Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2005, 11:04
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 29-04-2005 @ 15:01 :
hmm... ik ben het niet met je eens eigenlijk.
Jij hebt jouw depressie op jouw manier meegemaakt en als ik het zo lees was dat erg heftig!! Toch denk ik dat mensen depressief kunnen zijn en evengoed achter de computer kunnen komen, kunnen praten enz. er wordt niet voor niets onderscheid gemaakt in de mate van depressie.
wat je zegt kan ook wel, maar dan spreken we zeker niet over een zware vorm van depressie lijkt me.
Oud 30-04-2005, 17:01
Jalissa
Jalissa is offline
Ik heb niet de hele topic gelezen, maar ik denk dat je echt niet per se de hele dag niets moet doen als je depressief bent. Ik denk dat er best mensen zijn die wel dingen doen, maar toch ook (zwaar) depressief zijn. Ik weet dat ze er zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 18:29
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
ratsja schreef op 30-04-2005 @ 12:04 :
wat je zegt kan ook wel, maar dan spreken we zeker niet over een zware vorm van depressie lijkt me.
nee, dat heb ik ook niet beweert. ik zeg alleen dat het evengoed een depressie kan zijn.
Oud 01-05-2005, 10:13
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 30-04-2005 @ 19:29 :
nee, dat heb ik ook niet beweert. ik zeg alleen dat het evengoed een depressie kan zijn.
ja en ik zeg dan een zware vorm
Oud 01-05-2005, 10:14
Jalissa
Jalissa is offline
Citaat:
ratsja schreef op 01-05-2005 @ 11:13 :
ja en ik zeg dan een zware vorm
Ik denk dus dat ook dat kan.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 10:17
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Jalissa schreef op 01-05-2005 @ 11:14 :

Ik denk dus dat ook dat kan.
incidenteel, kan niet anders

iemand met een zware vorm van depressie, denk je nu echt dat zo een persoon veel doet ?
Oud 01-05-2005, 10:18
Jalissa
Jalissa is offline
Citaat:
ratsja schreef op 01-05-2005 @ 11:17 :
incidenteel, kan niet anders
Ik heb geen cijfers, daar ga ik dus ook geen uitspraak over doen, ik zeg alleen dat het kan.

Citaat:
iemand met een zware vorm van depressie, denk je nu echt dat zo een persoon veel doet ?
Ik heb al gezegd dat ik weet dat het kan. Ik denk dus niet alleen dat zo'n persoon soms nog veel doet, ik weet het ook.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 10:20
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Jalissa schreef op 01-05-2005 @ 11:18 :
Ik heb geen cijfers, daar ga ik dus ook geen uitspraak over doen, ik zeg alleen dat het kan.

Ik heb al gezegd dat ik weet dat het kan. Ik denk dus niet alleen dat zo'n persoon soms nog veel doet, ik weet het ook.
dan is persoon in kwestie echt niet zwaar depressief, want dan doe je niks meer.

hij zal zeggen tegen je dat ie zwaar depressief is, en vervolgens zijn gangetje gaan.
Oud 01-05-2005, 10:23
Jalissa
Jalissa is offline
Citaat:
ratsja schreef op 01-05-2005 @ 11:20 :
dan is persoon in kwestie echt niet zwaar depressief, want dan doe je niks meer.
Je bent je er hopelijk van bewust dat dat jouw mening is?

Citaat:
hij zal zeggen tegen je dat ie zwaar depressief is, en vervolgens zijn gangetje gaan.
Jammer dat ik die persoon zelf ben en dat degene die mij gezegd heeft dat ik zwaar depressief was mijn huisarts en een maatschappelijk werkster zijn. (En dat niet iets was wat ik zelf tegen jan en alleman liep te verkondigen oid.)
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 10:26
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Jalissa schreef op 01-05-2005 @ 11:23 :
Je bent je er hopelijk van bewust dat dat jouw mening is?

Jammer dat ik die persoon zelf ben en dat degene die mij gezegd heeft dat ik zwaar depressief was mijn huisarts en een maatschappelijk werkster zijn. (En dat niet iets was wat ik zelf tegen jan en alleman liep te verkondigen oid.)
ben ik toch benieuwd wat voor dingen je allemaal doet en kunt doen.

voorts snap ik niet dat je niet word doorverwezen naar een psychiater, je dokter had immers gezegd zwaar depressief.
Oud 01-05-2005, 10:30
Jalissa
Jalissa is offline
Citaat:
ratsja schreef op 01-05-2005 @ 11:26 :
ben ik toch benieuwd wat voor dingen je allemaal doet en kunt doen.
Nu ben ik niet meer depressief. Toen ging ik gewoon naar school/werkte ik een aantal dagen per week (toen ik stopte met school). In verhouding met wat ik daarvoor deed erg weinig, maar toch wel iets.

Citaat:
voorts snap ik niet dat je niet word doorverwezen naar een psychiater, je dokter had immers gezegd zwaar depressief.
Hij raadde dat af, omdat dat wel een heel erg grote stap was. In overleg met mij hebben we besloten eerst een mw'er te proberen, omdat die stap kleiner en een stuk laagdrempeliger was. Die mw'er wilde dat ik antidepressiva ging slikken en weet ik het al wat niet meer en ze zei domme dingen (en ze rookte en dat vind ik vies ), op een gegeven moment ben ik daarom niet meer naar haar toe gegaan. Dus ja.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 10:35
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Jalissa schreef op 01-05-2005 @ 11:30 :
Nu ben ik niet meer depressief. Toen ging ik gewoon naar school/werkte ik een aantal dagen per week (toen ik stopte met school). In verhouding met wat ik daarvoor deed erg weinig, maar toch wel iets.

Hij raadde dat af, omdat dat wel een heel erg grote stap was. In overleg met mij hebben we besloten eerst een mw'er te proberen, omdat die stap kleiner en een stuk laagdrempeliger was. Die mw'er wilde dat ik antidepressiva ging slikken en weet ik het al wat niet meer en ze zei domme dingen (en ze rookte en dat vind ik vies ), op een gegeven moment ben ik daarom niet meer naar haar toe gegaan. Dus ja.
aha, hoe lang heeft deze periode dan geduurd ?
Oud 01-05-2005, 10:38
Jalissa
Jalissa is offline
Citaat:
ratsja schreef op 01-05-2005 @ 11:35 :
aha, hoe lang heeft deze periode dan geduurd ?
Welke periode? Dat ik me zo voelde? Het is niet van het één op het andere moment zo gekomen. Sinds m'n ongeveer m'n tiende of m'n elfde voelde ik me niet 100% en dat is daarna steeds erger geworden. Sinds m'n negentiende/twintigste is het langzaam steeds ietsje beter gegaan.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 10:43
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Jalissa schreef op 01-05-2005 @ 11:38 :
Welke periode? Dat ik me zo voelde? Het is niet van het één op het andere moment zo gekomen. Sinds m'n ongeveer m'n tiende of m'n elfde voelde ik me niet 100% en dat is daarna steeds erger geworden. Sinds m'n negentiende/twintigste is het langzaam steeds ietsje beter gegaan.
dat snap ik, er is altijd een periode die het zwaarst is en dan ook nog eens de pieken en dalen.
Oud 01-05-2005, 10:45
Jalissa
Jalissa is offline
Citaat:
ratsja schreef op 01-05-2005 @ 11:43 :
dat snap ik, er is altijd een periode die het zwaarst is en dan ook nog eens de pieken en dalen.
Op zich is het wel 'handig' dat het over het algemeen niet van het één op het andere moment gebeurd, dan zou de 'schok' nog erger zijn. Aan de andere kant is het ook jammer, op deze manier raak je er min of meer aan gewend en op een gegeven moment weet je niet beter. Je merkt de verandering zelf ook niet altijd even goed, omdat het zo geleidelijk gaat. Ik zie nu achteraf in ieder geval pas hoe slecht het eigenlijk wel niet met me ging toen en ik vind het bijna vreemd dat ik toch volgehouden heb. Het gaat nu nog steeds niet echt geweldig goed ofzo, maar in vergelijking met hoe het toen ging is dit best te doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten