Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2005, 10:30
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Citaat:
En over de mening van mensen dat als je 30 jongens zoent je geen slet genoemd hoeft te worden vind ik onzinnig. Net zoiets als iemand die elke 2 uur naar een feest gaat geen feestbeest is; iemand die een hele treinenverzameling heeft geen treinfreak is; of iemand die meer dan 6 uur per dag op 't forum zit niet forum verslaafd is.
Als je 30 jongens op een avond zoent (of je daar nou eerlijk over bent of niet) slet je gewoon rond; ben je een afgelikte boterham. Dat sommige mensen zichzelf zo bijzonder geweldig vinden dat ze zichzelf geen slet vinden als ze 'tig jongens/meisjes aflebberen is hun eigen probleem; gelukkig vind de omgeving meestal wel gewoon dat diegene een slet is.
Het gaat er niet om of iemand 30 mensen op een avond zoent of niet, het gaat om het vooroordeel. En dat geldt ook voor jou treinenfreaks, feestbeesten en forumverslaafden. Door iemand op die manier te brandmerken, dat gaat verder als iemand alleen een iets noemen. Je brandmerkt degene en andere mensen nemen dat over en nemen hem/haar minder serieus of in sommige gevallen verliezen ze gewoon alle respect voor degene. Degene wordt gepest enz.

Een feestbeest is een onverantwoordelijke sukkel die het echte leven niet aankan… Een treinenfreak is contact gestoord en kan niet met mensen omgaan… en voor een forum verslaafde geldt dat hij wel contact zoekt met mensen maar te verlegen en onzeker is om mensen in het echt aan te spreken…

Even voor de duidelijkheid: dit zijn GEEN standpunten die ik aanhang maar dit zijn eigenschappen die mensen treinenfreaks, forumverslaafden en feestbeesten toedichten zonder ‘aanziens des persoons’, het zijn in veel gevallen onzinnige oordelen over mensen die nergens, maar dan ook nergens op zijn gebaseerd.

Nee we moeten allemaal lekker hetzelfde zijn en onszelf allemaal hetzelfde gedragen, lekker allemaal eenheidsworsten zijn en als je anders bent, nou verbrand dan maar op de denkbeeldige brandstapel.

Dat jij niet hetzelfde gedrag wild vertonen als sommige andere mensen is best, sterker nog, het zou saai zijn als we allemaal hetzelfde zouden zijn, maar heb tenminste een klein beetje respect voor andere mensen en duw ze niet gelijk in hokjes.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2005, 10:33
rizzlefizzle
rizzlefizzle is offline
los van hoe ik mensen beoordeel, vind ik echt dat het slet-woord verbannen moet worden, gaat nergens over, vind het maar hypocriet..
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 10:47
__^^MevrtJ*A
__^^MevrtJ*A is offline
Een meisje word al snel uitgemaakt voor slet..
Dat is ook niet goed, overdrijven is ook een kunst..
Je kan niet zomaar iemand een slet noemen, zeker niet als je der niet kent..
Er zijn gewoon kenmerken voor Slettengedrag:
*Iedere avond iemand anders zoenen..
*Jongens alleen maar playen..
*Jezelf stoer vinden met dit gedrag..
Oud 06-04-2005, 11:26
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 05-04-2005 @ 22:29 :
Dàt zou sletterig zijn Of gewoon gevaarlijk
then let's be dangerous
Oud 06-04-2005, 13:19
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Boris_Beer schreef op 06-04-2005 @ 10:30 :
Het gaat er niet om of iemand 30 mensen op een avond zoent of niet, het gaat om het vooroordeel. En dat geldt ook voor jou treinenfreaks, feestbeesten en forumverslaafden. Door iemand op die manier te brandmerken, dat gaat verder als iemand alleen een iets noemen. Je brandmerkt degene en andere mensen nemen dat over en nemen hem/haar minder serieus of in sommige gevallen verliezen ze gewoon alle respect voor degene. Degene wordt gepest enz.
't gaat er bij mij juist om dat als je iemand 30 mensen ziet afwerken op een avond 't dan niet bepaald meer een vooroordeel is (wat voor verhaal er dan ook achter zit) maar gewoon een oordeel.

't is diegene zijn/haar eigen schuld dan, in mijn ogen, dat diegene dat oordeel krijgt en zo gebrandmerkt word.

Als diegene dat een 'vooroordeel' vind, zit er in mijn ogen bij diegene een schroefje los.

Hoe mensen er verder op reageren ed. gaat 't me niet om. Hoe diegene intern onzichtbaar voor mij in elkaar zit, gaat 't me niet om. Meer puur om 't feit dat in mijn ogen het heel simpel is; 30 mensen zoenen op een avond;ben je aan het sletten; en op dat moment in mijn ogen dus een slet.

Een moordenaar word ook veroordeeld voor zijn moord. Wat voor teweegredenen hij/zij ook had .. redden van een geliefde .. redden van de hele wereld .. ; hij is en blijft een moordenaar.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 13:46
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Citaat:
't gaat er bij mij juist om dat als je iemand 30 mensen ziet afwerken op een avond 't dan niet bepaald meer een vooroordeel is (wat voor verhaal er dan ook achter zit) maar gewoon een oordeel.'t is diegene zijn/haar eigen schuld dan, in mijn ogen, dat diegene dat oordeel krijgt en zo gebrandmerkt word.Als diegene dat een 'vooroordeel' vind, zit er in mijn ogen bij diegene een schroefje los. Hoe mensen er verder op reageren ed. gaat 't me niet om. Hoe diegene intern onzichtbaar voor mij in elkaar zit, gaat 't me niet om. Meer puur om 't feit dat in mijn ogen het heel simpel is; 30 mensen zoenen op een avond;ben je aan het sletten; en op dat moment in mijn ogen dus een slet.Een moordenaar word ook veroordeeld voor zijn moord. Wat voor teweegredenen hij/zij ook had .. redden van een geliefde .. redden van de hele wereld .. ; hij is en blijft een moordenaar.
Nu noem je dertig personen en dat is extreem, laten we even er van uitgaan dat 1 iemand dat niet voor elkaar krijgt op 1 avond. Een paar op een avond is echter heel goed mogelijk, maar dat hoeft niet te betekenen dat het structureel is, het kan incidenteel zijn en dan zou jij iemand een slet brandmerken, of wat anders van mij part, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Jij verteld dat aan je vriendjes en die weer aan hun vriendjes en zo krijgen mensen namen wat helemaal nergens op gebaseerd is.

Zo gaat dat ook op scholen en met kinderen die gepest worden, dat gebeurd ook op die manier. Als jij het niet eens bent met de leefstijl van iemand, dat is best, maar dat geeft jou nog niet het recht om degene op een hatelijke manier te bejegenen. Dan kan je wel zeggen dat het de schuld is van degene zelf, maar dat is onzin. Dat meisje of die jongen zoent alleen maar met meerdere mensen, jij bent degene met de hatelijke bejegeningen en dus die van iemand een slet maakt. Door hem/haar die naam te geven en wie bepaald nou helemaal wanneer iemand wel een slet is of wanneer niet? Zijn daar regels voor? Is één wel goed, maar ben je bij twee al een slet?

En dan kan jij het niet belangrijk vinden hoe andere mensen op jouw bejegeningen reageren, maar je beïnvloed wel andermans leven ermee en dat terwijl jou oordelen helmaal nergens op gebaseerd hoeven te zijn en dan zijn het: vooroordelen.

Oordelen kan je alleen als je de situatie helemaal kent. Als jij een meisje op een avond tegenkomt die met 3 jongens zoent en je weet voor de rest niets van haar en haar situatie kun je nergens over oordelen omdat je gewoon te weinig informatie over de situatie hebt en dus heb je dan vooroordelen, zonder dat je het zelf weet.

Ook zeg je dat een moordenaar wordt veroordeeld voor moord, ongeacht zijn beweegredenen. Dat is ook niet juist, iemand is onschuldig totdat er iets bewezen wordt en daar spelen de beweegredenen juist heel vaak een grote rol.

Laatst gewijzigd op 06-04-2005 om 14:10.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 14:17
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Boris_Beer schreef op 06-04-2005 @ 13:46 :
Nu noem je dertig personen en dat is extreem, laten we even er van uitgaan dat 1 iemand dat niet voor elkaar krijgt op 1 avond.
Heu de rest van je verhaal hoef ik nou al niet meer te lezen omdat je met je eerste zin de stelling verandert.

Ik had 't en heb 't over getallen van rond de 30. Niet 3 Als het er idd. duidelijk op wijst dat 't structureel is en niet incidenteel.

Anders ben ik 't met je eens
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 14:28
jettje
jettje is offline
als het meisje met een jongen gaat omdat ze gewoon zin heeft om met iemand te gaan . Maar dan niet gewoon een keertje, als de reden voor haar om met iemand te gaan heel vaak is " ik heb er gewoon zin in" en dat dat dan egt zonder verliefd gevoel is enzo dan is ze wel een beetje een slet.
en als ze probeert jongens haar leuk te laten vinden omdat ze dat wil, niet omdat zij die jongens zelf leuk vind maar zodat er gewoon heel vel jongens HAAR leuk vinden. gewoon zon lijstje " he , die kan ik er ook bij zetten want die vind mij ook leuk> aaaight "

maar iedereen vind t gewoon leuk om af en toe een beetje sletterig te zijn , TOCH?!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 14:28
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Citaat:
Anders ben ik 't met je eens
Mooi!!

Maar ken jij mensen dan die 30 op een avond scoren, lijkt me beetje onmogelijk.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 16:31
MB
MB is offline
Je bent een slet als je elke avond met een ander in bed ligt, of op een avond met meerdere mensen zoent en daar ook een gewoonte van maakt (dus dat regelmatig doet)

En vreemdgaan is helemaal not done! Dan ben je echt een slet
Oud 06-04-2005, 20:34
Noddy
Noddy is offline
ik denk dat veel meisjes worden uitgescholden omdat een iemand een keer slet zegt, en iedereen dan gewoon meelult.
Maar dat is niet echt een antwoord op de vraag.

Ik vind iemand een slet als ze uit gewoonte met veel jongens op een avond/dag zoent, seks heeft en zich er niet schuldig over voelt.
Oud 07-04-2005, 10:57
Verwijderd
Dit is blijkbaar wel een onderwerp wat de mensen aanspreekt.

Ook al brandmerk je iemand als slet, wat dan nog. Zolang je voor de rest met diegene omgaat zonder hem te bevooroordelen.

Als ik iemand zie die lelijk is, bestempel ik hem toch ook als lelijk, maar dat betekend niet dat het geen vriend van me kan worden, of vriendin.

Het is pas erg als je iemand vanwege het stempeltje slet anders gaat behandelen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 11:33
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 03-04-2005 @ 17:33 :
Sorry hoor, maar zoals Roos zegt, dat is de fout van dat vriendje. Je kunt niet aan de stand van iemands neus zien of iemand een vriend(in) heeft, en als die persoon bezet is dan moet hij/zij dat maar duidelijk laten merken.

En bovendien, ik heb nooit gesnapt waarom je van iemand moet afblijven als die persoon al bezet is. Waarom zou je zo vergaand je broeders hoeder moeten zijn?
Maar als diegene weet dat hij wel een vriendin heeft, hoor je er toch af te blijven. Sowieso: stel dat jij hem wel heel leuk vind en daarom toch met hem zoent - dan is hij misschien even van jou, maar dan heb je wel een jongen die binnen relaties toch met anderen zoent. Nou, leuk.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 18:44
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 05-04-2005 @ 16:57 :
Je moet toch ergens je seks vandaan halen? En als je beide weet dat het voor de seks is, ben je dan nog aan het sletten volgens jou?
Als je van elkaar echt weet dat het puur en enkel en alleen om de seks gaat, dan noem ik het geen sletterig gedrag nee

hmm, maar als dit "heel vaak" voorkomt, dan wordt het wel sletterig gedrag naar mijn bescheiden mening

Laatst gewijzigd op 07-04-2005 om 18:53.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 18:47
Twanos
Twanos is offline
Goede zaak . Maakt het uitgaan wat boeiender.

wat ben ik toch een hork..
Oud 07-04-2005, 20:45
Lintjuh
Lintjuh is offline
Ik heb paar jaar geleden in paar maanden met 15 jongens gezoend. Niet om stoer te doen vond ik gewoon leuk toen . Maar nou zou ik dat echt niet meer doen .

Maar die 'slettenfase 'heb ik nu gehad. En het maakt me niet uit wat andere mensen er van vonden toen want ik had het goed naar men zin . En het is niet dat ik die jongens geplayd heb want die jongens proberen het bij elk nieuw meisje wat in die tent binnenkwam . En ik deed vrolijk mee. Mhh.. mischien waren we beide players

Afgelopen jaar mischien met 2 of 3 jongens gezoend. Nu ga ik er meer voor de 'ware '
Of ik moet hem gewoon leuk vinden voor zo een keer. En ik zit nog steeds in die tent ben alleen iets verstandiger geworden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten