Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() 'Mirror Mirror' was wel zo geweldig. ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Bedankt allemaal voor de reacties! Ik had een lijstje gemaakt, maar die was nog lang niet compleet!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Die eerste David was trouwens dokter (en is volgens mij ook de bekendste), de andere rechter. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Klopt, dat ene dokter, de ander rechter. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En die agenten ![]()
||
Citaat:
En 'Wordt Vervolgd' inderdaad, dat was altijd één van m'n lievelingsprogramma's. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Al had ie jaren terug wel een bassie-actie geloof ik ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Cartoondam, het nieuwe luchtkasteel van Han Peekel Cartoondam is de naam van een groot tekenfilmproject dat televisiepresentator en belastingontduiker Han Peekel gaat opzetten in Rotterdam. In het gebouw, waarvan de precieze locatie nog niet bekend is, moeten themapark, animatiestudio's, tekenfilmvakopleiding en een tekenfilmbioscoop worden geïntegreerd. Althans, dat is de bedoeling. Want er gaat vanalles mis bij Cartoondam. Stripschrift heeft er in zijn laatste nummer een bloedstollend verhaal over. Han Peekel wil graag tekenfilms gaan maken over De Generaal, het stripfiguur van Peter de Smet. Nog voordat De Smet zijn rechten op De Generaal had kunnen verkopen, had Peekel al Daan Jippes uit de Verenigde Staten laten overkomen om aan de Generaal-tekenfilms te gaan werken. De Smet, die door een stroman van Peekel was benaderd, was hierdoor onaangenaam verrast en is nu niet van plan afstand te doen van zijn rechten op De Generaal. Ook Daan Jippes heeft zijn buik inmiddels meer dan vol van Cartoondam. Jippes kreeg een contract voor de maanden mei tot september. Zijn honorarium en de onkostenvergoedingen van de eerste maand kreeg hij pas na lang aandringen uitbetaald, terwijl contractueel was vastgelegd op welke dag hij uitbetaald zou worden. Jippes' oordeel over Peekels plannen voor Cartoondam is vernietigend. Het idee was een zes verdiepingen tellend pand te maken, waarbij de vierde verdieping de studio zou worden. Bezoekers van het pretpark dat op de vijf andere verdiepingen gestalte zou moeten krijgen, zouden dan ook langs de studio kunnen lopen. Jippes: "Een absurd idee. Logistiek moet dat wel een ramp worden, dat kan niet anders." Ook het geld voor Cartoondam is een probleem. Naast Han Peekel zouden ook de gemeente Rotterdam en het ministerie van Economische Zaken bereid zijn geld in het project te steken. De gemeente Rotterdam heeft echter nog geen enkele toezegging gedaan. Een voorlichtster: "Daarvoor is er nog teveel onduidelijk, zoals bijvoorbeeld de locatie. Waar moet het park komen? Dat willen we eerst weten, voor we eventueel met geld over de brug zullen komen." Han Peekel schrijft in een reactie in Stripschrift dat hij het artikel Het Stripschap onwaardig vindt. Over waardigheid gesproken. Over Daan Jippes schrijft Peekel het volgende: "Al in de eerste gesprekken in Amerika bleek geld verreweg het belangrijkste onderdeel van de gesprekken, niet het werk. (...) Achteraf denken we dat hij alleen maar naar Nederland gekomen is om zijn Bussumse Stripschap-vriendin te beslapen, en de misère van zijn zoveelste mislukte huwelijk te ontlopen." http://www.xs4all.nl/~emmermr/emmernieuws.html#peekel |
![]() |
||
Citaat:
het zou of 1 film moeten zijn geweest of een paar delen van een tekenfilm van dat boek. dus ik betwijfel dat het op kindernet geweest is. ---------- Is dokter Snuggles al genoemd?
|
Ook raakte Peekel negatief in het nieuws in verband met een biografie over Wim Sonneveld:
In maart 2004 is het alweer dertig jaar geleden dat Sonneveld stierf. Natuurlijk gaat dit niet ongemerkt voorbij. De Erven Sonneveld hebben besloten om in samenwerking met Brigadoon en Universal Music zowel een oeuvre CD box als DVD uit te geven. Er komt veel uniek materiaal op te staan en momenteel wordt er hard gewerkt aan de research. Onderwijl kwam er in december het nieuws dat Han Peekel bezig is met een biografie over Sonneveld, naar zijn zeggen omdat er nooit een serieuze biografie over deze man is verschenen. Hierbij gaat hij overigens voorbij aan het boek Sonneveld mevrouw! van Henk van Gelder. Peekel wilde de biografie het liefste met een dvd presenteren, maar sprak voor zijn beurt omdat hij vergeten was om eerst met de Erven te praten, die al in contact waren met Brigadoon over een dvd. Inmiddels heeft Peekel zijn excuus aangeboden en zal Friso Wiegersma (de vaste liedjesschrijver van Wim Sonneveld) toch enigszins meewerken aan de te verschijnen biografie, die overigens pas in september zal verschijnen. Hoewel het de vraag is of Wiegersma zich niet zal bedenken, nu Peekel in RTL Boulevard liet doorschemeren dat hij o.a. zal richten op de vermeende relatie tussen Sonneveld en Johnny Jordaan, een roddel die nergens op gebaseerd is. Hoe serieus kan een boek genomen worden als het vooral op roddels wordt gebaseerd? Of gaat het om de POEN POEN POEN POEN? Roddel verkoopt namelijk wel lekker. http://www.geocities.com/sonnevelds/dood.html |
![]() |
||
Citaat:
![]() waarom hebben we geen kindernet meer ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
'Beestenbos is boos' ken ik ook, maar was volgens mij neit op kindernet. Dat kwam altijd 's avonds. Heb dr nog een aan t lijstje toe te voegen: Maya de Bij!
||
Citaat:
De enige andere tekenfilm die ik me kan herinneren, is Maple Town, maar dat was ook niet alleen met konijnen. Dr speelde wel een konijn de hoofdrol. Iemand enig idee?
||
Citaat:
Met Joop de Wolf ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Vond ik altijd leuk! Maar ik vond zowat alles van kindernet leuk ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik vond het altijd leukk!! ![]() En camelot waar kwam die nou op?? Was dat ook op belgie? Was ook 1 van me favo tekenfilm serie ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En de Vijfde musketier (ofzo) En de familie Robinson (daar heb ik videobanden van ![]()
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Wie is de Mol 2012 Verwijderd | 408 | 12-03-2012 14:13 | |
Verhalen & Gedichten |
Het meetingtopic, 28-12-2005 CSN | 45 | 02-01-2006 12:19 |