Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() De meeste ziektes die jij daar noemt, schreef men 1800 jaar geleden toe aan een God, terwijl er nu gewoon biologische verklaringen voor zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
@Mephostophilis: Dat doet er verder niet toe. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
1 (van personen) te vertrouwen, zo dat men zich erop kan verlaten => degelijk, solide, vertrouwenwekkend 2 (van inlichtingen) geloofwaardig 3 (van zaken) deugdelijk
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
@Meph.:Er zijn ook wetenschappers die in God geloven en de bijbel als geloofwaardig beschouwen. Dat ben je uiteraard niet met ze eens maar ook in de wetenschap zijn er mensen te vinden die anders over bepaalde dingen denken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||||||
Citaat:
Bovendien hebben we dit verhaaltje al eens eerder gezien, en tevens weerlegd: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tjee, copy&paste strikes back zeg..
||
Citaat:
Voor ons huis zit een hond te schijten. Ik zie hem schijten. Ik ruik de stront, ik hoor het zachte gebrom van de hond als hij... affijn. Hierdoor krijg ik het vermoeden dat er iets onprettigs aan de hand is, want: ik zie, hoor en ruik dit. Wanneer de hond klaar is, gaat hij achter een kat aanrennen en blijft de stront er liggen. Ik kan een foto van de stront maken en die foto opsturen naar een laboratorium waarop die laboranten zullen bevestigen dat die foto niet vals is, en dat er écht hondepoep op staat. Ook had ik natuurlijk de stront zelf kunnen opsturen zo dat zij hadden kunnen bevestigen dat het hondenstront is. Alinea 1 is niet betrouwbaar, ik ben (als we daar vanuit laten gaan) de enige die ruikt, hoort en ziet dat er een schijtende hond is. Anderen kunnen dit niet bevestigen. Alinea 2 is wél betrouwbaar. Wetenschappers (of andere mensen, wat jij wil) kunnen bevestigen dat de schijt van een hond is. Dát is het subtiele verschil tussen geloof en wetenschap. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
be simple schreef op 10-04-2005 @ 17:45 Als je op het vetgedrukte gedeelte klikt dan opent de thread waarin het gezegd is zich. In die quotes van T_ID kan je dus ook op de datum klikken, een nieuwe thread opent zich en voila! meer weerleggingen in een oude thread op dit verhaaltje.
|||
Citaat:
Bovendien moet je je eens afvragen hoe betrouwbaar een brief over een bepaalde situatie is. De mensen die die brieven schreven hadden zelf ook bepaalde belangen en visies op de wereld. Stel dat je nu vijftig mensen een brief laat schrijven over, ik noem maar, het leven van paus Johannes Paulus II. Denk je dat al deze brieven hetzelfde zijn? En als je over een paar honderd jaar naar deze brieven kijkt zonder iets te weten over de paus, hoe weet je dan welke de waarheid spreken en welke niet? Bovendien is de bijbel niet eens een algemeen overzicht van al deze brieven, maar slechts een kleine selectie aangebracht door christenen met een eigen agenda, een paar honderd jaar na het schrijven van deze brieven. Is de ene brief betrouwbaarder dan de andere omdat een concilie van bisschoppen in ergens in de derde of vierde eeuw dat besloten heeft? Citaat:
Het leven van Julius Caesar is vrij goed gedocumenteerd, al door geschiedschrijvers zoals Plutarchus (~100 jaar na de dood van Caesar). Bovendien zijn er van Caesar zelf geschriften (De Bello Gallico), en meer dan genoeg brieven van tijdgenoten waarin hij wordt genoemd, administratieve lijsten, kalenders en kronieken. Julius Caesar is historisch een stuk beter en betrouwbaarder gedocumenteerd dan Jezus Christus. Die overigens niet in dezelfde tijd leefden, voor conspiracy theorists. Caesar werd in 44BC omgebracht, ongeveer 38 jaar voordat Christus werd geboren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
dat mensen zoals jij kunnen overleven vind ik stuitend |
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast kunnen nooit alle heilige boeken waar zijn, echter kunnen ze wel allemaal onwaar zijn. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Besef de onmetelijke logica. ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Helaas is het mij dus niet gelukt om je te bekeren tot het RanCisme? |
![]() |
||
Citaat:
http://www.nrc.nl/W2/Lab/Aids/
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
en zeg, zullen we het weer over Jezus hebben? ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De kruisiging en de opstanding van Jezus Paulo | 2 | 11-08-2006 22:18 | |
IS JEZUS(vzmh),'GOD' ? Paulo | 7 | 11-08-2006 22:17 | |
Bewijs opstanding Jezus Sadok | 250 | 24-09-2005 21:14 | |
Is Jezus God? GrijzeWolf | 91 | 04-05-2005 18:28 | |
De beoordeling/het profiel van Jezus Christus Verwijderd | 11 | 05-05-2002 18:28 | |
Bewijzen tegen de kruisiging (doden) van Jezus. Mujahideen | 56 | 29-01-2002 14:34 |