![]() |
||
Citaat:
![]() "En volgende week nemen alle jongetjes een fles wijn mee, en dan maken we koppeltjes en gaan we praktijkles hebben"
||
Citaat:
of misschien wel maar dan doen ze het tenminste veilig he ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Je zegt iets over alternatieve benamingen omdat de kleuters het begrip 'vagina' niet zouden kennen-----> doel van de seksuele voorlichting is net dat deze kinderen dit leren kennen. Je kan kinderen van die leeftijd wel bijvoorbeeld al leren dat er een mama en een papa nodig zijn om een kindje te krijgen. Dat het kindje in mama groeit. Dat het net zoals bij sommige dieren begint met een 'eitje' in mama's buik... Zo simpel en toch correct. En degelijke uitleg voor de leeftijd van kleuters.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En het zou ideaal zijn als alle ouders de sexuele voorlichting op een verantwoorde manier deden, maar als je weet dat veel ouders niet eens de tijd nemen om elke avond een verhaaltje voor te lezen voor hun kind dan ga je je als leerkracht toch verantwoordelijk voelen, neem dat maar van mij aan.
||||
Citaat:
"Een voorbips." Een WAT?! En ik denk dat door zulke termen de kern van het verhaal verdoezeld wordt, en de kern van het verhaal moet zowel duidelijk als waarheisgetrouw blijven vind ik; want als je iets uitlegt, doe het dan goed. Citaat:
Citaat:
Ik wil persoonlijk dan geen kinderen, maar mocht ik ooit van gedachte veranderen, dan ga ik mijn kinderen ook wel zeker opvoeden, niet alleen voeden...
||
Citaat:
je hoeft niet op lichamelijke details en handelingen in te gaan maar kleuters mogen best weten waar baby's vandaan komen ze gaan het zich toch afvragen, en kleuters hebben vele fantasierijke verklaringen eerlijkheid en openheid op vroege leeftijd is naar ervaring bij mezelf en in mijn directe omgeving erg goed |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
en als ik het nu terug zie op band kan ik er wel om lachen.
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
economie vraagje belangrijk!:$ floffy3 | 4 | 24-04-2012 15:39 | |
De Kantine |
Desaaigual #1143 Verwijderd | 500 | 01-10-2010 16:10 | |
Algemene schoolzaken |
Profielwerkstuk lesgeven basisschool PWS-Nicole | 11 | 22-12-2009 10:43 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[Statistiek]Welke test heb ik hiervoor nodig? Verwijderd | 3 | 13-10-2006 18:09 | |
Psychologie |
stuk over pesten in de schoolkrant... (wil ff jullie mening) DreamyTheater | 72 | 02-01-2005 18:02 | |
Muziek |
Goed dan: 1e ronde favoriete muziekforummer 2004, dag 1 86dagreed | 160 | 07-07-2004 02:07 |