Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
vrouwen hebben bijvoorbeeld de hele agrarisering ontwikkeld (over voor het eten zorgen gesproken). en dorpjes waarvan de mannen op oorlogspad waren, bleven wel degelijk beschermd hoor. het is gewoon gezeik. een kind kan maar 1 naam krijgen, dus moet je kiezen *punt* het gelijke rechten gedoe slaat helemaal door. natuurlijk hebben mannen en vrouwen evenveel rechten, maar in de praktijk is het toch belachelijk om dit tot op mierenneuk niveau uit te voeren? de vrouwelijke achternaam MAG ook al worden aangenomen, dus het recht bestaat. als ouders er niet uitkomen, moet de ambtenaar van burgerzaken dan maar ff kop/munt doen om wat te beslissen?
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
De vrouw doet veel meer om het kind tot stand te krijgen dan de man. Ze moet de baby, naast dat ze het 9 maanden met zich mee moet dragen, ook nog eens door een piepklein gaatje eruit zien te krijgen. Ik weet niet of je ooit sbs 6 kijkt, maar daar heb je wel eens van die programma's, waarbij zwangere vrouwen worden gevolgd. Die vrouwen voelen pijn jongen, niet normaal. En de man, die hoeft er alleen maar bij te staan, om het ritme aan te geven, van wanneer zij moet poefen. Dan is het toch oneerlijk dat hij automatisch de achternaam doorgeeft? Het zou zelfs eerlijker zijn als de vrouw bij geen keuze de achternaam meegeeft aan het kind. Alhoewel het het beste zal zijn als ze gedwongen moeten kiezen voor 1 van de achternamen, zoals bij de voornaam. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
gelukkig hadden jongetjes wel al snel het recht om zich kapot te laten schieten in het leger ![]() ik neem trouwens aan dat jij ook voorstander bent dat sportevenementen voortaan gemengd moeten zijn? en als vrouwen dan niet meer verder zouden komen dan de 8e finales van Wimbledon, dat mannen dan extra vrouwelijke hormonen moeten inspuiten, want he, anders is het niet eerlijk hoor ![]() ![]() ![]() [/sarcastisch]
||
Citaat:
de eerste feministische golf is nog niet zo heel lang geleden.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Wat ik zeg, visitekaartjes op A3 papier.
||
Citaat:
de volgende neemt de achternaam naar keuze mee en het volgende kind heeft dan ook gewoon twee achternamen. niks vier en 8 en 16 achternamen ![]()
||
Citaat:
maar dan moet die naamsverandering geen cent extra kosten, want dan heeft t nog geen nut
||
![]() |
Citaat:
als jouw achternaam een samenstelling is van twee andere namen (die van je vader en die van je moeder), dan het je van achteren bijvoorbeeld jansen-pietersen (hoe origineel) als EEN achternaam. je kind neemt dan toch die naam over + die van je partner? officiele naam van de moeder = jansen-pietersen officiele naam van de vader = klaasen-balkenende dan heeft hun kind toch een 4-voudige naam. (jansen-pietersen-klaasen-balkenende) of wil je dan toch weer een keuze maken (alleen j-p OF k-b) of ga je dan de namen van de ouders opsplitsen (jansen-balkenende OF klaasen-pietersen)? en heeft oma dan meer recht om haar naam te behouden of opa?
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() kind krijgt twee achternamen: van vader en moeder kind wordt volwassen vindt partner, krijgt kind met partner. deze ouders hebben in totaal 4 achternamen, maar het kind krijgt slechts twee (1 van de ene ouder en 1 van de andere ouder). In het Spaanse model gaat het dan wel uiteindelijk om de vaderachternaam die doorgegeven wordt, maar dit zou je kunnen laten aanpassen door de ouders te laten kiezen welke naam zij aan hun kind willen geven. Vb. Vader: Janssen Moeder: De Vries Kind: Janssen - De Vries Kind wordt volwassen vindt partner Klaassen - Pietersen krijgt kind eerste gast kiest De Vries om verder mee te gaan en de ander vind Klaassen leuker kind heet uiteindelijk De Vries - Klaassen met de achternaam.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Het probleem waar je op stuit, is het volgende:
wat wordt dan de achternaam van hun kind? voorbeeld: Jan de Vries en Petra Klein krijgen een kind: Jantje de Vries-Klein. Ook Piet Groot en Renate Hoedjes krijgen een kind: Karin Groot-Hoedjes. Als Karin Groot-Hoedjes en Jantje de Vries-Klein nu een kind krijgen, hoe gaat die dan heten? Jaapje Groot-Hoedjes-de Vries-Klein? Beetje lullig vind je niet? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
http://forum.scholieren.com/showthre...1#post16913731
||
Citaat:
|
Ik heb het topic niet gelezen.
Ik vind het ongelooflijk onzinnig. Ik vind dat een kind normaal gesproken de naam van de vader moet krijgen. Dat het mogelijk moet zijn, en ook zonder al te veel moeite, om het de naam van de moeder te geven en dat we hier ons verder niet druk over moeten maken. Edit: En daarbij komt dat ik het nogal gemeen vind voor de mensen waarvan niet duidelijk is wie de vader is. Dat is dan meteen te zien. ![]() -geen idee waarom ik daar opeens op kwam. ![]()
||
Citaat:
"Hai, ik ben Marie de Vries-van der Stok-van Amerongen."
|
ja ik vind het eigenlijk ook wel een beetje onzinnig
volgens mij moet je het maar zo laten zoals het is, nie te veel aan veranderen. Kijk, je kan je naam al laten veranderen, okee, ook logisch , want mocht je een naam hebben waar je je enorm voor schaamt dan moet t kunnen om te veranderen, maar om nu 2 namen te geven is een beetje dubbel op vind ik
||
Citaat:
dan heb je 1+3+3 is 7 namen, jemig das bijna een bladzijde vol
||
Citaat:
||
Citaat:
de ouders bepalen dat
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik ben voor! Na mijn trouwen draag en gebruik ik niet alleen een dubbele achternaam, mijn man ook. (jaja, dat kan tegenwoordig) Dan zou het toch raar zijn dat onze kinderen dan weer alleen de orginele achternaam krijgen van mijn man...
Inderdaad, alla Spaans en ik vind het wel wat hebben. Alsof dat kind alleen van de man is. Bovendien heb je als vrouw zo ook een kans om je achternaam voort te zetten. (wat ik mijn geval dus wel handig is, aangezien er maar 7 mensen zijn in Nederland die zo heten, en al die 7 personen behoren tot mijn gezin) Overigens, D66 is niet voor moeten, maar voor mogen. Dus als je het echt niet wil, doe het toch gewoon niet? Laatst gewijzigd op 26-04-2005 om 21:29. |
![]() |
||
Citaat:
daarbij komt wat je niet kent mis je niet hieruit kan je concluderen dat een kind zelden tot nooit zal willen kiezen
||
Citaat:
goed idee dan heet ik Arnout Priemus, mijn zus Desiree middelweert en mijn andere zus imelda priemus klink erg handuuuggg kijk het punt is niet of de vader of de moeder want als het moeders achternaam was was het even zo goed
|
|