![]() |
|
(Niet lezen als het teveel triggert) Ik weet niet wat ieder persoonlijk hebben kan
Hoi meis, Ik wil je graag wat meegeven, kijk maar wat je ermee doet. Ikzelf heb over mijn hele lichaam (armen, handen, borsten, buik, liezen, boven benen, enkels) littekens van zelfbeschadiging. Ik weet het, ik heb mezelf er niet mooier mee gemaakt. IMaar ik heb het nu geaccepteerd. k ben een tijd geleden gestopt met zelfbeschadiging. Dus genoeg daarover. Enkele littekens waren zo naar dat ze dik waren en pijn deden en deze heeft mijn plastisch chirurg verwijderd. Maar dat waren medische redenen. Al zijn ze nog niet helemaal weg. Wat overblijft is de rest van mijn lichaam en dit kan ik op 2 manieren bekijken. Óf als een slagveld. Óf als iets dat nu voortaan bij mij hoort. Je denkt inderdaad niet aan de concequenties, en ik ben eerlijk gezegd blij dat je je nu schaamt voor je littekens. Al is dit niet nodig. Het is wel een goed teken dat je probeert met je 'genezing' bezig te zijn. Als ik dit goed zie natuurlijk. De littekens op mijn benen vervagen. Zo vertelde mijn huisarts me laatst dat ik eerst een zebra was (dat was natuurlijk alsnog wel slikken toen hij me dit zei) maar dat het goed aan het wegtrekken was (ookal waren de meeste littekens diep en groot) Ik kan er niets meer aan veranderen. Ik kan alleen zorgen dat ik voortaan goed voor mijn lijf zorg en het onderhoud. Wat anderen hiervan vinden, gaat me steeds minder boeien. Ik weet dat ik nooit een model zal kunnen worden,en een baantje bij de televisie zal ik ook best kunnen vergeten. Geen nood. Ik heb een lieve vriendin die mijn littekens accepteert als iets dat bij me hoort. Ze kent me niet anders. Andere mensen (heb ik zelf aan den lijve ondervonden) maken zich minder druk om je littekens dan jij. Grote, paarse/rode littekens worden ook allemaal wit. In jouw geval, zijn het smalle streepjes. Die heb ik ook op mijn arm zitten, ze gaan nooit meer helemaal weg. Jij bent jij, je hebt jezelf gevormd. Net als dat je geest zich ontwikkeld en steeds veranderd door invloed van je leven, omgeving en eigen volwassenheid waarin je groeit, heb jij zelf bijgedragen aan de buitenkant. Schaam je er niet voor, zie het als iets dat (hopelijk) achter je ligt en ga verder met je leven. De littekens zullen niet een zeer belangrijke rol blijven spelen maar je zult er zelfs met de tijd minder last van hebben en er op letten. Net als je omgeving. Het is zonde, het blijft zonde, maar wanneer jij uitstraalt dat je met jezelf door 1 deur kunt; dan gaat de rest met je mee. Succes! Maaike
Laatst gewijzigd op 22-04-2005 om 17:59. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Make-up Rivka | 78 | 14-07-2012 10:08 | |
Lichaam & Gezondheid |
littekens Regenboog! | 42 | 05-04-2004 19:48 | |
Lichaam & Gezondheid |