Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2005, 13:38
Pikey
Pikey is offline
Voetbal = Emotie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2005, 13:39
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Citaat:
McCaine schreef op 19-04-2005 @ 05:03 :
Typisch een geval dat eenvoudigweg drastische maatregelen vereist. Het is heel simpel: óf de clubs slagen er in hun eigen fans in het gareel te houden (en dan kan het me niet schelen of ze "echte supporters" zijn of niet); óf we verklaren de desbetreffende clubs een criminele organisatie en pakken ze met de daarbijhorende maatregelen aan. Dat is dus heel simpel dan: iedereen die met de club dan nog te maken heeft gaat de bak in.
Maken we dan ook van elke kroeg waar vechtpartijtjes uitbreken een criminele organisatie?
Drukke tijden voor de AIVD!!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 13:56
firelizzard
firelizzard is offline
Citaat:
spsup schreef op 20-04-2005 @ 14:06 :
Echt weer een reactie van iemand die er geen drol van begrijpt!
Leg jij mij dan eens uit waarom ik het niet zou begrijpen. Ik weet alleen dat ik er erg veel last van heb over het algemeen.

F.
Oud 20-04-2005, 14:02
Pikey
Pikey is offline
Citaat:
spsup schreef op 19-04-2005 @ 15:05 :
Weten jullie dat de trein stil kwam te staan door een foute spoorwisseling in plaats van het aan de noodrem trekken ...?

Weten jullie ook dat als opstelten Ajax gewoon had toegelaten de rellen na de wedstrijd er niet zouden zijn... ? (Gezien het feit dat de ajax supporters (en de hooligans) tussen 3 hekken stonden waar de feyenoord hooligans op af kwamen na de wedstrijd)

Weten jullie ook dat er met trein twee nog helemaal niks mis op het moment dat Opstelten de treinen terug stuurde...... ?

Weten jullie ook dat niet alle 51.000 supporters in de kuip uit relbewuste hooligans bestaan ..?

Verder wil ik nog even kwijt dat het weren van uitsupporters niet gaat werken aangezien ze toch wel komen en er toch wel afspraken worden gemaakt.

Ps. Weten jullie ook dat de dat de SOVS al jaren bezig is met politiek den haag over dit probleem te praten ?? En dat politiek dan Haag daar geen zin in heeft. Maar als het fout gaat gelijk met de meest onzinnige oplossingen komt?

Moest ik even kwijt.
Poeh, Poeh. Jij weet veel.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 15:35
spsup
spsup is offline
Citaat:
Pikey schreef op 20-04-2005 @ 15:02 :
Poeh, Poeh. Jij weet veel.
Ik weet nog veel meer maar dat vond ik niet nodig om op te schrijven.

Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 15:38
spsup
spsup is offline
Citaat:
firelizzard schreef op 20-04-2005 @ 14:56 :
Leg jij mij dan eens uit waarom ik het niet zou begrijpen. Ik weet alleen dat ik er erg veel last van heb over het algemeen.

F.
Dat komt door de oplossing die je aandroeg alle wedstrijden maar even zonder publiek
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 23:04
Zaina
Zaina is offline
De politiek kan zich er beter niet mee bemoeien. Niemand in de voetbalwereld die dat daar nog serieus neemt. Je kan de voetbalclubs niks verwijten, ze proberen serieuse straffen te geven, maar ze mogen niks. Het rechtsysteem in Nederland is er niet of failliet. Dan gaat de NS ook nog eens zeiken over een vernielde trein. Die arme organisatie die reizigers al jaren lang teistert met te hoge prijzen en vertragingen die elkaar opstapelen. Als de NS wilt dat hun treinen niet verziekt worden dan moeten ze de supporters weigeren in die grote getale groepen. Dan ben je ook meteen van die achterlijke combi-regeling af. Maar nee, dat mag niet van de overheid, omdat er anders te weinig toezicht zou zijn van de politie. Je kan en mag voetbalclubs niet de schuld geven van belabberde politiek, falende rechtssystemen en een magere politiemacht.
Oud 20-04-2005, 23:11
Verwijderd
Er zijn genoeg feitelijke en juridische oplossingen om voetbalgeweld keihard aan te pakken. De politiek wil zich alleen niet impopulair maken door clubs financieel om zeep te helpen of voetbalsupporters tijdens hun aanhouding te laten mishandelen en jarenlang op te sluiten. Iets waar ik persoonlijk geen enkel probleem mee heb. Afval moet je opruimen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 23:14
Zaina
Zaina is offline
Natuurlijk gaat de politiek niet het afval opruimen. Dan moeten ze zichzelf meenemen.
Oud 20-04-2005, 23:18
Verwijderd
Mag ook van mij.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 08:03
firelizzard
firelizzard is offline
Citaat:
spsup schreef op 20-04-2005 @ 16:38 :
Dat komt door de oplossing die je aandroeg alle wedstrijden maar even zonder publiek
OK ik geef toe het is geen leuke oplossing voor diegene die er geen zooitje van maken, maar weet jij iets beter dan?
Oud 21-04-2005, 11:58
USPalermo
USPalermo is offline
Het is allemaal helemaal niet zo moeilijk.
Ik heb gisteren Riemer vd Velde bij BvD gezien.
Natuurlijk heeft de beste man makkelijk praten -voorzitter van de meest beschaafde én saaiste club van nederland- maar hij heeft toch wel een paar nuttige dingen gezegd.

Buiten wat hij gezegd heeft, denk ik dat er een aantal kern zaken zijn, waar de politiek, supporters, clubs, justitie en voetbalbond zich aan moeten houden. Om het voetbalklimaat, enigszins gezond te krijgen zijn de volgende punten belangrijk ;
1. Allereerst moeten club, maar vooral justitie, voetbalbond en politiek de supporters serieus nemen. De belangenvereniging van supporters wordt enkel om een mening gevraagd, wanneer er een incident plaatsvindt. Wanneer de vereniging oplossingen aandraagt, wordt men compleet genegeerd.
2. Supporters, clubs, voetbalbond, justitie en politiek moeten stoppen met de vinger telkens naar elkaar te richten. Alle partijen moeten eens voor de spiegel gaan staan. Ook dit weekend bleek weer ; supporters leggen de schuld bij de N.S. en lokale overheid, de bond wijst naar de verantwoordelijkheid van de clubs, clubs wijzen naar de supporters, justitie wijst naar supporters, kortom ; aan het einde van de rit, is niemand schuldig en hebben we -alle partijen dus - het allemaal gedaan.
3. De media moeten stoppen met het uitvergroten van ‘supportersgeweld’ op tv. Door de uitvergroting van de huidige problemen, lijkt het alsof de voetbalsport helemaal rot is. Dat valt behoorlijk mee, in vergelijking tot 10 á 15 jaar geleden, toen plunderingen, massale vechtpartijen en vernielingen wél wekelijks voorkomen. Én de media moeten ook de ‘positieve’ kant van de supporterswereld én voetbalwereld laten zien. Daar zijn genoeg voorbeelden van de noemen.
4. De politiek moet stoppen met openlijke selectieve verontwaardiging. Wanneer er een incident plaatsvindt rond verkiezingstijd, heeft elke politicus die nog nooit een stadion bezocht heeft, een mening over het voetbal en de oplossing voor het ‘probleem’ in huis. 2 weken later, is iedereen het weer vergeten. Ook de burgemeester moet niet zijn stempel willen drukken op een voetbalmiddag.
5. Supporters moeten duidelijk afstand nemen van geweldplegingen. Supporters moeten meedenken hoe de problemen op te lossen, en wellicht moet er een ‘betere’ sociale controle zijn binnen de supportersgroepen. Leden van ‘oude-gardes’ van de clubs zouden b.v. meer verantwoordelijkheid moeten krijgen op de tribunes.
Ze kennen de voetbalwereld, en weten dat je niet voor elk kleine wissewasje hard moet optreden, maar ze weten ook wat er leeft in de voetbalwereld, en ‘jonge-gardes’ die tegenwoordig voor problemen zorgen, hebben meer respect voor de ‘oude’jongens, dan voor een steward op een agent.
6. Justitie moet knetterhard optreden als het moet, maar zijn mond houden, als er weinig tot niets aan de hand is. D.w.z. als iemand roept dat Silvie Meys een hoer is, justitie daar geen punt van moet maken, een SV is dan een trieste oplossing. Wanneer ik een biertje buiten het stadion nuttig en niemand tot last ben, moet daar niet over geouwehoerd worden.
Maar als spelers worden aangevallen door fans, en deze fans de volgende dag alweer vrij rondlopen, dán is justitie fout bezig.

Om nog even in te gaan op de woorden van vd Velde van Heerenveen ;

De meldingsplicht op wedstrijd dagen lijkt me een mooi oplossing, voor mensen met een SV-stadionverbod-. Nu is het nog zo dat er nog steeds mensen met een SV in de stadions rond lopen.

Verder lijkt zijn ‘kaarten-systeem’ mij wel een redelijke oplossing.
Echter moeten er dan wel een aantal aanpassingen plaatsvinden.
Allereerst moet er een herverdeling plaatsvinden in de indeling van risicowedstrijden.
Wanneer dat is ingedeeld, kan men collectief vaststellen ;
1. Dit is een risicoduel, gedraag je, je dit jaar netjes, mag je volgend jaar met eigen vervoer komen.
2. Dit is een eigen vervoer wedstrijd, gedraag je, je dit jaar netjes, kom je volgend jaar wéér op eigen vervoer.
Maar als het misgaat, kom je volgend jaar verplicht met de combi.
3. Is er een combi reis, en er gaat iets mis, mag je volgend jaar niet meer terug komen, het jaar daarop heb je weer een nieuwe kans.
Oud 21-04-2005, 13:56
Zaina
Zaina is offline
Als je ziet hoeveel problemen jongeren dagelijks geven in de grote steden en hoe weinig politie daarvoor is. En dat vergelijkt met de politie-aantallen bij voetbalwedstrijden en de problemen die er veel vaker niet dan wel zijn is het belachelijk dat iedereen er zich zó druk over maakt.
Oud 21-04-2005, 14:02
Verwijderd
Ja, de politie is inderdaad zwaar onderbemand. Maar het zou ook al eens helpen als bepaalde onderklasse-ouders hun kinderen niet van jongsafaan zouden bijbrengen dat de politie 'kankerwouten' zijn, want dat is zo ongeveer de gangbare opvatting op vmbo-scholen. Mensen accepteren blijkbaar niet meer dat ze gecorrigeerd worden. Tuig.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 14:31
Jochem12
Jochem12 is offline
Citaat:
Zaina schreef op 21-04-2005 @ 14:56 :
Als je ziet hoeveel problemen jongeren dagelijks geven in de grote steden en hoe weinig politie daarvoor is. En dat vergelijkt met de politie-aantallen bij voetbalwedstrijden en de problemen die er veel vaker niet dan wel zijn is het belachelijk dat iedereen er zich zó druk over maakt.
Nou het is wel vaak raak hoor dus het valt zeker niet mee. En als ze dan ook nog is die trein mollen.
Oud 21-04-2005, 14:46
USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
Jochem12 schreef op 21-04-2005 @ 15:31 :
Nou het is wel vaak raak hoor dus het valt zeker niet mee.
Kun je daar een aantal stucturele voorbeelden van geven?
En is het nu erger dan b.v. 10 jaar gelden in jou ogen ?
Oud 21-04-2005, 16:33
spsup
spsup is offline
Citaat:
firelizzard schreef op 21-04-2005 @ 09:03 :
OK ik geef toe het is geen leuke oplossing voor diegene die er geen zooitje van maken, maar weet jij iets beter dan?
Supporters niet toe laten HELPT gewoon niet, want dan spreken ze wel gewoon ergens anders af. In de binnenstad van Rotterdam of Amsterdam ofzo
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 17:11
S.C. Feijenoord
Citaat:
Jochem12 schreef op 21-04-2005 @ 15:31 :
Nou het is wel vaak raak hoor dus het valt zeker niet mee. En als ze dan ook nog is die trein mollen.
Kijk hier zit het probleem dus. Het grote publiek is er van overtuigd dat je niet meer normaal met je kinderen naar een wedstrijd kan, zonder bakstenen te koppen.
Wat gewoon pure onzin is.
Wekelijks gaan duizende gezinnen naar wedstrijden toe, zonder ook maar enige vorm van geweld te zien.
Op willekeurige stapavonden, zijn er ook genoeg problemen, maar dan ineens lijken een hoop mensen niet voor een harde aanpak.
Alcoholverboden? Indentificatiebestanden? Meldingsplicht? Camertoezicht?

In Nederland hebben we het probleem met voetbalvandalisme veel beter onder controle dan dat men doet geloven. Het probleem schuilt hem nu meer in de 'dreiging' dan in de daadwerkelijke actie.

Overigens over harde aanpak. Zolang wildplassen mij bij het voetballen 10 keer meer kost (letterlijk!!) dan bij een avondje stappen is er dan sprake van een soft beleid?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 20:17
JCG
JCG is offline
ik stem voor de ME machinegeweer te geven met munitie, en ze verplichten scherpt te schieten. Ik kan gvd geeneens naar een voetbal wedstrijd met me pa
Oud 21-04-2005, 20:42
AGH
AGH is offline
Citaat:
firelizzard schreef op 20-04-2005 @ 13:08 :
Ik kan mij bijvoorbeeld niet indenken dat er nog een vader is die eens lekker met z'n zoontje naar het voetballen gaat, aangezien je dan op moet gaan letten of je zoon geen ketting in z'n nek krijgt.
Of een honkbalknuppel die de doorsnee hooligan doorgaans in zijn neusgaten verstopt, mits daar geen poeder zit natuurlijk.
Een granaat bij iemand in zijn capuchon verstoppen is ook een graag geziene bezigheid.
Het is overigens ook zo dat we allemaal werkeloos zijn, wel zwart werken (vaak ramenwassers of tegelleggers), de hele dag naar gabbermuziek luisteren, matjes en/of kaal zijn, tatoeages over het hele lichaam hebben, drugs in de koffie gebruiken, elke woord met een terminale ziekte beginnen, stotteren, veel alcohol drinken, daarna nog meer stotteren, gouden kettingen dragen, onverzorgd zijn, lelijke vriendinnen hebben die nog dommer zijn dan wij zijn, agressief zijn, overal op gokken behalve op voetbalwedstrijden omdat we niet van voetbal houden, vakantie vieren in Lloret en vooral geen idee hebben waar we in vredesnaam mee bezig zijn….

Voor meer stigma’s verwijs ik je door naar het CIV, waar ze jaarlijks een studie maken en jaarlijks andere conclusies trekken.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 21:05
AGH
AGH is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-04-2005 @ 15:02 :
Ja, de politie is inderdaad zwaar onderbemand.
Ik begin me langzaam af te vragen waar de mensen hier (en de rest van Nederland) voetbal gaat kijken.
Ik vermoed Argentinië of bij de plaatselijke WoonWagenVerening FC.
Bij een beetje middelmatige wedstrijd trekt men ongeveer dertien blikken agenten open, compleet met honden en camerateam die je zo vaak mogelijk op de camera willen hebben.
Politie is niet onderbemand, het zijn gewoon mensen.
Om kwaad te begrijpen moet je kwaad kunnen denken of in elk geval gedacht hebben.
Je moet geweld snappen om het te kunnen bestrijden en niet alleen maar denken dat je het tuig gaat pakken. De beste agenten zijn vroeger geen lieverdjes geweest.
Dat zijn vaak ook de agenten die respect krijgen.
Citaat:
Maar het zou ook al eens helpen als bepaalde onderklasse-ouders hun kinderen niet van jongsafaan zouden bijbrengen dat de politie 'kankerwouten' zijn, want dat is zo ongeveer de gangbare opvatting op vmbo-scholen. Mensen accepteren blijkbaar niet meer dat ze gecorrigeerd worden. Tuig.
Op zich ben ik het, op het hautaine gedeelte na, met je eens. Maar zo ligt het nu eenmaal in achterstandswijken.
Bovendien is men bij mijn favoriete club al een tijdje bezig met een nieuwe, persoonlijke aanpak. Ik heb ook nooit een hekel gehad aan agenten, maar die aanpak is zo onrechtvaardig dat ik me voor kan stellen dat mensen een hekel krijgen aan bepaalde agenten.
Het is niet erg om gestraft te worden als je iets gedaan hebt, maar tegenwoordig kun je al opgepakt worden zonder iets gedaan te hebben.
Hoe zat het ook alweer met de vormfout en andere juridische voorvallen?
Dat agenten drie verschillende verklaringen afleggen en je toch veroordeeld kunt worden.
Dat je werd herkend in een blauwe jas, terwijl je op de foto een rode jas aan hebt en toch wordt bepaald dat je strafbaar bent geweest.
Ze proberen mensen gewoon langzaam, beetje bij beetje kapot te maken.
Nu vinden jullie dat natuurlijk geweldig, heel mooi, geil, lief, prachtig en leuk maar het is een beetje tegenstrijdig met al het andere geweld wat in Nederland nog steeds voor komt.
Bovendien is dat niet echt een pacifistische gedachte van de mensheid die zo keurig volgens de regeltjes leeft.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 21:09
S.C. Feijenoord
Citaat:
JCG schreef op 21-04-2005 @ 21:17 :
ik stem voor de ME machinegeweer te geven met munitie, en ze verplichten scherpt te schieten. Ik kan gvd geeneens naar een voetbal wedstrijd met me pa
Vertel is, wat heb je allemaal mee gemaakt?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 21:53
JCG
JCG is offline
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 21-04-2005 @ 22:09 :
Vertel is, wat heb je allemaal mee gemaakt?
Ik sta na een wedstrijd rustig een biertje te drinken, en opeens zie ik een menigte mensen voorbij vliegen. En twee seconden later heb ik een gummie knuppel op mijn bovenbeen en word afgevoert. Ik kreeg te horen dat het mijn eigen schuld was omdat ik op een voetbalhooligan leek, ik droeg gvd alleen een voetbalshirt.

De schuld van de ME-ers vind ik niet echt, want het was allemaal rood-wit voor hun ogen, maar ik vind het idioot dat de ME moet worden in gezet voor 22 mannen die achter een bal aan rennen.

Ik sindsdien gaat ik alleen nog maar naar wedstrijden kijken van SV Gouda, het voetbal is niet op het niveau van porf. Maar is veel leuker om een biertje met de tegenstanders te pakken in plaats van vrezen voor je leven.
Oud 22-04-2005, 07:01
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
AGH schreef op 21-04-2005 @ 22:05 :

Nu vinden jullie dat natuurlijk geweldig, heel mooi, geil, lief, prachtig en leuk maar het is een beetje tegenstrijdig met al het andere geweld wat in Nederland nog steeds voor komt.
Oud 22-04-2005, 07:11
firelizzard
firelizzard is offline
Citaat:
Ja, de politie is inderdaad zwaar onderbemand. Maar het zou ook al eens helpen als bepaalde onderklasse-ouders hun kinderen niet van jongsafaan zouden bijbrengen dat de politie 'kankerwouten' zijn, want dat is zo ongeveer de gangbare opvatting op vmbo-scholen. Mensen accepteren blijkbaar niet meer dat ze gecorrigeerd worden. Tuig.
Alleen op VMBO scholen
Oud 22-04-2005, 07:21
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
firelizzard schreef op 22-04-2005 @ 08:11 :
Alleen op VMBO scholen
Vergeef het nare man. Zijn haat tegen vmbo scholen is zo groot dat hij blind is voor fouten van het 'hogere' onderwijs.
Oud 22-04-2005, 07:25
firelizzard
firelizzard is offline
Citaat:
Zaina schreef op 22-04-2005 @ 08:21 :
Vergeef het nare man. Zijn haat tegen vmbo scholen is zo groot dat hij blind is voor fouten van het 'hogere' onderwijs.
Het is 'm vergeven
Oud 22-04-2005, 17:26
S.C. Feijenoord
Citaat:
JCG schreef op 21-04-2005 @ 22:53 :
Ik sta na een wedstrijd rustig een biertje te drinken, en opeens zie ik een menigte mensen voorbij vliegen. En twee seconden later heb ik een gummie knuppel op mijn bovenbeen en word afgevoert. Ik kreeg te horen dat het mijn eigen schuld was omdat ik op een voetbalhooligan leek, ik droeg gvd alleen een voetbalshirt.

De schuld van de ME-ers vind ik niet echt, want het was allemaal rood-wit voor hun ogen, maar ik vind het idioot dat de ME moet worden in gezet voor 22 mannen die achter een bal aan rennen.

Ik sindsdien gaat ik alleen nog maar naar wedstrijden kijken van SV Gouda, het voetbal is niet op het niveau van porf. Maar is veel leuker om een biertje met de tegenstanders te pakken in plaats van vrezen voor je leven.
Jij vind het niet vreemd dat je zonder wat gedaan te hebben, wordt opgepakt?

Ik ken jou verhaal niet, kan ook niet direct opmaken om welke wedstrijd het hier gaat (Amstel Cup finale?)
Maar ik kom zelf al van jongs af aan in de Kuip, en heb nooit last gehad als ik met me vader mee ging. Nu nog steeds niet.
En hetzelfde geldt voor duizende kinderen/gezinnen/voetbalsupporters, je loopt gewoon weinig gevaar bij de voetbal. Misschien had jij gewoon pech? (verkeerde plaats, verkeerd moment). Over het algemeen kan ik mij ook heel goed distantieren van geweld, als ik er geen zin in heb.

Verhalen als dat je tegenwoordig niet eens meer normaal naar de voetbal kan vind ik dan ook onzin. Ik heb naar aanleiding van Feijenoord - ajax ook genoeg mensen horen zeggen:
"Oh. van die rellen heb ik niks meegekregen, ik was meteen naar huis gegaan"

Ik lees trouwens dat Opstelten de gehele politiemacht die is ingezet is, wil verhalen op de daders van de rellen. Beetje raar is natuurlijk, een groot deel van die man-uren waren ook gemaakt zonder rellen. Ik ben dan ook wel reuze benieuwd of ik bij mijn eerst volgende parkeenbon ook een declaratiebonnentje zal vinden voor de ingezette man uren.

En eigenlijk valt het best mee zo'n Feijenoord - ajax ook best mee aan kosten. Een Wilders gaat pas voor een 2,5 keer zo'n dure beveiliging de deur uit.

Laatst gewijzigd op 22-04-2005 om 17:53.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 17:30
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
misschien moet je even niet zo generaliseren
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 20:44
AGH
AGH is offline
En wederom kunnen we concluderen dat de stemmen van mensen die het hardst liepen te schreeuwen (spreekkoren!) langzaamaan beginnen te verstommen.Een discussie over voetbalgeweld verloopt altijd volgens een vast stramien.
Allereerst gebeurt er iets waardoor ineens de discussie voor een zoveelste keer ontstaat, vervolgens gaan een heleboel onwetende politici maar wat in het rond schreeuwen en uiteindelijk vertolkt het volk de stem van de politici.
Men gaat heel hard roepen dat het tuig, schorem, geteisem, gespuis, branieschoppers, amokmakers keihard aangepakt moet worden, dat ze een stadionverbod (JAWEL!! Een stadionverbod!!!) moeten krijgen, dat de M.E. ze hard aan moet pakken en dat de voetbalvetes een keer uitgevochten moeten worden op een grasveld met een hek erom heen.
Wat deze mensen in feite roepen weten ze zelf doorgaans ook niet, maar dat kunnen we ze niet kwalijk nemen aangezien politici hetzelfde roepen.
Als een groep studenten van ons belastinggeld (het geld wat we ook kunnen gebruiken om de televisierechten van het voetbal bij de NOS te houden) loopt te protesteren tegen het beleid van de regering schreeuwt het hele land moord en brand als er wat studenten een paar lange latten in hun ruggetjes krijgen. Dan is het ineens niet meer geoorloofd.
Als vervolgens de voetbaldiscussie wat verder doorgaat klappen mensen ineens dicht.
Er komt geen repliek meer, geen constructieve tegenargumenten en langzaam bloedt de discussie dan weer dood. Net zoals in de landelijke media overigens.
Net iets te laat concludeert de onwetende massa voor de zoveelste keer dat ze nietszeggende argumenten met bijbehorend geblaat prononceert.
Dat mensen niet meer naar het voetbal kunnen vanwege het geweld willen ze zelf graag, want het is heerlijk om te zeuren in een land waar we feitelijk alles hebben.
Dat mensen geweldig traumatische ervaringen hebben overgehouden aan een R.K.C. Waalwijk – RBC ligt ook aan henzelf, het is trendy om je slachtofferverhaaltje te verkondingen. Het liefst tijdens een live uitzending.
Misschien dat Wendy van Dijk iets kan betekenen voor deze zielige medemens.

Wat mij vooral opvalt is dat de enige mensen die zeuren de mensen zijn die doorgaans nooit naar voetbal gaan, niets te maken hebben met voetbalgeweld en hun vrije tijd besteden met doemdenken en ander negativisme.
Uiteindelijk gaan de discussies weer nergens over…
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten