![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Deze drie religies die je noemt kennen niet allemaal dezelfde profeten en de God is ook niet hetzelfde. Jezus is de zoon van God in het Christendom terwijl de Islam zegt dat Allah 1 is en dat Hij geen kinderen heeft en dat Hij ook geen ouders heeft. Hij was er altijd al. Laatst gewijzigd op 11-04-2005 om 13:17. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 11-04-2005 om 13:26. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() De islam en de koran kennen drie soorten niet-moslims. Alleereerst de joden. De meeste moslims menen dat God in het eerste hoofdstuk van de koran heeft gezegd dat hij kwaad is op de joden. Ook worden de joden voor 'apen en zwijnen' uitgemaakt. Samen met het traditionele westerse anti-semitisme hebben we hier een akelige anti-joodse cocktail ![]() De tweede groep niet moslims zijn de Christenen. Veel moslims geloven dat hun god in datzelfde eerste hoofdstuk van de koran heeft gezegd dat de christenen dwalen. Verder stelt de koran de christenen voor als huilerig en zwak. Vriendschap en omgang met christenen of joden wordt door hun god afgeraden. De derde groep zijn de heidenen, de absolute ongelovigen. Zij zijn de slechtsten van alle schepselen: ze zijn doof, stom en blind. Ze worden bij herhaling 'beesten' genoemd. Hun lot is het hellevuur. Wat een geweldige religie is het toch he??? ![]() ![]()
||
Citaat:
2. Christenen hebben op deze wereld voor veel meer oorlog gezorgd dan de Moslims. Je probeert dat wel goed te praten door te zeggen dat west-Europeanen daar niet aan meededen, maar dat is ten eerste niet waar, want ze deden wel degelijk mee. En ten tweede, de gruweldaden die begaan zijn door Christenen, zijn geregisseerd door de paus. Het hoofd van de Christenen.( toen had je nog geen protestanten enz., dus elke christen zag hem als de bigg-boss). 3. Kun je aanwijzen waar in de Kuran staat dat Joden en niet gelovigen naar dieren worden vernoemd? Of heb je het van horen en zeggen, en loop je hier maar wat te lullen, alsof het de waarheid is? Ik denk het laatste. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Everything is pure for someone whose heart is pure. But nothing is pure for an unbeliever with a dirty mind. That person's mind and conscience are destroyed. |
![]() |
||
Citaat:
1. Muskens heeft dit wel degelijk laten weten. Lees is Hp/de Tijd. 2. De paus is het hoofd van de Katholieke kerk, niet van de Christenen. Ik erken de paus niet als mijn baas, dat is de drie-eenheid. (daar geloven de moslims trouwens niet in) 3. Weer zo eentje die altijd bronnen wil zien. En het werkwoord 'lullen' zou ik graag zien als 'praten'. Je denkt het laatste, maar je denkt verkeerd. Sla de koran maar eens open. Lees hoofdstuk 1, 1:6, 5:60, 2:65, 7:166, 5:83, 3:118, 5:51 en 58:14. En vraag het anders een moslim. Dat eerste hoofdstuk hoort een moslim in principe vijf keer per dag, bij elk gebed, op te zeggen ![]()
||
![]() |
Citaat:
Volgens mij zijn er soms grotere verschillen in de theologische uitleg van verschillende vormen van christendom, islam of judeaisme dan dat er is tussen sommige vormen van christendom, islam en judeaisme. Ik zie niet waarom ik de plant totaal mis sla. Het feit dat de drie verschillende godsdiensten zijn heeft denk ik meer te maken met de etnischiteit van de gelovigen van de groeperingen dan met theologische verschillen. Het kan best zijn dat het islam theologisch gezien de sterkste argumenten heeft, opzich kan ik het daar best mee eens zijn. Maar in deze discussie voert men het imago van het islam aan. Volgens mij is dat toch wel even belangrijker. Tegen atheisme staan ze alle drie even zwak.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() 1. Sowieso lees ik nooit een extreem-rechtse tijdschrift. Dat blad is noch mijn geld, noch mijn tijd waard, heb ik na het lezen van een aantal artikels begrepen. Ik laat het in het midden of hij het echt heeft gezegd, aangezien je niet met een duidelijke bron kan komen, en ik wat beter ben gewend van Muskens. Maar het boeit ook niet zoveel. God = Allah iig. 2. Ik had het ook niet over nu, maar over de tijd dat men kruistochten en pogroms hield. Toen was de paus de hoofd van alle kerken, niet alleen de katholieken. Dus laten we de geschiedenis van de Christenen ( ook west-Europese!) erbuiten laten, beter voor jou als Christen zijnde. 3.Tuurlijk wil ik bronnen zien. Je denkt toch niet dat ik iedereen die wat roept, zomaar vertrouw? Ik heb de soera's erop na geslagen, en tot mijn verbazing heb je deels niet ongelijk. ik moet het nog nader onderzoeken, maar Joden worden idd in de zelfde zin genoemd als dieren in 7:166, 5:60, 2:65. ik zal daar morgen onderzoek naar doen. De andere 3 soera's hebben niks met dierverwijzingen te maken. Waarom je die aanhaalt is me een raadsel ![]() Ik denk overigens dat het een leesfoutje is ( bewust of onbewust), aangezien je van de islam niemand mag uitschelden/naampjes mag geven. Het zou hypocriet zijn als Allah het dan zelf wel doet. Maar goed, ik zie morgen wel. daarnaast klopt het niet dat Moslims geen vriendschappen met niet-Moslims mogen sluiten. Wel is het zo dat Moslims geen pact mogen sluiten met anderen. De Arabieren uit 1910 zullen nu wel spijt hebben daar niet naar geluisterd te hebben. Ik ben zelf Moslim, dus. ![]() btw, sorry voor "lullen", als je je beledigd ofzo voelde. Welterusten. *edit*, waar heb je al deze info gevonden? HP de tijd? |
![]() |
||
Citaat:
![]() 2. oké 3. Die andere 3 stukken uit de koran gaan inderdaad niet over dieren. Maar wel over christenen. Dus niet-moslims. Vriendschap en omgang met christenen of joden wordt door jullie god afgeraden (3:118, 5:51, 58,14) Jij bent moslim. Neem jij jouw heilige tekst met een korreltje zout, of meen je dat in de koran god zelf aan het woord is én zich dus niet vergist? Ach dat 'lullen', ik heb het je vergeven ![]()
||
Citaat:
![]() Maar ik ben niet iemand die kruisvaarden goedkeurt of ondersteunt , ik refereerde alleen maar naar de mentalitiet van de VS , niet de mijne zelf. WorldPeace!!!
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() 2. Vriendschap wordt niet afgeraden, dat is een vertaalfoutje, wat alleen in de Engelse versie van de Kuran zit. Hier wordt dat duidelijk uitgelegd, als je het wilt weten. Dan houd je dus de drie "dierensoera's" en hoofdstuk 1 en 1:6 over. Om met die laatste 2 te beginnen, daar staat niks in wat verkeerd opgevat zou kunnen worden, dus ik weet nu nog steeds niet waarom je daarmee aankwam. Die dierensoera's: Zoals ik al vermoedde worden andersdenkenden niet uitgescholden. Hier wordt uitgelegd dat god bepaalde mensen in dieren veranderde. 3. ![]() ![]() ![]() Jij bent de grappigste, en meest zelfverzekerde Christen die ik op dit forum ben tegengekomen. Het antwoord op je vraag is: NEE, tuurlijk niet. In tegenstelling tot vrijwel al jou geloofsgenootjes geloof ik in elke letter van mijn heilige boek. En jij, neem ook jij de bijbel met een korreltje ( of moet ik rots zeggen?) zout? Anders heb ik nog wel wat vragen voor je... 4. ![]() Maar je gaat je bron niet openbaren? Verder nog vragen, mijn waardige discussiepartner? ![]() Laatst gewijzigd op 13-04-2005 om 07:04. |
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
lees gerust een 'imho' als t nodig is ![]() maar k vraag me af wat georganiseerde, andere-mogelijkheden-uitsluitende religie nu werkelijk voor voordelen hebben geleverd aan deze wereld. het is onmogelijk om te zeggen, omdat die situatie domweg niet bestaat. Maar ik denk dat het wel zo zou zijn dat *zonder* georganiseerde religie een stuk minder mensen om slechte redenen boos op elkaar zouden zijn. Nogmaals, ik weet dit niet zeker ![]() Verder moet je maar op google zoeken op bijzantijnen voor meer informatie - het is echt een heel intressant verhaal dat gelijk de kruistochten en geschiedenis van europa in een ander licht zet ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Gewoon in zee gooien? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
enkele tientallen jaren daarna kan het wel weer worden opgewekt daar is echter weer extra onderzoek voor nodig en dus geld dat geld kan beter gaan naar de ontwikkeling van kernfusie |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
christenen krijgen steeds minder kinderen, en moslims nog wel veel. Dus... meer moslims.... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het kwaad arPos | 33 | 07-07-2009 15:14 | |
moslima's in nederland>>>referaat voor nederlands malaika | 5 | 28-09-2005 21:36 | |
VWO |
Filosofie Upior | 79 | 06-06-2005 09:35 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
wat de meeste christenen niet weten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vervreemd | 7 | 26-11-2002 20:08 | |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |