![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
in zelfverdediging weldegelijk uitgehold ![]() |
![]() |
||
Citaat:
ha-ha! |
![]() |
||
Citaat:
![]() Als mijn moeder dit zou lezen, zou ze je een flinke emancipatie-les geven ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Althans, dat is wat ik geleerd heb bij maatschappijleer ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar ik neem met mijn eigen veiligheid geen risico. Wie mij aanvalt bijt ik zijn oor af of ik prik in zijn oog of ik steek hem met mijn nagelvijl in zijn gezicht. Ik heb gewoon de kracht niet om me op gelijke voet met blote handen te verweren. Ik weet niet waar de grens ligt van de aanvaller, wat is precies genoeg om hem op andere gedachten te brengen? En ik weet niet wat hij me wil aandoen, maar veel goeds heeft hij niet in de zin, sorry, maar dat wacht ik niet af. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Een beetje simme aanvaller draait zijn heupen en houdt zijn benen bij elkaar zodat de zwakke plek voor mij onbereikbaar is terwijl hij rustig mijn arm achter mijn rug kan draaien. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En het is wel zo. Als potentiele slachtoffers weerloos zijn omdat ze geen wapens mogen dragen, pak je die wat makkelijker dan iemand waarvan je weet dat hij met een schietijzer in zijn schouderholster kan rondlopen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Het toepassen van geweld uit zelfverdediging is in Nederland dus alleen toegestaan als je eigenlijk niet meer instaat bent om jezelf überhaupt nog te verdedigen. In alle andere gevallen zal de rechter oordelen dat je weg had kunnen rennen, dus ben je strafbaar. Wanneer je een inbreker in je huis aantreft dien je dus weg te lopen en bij het verlaten van het pand het liefst de voordeur open te laten staan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En kun je trouwens ooit eens met argumenten komen ipv van met one liners te strooien, danke schon |
![]() |
||
Citaat:
Moet ik hem van me afduwen? of gillen? een trap tegen zijn schenen, met mijn vuistjes op zijn borst trommelen? Dat is namelijk proportioneel tegen een vent die tegen me op komt rijen en aan mijn kleren begint te sjorren of me vastgrijpt. Helaas is een effectieve verdediging buitenproportioneel. Want op het moment dat ik mijn vinger in zijn oog plant, heeft hij de kans nog niet gekregen om mijn broek uit te trekken laat staan me te wurgen. Dus zijn intenties kan ik niet bewijzen, hoewel ik ze natuurlijk donders goed aanvoel, maar het is mijn woord tegen het zijne. ("Ik wilde alleen maar zoenen, en ze steekt mijn oog uit!") Ik deel dan een klap uit die erger is dan op dat moment vereist is, want ik weet immers niet zeker wat hij me wil aandoen in de ogen van een rechter. Ik kan het niet bewijzen namelijk. Oogjeprikken zorgt wel voor levenslange blindheid, daarom is het niet proportioneel. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Natuurlijk, omdat ik zo geschrokken was, krijg ik heus wel een sepot omdat er een ovar in zit wegens noodweer exces vanwege de hevige gemoedsbeweging, maar ik ben in principe vervolgbaar. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ojee dat rijmt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Kunnen we nu over naar de orde van de dag?
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 02-06-2005 14:02 |