Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2005, 18:07
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 11-04-2005 @ 19:00 :
Een belangrijk criterium is: wanneer je in je hart weet dat je je leven in goede en kwade omstandigheden met niemand anders meer wilt delen dan met de betreffende persoon.
Eens. Maar dan moet die andere persoon er ook nog zo over denken. Zo niet, dan heb jíj liefdesverdriet. Dus bestata het wel degelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2005, 18:20
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-04-2005 @ 19:07 :
Eens. Maar dan moet die andere persoon er ook nog zo over denken. Zo niet, dan heb jíj liefdesverdriet. Dus bestata het wel degelijk.
Dat was inderdaad precies wat ik wilde zeggen.
Oud 11-04-2005, 19:32
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-04-2005 @ 19:07 :
Zolang die andere persoon er niet zo over denkt, is er geen sprake van liefde, maar van genegenheid. Liefde komt altijd van twee kanten.

Liefdesverdriet bestaat dus niet.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 20:17
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 11-04-2005 @ 20:32 :
Zolang die andere persoon er niet zo over denkt, is er geen sprake van liefde, maar van genegenheid. Liefde komt altijd van twee kanten.

Ik hou van een meisje, en dat is liefde. Ik noem dat liefde. En dan kan jij wel zeggen dat het geen liefde is, maar weet jij veel.

En zij beantwoordt het niet. Dus heb ik liefdesverdriet. Zo is het en niet anders.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 20:39
MissN0urri
MissN0urri is offline
Je kan wel zeggen dat liefdesverdriet niet bestaat..maar das egt dikke bullsjit..hoe verklaar je dan wat ik nu voel? en met mij zoveel andere mensen? tis zelfs bewezen. misschien moet je eerst zo'n ervaring mee maken, voordat je kunt oordelen?
Oud 11-04-2005, 21:04
de abt van sion
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-04-2005 @ 21:17 :
[afbeelding]

Ik hou van een meisje, en dat is liefde. Ik noem dat liefde. En dan kan jij wel zeggen dat het geen liefde is, maar weet jij veel.

En zij beantwoordt het niet. Dus heb ik liefdesverdriet. Zo is het en niet anders.
Dat je je nogal apodictisch uitdrukt, wil nog niet zeggen dat je gelijk hebt. Je beweert er namelijk mee dat liefde niet van twee kanten komt. Talloze relaties bewijzen mijns inziens het tegendeel.

Wat jij voor iemand voelt, is een nuttig voorstadium van liefde, namelijk genegenheid. Werkelijke liefde kan daaruit voortkomen, indien het gevoel van twee zijden wordt gevoed.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 21:05
de abt van sion
Citaat:
MissN0urri schreef op 11-04-2005 @ 21:39 :
Je kan wel zeggen dat liefdesverdriet niet bestaat..maar das egt dikke bullsjit..hoe verklaar je dan wat ik nu voel? en met mij zoveel andere mensen? tis zelfs bewezen. misschien moet je eerst zo'n ervaring mee maken, voordat je kunt oordelen?
Wat jij nu voelt, is geen liefdesverdriet, maar een verwrongen vorm van zelfmedelijden.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 21:06
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 11-04-2005 @ 21:05 :
Wat jij nu voelt, is geen liefdesverdriet, maar een verwrongen vorm van zelfmedelijden.
en die vorm van zelfmedelijden noemt men liefdesverdriet. Tis maar welke naam je het beesje geeft.
Oud 11-04-2005, 21:09
de abt van sion
Citaat:
Qimm schreef op 11-04-2005 @ 22:06 :
en die vorm van zelfmedelijden noemt men liefdesverdriet. Tis maar welke naam je het beesje geeft.
Zeker, als dat je rustig maakt, mag je het "liefdesverdriet" noemen. Maar het ís het niet.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 21:10
MissN0urri
MissN0urri is offline
Dus als jij een keer gedumpt wordt door een meisje waar je vreselijk veel van hield en echt gedacht had dat je niet zonder kon en je voelt pijn en verdriet omdat die gene niet bij je is, denk jij: ach het is een vorm van zelfmedelijden.
Oud 11-04-2005, 21:11
Qimm
Qimm is offline
Het is gewoon een gat waarin je valt. Je hebt sterke gevoelens (-> liefde) voor iemand en wanneer die niet (meer) beantwoord worden dan voel je je klote. -> Je hebt verdriet.

Nja goed, je mag het zo noemen als jij wil, maar liefdesverdriet lijkt me een correcte benaming.
Oud 11-04-2005, 21:19
de abt van sion
Citaat:
Qimm schreef op 11-04-2005 @ 22:11 :
Het is gewoon een gat waarin je valt. Je hebt sterke gevoelens (-> liefde) voor iemand en wanneer die niet (meer) beantwoord worden dan voel je je klote. -> Je hebt verdriet.

Nja goed, je mag het zo noemen als jij wil, maar liefdesverdriet lijkt me een correcte benaming.
Je zegt het goed: "sterke gevoelens". Maar "sterke gevoelens" is niet hetzelfde als liefde. Ze kunnen uitlopen in liefde, maar pas wanneer er een beweging in twee richtingen is.

Heel vervelend als dat niet het geval is, maar toch is er dan geen sprake van liefdesverdriet. Die benaming kan dus wel veel voorkomen en daardoor correct lijken, maar ze ís het niet.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 21:20
de abt van sion
Citaat:
MissN0urri schreef op 11-04-2005 @ 22:10 :
Dus als jij een keer gedumpt wordt door een meisje waar je vreselijk veel van hield en echt gedacht had dat je niet zonder kon en je voelt pijn en verdriet omdat die gene niet bij je is, denk jij: ach het is een vorm van zelfmedelijden.
Ja. De begrippen "liefde"en "eenrichtingsverkeer" zijn onverenigbaar.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 21:22
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 11-04-2005 @ 22:04 :
Dat je je nogal apodictisch uitdrukt, wil nog niet zeggen dat je gelijk hebt. Je beweert er namelijk mee dat liefde niet van twee kanten komt. Talloze relaties bewijzen mijns inziens het tegendeel.

Wat jij voor iemand voelt, is een nuttig voorstadium van liefde, namelijk genegenheid. Werkelijke liefde kan daaruit voortkomen, indien het gevoel van twee zijden wordt gevoed.
Ik druk me misschien apodictisch uit (jaja, ik heb het opgezocht!), maar ik heb dus wél gelijk. Ik beweer niet dat liefde niet van twee kanten kan komen. Ik beweer slechts dat liefde ook van één kant kan komen. In mijn geval bijvoorbeeld. Dat is het stadium van genegenheid allang ontstegen. Genegenheid voel ik voor goede vriendinnen, liefde voel ik voor die ene meid.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 21:36
de abt van sion
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-04-2005 @ 22:22 :
Ik druk me misschien apodictisch uit (jaja, ik heb het opgezocht!), maar ik heb dus wél gelijk. Ik beweer niet dat liefde niet van twee kanten kan komen. Ik beweer slechts dat liefde ook van één kant kan komen. In mijn geval bijvoorbeeld. Dat is het stadium van genegenheid allang ontstegen. Genegenheid voel ik voor goede vriendinnen, liefde voel ik voor die ene meid.
Ik denk dat je geen gelijk hebt. Liefde kan echt niet van één kant komen. En dat zou ook niet goed zijn, want dan zou je gek worden.

Ik wil overigens met mijn standpunt niet vervelend doen. Wat ik wil, is dat er weer eens wat helderder en zuiverder wordt gedacht over iets zo belangrijks als de liefde.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 21:39
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Talloze relaties bewijzen mijns inziens het tegendeel.
Leuk bedacht, maar bij die talloze relaties kan het fout gaan. Is er dan geen sprake van liefde meer? Is er dan nooit liefde geweest? ..
Oud 11-04-2005, 21:44
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 11-04-2005 @ 22:36 :
Ik denk dat je geen gelijk hebt.
Fout gedacht dan.

Citaat:
Liefde kan echt niet van één kant komen.
Jawel.

Citaat:
En dat zou ook niet goed zijn, want dan zou je gek worden
Ik word er gek van, ja. Hou op, schei uit.

Citaat:
Ik wil overigens met mijn standpunt niet vervelend doen.
Dan doe je toc iets niet goed.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 21:49
de abt van sion
Citaat:
grl schreef op 11-04-2005 @ 22:39 :
Leuk bedacht, maar bij die talloze relaties kan het fout gaan. Is er dan geen sprake van liefde meer? Is er dan nooit liefde geweest? ..
Bij werkelijke liefde is er een beweging van twee kanten en kan het inderdaad niet fout gaan.

Als het fout loopt, kun je niet zeggen dat er geen sprake meer is van liefde. Het bewijs is dan geleverd dat er nooit liefde is geweest. Je begrijpt het helemaal.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 21:52
de abt van sion
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-04-2005 @ 22:44 :
Fout gedacht dan.

Jawel.
Nu doe je het wéér. Probeer je nu eens in te leven in mijn standpunt. Ik leef me ook in in het jouwe.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 21:52
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 11-04-2005 @ 22:49 :
Bij werkelijke liefde is er een beweging van twee kanten en kan het inderdaad niet fout gaan.

Als het fout loopt, kun je niet zeggen dat er geen sprake meer is van liefde. Het bewijs is dan geleverd dat er nooit liefde is geweest. Je begrijpt het helemaal.
Wat een deprimerend standpunt.

Maar dan vraag ik me toch nog een ding af: Heb je dit ergens op gebaseerd? Of kan ik dit gewoon zien als een mening?
Oud 11-04-2005, 21:54
MissN0urri
MissN0urri is offline
tuurlijk is er dan wel liefde gweest anders zou je toch niet met elkaar gegaan zijn? doe ff niet zo opppervlakkig man.. als het uitgaat hoeft dat neit te zeggen dat er niet meer van elkaar gehouden word..
Oud 11-04-2005, 21:54
darkpsycho_666
darkpsycho_666 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-03-2005 @ 01:12 :
Eén troost: bij mannen is het vaak veel erger.
Waar baseer je dat op?
Oud 11-04-2005, 21:57
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 11-04-2005 @ 22:52 :
Nu doe je het wéér. Probeer je nu eens in te leven in mijn standpunt. Ik leef me ook in in het jouwe.
Ja, maar jouw standpunt slaat nergens op.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 21:58
de abt van sion
Citaat:
grl schreef op 11-04-2005 @ 22:52 :
Wat een deprimerend standpunt.

Maar dan vraag ik me toch nog een ding af: Heb je dit ergens op gebaseerd? Of kan ik dit gewoon zien als een mening?
Waarom zou het deprimerend zijn. Je kunt het ook als bevrijdend zien. Als het niet tot een beweging in twee richtingen komt en er dus geen liefde is, hoef je jezelf volgens dit standpunt niet op te zitten vreten van ellende (wat ik veel mensen bij dit soort topics wel zie doen).

Wat jou en een aantal anderen in mijn standpunt niet aanstaat, is - denk ik - dat ik het een beetje "koel", of, zo je wilt: "kil" verwoord. Maar dat mag het accepteren van de waarheid eigenlijk niet in de weg staan.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 21:59
de abt van sion
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-04-2005 @ 22:57 :
Ja, maar jouw standpunt slaat nergens op.
Opnieuw te apodictisch. Weerleg mijn standpunt liever.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 22:00
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 11-04-2005 @ 22:59 :
Dat heb ik al gedaan. En dat hebben anderen ook gedaan. Praktijkervaring. En dat jij ons vertelt dat wij onze gevoelens verkeerd benoemen, is gewoonweg arrogant en ronduit denigrerend.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 22:00
de abt van sion
Citaat:
MissN0urri schreef op 11-04-2005 @ 22:54 :
tuurlijk is er dan wel liefde gweest anders zou je toch niet met elkaar gegaan zijn? doe ff niet zo opppervlakkig man.. als het uitgaat hoeft dat neit te zeggen dat er niet meer van elkaar gehouden word..
Ik denk het niet, in dat geval is er genegenheid geweest, in het gunstigste geval: wederzijdse genegenheid. Maar die is nog niet tot liefde doorontwikkeld of in liefde omgeslagen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 22:02
MissN0urri
MissN0urri is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 11-04-2005 @ 23:00 :
Ik denk het niet, in dat geval is er genegenheid geweest, in het gunstigste geval: wederzijdse genegenheid. Maar die is nog niet tot liefde doorontwikkeld of in liefde omgeslagen.
en wrm niet?..je bent bij elkaar om genegenheid?..wat een bullsjit..dak hier nog op in ga..
Oud 11-04-2005, 22:02
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 11-04-2005 @ 22:58 :
Waarom zou het deprimerend zijn. Je kunt het ook als bevrijdend zien. Als het niet tot een beweging in twee richtingen komt en er dus geen liefde is, hoef je jezelf volgens dit standpunt niet op te zitten vreten van ellende (wat ik veel mensen bij dit soort topics wel zie doen).

Wat jou en een aantal anderen in mijn standpunt niet aanstaat, is - denk ik - dat ik het een beetje "koel", of, zo je wilt: "kil" verwoord. Maar dat mag het accepteren van de waarheid eigenlijk niet in de weg staan.
Hehe, ik denk toch dat weinig mensen het zo zullen zien. Mensen zoeken naar liefde, als blijkt dat er geen sprake van liefde is of is geweest in de.. 5 jaar dat je samen bent geweest.. dat lijkt me erg deprimerend. Heb je zelf wel eens langdurig een vriendin gehad waarvan je erg dacht te houden.. waarmee het uit ging?

Dat ben ik met je eens. Maar waarom zou het de waarheid zijn? Waar is het opgebaseerd en waarom is het meer waar dan wat de meesten denken?
Oud 11-04-2005, 22:03
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik denk niet dat dat te doen is. Je kan dit namelijk niet met argumenten onderbouwen. Dat kan Mark Almighty niet.. maar dat kan jij met jouw standpunt ook niet. Ik heb in ieder geval nog niets gehoord.
Oud 11-04-2005, 22:13
darkpsycho_666
*denkt dat abt van sion eens hoog nodig een blauwtje moet lopen... *

*vind abt van sion erg lachwekkend ook..."liefde kan niet van een kant komen"... gaat op zoek naar een kotszakje*
Oud 11-04-2005, 22:14
MissN0urri
MissN0urri is offline
Citaat:
darkpsycho_666 schreef op 11-04-2005 @ 23:13 :

*vind abt van sion erg lachwekkend ook..."liefde kan niet van een kant komen"... gaat op zoek naar een kotszakje*
denkt hard mee...maar denkt dat hij dr niks van zal leren..omdat hij dan vast alleen genegenheid voelde..en geen liefde..
Oud 11-04-2005, 22:16
darkpsycho_666
Citaat:
MissN0urri schreef op 11-04-2005 @ 23:14 :
denkt hard mee...maar denkt dat hij dr niks van zal leren..omdat hij dan vast alleen genegenheid voelde..en geen liefde..
*denkt dat ook ja...*

*denkt ook dat abt van sion iets ernstigs tekort komt.. waarom zou je anders zo kortzichtig perspectief hebben...?*
Oud 11-04-2005, 22:41
de abt van sion
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-04-2005 @ 23:00 :
Dat heb ik al gedaan. En dat hebben anderen ook gedaan. Praktijkervaring. En dat jij ons vertelt dat wij onze gevoelens verkeerd benoemen, is gewoonweg arrogant en ronduit denigrerend.
Ik ben niet arrogant noch denigrerend. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat er te veel onder de noemer "liefde" wordt geplaatst. Het gevolg is een te grote inflatie van het woord.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 22:44
de abt van sion
Citaat:
grl schreef op 11-04-2005 @ 23:03 :
Ik denk niet dat dat te doen is. Je kan dit namelijk niet met argumenten onderbouwen. Dat kan Mark Almighty niet.. maar dat kan jij met jouw standpunt ook niet. Ik heb in ieder geval nog niets gehoord.
Dan heb je niet goed gelezen of niet goed wíllen lezen. Dat kan ook.

Ik vraag me af waarom mensen niet fundamenteel over zoiets belangrijks als de liefde willen nadenken.

Blijkbaar wordt er iets wat te emotioneel is, geraakt.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 22:47
darkpsycho_666
Ik heb erg veel liefdje in mijn leven. De liefde van mijn vriend, mijn vrienden, ouders, broer en familie.
Er zijn verschillende soorten liefde.
Je kunt van iemand houden ookal houd die persoon niet van jou. Mijn (ex) beste vriendin was zo iemand. Ik hield van haar als vriendin maar ze hield de schijn op en later kwam ik er pas achter dat dat gevoel niet wederzijds was.
Even voor de duidelijkheid abt van sion... dat was wel degelijk liefde dat ik voor haar gevoeld hebt. Dat het niet wederzijds was heb ik lang niet geweten.
Oud 11-04-2005, 22:48
de abt van sion
Citaat:
darkpsycho_666 schreef op 11-04-2005 @ 23:13 :

Wat je eerste opmerking betreft: ik zou een ander nooit zoiets toewensen.

Wat je tweede opmerking betreft: liever "lachwekkend" dan "huilwekkend".

Met je opmerkingen laat je niet echt zien dat je over iets wilt nadenken. Je laat je meteen door bepaalde emoties leiden. Jammer.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 22:50
Verwijderd
Citaat:
Weerleg mijn standpunt liever.
Jouw standpunt is echt zó makkelijk te weerleggen.
Ten eerste: jij zegt dat liefde altijd van 2 kanten moet komen. Ik zou niet weten waarom. Dit is slechts jouw mening en totaal nog niet onderbouwd met argumenten of feiten.

Maargoed, laten we uitgaan van een vrouw van 50 oid, ze is al zo'n 25 jaar met haar man samen, houdt zielsveel van hem, ze hebben een aantal kinderen.. waren altijd gelukkig samen. Maar dan ineens.. blijkt hij homo te zijn. Hij verlaat haar om z'n nieuwe gevoelens te onderzoeken.
Dat lijkt mij typisch een geval van liefde & verdriet = liefdesverdriet.

Verder nog het makkelijkste argument:
2 mensen zijn al tientallen jaren bij elkaar, houden zielsveel van elkaar. 1 van de 2 overlijdt. Er was sprake van liefde, iemand heeft verdriet om het verlies van z'n liefde. Liefdesverdriet.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 22:50
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 11-04-2005 @ 23:44 :
Dan heb je niet goed gelezen of niet goed wíllen lezen. Dat kan ook.

Ik vraag me af waarom mensen niet fundamenteel over zoiets belangrijks als de liefde willen nadenken.

Blijkbaar wordt er iets wat te emotioneel is, geraakt.
Ik zal je even quoten:

Citaat:
de abt van sion schreef op 11-04-2005 @ 20:32 :

Citaat:

Citaat:
de abt van sion schreef op 11-04-2005 @ 22:19 :
Je zegt het goed: "sterke gevoelens". Maar "sterke gevoelens" is niet hetzelfde als liefde. Ze kunnen uitlopen in liefde, maar pas wanneer er een beweging in twee richtingen is.

Heel vervelend als dat niet het geval is, maar toch is er dan geen sprake van liefdesverdriet. Die benaming kan dus wel veel voorkomen en daardoor correct lijken, maar ze ís het niet.

Dit is basically wat je in alle posts zegt die je in dit topic gepost hebt. "Echte liefde is ditendat en als het niet aan deze eisen voldoet is het geen echte liefde geweest" kort gezegd. Maar ik zie nergens waar het op gebaseerd is, ik zie nergens een onderbouwing, nergens feiten, ...
Oud 11-04-2005, 22:51
de abt van sion
Citaat:
darkpsycho_666 schreef op 11-04-2005 @ 23:47 :
Ik heb erg veel liefdje in mijn leven. De liefde van mijn vriend, mijn vrienden, ouders, broer en familie.
Er zijn verschillende soorten liefde.
Je kunt van iemand houden ookal houd die persoon niet van jou. Mijn (ex) beste vriendin was zo iemand. Ik hield van haar als vriendin maar ze hield de schijn op en later kwam ik er pas achter dat dat gevoel niet wederzijds was.
Even voor de duidelijkheid abt van sion... dat was wel degelijk liefde dat ik voor haar gevoeld hebt. Dat het niet wederzijds was heb ik lang niet geweten.
Je kunt ook niet alles weten. Maar je hebt wel, zij het achteraf, vastgeteld dat het geen liefde was. Een leermoment op weg naar de werkelijke liefde.

Wat je constatering dat liefde zich ook kan uitstrekken naar anderen, heb je volkomen gelijk. Alleen, het zijn geen verschillende soorten liefde, maar het is dezelfde liefde, die zich op verschillende manieren, in verschillende intensiteiten manifesteert.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 22:51
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 11-04-2005 @ 23:48 :

Met je opmerkingen laat je niet echt zien dat je over iets wilt nadenken. Je laat je meteen door bepaalde emoties leiden. Jammer.
God leef jij ook nog steeds...lange tijd geen controversiele reacties meer gezien
Oud 11-04-2005, 22:58
darkpsycho_666
Citaat:
de abt van sion schreef op 11-04-2005 @ 23:48 :

Wat ik van jou erg jammer en voornamelijk erg zielig voor je vind. Is dat je je zo ontzettend laat opfokken door mensen, omdat ze iets zeggen wat negatief bedoeld is voor jou.. jammer.. idd ja

Citaat:
de abt van sion: Je kunt ook niet alles weten. Maar je hebt wel, zij het achteraf, vastgeteld dat het geen liefde was. Een leermoment op weg naar de werkelijke liefde.

Wat je constatering dat liefde zich ook kan uitstrekken naar anderen, heb je volkomen gelijk. Alleen, het zijn geen verschillende soorten liefde, maar het is dezelfde liefde, die zich op verschillende manieren, in verschillende intensiteiten manifesteert.
Er zijn juist wel verschillende soorten liefde. Voor mijn moeder voel ik een heel ander soort liefde dan voor mijn vriend.
Dat over mijn ex - beste vriendin is vanuit mijn kant wel echt vriendschappelijke liefde geweest.

Wat ik van jou graag zou willen lezen zijn goede argumenten waarop je je mening baseert. Het enige wat ook maar een beetje op een argument van jou lijkt is: "dit blijkt uit talloze relaties". Benoem er dan eens een... en laat je is niet zo opfokken, je hebt er uiteindelijk alleen maar jezelf mee.
Oud 11-04-2005, 22:59
darkpsycho_666
Heb je trouwens het woordenboek erbij gepakt abt van sion?
Zijn wel erg moeilijke woorden he, voor iemand die zijn mening niet kan onderbouwen met argumenten...
Oud 11-04-2005, 23:00
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 11-04-2005 @ 23:51 :
Je kunt ook niet alles weten. Maar je hebt wel, zij het achteraf, vastgeteld dat het geen liefde was. Een leermoment op weg naar de werkelijke liefde.

Een weer verkondig je iets als een feit. Maar waar is de onderbouwing?
Oud 11-04-2005, 23:01
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik geef het op, hoor, Abt, maar ik geef je nog steeds geen gelijk!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 23:11
de abt van sion
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 11-04-2005 @ 23:50 :
Jouw standpunt is echt zó makkelijk te weerleggen.
Ten eerste: jij zegt dat liefde altijd van 2 kanten moet komen. Ik zou niet weten waarom. Dit is slechts jouw mening en totaal nog niet onderbouwd met argumenten of feiten.

Maargoed, laten we uitgaan van een vrouw van 50 oid, ze is al zo'n 25 jaar met haar man samen, houdt zielsveel van hem, ze hebben een aantal kinderen.. waren altijd gelukkig samen. Maar dan ineens.. blijkt hij homo te zijn. Hij verlaat haar om z'n nieuwe gevoelens te onderzoeken.
Dat lijkt mij typisch een geval van liefde & verdriet = liefdesverdriet.

Verder nog het makkelijkste argument:
2 mensen zijn al tientallen jaren bij elkaar, houden zielsveel van elkaar. 1 van de 2 overlijdt. Er was sprake van liefde, iemand heeft verdriet om het verlies van z'n liefde. Liefdesverdriet.
Misschien is mijn standpunt gemakkelijk te weerleggen, maar niet met de argumenten die jij nu noemt. De twee voorbeelden die je geeft, zijn heel verdrietig, maar geen voorbeelden van liefdesverdriet in de zin waarin dat woord tot nu toe hier is gebruikt, en waarin het over het algemeen wordt gebruikt. Dat weet jij even goed als ik.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 23:15
darkpsycho_666
Citaat:
de abt van sion schreef op 12-04-2005 @ 00:11 :
Misschien is mijn standpunt gemakkelijk te weerleggen, maar niet met de argumenten die jij nu noemt. De twee voorbeelden die je geeft, zijn heel verdrietig, maar geen voorbeelden van liefdesverdriet in de zin waarin dat woord tot nu toe hier is gebruikt, en waarin het over het algemeen wordt gebruikt. Dat weet jij even goed als ik.
Ik en iedereen met mij die hier nog steeds zijn wachten nog steeds op jou beargumentering. Wees blij dat deze posts voor jou geen examen is.. want dan was je zwaar gezakt!
Oud 11-04-2005, 23:17
de abt van sion
Citaat:
darkpsycho_666 schreef op 11-04-2005 @ 23:58 :
Wat ik van jou erg jammer en voornamelijk erg zielig voor je vind. Is dat je je zo ontzettend laat opfokken door mensen, omdat ze iets zeggen wat negatief bedoeld is voor jou.. jammer.. idd ja

Er zijn juist wel verschillende soorten liefde. Voor mijn moeder voel ik een heel ander soort liefde dan voor mijn vriend.
Dat over mijn ex - beste vriendin is vanuit mijn kant wel echt vriendschappelijke liefde geweest.

Wat ik van jou graag zou willen lezen zijn goede argumenten waarop je je mening baseert. Het enige wat ook maar een beetje op een argument van jou lijkt is: "dit blijkt uit talloze relaties". Benoem er dan eens een... en laat je is niet zo opfokken, je hebt er uiteindelijk alleen maar jezelf mee.
Opfokken is niet het juiste woord. Geďnteresseerd zijn in de uitkomsten van een gesprek over iets essentieels, zo zou ik het liever noemen.

Probeer eens een beetje van het concrete los te komen en te abstraheren. Dan zul je ook zelf vaststellen dat er eigenlijk maar één totale liefde is, die allerlei vormen en intensiteiten kan aannemen.

Er is een probleem met het fenomeen liefdesverdriet. Om dat probleem aan te kunnen pakken, moet je eerst weten wat het is. Ik weet het misschien nog niet, maar mijn tegenstanders weten het ook niet.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 23:18
Sithan
Sithan is offline
En iedereen wordt weer geirriteerd van zn reacties... prachtig
Oud 11-04-2005, 23:18
Methuselah
Methuselah is offline
Offtopic: WTF, de abt is terug?
Reageren

Regels voor berichten