Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2005, 11:14
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
euhmm Foofur ? of was dat bij telekids..
Advertentie
Oud 19-04-2005, 11:34
Verwijderd
Hmm, die was idd rtl 4 geloof ik.
Oud 19-04-2005, 11:45
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
hmm en die wasbeertjes? (kweet de naam alleen niet meer) die was leukk en de gummiberen ofzo? (sorry als die al genoemd zijn)
Oud 19-04-2005, 11:47
Maharani
Maharani is offline
en er was een serie met een vuurtoren, die vond ik wel leuk. geen tekenfilm. en er gebeurden allemaal rare dingen.
Oud 19-04-2005, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Zaara schreef op 19-04-2005 @ 12:47 :
en er was een serie met een vuurtoren, die vond ik wel leuk. geen tekenfilm. en er gebeurden allemaal rare dingen.
Oja met allemaal spookdingen enzo. ben de naam kwijt
Oud 19-04-2005, 12:10
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
DaRk-AnGeL66 schreef op 19-04-2005 @ 12:45 :
hmm en die wasbeertjes? (kweet de naam alleen niet meer) die was leukk en de gummiberen ofzo? (sorry als die al genoemd zijn)
De Gummiberen zijn nooit op Kindernet geweest. Geen enkele serie van Disney, trouwens.
Oud 19-04-2005, 12:12
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 19-04-2005 @ 11:47 :
Inspector Gadget.

En hoorden die 'real life' series nu ook bij Kindernet?
The Odyssey (over dat kind dat in coma ligt), en dat met die spiegel?
'The Odyssey' ken ik nog van Telekids en 'de Belg'. Maar of het ooit op Kindernet is geweest...

'Mirror Mirror' was wel zo geweldig. Ik had die serie jaren geleden op België gezien, maar toen kwam opeens het eerste seizoen op Kindernet. Dat was wel al in de nadagen van Kindernet, toen het logo al was veranderd en bekend was dat het over zou gaan in Nickelodeon.
Oud 19-04-2005, 12:28
Alistar
Alistar is offline
Citaat:
Zaara schreef op 19-04-2005 @ 12:47 :
Volgens mij heette dat ' Round the twist'. Dat kwam in elk geval in het liedje voor. Moet je nagaan, dat weet ik nog. Het ging over een vader met zn 3 kinderen in n vuurtoren, met idd allemaal rare spookdingen.

Bedankt allemaal voor de reacties! Ik had een lijstje gemaakt, maar die was nog lang niet compleet!
Oud 19-04-2005, 12:31
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
David de Kabouter! Die was volgens mij nog niet genoemd.

Remember: er waren twee series van David. Eén met Lisa als David´s vrouw, en één met een ongetrouwde David, die een makker had die Daan heette.
Oud 19-04-2005, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 19-04-2005 @ 13:31 :
David de Kabouter! Die was volgens mij nog niet genoemd.

Remember: er waren twee series van David. Eén met Lisa als David´s vrouw, en één met een ongetrouwde David, die een makker had die Daan heette.
Dat was toch niet op kindernet

Die eerste David was trouwens dokter (en is volgens mij ook de bekendste), de andere rechter.
Oud 19-04-2005, 12:44
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 19-04-2005 @ 13:34 :
Dat was toch niet op kindernet

Die eerste David was trouwens dokter (en is volgens mij ook de bekendste), de andere rechter.
Jazeker, dat die op Kindernet was! Dat was mijn held, vroeger!

Klopt, dat ene dokter, de ander rechter.
Oud 19-04-2005, 13:01
Sasz
Sasz is offline
runaway bay, was dat ook niet op kindernet? iig een leuke serie!
mirror mirror was idd erg leuk!
Oud 19-04-2005, 13:09
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sasz schreef op 19-04-2005 @ 14:01 :
runaway bay, was dat ook niet op kindernet? iig een leuke serie!
mirror mirror was idd erg leuk!
Ja, 'Runaway Bay', met die excuusblanke erin!
Oud 19-04-2005, 13:24
Alistar
Alistar is offline
Ik meen me te herinneren dat er ook heel lang geleden alweer, een serie was: 'De kleine prins'
Hij woonde op een planeet met een roos, en hij ging naar de aarde om goeie dingen te doen. Was een tekenflim.
Oud 19-04-2005, 13:26
Alistar
Alistar is offline
Heb er nog een:

Neverending Story!

@ Mark Almighty: Ik keek ook naar de tovernaar van Oz
Oud 19-04-2005, 13:27
Alistar
Alistar is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 19-04-2005 @ 14:09 :
Ja, 'Runaway Bay', met die excuusblanke erin!
En mister Snotts a.k.a. Snottie!
En die agenten
Oud 19-04-2005, 13:29
black pear!
black pear! is offline
De smurfen ?
Oud 19-04-2005, 13:30
Alistar
Alistar is offline
Ik wou het net posten!

En 'Wordt vervolgd....'
Oud 19-04-2005, 13:33
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
black pear! schreef op 19-04-2005 @ 14:29 :
De smurfen ?
De laatste jaren wel, ja...

En 'Wordt Vervolgd' inderdaad, dat was altijd één van m'n lievelingsprogramma's.
Oud 19-04-2005, 13:47
Alistar
Alistar is offline
Met zn neus in de wind
Tot ie weer s iets wint
Loopt Tom Sawyer , met Huck, in het rond!

Ook leuk!
Oud 19-04-2005, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 19-04-2005 @ 14:33 :
De laatste jaren wel, ja...

En 'Wordt Vervolgd' inderdaad, dat was altijd één van m'n lievelingsprogramma's.
jaah, idd. Ik vraag me al tijden af wat die kerel daarna(en daarvoor) is gaan doen. Was altijd zo'n toffe kerel die Han Pekel
Al had ie jaren terug wel een bassie-actie geloof ik
Oud 19-04-2005, 14:09
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Morridin schreef op 19-04-2005 @ 14:50 :
jaah, idd. Ik vraag me al tijden af wat die kerel daarna(en daarvoor) is gaan doen. Was altijd zo'n toffe kerel die Han Pekel
Al had ie jaren terug wel een bassie-actie geloof ik
Han Peekel was nog niet zo lang geleden in het nieuws vanwege een schandaal rondom zijn project 'Cartoondam':

Cartoondam, het nieuwe luchtkasteel van Han Peekel

Cartoondam is de naam van een groot tekenfilmproject dat televisiepresentator en belastingontduiker Han Peekel gaat opzetten in Rotterdam. In het gebouw, waarvan de precieze locatie nog niet bekend is, moeten themapark, animatiestudio's, tekenfilmvakopleiding en een tekenfilmbioscoop worden geïntegreerd. Althans, dat is de bedoeling. Want er gaat vanalles mis bij Cartoondam. Stripschrift heeft er in zijn laatste nummer een bloedstollend verhaal over.

Han Peekel wil graag tekenfilms gaan maken over De Generaal, het stripfiguur van Peter de Smet. Nog voordat De Smet zijn rechten op De Generaal had kunnen verkopen, had Peekel al Daan Jippes uit de Verenigde Staten laten overkomen om aan de Generaal-tekenfilms te gaan werken. De Smet, die door een stroman van Peekel was benaderd, was hierdoor onaangenaam verrast en is nu niet van plan afstand te doen van zijn rechten op De Generaal.

Ook Daan Jippes heeft zijn buik inmiddels meer dan vol van Cartoondam. Jippes kreeg een contract voor de maanden mei tot september. Zijn honorarium en de onkostenvergoedingen van de eerste maand kreeg hij pas na lang aandringen uitbetaald, terwijl contractueel was vastgelegd op welke dag hij uitbetaald zou worden.

Jippes' oordeel over Peekels plannen voor Cartoondam is vernietigend. Het idee was een zes verdiepingen tellend pand te maken, waarbij de vierde verdieping de studio zou worden. Bezoekers van het pretpark dat op de vijf andere verdiepingen gestalte zou moeten krijgen, zouden dan ook langs de studio kunnen lopen. Jippes: "Een absurd idee. Logistiek moet dat wel een ramp worden, dat kan niet anders."

Ook het geld voor Cartoondam is een probleem. Naast Han Peekel zouden ook de gemeente Rotterdam en het ministerie van Economische Zaken bereid zijn geld in het project te steken. De gemeente Rotterdam heeft echter nog geen enkele toezegging gedaan. Een voorlichtster: "Daarvoor is er nog teveel onduidelijk, zoals bijvoorbeeld de locatie. Waar moet het park komen? Dat willen we eerst weten, voor we eventueel met geld over de brug zullen komen."

Han Peekel schrijft in een reactie in Stripschrift dat hij het artikel Het Stripschap onwaardig vindt. Over waardigheid gesproken. Over Daan Jippes schrijft Peekel het volgende: "Al in de eerste gesprekken in Amerika bleek geld verreweg het belangrijkste onderdeel van de gesprekken, niet het werk. (...) Achteraf denken we dat hij alleen maar naar Nederland gekomen is om zijn Bussumse Stripschap-vriendin te beslapen, en de misère van zijn zoveelste mislukte huwelijk te ontlopen."

http://www.xs4all.nl/~emmermr/emmernieuws.html#peekel
Oud 19-04-2005, 14:44
marlies
marlies is offline
Citaat:
Alistar schreef op 19-04-2005 @ 14:24 :
Ik meen me te herinneren dat er ook heel lang geleden alweer, een serie was: 'De kleine prins'
Hij woonde op een planeet met een roos, en hij ging naar de aarde om goeie dingen te doen. Was een tekenflim.
Dat is van het boek 'le petit prince' van Saint Exupéry. Ik heb het nooit op Kindernet gezien.

het zou of 1 film moeten zijn geweest of een paar delen van een tekenfilm van dat boek.

dus ik betwijfel dat het op kindernet geweest is.

----------
Is dokter Snuggles al genoemd?
Oud 19-04-2005, 14:47
Verwijderd
Mijn oude respect voor Han Peekel is in 1 klap om zeep geholpen
Oud 19-04-2005, 14:57
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ook raakte Peekel negatief in het nieuws in verband met een biografie over Wim Sonneveld:

In maart 2004 is het alweer dertig jaar geleden dat Sonneveld stierf. Natuurlijk gaat dit niet ongemerkt voorbij. De Erven Sonneveld hebben besloten om in samenwerking met Brigadoon en Universal Music zowel een oeuvre CD box als DVD uit te geven. Er komt veel uniek materiaal op te staan en momenteel wordt er hard gewerkt aan de research.
Onderwijl kwam er in december het nieuws dat Han Peekel bezig is met een biografie over Sonneveld, naar zijn zeggen omdat er nooit een serieuze biografie over deze man is verschenen. Hierbij gaat hij overigens voorbij aan het boek Sonneveld mevrouw! van Henk van Gelder.
Peekel wilde de biografie het liefste met een dvd presenteren, maar sprak voor zijn beurt omdat hij vergeten was om eerst met de Erven te praten, die al in contact waren met Brigadoon over een dvd. Inmiddels heeft Peekel zijn excuus aangeboden en zal Friso Wiegersma (de vaste liedjesschrijver van Wim Sonneveld) toch enigszins meewerken aan de te verschijnen biografie, die overigens pas in september zal verschijnen. Hoewel het de vraag is of Wiegersma zich niet zal bedenken, nu Peekel in RTL Boulevard liet doorschemeren dat hij o.a. zal richten op de vermeende relatie tussen Sonneveld en Johnny Jordaan, een roddel die nergens op gebaseerd is. Hoe serieus kan een boek genomen worden als het vooral op roddels wordt gebaseerd? Of gaat het om de POEN POEN POEN POEN? Roddel verkoopt namelijk wel lekker.

http://www.geocities.com/sonnevelds/dood.html
Oud 19-04-2005, 17:23
Sasz
Sasz is offline
Citaat:
Alistar schreef op 19-04-2005 @ 14:47 :
Met zn neus in de wind
Tot ie weer s iets wint
Loopt Tom Sawyer , met Huck, in het rond!

Ook leuk!
jaaa dat was ook leuk

waarom hebben we geen kindernet meer
Oud 19-04-2005, 17:35
wizzkid_16
wizzkid_16 is offline
dat jullie dat allemaal nog kennen, ik weet dat al niet meer. Toch was ik een trouwe kijker
Oud 19-04-2005, 18:59
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Whaha, ik scroll dit topic zo af en ik zie alleen maar nostalgische programma's / tekenfims... mooi was die tijd.
Volgens mij heeft niemand nog een van de beste kinderseries van die tijd nog niet genoemd? Dan zeg ik het maar: Bassie en Adriaan.
Ook de Dinobabies kan ik me nog herinneren, heb ik ook nog niet gezien hiero.
Oud 19-04-2005, 19:00
~SmG~
~SmG~ is offline
Er was ook een andere tekenfilm, die kwam 's ochtends altijd rond een uur of 7/8 . Er waren allemaal verschillende dieren maar in de 'hoofdrol' zaten een paar konijnen... kent iemand dat ook nog?
Oud 19-04-2005, 19:04
Verwijderd
Citaat:
~SmG~ schreef op 19-04-2005 @ 20:00 :
Er was ook een andere tekenfilm, die kwam 's ochtends altijd rond een uur of 7/8 . Er waren allemaal verschillende dieren maar in de 'hoofdrol' zaten een paar konijnen... kent iemand dat ook nog?
Beestenbos is boos?
Oud 19-04-2005, 19:08
Alistar
Alistar is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 19-04-2005 @ 19:59 :
Whaha, ik scroll dit topic zo af en ik zie alleen maar nostalgische programma's / tekenfims... mooi was die tijd.
Volgens mij heeft niemand nog een van de beste kinderseries van die tijd nog niet genoemd? Dan zeg ik het maar: Bassie en Adriaan.
Ook de Dinobabies kan ik me nog herinneren, heb ik ook nog niet gezien hiero.
Zijn allebei al genoemd op de vorige pagina.

'Beestenbos is boos' ken ik ook, maar was volgens mij neit op kindernet. Dat kwam altijd 's avonds.

Heb dr nog een aan t lijstje toe te voegen:
Maya de Bij!
Oud 19-04-2005, 19:09
~SmG~
~SmG~ is offline
Kan wel, maar is dat trouwens niet die tekenfilm met die vos?

Want die bedoel ik niet. In die tekenfilm die ik bedoel lopen alle dieren ook rechtop... En er was 1 aflevering dat de dieren allemaal naar het strand gingen en toen heb eb werd liep 1 vd konijnen naar een eiland maar toen kwam ineens het water weer terug en zat ie op dat eiland vast... en verder weet ik het niet echt meer. Maar die dieren woonden allemaal ook in gewone huizen.
Oud 19-04-2005, 19:11
Alistar
Alistar is offline
Citaat:
~SmG~ schreef op 19-04-2005 @ 20:09 :
Kan wel, maar is dat trouwens niet die tekenfilm met die vos?

Want die bedoel ik niet. In die tekenfilm die ik bedoel lopen alle dieren ook rechtop... En er was 1 aflevering dat de dieren allemaal naar het strand gingen en toen heb eb werd liep 1 vd konijnen naar een eiland maar toen kwam ineens het water weer terug en zat ie op dat eiland vast... en verder weet ik het niet echt meer. Maar die dieren woonden allemaal ook in gewone huizen.
Ik heb echt geen idee welke je bedoelt.
De enige andere tekenfilm die ik me kan herinneren, is Maple Town, maar dat was ook niet alleen met konijnen. Dr speelde wel een konijn de hoofdrol.
Iemand enig idee?
Oud 19-04-2005, 19:13
~SmG~
~SmG~ is offline
Ja dat is het! Bedankt je wilt niet weten hoe lang ik al op zoek ben naar de naam van die tekenfilm
Oud 19-04-2005, 19:14
Alistar
Alistar is offline
Citaat:
~SmG~ schreef op 19-04-2005 @ 20:13 :
Ja dat is het! Bedankt je wilt niet weten hoe lang ik al op zoek ben naar de naam van die tekenfilm
Haha ok. Dat vond ik ook altijd erg leuk
Met Joop de Wolf

Oud 19-04-2005, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Alistar schreef op 19-04-2005 @ 20:14 :
Haha ok. Dat vond ik ook altijd erg leuk
Met Joop de Wolf

[afbeelding]
O ja, zegt me vaag wel wat. Vond ik gay, geloof ik.
Oud 19-04-2005, 19:20
Alistar
Alistar is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 19-04-2005 @ 20:19 :
O ja, zegt me vaag wel wat. Vond ik gay, geloof ik.
Dat zou best kunnen
Oud 19-04-2005, 19:23
~SmG~
~SmG~ is offline
Ja dat is deze toch:

Maar ik vond die konijntjes toch echt het leukste

Oud 19-04-2005, 19:32
Hanneke
Hanneke is offline
en ehhh hoe heet het, net wist ik 't nog...
skippie ofzo, die speelfilm met die kangeroe, vond ik nooit leuk trouwens ik was meer van de tekenfilms als dinobabies, barbapapa enzo... maar 't is alweer m'n halve leven geleden bijna... ik weet 't niet meer zo goed..
Oud 19-04-2005, 19:34
Alistar
Alistar is offline
Citaat:
hanneke~15 schreef op 19-04-2005 @ 20:32 :
en ehhh hoe heet het, net wist ik 't nog...
skippie ofzo, die speelfilm met die kangeroe, vond ik nooit leuk trouwens ik was meer van de tekenfilms als dinobabies, barbapapa enzo... maar 't is alweer m'n halve leven geleden bijna... ik weet 't niet meer zo goed..
Ja Skippy the bushkangaroo (ofzo iets)!
Vond ik altijd leuk! Maar ik vond zowat alles van kindernet leuk
Oud 19-04-2005, 19:51
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Alistar schreef op 19-04-2005 @ 20:08 :
'Beestenbos is boos' ken ik ook, maar was volgens mij neit op kindernet. Dat kwam altijd 's avonds.
'Beestenbos is boos'kwam in het begina ltijd op zondagavond op België 1. Later is het nog tig keer herhaald op Ketnet. Een paar jaar geleden zijn de rechten door Disney opgekocht en is de serie op video geflikkerd onder de naam 'Het wakkere woud'.
Oud 19-04-2005, 22:20
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 19-04-2005 @ 20:51 :
'Beestenbos is boos'kwam in het begina ltijd op zondagavond op België 1. Later is het nog tig keer herhaald op Ketnet. Een paar jaar geleden zijn de rechten door Disney opgekocht en is de serie op video geflikkerd onder de naam 'Het wakkere woud'.
Ja, maar het kwam dus ook op Nederland, lang voordat Ketnet bestond. Ik weet niet hoor, blijkbaar keek jij altijd naar België, maar ik heb al die shit gewoon van Nederlandse zenders hoor
Oud 20-04-2005, 10:41
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 19-04-2005 @ 23:20 :
Ja, maar het kwam dus ook op Nederland, lang voordat Ketnet bestond. Ik weet niet hoor, blijkbaar keek jij altijd naar België, maar ik heb al die shit gewoon van Nederlandse zenders hoor
Het kwam eerst op belgie. Twas ook een belgische serie toch? Ze spraken immers met belgisch accent, maar dat zegt natuurlijk ook niet alles. En toen kwam het op een nederlandse net. Ik d8 op Ned 2.. lang geleden of idd kindernet.. pas veel later in ieder geval..

Ik vond het altijd leukk!!

En camelot waar kwam die nou op?? Was dat ook op belgie? Was ook 1 van me favo tekenfilm serie maar kwam altijd rond etenstijd
Oud 20-04-2005, 11:25
Balance
Balance is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 18-04-2005 @ 23:16 :
Dit is de eerste keer dat ik iemand anders tegenkom die het kent.
Ik ken het ook, alleen ik keek het vroeger niet vaak. Ik vond één van die figuren eng
Oud 20-04-2005, 12:37
black pear!
black pear! is offline
Robinson Crusoë
Oud 20-04-2005, 13:33
sharkkkie
sharkkkie is offline
Ik herinner me nog een serie die ik geweldig vond, die heel soms uitgezonden werd, op ik geloof kindernet.

Het was met pinguins op de noord/zuidpool die altijd hun nesten enzo moesten beschermen tegen vogels en weet ik het.

Weet iemand misschien wat ik bedoel?
Oud 20-04-2005, 15:23
Verwijderd
Citaat:
DaRk-AnGeL66 schreef op 20-04-2005 @ 11:41 :
Het kwam eerst op belgie. Twas ook een belgische serie toch? Ze spraken immers met belgisch accent, maar dat zegt natuurlijk ook niet alles. En toen kwam het op een nederlandse net. Ik d8 op Ned 2.. lang geleden of idd kindernet.. pas veel later in ieder geval..

Ik vond het altijd leukk!!

En camelot waar kwam die nou op?? Was dat ook op belgie? Was ook 1 van me favo tekenfilm serie maar kwam altijd rond etenstijd
Camelot? Bedoel je niet Prince vailliant?
Oud 20-04-2005, 17:36
Maharani
Maharani is offline
Citaat:
black pear! schreef op 20-04-2005 @ 13:37 :
Robinson Crusoë
Was toch Robinson Sucroe?
En de Vijfde musketier (ofzo)

En de familie Robinson (daar heb ik videobanden van )
Oud 20-04-2005, 18:11
black pear!
black pear! is offline
Citaat:
Zaara schreef op 20-04-2005 @ 18:36 :
Was toch Robinson Sucroe?
Ja dat zou ook wel kunnen.
Oud 20-04-2005, 18:12
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline

Nils Holgerson
Advertentie