Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2005, 19:16
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
@ Dragonstorm: Dat is niet naief, er zijn ook zat virussen/bacterien waar mensen wel mee samen kunnen leven maar dieren niet. Zo zullen er ook virussen/bacterien zijn die voor neanderthalers dodelijk waren maar waar wij ondertussen samen mee leven.
Oud 08-04-2005, 20:58
dragonstorm
dragonstorm is offline
Citaat:
makelville schreef op 08-04-2005 @ 19:57 :
Pokken en hele riks andere virussen weer wel

De aggresiefste virussen hebben vaak een co evolutie met hun gastheer maar zodra ze op een nieuw soort overspringen worden ze juist aggressief.Dat is wat er gebeurd is bij aids, marburg etc. Op den duur kunnen zij ook een co evolutie schap aangaan met de nieuwe soort.
hmm, ik denk dat als er op dit moment een pokke-epidemie uitbreekt, dat er dan niemand echt lacht. Griep is ook geen voorbeeld (spaanse griep, anyone). Dus voor de _meeste_ viri geld dit niet, en zo wel dan zal medicatie er alsnog weinig aan veranderen (de genen ontstaan vanzelf wel).

AIDS wel.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 10:11
willypirate
willypirate is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 08-04-2005 @ 00:10 :
Of ga jij ons vertellen dat geen enkel mens op deze aarde slimmer is dan z'n ouders en voorouders?
Je zei is , een niet kan zijn
dat is dus niet altijd waar

Citaat:
dragonstorm schreef op 08-04-2005 @ 19:35 :
Ik durf te zeggen dat ik slimmer ben dan de gemiddelde Neanderthaler. Dat is (gezien de archeologische niet-vondst van wapens-bij-neanderthalers) niet iets raars.
Maargoed, zeggen dat ik slimmer ben dan de gemiddelde cro-magnonmens is iets heel anders. Ik denk wel dat er verschil is (we selecteren steeds meer op intelligentie, o.a. door het wegvallen van andere factoren). Maar ik weet het niet zeker.
Laat ik het zo zeggen dan , de cro-magnonmens moest dingen zelf bedenken , en jij zit vol met "wetenschap" dat al voor je bedacht is.
Oud 09-04-2005, 10:41
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
willypirate schreef op 09-04-2005 @ 11:11 :
Je zei is , een niet kan zijn
dat is dus niet altijd waar
Ik zei niet dat alle mensen slimmer zijn dan hun ouders en voorouders, ik zei dat een mens slimmer kan zijn dan zijn of haar ouders en voorouders, en ik zei dat dat bij minstens 1 van die 6 miljard mensen op aarde het geval is.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 13:23
Eisbär
Eisbär is offline
Bij de evolutie is het toch vooral dat het organisme zich aan zijn/haar milieu en omstandigheden aanpast?
De mens is nu zelf in staat om het milieu en de omstandigheden aan te passen naar de mens zelf.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 15:19
haplo
haplo is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 08-04-2005 @ 18:52 :
Dat vind ik niet zo een heel erg goed plan, maar een verbod op voortplanting vind ik in sommige gevallen best wenselijk. We hebben al een veel te grote populatie, dus ik vind best dat er bepaalde selectie plaats mag vinden. Grote probleem is natuurlijk wie de criteria bepaalt.
Dit is wel iets heel anders, ik vind het een behoorlijk verschil of je iemand een verbod op voortplanting geeft of de persoon indirect vermoordt.

Citaat:
Je beschuldigt niemand, maar met dat soort opmerkingen duw je mensen die een mening in die richting hebben meteen het verdomhoekje in.
Je hebt misschien wel een beetje gelijk, ik had het beter iets kunnen nuanceren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten