Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2005, 14:19
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
makelville schreef op 01-04-2005 @ 14:36 :
Het gaat hier om een product, waarvan de bevolking sterk afhankelijk is, overheidscontrole daarover is gewenst en hoeft niet perse uit te monden in het aanbanden leggen van het kapitalistisch systeem. Vertrouwen kan altijd weer teruggewonnen worden.
Maak jezelf nou niet onsterfelijk belachelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2005, 15:33
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
makelville schreef op 01-04-2005 @ 13:35 :

Waarom verkeer jij in de waan dat hun blankheid wat met hun kunde te maken heeft?

Ik denk dat mugabe beter bevoegde mensen kan aantrekken en het land staats eigendom laten blijven. Zodat de overheid de voedselproductie in de hand heeft
Het is overal gezien. Ook in Zuid Afrika zijn het de blanke boeren die de kennis hebben en de zwarte werknemers die doen wat hij zeggen. Het is blijkbaar de hogere intelligentie van de blanke boeren die nodig is om goed leiding te kunnen geven. Is dat racisme? Nee, want de blanke boeren behandelen hun werknemers goed, en hebben vaak een vriendschappelijke doch zakelijke band met hun werkenemers, prima toch?

Waarom moet Mugabe bevoegde mensen aantrekken? Die waren er al, maar heeft hij zelf verdreven, met veel geweld en bloedvergieten. Er zijn in Zuid-Afrika en in de rest van Afrika tienduizenden blanke boeren vermoord de laatste 20 jaar, en alles wat dan rest is blijkbaar honger, eigen schuld dikke bult denk ik dan maar.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 15:34
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Er zijn weinig hedendaagse politici met zo'n slechte track record op het gebied van mensenrechten als Mugabe. Waarom iemand dit zou willen bagatelliseren is me een raadsel.
Oud 01-04-2005, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 01-04-2005 @ 15:19 :
Maak jezelf nou niet onsterfelijk belachelijk.
Ik waag me niet op jou gebied

Als je nog ooit nog inhoudelijk gaat reageren zou dat fijn zijn, want dat die suffe opmerkingen van je zijn te triest voor woorden.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 17:55
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 01-04-2005 @ 15:01 :
Hij 'vorderde' geen land.

Hij ontnam mensen land, en wel door milities achter ze aan te sturen waarvan hij wist dat ze geweld zouden gebruik
Hij vorderde wel land, alleen heeft hij het verkeerd aangepakt thats all

Citaat:
Voor Mugabes optreden is geen excuus mogelijk, hij is een conventionele dictator, met vriendenkliek, corruptie, onderdrukking, marteling, de hele a tot z.
Klopt wat niet weg neemt dat hij wel een punt had.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 17:55
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 01-04-2005 @ 16:33 :
Nee, want de blanke boeren behandelen hun werknemers goed, en hebben vaak een vriendschappelijke doch zakelijke band met hun werkenemers, prima toch?
Lang niet iedereen
Oud 01-04-2005, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 01-04-2005 @ 16:33 :
Het is overal gezien. Ook in Zuid Afrika zijn het de blanke boeren die de kennis hebben en de zwarte werknemers die doen wat hij zeggen. Het is blijkbaar de hogere intelligentie van de blanke boeren die nodig is om goed leiding te kunnen geven. Is dat racisme? Nee, want de blanke boeren behandelen hun werknemers goed, en hebben vaak een vriendschappelijke doch zakelijke band met hun werkenemers, prima toch?
Lang niet iedereen, en zulke boederijen zijn een overblijfsel uit koloniale tijden. De voedselproductie ligt in de handen van een raciale minderheid, dat was mugabe's punt.

Citaat:
Waarom moet Mugabe bevoegde mensen aantrekken? Die waren er al, maar heeft hij zelf verdreven, met veel geweld en bloedvergieten. Er zijn in Zuid-Afrika en in de rest van Afrika tienduizenden blanke boeren vermoord de laatste 20 jaar, en alles wat dan rest is blijkbaar honger, eigen schuld dikke bult denk ik dan maar.
Tienduizende blanken boeren?Hoe kom je aan die cijfers?

Dat ze zijn verdreven door geweld is niet zo mooi, maar het doel dat hij voor de ogen had daar was niets mis mee. Nu ze weg zijn kan hij gewoon beter bevoegde mensen aantrekken in plaats van het land aan onkundige mensen na te laten. Dat bedoelde ik met mijn opmerking
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 01-04-2005 @ 16:34 :
Er zijn weinig hedendaagse politici met zo'n slechte track record op het gebied van mensenrechten als Mugabe. Waarom iemand dit zou willen bagatelliseren is me een raadsel.
Dat hij een schurk is ontken ik dan ook niet
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 18:04
Gatara
Gatara is offline
dus omdat je iets niet aanstaat, dan ga je er maar met de grote bezem doorheen ipv je beleid aanpassen zodat de "zwarte" bevolking meer kansen krijgen hogerop te klimmen naar het hebben van ook grote stukken grond e.d..

dat is immers wat mugabe doet, dat met die bezem
Oud 01-04-2005, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 01-04-2005 @ 19:04 :
dus omdat je iets niet aanstaat, dan ga je er maar met de grote bezem doorheen ipv je beleid aanpassen zodat de "zwarte" bevolking meer kansen krijgen hogerop te klimmen naar het hebben van ook grote stukken grond e.d..

dat is immers wat mugabe doet, dat met die bezem
Het zijn overwegend familiebedrijven hoor suz.

Maarja hij koos voor een slechte methode maar het doel op zich was goed
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 19:00
Prof
Prof is offline
Citaat:
makelville schreef op 01-04-2005 @ 19:00 :

Dat ze zijn verdreven door geweld is niet zo mooi, maar het doel dat hij voor de ogen had daar was niets mis mee. Nu ze weg zijn kan hij gewoon beter bevoegde mensen aantrekken in plaats van het land aan onkundige mensen na te laten. Dat bedoelde ik met mijn opmerking
die zijn er zowat niet
de kennis zit bij die blanke boeren die hij nu dus weer moet aantrekken ?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 21:04
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 01-04-2005 @ 19:00 :
Lang niet iedereen, en zulke boederijen zijn een overblijfsel uit koloniale tijden. De voedselproductie ligt in de handen van een raciale minderheid, dat was mugabe's punt.
Dus is racisme op zijn plaats?

Want dat is wat er hier gebeurd, de boeren worden onteigend of zelfs vermoord omdat ze blank zijn.

(en heel stiekem krijg ik het idee dat dat de reden is dat jij de onteigeningen helemaal zo slecht nog niet vind )
Oud 01-04-2005, 22:24
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-04-2005 @ 22:04 :
Dus is racisme op zijn plaats?

Want dat is wat er hier gebeurd, de boeren worden onteigend of zelfs vermoord omdat ze blank zijn.

(en heel stiekem krijg ik het idee dat dat de reden is dat jij de onteigeningen helemaal zo slecht nog niet vind )
Natuurlijk vinden die linkse rukkers het helemaal zo slecht nog niet..

Power to the people
Poverty to the people

Dat is toch het credo van onze linkse vrienden?

Laten we lekker de rijken 80% belasting laten betalen.. Dan gaan ze naar het buitenland en dan zijn we allemaal arm.. máár.. dan zijn we wél gelijk
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 22:26
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline

Citaat:
Mugabe zegeviert in Zimbabwe

Gepubliceerd op vrijdag 01 april 2005

De politieke partij ZANU-PF van de omstreden Zimbabwaanse heerser Robert Mugabe heeft zoals verwacht de donderdag gehouden parlementsverkiezingen gewonnen. Volgens de nationale verkiezingscommissie vrijdagavond is een meerderheid van de 150 zetels in handen van de regeringspartij gebleven.
Nadat vrijdagmorgen aanvankelijk een voorsprong van de oppositiepartij MDC werd gemeld tijdens het tellen van de stemmen, was tegen de avond duidelijk dat de aanhangers van Mugabe opstoomden naar een ruime zege.

De rappe voorsprong van de oppositionele MDC (Movement for Democratic Change) was geen verrassing, omdat de eerste getelde stemmen voornamelijk uit stedelijke gebieden kwamen. Die vormen traditioneel de machtsbasis van de MDC. Resultaten van het platteland, waar de regerende ZANU-PF sterk is, zorgden daarna voor een uiteindelijk niet te stuiten zegetocht, aldus waarnemers in Harare.

Volgens critici stond van tevoren al vast dat Mugabe de overigens rustig verlopen stembusgang zou winnen. ZANU-PF had zich in de aanloop naar de verkiezingen, door middel van omstreden aanpassingen van kieswetten, al verzekerd van dertig van de 150
parlementszetels. Ook de strijd om de negentig overgebleven zetels is volgens de oppositie allesbehalve eerlijk verlopen.

Oppositieleider Morgan Tsvangirai sprak vrijdag van een enorme en ‘walgelijke’ fraude. Volgens Tsvangirai zal ZANU-PF tweederde van de beschikbare zetels gaan bezetten. De MDC is niet van plan de vermeende fraude via de rechter aan te vechten omdat Mugabe zich daar toch weinig van aantrekt.

Volksopstand
Tsvangirai waarschuwde wel voor een volksopstand, want ‘het volk van Zimbabwe moet zijn stem en het recht op vrije en eerlijke verkiezingen verdedigen’, aldus de voormalige vakbondsleider.

Onder de 5,7 miljoen geregistreerde kiesgerechtigden zouden honderdduizenden niet bestaande of overleden personen zijn. In de campagne bediende ZANU-PF zich volgens de oppositie van ongeoorloofde methodes om kiezers aan zich te binden, zoals het
uitdelen van voedselpakketten onder de straatarme bevolking.

De opkomst bij de verkiezingen lag op circa 42 procent, vergeleken met 48 procent bij de laatste, onrustig verlopen, stembusgang in 2000. In zes van de tien provincies zijn volgens de kiescommissie circa tien procent van de kiezers teruggestuurd omdat
ze bij de stemlokalen niet de juiste papieren konden tonen. Volgens een onafhankelijke waarnemersorganisatie is dat met bijna een kwart van de stembusgangers gebeurd.

De Britse minister van Buitenlandse Zaken Straw repte in Londen van ‘zwaarwegende onregelmatigheden’ in Zimbabwe. Groot-Brittannië is de voormalige kolonisator van Zimbabwe (Rhodesië). Mugabe spuwt geregeld zijn gal over de Britse ‘bemoeienis’ met zijn land.

Een groep van 250 vrouwen die donderdagavond in Harare was aangehouden, is vrijdag na het betalen van een boete weer vrijgelaten. Ze waren gearresteerd omdat ze samen wilden bidden voor een goede afloop van de verkiezingen. Volgens de politie hadden de vrouwen geen toestemming voor de bijeenkomst.

De mensenrechtenorganisatie Amnesty International reageerde vrijdagmiddag woedend op de arrestaties, zeker omdat de politie ook vrouwen mishandelde en zelfs kinderen liet opsluiten. Verscheidene vrouwen zijn na vrijlating naar het ziekenhuis gegaan om hun
verwondingen te laten behandelen
Verassend!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 23:14
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 01-04-2005 @ 19:48 :
Het zijn overwegend familiebedrijven hoor suz.

Maarja hij koos voor een slechte methode maar het doel op zich was goed
Nee, het doel was helemaal niet goed. Was het maar zo dat hij die grond onteigende om de productie van levensmiddelen over te laten aan de zwarte bevolking. Was het maar zo dat er vantevoren goed over was nagedacht, over de grondslagen ervan, over de consequenties ervan. Als dat echt in het belang van het land Zimbabwe was, dan was oneigening waarschijnlijk nog wel een legitiem middel geweest.

Het probleem is alleen dat dat zijn doel helemaal niet was. Zijn doel was alleen puur het winnen van stemmen door de blanke imperialisten af te schilderen als boemannen, en om dat spookbeeld kracht bij te zetten moesten er gewoon veel blanke boeren geïntimideerd worden en moesten er huizen van blanken in de fik. Zulk plat electoraal gewin.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 23:19
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-04-2005 @ 00:14 :
Nee, het doel was helemaal niet goed. Was het maar zo dat hij die grond onteigende om de productie van levensmiddelen over te laten aan de zwarte bevolking. Was het maar zo dat er vantevoren goed over was nagedacht, over de grondslagen ervan, over de consequenties ervan. Als dat echt in het belang van het land Zimbabwe was, dan was oneigening waarschijnlijk nog wel een legitiem middel geweest.

Het probleem is alleen dat dat zijn doel helemaal niet was. Zijn doel was alleen puur het winnen van stemmen door de blanke imperialisten af te schilderen als boemannen, en om dat spookbeeld kracht bij te zetten moesten er gewoon veel blanke boeren geïntimideerd worden en moesten er huizen van blanken in de fik. Zulk plat electoraal gewin.
Hij heeft goed naar FOX News gekeken.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 23:57
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 01-04-2005 @ 23:24 :

Power to the people
Poverty to the people

Laten we lekker de rijken 80% belasting laten betalen.. Dan gaan ze naar het buitenland en dan zijn we allemaal arm.. máár.. dan zijn we wél gelijk
Hou je grote kop, idioot. Ik vind het verschrikkelijk en ik vind dat Mugabe weg moet.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 01:39
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 01-04-2005 @ 23:26 :
[afbeelding]

Verassend!
Toch best wel cool, een neger met blauwe ogen.

Zal vast wel komen door inteelt, kan niet anders.

Laatst gewijzigd op 02-04-2005 om 01:41.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 08:19
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 01-04-2005 @ 23:24 :

Power to the people
Poverty to the people

wat een gare draai maak je aan dit verhaaltje
Oud 02-04-2005, 12:40
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 02-04-2005 @ 02:39 :
Toch best wel cool, een neger met blauwe ogen.

Zal vast wel komen door inteelt, kan niet anders.
Misschien heeft ie banden met onze ome Hitler, die snor en die blauwe ogen doen me verdacht veel aan m denken, z'n tirrannie eigelijk ook wel
Oud 02-04-2005, 13:19
Frankrijk
Frankrijk is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-04-2005 @ 00:19 :
Hij heeft goed naar FOX News gekeken.
Oud 02-04-2005, 14:07
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-04-2005 @ 00:14 :
Nee, het doel was helemaal niet goed. Was het maar zo dat hij die grond onteigende om de productie van levensmiddelen over te laten aan de zwarte bevolking. Was het maar zo dat er vantevoren goed over was nagedacht, over de grondslagen ervan, over de consequenties ervan. Als dat echt in het belang van het land Zimbabwe was, dan was onteigening waarschijnlijk nog wel een legitiem middel geweest.
Dat laatste was nou ook precies mijn punt

Jij kunt niet spreken over wat nou zijn eigelijke doel was, ik betoogde slechts dat het land weer staats eigendom maken daar helemaal niks mis mee was.
Citaat:
*kuch*war on terrorisme*kuch*tjsetsjetenie*kuch*

What else is new he
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 14:09
Verwijderd
Ohja, ik was even vergeten dat misdaden en andere erge dingen natuurlijk altijd prima in orde zijn als iemand anders ze al eerder heeft begaan
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 14:10
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-04-2005 @ 15:09 :
Ohja, ik was even vergeten dat misdaden en andere erge dingen natuurlijk altijd prima in orde zijn als iemand anders ze al eerder heeft begaan
Wel om met twee maten te meten he

Edit: als je goed leest zie je dat ik dat helemaal niet bedoel
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 14:21
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 02-04-2005 @ 13:40 :
Misschien heeft ie banden met onze ome Hitler, die snor en die blauwe ogen doen me verdacht veel aan m denken, z'n tirrannie eigelijk ook wel
Voor zover ik weet had Hitler geeneens blauwe ogen. Hij had helemaal geen arische kenmerken.

Maar dit is off-topic

Citaat:
makelville schreef op 02-04-2005 @ 15:07 :
Dat laatste was nou ook precies mijn punt

Jij kunt niet spreken over wat nou zijn eigelijke doel was, ik betoogde slechts dat het land weer staats eigendom maken daar helemaal niks mis mee was.

*kuch*war on terrorisme*kuch*tjsetsjetenie*kuch*

What else is new he
Jij bent gewoon voorstander van zijn werkwijze, maar dat is ook niet zo gek als ik zie dat jij de tronie van de Argentijnse massa moordenaar met volle trots draagt. Jij weet niet wie Guevara was? Een facistische lafhartige wannabee-guerilla die geen één keer echt heeft gevochten. Een man van sigaren en mooie praatjes, facistische communistisch gedrag en zelfs hier en daar een racistisch trekje, how cute.

Maar dit wist je natuurlijk allemaal. Je bent tenslotte gek op massamoordenaars die geweld gebruiken om hun standpunten aan de man te brengen. Een Mugabe, Guevara, Castro, hoe meer geweld en onderdrukking, hoe beter. Niet waar?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 02-04-2005 @ 15:21 :
Voor zover ik weet had Hitler geeneens blauwe ogen. Hij had helemaal geen arische kenmerken.

Maar dit is off-topic
Dat had hij wel, maar je gaat inderdaad offtopic

Citaat:
Jij bent gewoon voorstander van zijn werkwijze, maar dat is ook niet zo gek als ik zie dat jij de tronie van de Argentijnse massa moordenaar met volle trots draagt. Jij weet niet wie Guevara was? Een facistische lafhartige wannabee-guerilla die geen één keer echt heeft gevochten. Een man van sigaren en mooie praatjes, facistische communistisch gedrag en zelfs hier en daar een racistisch trekje, how cute.
Nope en lol @ analyse van che

Citaat:
Maar dit wist je natuurlijk allemaal. Je bent tenslotte gek op massamoordenaars die geweld gebruiken om hun standpunten aan de man te brengen. Een Mugabe, Guevara, Castro, hoe meer geweld en onderdrukking, hoe beter. Niet waar?

Het is wel duidelijk dat jij erg snel conclusies trekt en een er een handje van hebt om mensen dingen aan te praten.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 14:36
juno
juno is offline
Citaat:
makelville schreef op 02-04-2005 @ 15:29 :

Het is wel duidelijk dat jij erg snel conclusies trekt en een er een handje van hebt om mensen dingen aan te praten.
Hitler had bruine ogen en bruin haar, net als Goebbels.

Hoe kom je erbij dat hij blauwe ogen had?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 14:44
Prof
Prof is offline
Citaat:
makelville schreef op 02-04-2005 @ 15:07 :

dat land staats eigendom maken daa ris heel wa tmis mee maar goed
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 14:44
Prof
Prof is offline
Citaat:

http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1130253
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 14:45
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:

De grote Ché schreef in een van zijn dagboeken:

'De zwarten, dezelfde prachtige exemplaren van het Afrikaanse ras die hun raszuiverheid hebben behouden dankzij hun geringe enthousiasme voor het nemen van een bad (...) de indolente, dromerige zwarte geeft zijn geld uit aan allerlei frivole zaken of aan een lekker glaasje'.

"Zelf geeft Guevara toe dat hij duizenden executies heeft bevolen."

"Hatred as an element of the struggle; a relentless hatred of the enemy, impelling us above and beyond the natural limitations that man is heir to, and transforming him into an effective, violent, seductive and cold killing machine." Che Guevara"

http://www.meervrijheid.nl/index.html?jdw-che.htm

http://www.meervrijheid.nl/index.htm...he-guevara.htm

http://www.latinamericanstudies.org/...e-executed.htm

Laatst gewijzigd op 02-04-2005 om 15:03.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 15:46
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 02-04-2005 @ 15:10 :
Wel om met twee maten te meten he
klopt, immers, tegen die duivelse blanken zijn alle middelen geoorloofd.
Oud 02-04-2005, 17:04
Psychedelic
Psychedelic is offline
@Makelville
Hoe kan je met je volle verstand zeggen dat er met het herverdelen van landbouwgrond niets mis is? Wist je dan niet dat
Afrika afhankelijk is van de blanke boeren in Zuid-Afrika en Zimbabwe? De landhervormings politiek van Mugabe en Mbeki zijn de uiteindelijke doodsteek voor het hele continent. De zwarte boeren zijn duidelijk niet competent genoeg om in hun eigen voedselvoorziening te voorzien en als over enkele jaren de voedselproductie instort, zal alle hoop voor Afrika vervlogen zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Prof schreef op 02-04-2005 @ 15:44 :
dat land staats eigendom maken daa ris heel wa tmis mee maar goed
Zoals?Wat is erop tegen om land terug te vorden in het belang van de bevolking?

Ik hoop dat jij nu eindelijk eens met argumenten komt
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 18:31
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 02-04-2005 @ 16:46 :
klopt, immers, tegen die duivelse blanken zijn alle middelen geoorloofd.
Alsof het om daarom gaat

Ik zie dat racisme je nieuwe stokpaardje is geworden, je slingert het te pas en te onpas naar de hoofden van mensen die het niet met je eens zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 18:39
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
makelville schreef op 02-04-2005 @ 19:31 :
Alsof het om daarom gaat

Ik zie dat racisme je nieuwe stokpaardje is geworden, je slingert het te pas en te onpas naar de hoofden van mensen die het niet met je eens zijn.
Dat zou hij niet doen als jij het rechtvaardigen van onrechtmatige landherverdeling achterwege had gelaten. Jij bent hier degene die het niet kan hebben dat blanke boeren aan het roer staan in Afrika.

Citaat:
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Psychedelic schreef op 02-04-2005 @ 18:04 :
@Makelville
Hoe kan je met je volle verstand zeggen dat er met het herverdelen van landbouwgrond niets mis is? Wist je dan niet dat
Afrika afhankelijk is van de blanke boeren in Zuid-Afrika en Zimbabwe? De landhervormings politiek van Mugabe en Mbeki zijn de uiteindelijke doodsteek voor het hele continent. De zwarte boeren zijn duidelijk niet competent genoeg om in hun eigen voedselvoorziening te voorzien en als over enkele jaren de voedselproductie instort, zal alle hoop voor Afrika vervlogen zijn.
De blanke boeren?Alsjeblieft zeg er zijn ook bekwame boeren van het negroide ras. Hun ras heeft er niks mee te maken.Het gaat hier om een kleine minderheid die de gehele voedselproductie in de hand had, een dergelijke machtssituatie is voor geen enkele regering gewenst. Het wordt in verband gebracht met het koloniale verleden.
De doodsteek voor het continent is pas de oneerlijke handelspositie op het internationale schaal die door het westen in stand wordt gehouden.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 02-04-2005 @ 19:39 :
Dat zou hij niet doen als jij het rechtvaardigen van onrechtmatige landherverdeling achterwege had gelaten. Jij bent hier degene die het niet kan hebben dat blanke boeren aan het roer staan in Afrika.
hahaha you funny
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 18:51
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Tegen Makelville zou ik willen zeggen: het feit dat andere regeringsleiders waar ook ter wereld gore dingen uitvreten, wil niet zeggen dat het Mugabe dan ook maar vergeven moet worden.

Tegn Hypert€xt: dat je een hekel hebt aan alles wat niet met extreem-rechts te maken heeft, wil niet zeggen dat je daarom maar onzin over Che Guevare moet gaan rondblaten. Het is ook nog eens offtopic. Overigens is het nogal hypocriet om anderen van facisme te betichtten als je zelf het Vlaams Belang aanhangt.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 19:06
Verwijderd
Citaat:

Een facistische lafhartige wannabee-guerilla die geen één keer echt heeft gevochten.
Wat weet je over de sierra miestra?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 19:09
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 02-04-2005 @ 19:31 :
Alsof het om daarom gaat

Wat voor andere reden zou je hebben om een dictator als Mugabe en de moordpartijen die hij veroorzaakt te verdedigen?

En kom aub niet met die bullshit dat het oneerlijk is, want blanke boeren hebben geen monopolie, en hebben hun bedrijven al zo lang dat een eventueel oneerlijk verkrijgen er al lang niet meer toe doet.

Dan blijft dus haat tegen blanken of alles dat westers aandoet over, en ik zal niet ontkennen dat ik denk dat jouw oordeel in deze zaak daardoor gedreven wordt.
Oud 02-04-2005, 19:16
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 02-04-2005 @ 20:09 :
Wat voor andere reden zou je hebben om een dictator als Mugabe en de moordpartijen die hij veroorzaakt te verdedigen?
Zie je mij ergens die moordpartijen verdedigen?!Nee ik zei slechts dat hij een punt had met zijn landonteigings beleid,
Citaat:

En kom aub niet met die bullshit dat het oneerlijk is, want blanke boeren hebben geen monopolie, en hebben hun bedrijven al zo lang dat een eventueel oneerlijk verkrijgen er al lang niet meer toe doet.
En of het er toe doet

Citaat:
Dan blijft dus haat tegen blanken of alles dat westers aandoet over, en ik zal niet ontkennen dat ik denk dat jouw oordeel in deze zaak daardoor gedreven wordt.
Die blanken boeren zijn niet westers maar afrikaans.Wat een messcherpe analyse hoor ,

zoals de waard is vertrouw jij blijkbaar je gasten.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 19:21
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 02-04-2005 @ 19:51 :

Tegn Hypert€xt: dat je een hekel hebt aan alles wat niet met extreem-rechts te maken heeft, wil niet zeggen dat je daarom maar onzin over Che Guevare moet gaan rondblaten. Het is ook nog eens offtopic. Overigens is het nogal hypocriet om anderen van facisme te betichtten als je zelf het Vlaams Belang aanhangt.
Ik heb helemaal geen hekel aan alles 'wat niet met extreem-rechts te maken heeft' Ik heb gewoon een hekel aan communisme, socialisme en andere staatsvormen die (economische) ontplooing van mensen tegen gaat.

Aah zo te zien kun jij het ook wel vinden met het gedachtengoed van de Argentijnse executeur. Ik heb helemaal geen onzin rongeblaat, die quote over negers is waar, het komt tenslotte uit een van zijn dagboeken. En dat Gueavare een moordenaar is mag je best ontkennen, maar het staat onomstotelijk vast dat hij misdaden heeft begaan tegen de mensheid, net als Castro trouwens.

1. Het Vlaams belang is een nette partij
2. Ik woon zelf in Utrecht dus hoe je erbij komt dat ik een Vlaamse partij aanhang
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Ohh Duuhuu! Wat dacht jij dan!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 19:39
one.
one. is offline
Citaat:
facistische communistisch gedrag
Maak jezelf niet belachelijk, het lijkt alsof je van beide begrippen geen verstand hebt.
Citaat:

Een Mugabe, Guevara, Castro, hoe meer geweld en onderdrukking, hoe beter. Niet waar?
Als je daar Bush, Kim Jong-Il en Mao Zedong aan toevoegt ben ik het met je eens.
Oud 02-04-2005, 19:42
one.
one. is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 02-04-2005 @ 20:21 :

En Nieuw-Rechts?

P.S.
Che Guevara en Castro hebben wel degelijk beide redelijk veel mensen vermoord. (het is niet zoveel als Bush, maar toch wel een aantal)
Oud 02-04-2005, 19:46
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 02-04-2005 @ 20:42 :
[B]En Nieuw-Rechts?
NR noem ik geeneens een partij, samenraapseltje.

Nou wel ontopic blijven he..
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 19:48
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 02-04-2005 @ 20:39 :
Maak jezelf niet belachelijk, het lijkt alsof je van beide begrippen geen verstand hebt.
Je mag er wel een schuine streep tussen zetten.

In principe is facisme niet zoveel anders als communisme, dus waar praten we dan nog over.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 20:36
Prof
Prof is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 02-04-2005 @ 20:39 :

Als je daar Bush, Kim Jong-Il en Mao Zedong aan toevoegt ben ik het met je eens.
wat doet bush in dat rijtje maak jezelf niet belachelijk zou ik zeggen
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 20:37
Prof
Prof is offline
Citaat:
makelville schreef op 02-04-2005 @ 19:27 :

Ik hoop dat jij nu eindelijk eens met argumenten komt
hoeft neit dat heeft mephostophilis al voor me gedaan

los van eht feit dat eht onethisch is
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 21:31
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
juno schreef op 02-04-2005 @ 15:36 :
Hitler had bruine ogen en bruin haar, net als Goebbels.

Hoe kom je erbij dat hij blauwe ogen had?
Ik wist dat ie bruin haar had, maar dat van die blauwe ogen had ik dus fout, ik dacht wel dat ie blauwe ogen had. FOUTJE
Reageren

Regels voor berichten