Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Houden van is een gevoel... Gevoel kan er zijn of niet...Alsof er in je brein vaststaat dat dat pas na zoveel tijd kan ![]() T lijkt me dus dat tijdsduur er helemaal niet toe doet...het enige wat er toedoet is dat je niet de verkeerde benaming geeft aan het verkeerde gevoel...
|
![]() |
ik denk niet dat dat leeftijdsgebonden is. Denk wel dat mensen steeds sneller met de woorden 'ik hou van je' gaan strooien zonder er een echte betekenis aan toe te kennen.
En binnen een relatie denk ik niet dat verliefdheid en houden van aparte fases zijn...houden van volgt wel in een later stadium, maar ik ben nu 2.5 jaar samen met mijn vriend en de verliefdheid is er nog steeds...maar in tegenstelling tot in het prille begin, denk ik dat je na zo'n lange tijd kan zeggen dat je echt van iemand houd... Maar buiten een relatie gewoon verliefd zijn en dan van iemand houden al ? mnee dat gaat er bij mij niet echt in... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Houden van is iets wat mensen zelf hebben bedacht (min of meer), het is te vergelijken met vriendschap. Vriendschap ontstaat ook niet van de één op de andere dag dat duurt ook een tijd voor je iemand vertrouwd en volledig voor degene klaar staat etc. en dan moet degene je ook nog liggen. Met houden van is het niet anders. Jij zegt: Alsof er in je brein vaststaat dat het pas na zoveel tijd kan. Daar schuilt een kern van waarheid in omdat voor je brein (lees jezelf) het een tijdje duurt voordat iemand helemaal vertrouwd en ingesleten is. Dat gaat gewoon niet in een paar maanden tijd. Ik heb nou al een paar langere relaties gehad (lees +/- 2 jaar) en in al die relaties heb ik maar van eentje echt gehouden en die kende ik al langer. Misschien dat andere mensen sneller van iemand gaan houden maar daar gaat gewoon een tijdje overheen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat jij echter zegt is dat dat komt omdat het niet lang genoeg duurde voor dat gevoel, maar ik denk eerder dat door die persoon in zn geheel kwam en niet door de tijdsduur. En al had je dan 10 jaar samengeweest, dan had je misschien nog niet van d'r gehouden. Terwijl je intense houden van band kan voelen als bijv 1 van de 2 in een ongeluk verzeild raakt en op het randje van de dood is.
|
toen ik 16 was zei ik ook al vrij snel dat ik van mijn vriendje hield.. maar als ik daar op terugkijk hield ik helemaal niet zo van hem. Ik heb wel gemerkt dat je in het begin van een relatie gewoon nog niet van iemand kan houden, hoe graag je het ook wil. dat is iets wat pas na een tijdje komt denk ik.
Toch heb ik nu ook nog maar twee maanden met mijn vriendje en kan ik tot mijn eigen verbazing wel met eerlijkheid zeggen dat ik van hem hou, ik denk dat het gewoon aan de situatie ligt, we hebben nu al relatief veel meegemaakt. maar ook ben ik nog steeds verliefd, ik denk nog heel veel aan hem, en altijd krijg ik dan nog een warm gevoel van binnen.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
*ziet een lekkerding over straat lopen en is spontaan verliefd*
....ik.....ik....IK HOU VAN HAAR.... ![]() ![]() Houden van vind ik een erg breed begrip hoor...iedereen denkt er wel ietsje anders over. Mijn idee ervan is gewoon dat je elkaar accepteert om wie je bent en er voorelkaar probeert te zijn als het nodig is, soms meer geven dan nemen etc etc. Mijn mening hierover kan misschien wel veranderen over een paar jaar, maar ik vind dat verliefd zijn en houden van heel goed samenkan, als ik mn vriendin zie krijg ik het nogsteeds warm..vlinders in mn buik en al die onzin. ![]() ![]() Ik vind het uiteindelijk meer iets van hoe je er zelf over denkt...je gaat er niet dood aan als je op je 14e zegt van iemand te houden, je leert wel beter met de tijd. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Toch wist ik al veel eerder dat ik van hem hield, en hij van mij. Er zijn geen criteria voor 'houden van'. Geen regels, no right or wrong. |
![]() |
||
Citaat:
Houden van is een gevoel dat je krijgt bij een iemand, en jij alleen kan voor jezelf bepalen wanneer dat is. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik hou wel van hem maar ik zeg het niet graag. Too meaningful, perhaps, ik weet het niet.
||
![]() |
Citaat:
En zo makkelijk ging het eigenlijk... |
![]() |
|
Ik denk dat het van persoon tot persoon verschilt. want wat versta je eigenlijk onder houden van? Ik hou van mijn vriendin (die ik in de richting van twee maanden ken). Als ik niet van haar zou houden dan zou het al vrij snel van mijn kant over zijn geweest. Echte vind ik ook dat er gradaties zijn in houden van. Ik hou van mijn ouders op een andere manier dat ik van mijn vriendin hou. en het houden van mijn vriendin zal ook over de loop der tijd gaan veranderen. Het is meer een gevoel wat je heb, en ik kan dat gevoel niet anders beschrijven dan houden van. Het gaat namelijk veel verder dan "geven om" bij mij als ik naar mijn vriendin kijk. Dus ja welk woord heb je dan nog om je gevoel tussen ons twee te beschrijven? in mijn optiek houden van.
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Het begrip "houden van" is zo subjectief. Het ligt voor iedereen anders. De één houdt meteen al van iemand, een ander houdt pas na een jaar van de ander.
Ik heb nu net weer 2 maanden verkering en ik zei na 3 weken al dat ik van hem hield. Maar ja, ik kende mijn vriend ook al een hele tijd, voordat we wat kregen. Ik vind dat je met jouw uitspraken dus teveel dingen over één kam scheert. Er speelt zoveel mee als je kijkt naar "houden van". Ik ben het er zeker niet mee eens dat je vanaf je 13e tot en met je 16e niet van iemand kunt houden, omdat je niet weet wat het inhoudt. Wat weet jij er nou van wat voor relatie je kunt hebben als je in die leeftijd zit? Dat jij nou toevallig niet zo'n relatie hebt gehad toen je zo oud was, wil niet zeggen dat anderen dat niet kunnen. Ik heb 3,5 jaar verkering gehad met een jongen. We kregen verkering toen ik 15 was en na 1 jaar kon ik zeker wel oprecht zeggen dat ik van hem hield. En ik hou nog steeds van hem.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Houden van Bren- | 4 | 19-09-2004 13:33 | |
Verhalen & Gedichten |
houden van druiveke | 2 | 12-09-2003 20:24 | |
Psychologie |