn. Hij verlaat haar om z'n nieuwe gevoelens te onderzoeken. Dat lijkt mij typisch een geval van liefde & verdriet = liefdesverdriet. Verder nog het makkelijkste argument: 2 mensen zijn al tientallen jaren bij elkaar, houden zielsveel van elkaar. 1 van de 2 overlijdt. Er was sprake van liefde, iemand heeft verdriet om het verlies van z'n liefde. Liefdesverdriet. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dit is basically wat je in alle posts zegt die je in dit topic gepost hebt. "Echte liefde is ditendat en als het niet aan deze eisen voldoet is het geen echte liefde geweest" kort gezegd. Maar ik zie nergens waar het op gebaseerd is, ik zie nergens een onderbouwing, nergens feiten, ...
||
![]() |
Citaat:
Wat je constatering dat liefde zich ook kan uitstrekken naar anderen, heb je volkomen gelijk. Alleen, het zijn geen verschillende soorten liefde, maar het is dezelfde liefde, die zich op verschillende manieren, in verschillende intensiteiten manifesteert. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Dat over mijn ex - beste vriendin is vanuit mijn kant wel echt vriendschappelijke liefde geweest. Wat ik van jou graag zou willen lezen zijn goede argumenten waarop je je mening baseert. Het enige wat ook maar een beetje op een argument van jou lijkt is: "dit blijkt uit talloze relaties". Benoem er dan eens een... en laat je is niet zo opfokken, je hebt er uiteindelijk alleen maar jezelf mee.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Probeer eens een beetje van het concrete los te komen en te abstraheren. Dan zul je ook zelf vaststellen dat er eigenlijk maar één totale liefde is, die allerlei vormen en intensiteiten kan aannemen. Er is een probleem met het fenomeen liefdesverdriet. Om dat probleem aan te kunnen pakken, moet je eerst weten wat het is. Ik weet het misschien nog niet, maar mijn tegenstanders weten het ook niet. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
'Kort' liefdesverdriet Rerisen Phoenix | 38 | 24-01-2008 19:50 | |
Liefde & Relatie |
Hoe ga jij om met liefdesverdriet? Mooneh | 137 | 08-05-2006 00:43 | |
Liefde & Relatie |
Vrienden met liefdesverdriet Lunaaaaa | 30 | 22-08-2005 14:10 | |