Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2005, 23:46
Verwijderd
Citaat:
Naru schreef op 26-04-2005 @ 17:56 :
als ik jou was zou ik me gewoon ziekmelden, en iemand anders laten bellen.. dan gaan ze tog niet zeuren. en ze kunnen niet bewijzen dat je niet ziek was!
Instelling van lik-me-vestje. Ontslaan zulke lui en nooit ergens weer aan de bak laten komen.
Advertentie
Oud 27-04-2005, 00:21
Jolt
Jolt is offline
Fatsoenlijke baan zoeken, waar je niet onderbetaald word.

En een fatsoenlijke rooster/vrijedag/vakantie indeling.
Oud 27-04-2005, 07:08
Naru
Naru is offline
Citaat:
Wes schreef op 27-04-2005 @ 00:46 :
Instelling van lik-me-vestje. Ontslaan zulke lui en nooit ergens weer aan de bak laten komen.
wat maakt t uit.. t is toch alleen maar een zaterdagbaantje...
Oud 27-04-2005, 19:48
rubenrtv
rubenrtv is offline
je kan trouwens de naam van je werkgever niet spellen
Oud 27-04-2005, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Naru schreef op 27-04-2005 @ 08:08 :
wat maakt t uit.. t is toch alleen maar een zaterdagbaantje...
Dus? Voor een zaterdagbaantje hoef je niet gemotiveerd te zijn of op z'n minst enige verantwoording af te leggen?
Oud 27-04-2005, 22:19
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Wes schreef op 27-04-2005 @ 21:15 :
Dus? Voor een zaterdagbaantje hoef je niet gemotiveerd te zijn of op z'n minst enige verantwoording af te leggen?
Idd als men dat eens ging doen dan was het voro degene die het wel serieus nemen een stuk makkelijker en leuker werken ook, komt er nog meer lol in als je je zaterdag baantje ook eens serieus neemt
Oud 28-04-2005, 18:07
cam-boy18
cam-boy18 is offline
ik heb hetzelfde maar koninginnedag is een nationale feestdag en dan ben je niet verplicht om te werken moet op vrijwillige basis zijn lees maar na in je cao
Oud 28-04-2005, 19:57
Verwijderd
Ik belde zo ik zeg heb niemand gevonden.
oh nou heb je wasu ook gebelt. ik ja en toen zeiden ze nou die wil best werken hoor.
jeah..... waarom moet ik dan bellen als ze zelf al mensen bellen...

gezus...

ja het is mc ja boeiend.
Oud 28-04-2005, 20:14
Verwijderd
Citaat:
soulflytribe schreef op 28-04-2005 @ 20:57 :
oh nou heb je wasu ook gebelt. ik ja en toen zeiden ze nou die wil best werken hoor.

gezus...

ja het is mc ja boeiend.
ABN & interpunctie, ja boeiend.
Oud 28-04-2005, 21:52
Verwijderd
Citaat:
soulflytribe schreef op 28-04-2005 @ 20:57 :

gezus...

ja het is mc ja boeiend.
Omdat je er zelf ook wel een beetje moeite voor mag doen?
Oud 28-04-2005, 22:04
Verwijderd
Citaat:
soulflytribe schreef op 26-04-2005 @ 17:51 :
NIET DUS.
STELLETJE BOSAPEN.
Oud 29-04-2005, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Wes schreef op 28-04-2005 @ 21:14 :
ABN & interpunctie, ja boeiend.
oh god. get a life.
Oud 29-04-2005, 13:35
Verwijderd
Wat een houding heb jij zeg. Godsallemachtig.
Oud 29-04-2005, 14:05
ikbenschipper1
Citaat:
nare man schreef op 29-04-2005 @ 14:35 :
Snap idd niet dat ze zo iemand in dienst WILLEN houden dham it :-s
Oud 29-04-2005, 15:17
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik had je gisteren al ontslagen.
Ik heb er geen twijfel over dat jij in de goot belandt
Oud 05-05-2005, 16:40
one.
one. is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-04-2005 @ 14:35 :
Oud 06-05-2005, 12:17
MB
MB is offline
al ontslagen?
Oud 06-05-2005, 14:14
thegoodlife
thegoodlife is offline
Dik simpel. Zij kunnen niet eisen dat jij beschikbaar bent, net als jij niet kan eisen dat je meer als het minimum aantal overeengekomen werkuren kan werken. Kortom: Schijt aan de baas. Jij hebt aangegeven dat je niet kan, klaar. Je hebt moeite gedaan om vervanging te zoeken, wat niet eens jouw taak is.

Niemand kan jou verplichten om 24/7 beschikbaar te zijn. Maar regel in het vervolg wel gewoon je eigen zaakjes, je hebt hier je moeder toch niet voor nodig
Oud 06-05-2005, 15:25
rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
thegoodlife schreef op 06-05-2005 @ 15:14 :
Dik simpel. Zij kunnen niet eisen dat jij beschikbaar bent, net als jij niet kan eisen dat je meer als het minimum aantal overeengekomen werkuren kan werken. Kortom: Schijt aan de baas. Jij hebt aangegeven dat je niet kan, klaar. Je hebt moeite gedaan om vervanging te zoeken, wat niet eens jouw taak is.

Niemand kan jou verplichten om 24/7 beschikbaar te zijn. Maar regel in het vervolg wel gewoon je eigen zaakjes, je hebt hier je moeder toch niet voor nodig
Gast, ze is verplicht te werken volgens haar contract. Tuurlijk kunnen ze eisen dat je komt werken.
Lees het topic door!
Oud 06-05-2005, 15:48
Eaglewing
Eaglewing is offline
Gasten, het is Mc Donald's, schrijf dat nou eens normaal!

Woerden en honderd man personeel, hmm dan hebben ze er toch veel bij gekregen de laatste tijd Dit restaurant is een onderdeel van onze francise organisatie, ik werk zelf in Gouda.

Citaat:
thegoodlife schreef op 06-05-2005 @ 15:14 :
Kortom: Schijt aan de baas. Jij hebt aangegeven dat je niet kan, klaar. Je hebt moeite gedaan om vervanging te zoeken, wat niet eens jouw taak is.
Leuk leuk zo'n reactie. Vergeet alleen niet dat dit horeca is en dat er allemaal tieners werken!

Koninginnedag, iedereen wil dus vrij en maakt de meest vreemde sprongen om vrij te krijgen. Een briefje inleveren en later beweren dat je vrij zou krijgen - terwijl in je contract staat dat daar geen aanspraak op gemaakt kan worden - is makkelijk. Dat je dan, als je toch bent ingeroosterd zelf vervanging moet proberen te vinden is dan ook wel redelijk. Als de roostermanager voor iedereen die vrij wil moet gaan bellen is hij/zij 24/7 bezig...
Oud 09-05-2005, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Da_mark schreef op 06-05-2005 @ 13:17 :
al ontslagen?
nope
Oud 09-05-2005, 13:24
Verwijderd
[QUOTE]Eaglewing schreef op 06-05-2005 @ 16:48 :
[B]Gasten, het is Mc Donald's, schrijf dat nou eens normaal!

Woerden en honderd man personeel, hmm dan hebben ze er toch veel bij gekregen de laatste tijd Dit restaurant is een onderdeel van onze francise organisatie, ik werk zelf in Gouda.

ja het is toch echt zo.
Oud 10-05-2005, 12:18
angel--1987
angel--1987 is offline
maar kijk je zegt dat je hebt vrijgevraagd!
maar als er nou 30 andere ookhadden vrijgevraagd voor jou!
is het toch logisch dat ze niet iedereen vrij kunnen geven!!
er kan maar een maximala anatal mensen vrijvragen voor ee dag en de eerste krijgen dat, en naja de andere hebben pech..
die meoten zelf vervanging zoeken!
vind het zo gek nog niet eignelijk hoe ze gehandelt hebben!
en k bedoel...als je een weekend weg gata weet je dat al ruim van te oren en je kan toch ook bedenken dat met konningedag meerdere mensen vrij zullen vragen...je had gewoon eerder moeten zijn
Oud 15-05-2005, 21:07
blacky
blacky is offline
Als jij al meer dan een maand van te voren vrij hebt genomen, zou ik gewoon niet komen. je had vrij gevraagd en daar heb je recht op.
Oud 16-05-2005, 01:26
Verwijderd
Citaat:
blacky schreef op 15-05-2005 @ 22:07 :
Als jij al meer dan een maand van te voren vrij hebt genomen, zou ik gewoon niet komen. je had vrij gevraagd en daar heb je recht op.
Misschien waren er voor haar al wel zoveel die al 2 maanden van te voren vrij hadden gevraagd, dat zij geen vrij meer kon krijgen omdat er anders gewoon niet genoeg mensen zijn.
Verlof kan altijd toegestaan of afgewezen worden. En als er dan al meer mensen voor jou waren, heb jij gewoon pech

Simpel, toch?
Oud 16-05-2005, 10:10
ikbenschipper1
Citaat:
Corinne schreef op 16-05-2005 @ 02:26 :
Misschien waren er voor haar al wel zoveel die al 2 maanden van te voren vrij hadden gevraagd, dat zij geen vrij meer kon krijgen omdat er anders gewoon niet genoeg mensen zijn.
Verlof kan altijd toegestaan of afgewezen worden. En als er dan al meer mensen voor jou waren, heb jij gewoon pech

Simpel, toch?
korte parttimers kan (en dat heb ik bij ons gehoord) bij ons zolang ze minimaal 2/3 weken van de voren het aanvragen niet geweigert worden, korte parttimers zijn mensen met een contract van minder dan 12 uur
Oud 16-05-2005, 11:08
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Corinne schreef op 16-05-2005 @ 02:26 :

Simpel, toch?
tenzij je zo slim bent geweest een contract te tekenen dat vrije dagen weigeren toestaat, kan een vrije dag je helemaal niet geweigerd worden. Zelfs medewerkers van de mac hebben rechten.
Oud 17-05-2005, 16:27
Verwijderd
Beetje overdreven idd.
Z'n bedrijf hoeft van mij echt niet naar de klote te gaan, maar hij hoeft zeker niet zo negatief over McDonalds te doen
Oud 19-05-2005, 16:32
Unexplained
Unexplained is offline
Wat maakt het nou uit dat je op je 16e ontslagen wordt bij de macdonalds. Het is niet dat je er carriere gaat maken of zo.

Gewoon tegen je manager zeggen dat je het op tijd hebt aangekondigd en dat je er niet zult zijn. Als noodgreep kun je jezelf natuurlijk ook ziekmelden. En anders neem je zelf ontslag, meld je hem dat hij eens aan z'n kont moet voelen en zoek je een ander bijbaantje.

Laatst gewijzigd op 19-05-2005 om 16:37.
Oud 20-05-2005, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef op 19-05-2005 @ 17:32 :
Wat maakt het nou uit dat je op je 16e ontslagen wordt bij de macdonalds. Het is niet dat je er carriere gaat maken of zo.

Gewoon tegen je manager zeggen dat je het op tijd hebt aangekondigd en dat je er niet zult zijn. Als noodgreep kun je jezelf natuurlijk ook ziekmelden. En anders neem je zelf ontslag, meld je hem dat hij eens aan z'n kont moet voelen en zoek je een ander bijbaantje.
Ziekmelden, omg. Vind ik wel zo'n ontzettend slap excuus. Ik ben ziek *kuch kuch* en dan wel dansend en huppelend de kroeg/stad/discotheek/enz ingaan. Hoezo geen ruggegraat? Heb dan gewoon het lef om te zeggen van ik kom niet en als dat gevolgen heeft heb ik pech gehad. En maar zitten zeiken op je collega's die er de kantjes aflopen terwijl jij met een feestdag met je kloten of andere geslachtsdelen in de stad liep.
Oud 20-05-2005, 19:34
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Wes schreef op 20-05-2005 @ 19:27 :
Ziekmelden, omg. Vind ik wel zo'n ontzettend slap excuus. Ik ben ziek *kuch kuch* en dan wel dansend en huppelend de kroeg/stad/discotheek/enz ingaan. Hoezo geen ruggegraat? Heb dan gewoon het lef om te zeggen van ik kom niet en als dat gevolgen heeft heb ik pech gehad. En maar zitten zeiken op je collega's die er de kantjes aflopen terwijl jij met een feestdag met je kloten of andere geslachtsdelen in de stad liep.
Ja, ziekmelden is erg zwak. Maar als je 16 bent en je lekker wilt uitgaan op koninginnedag en je bovendien van te voren hebt aangegeven dat je vrij wilt, moet je jezelf niet zo druk maken over die dingen.
Als je een vaste baan hebt moet je het niet doen natuurlijk. Dan ben je een kansloos figuur.
Oud 22-05-2005, 10:52
ekki
ekki is offline
En nu weer lief doen tegen elkaar...
Oud 22-05-2005, 23:06
Verwijderd
ik ben wel benieuwd hoe dit nog afgelopen is eigenlijk.
Oud 23-05-2005, 14:04
Verwijderd
nou, moest zelf wat mensen bellen, kon geen vinden, had er een paar niet gebelt die wel konden dus.
probleem opgelost ze hebben me niet ontslagen.
Oud 25-06-2005, 03:34
3gg!3*4ng3rf!5t
3gg!3*4ng3rf!5t is offline
Citaat:
soulflytribe schreef op 23-05-2005 @ 15:04 :
nou, moest zelf wat mensen bellen, kon geen vinden, had er een paar niet gebelt die wel konden dus.
probleem opgelost ze hebben me niet ontslagen.
en dat vind jij een oplossing?
Oud 25-06-2005, 04:02
Verwijderd
Citaat:
3gg!3*4ng3rf!5t schreef op 25-06-2005 @ 04:34 :
En dat moet je een maand later nog zeggen?
Oud 25-06-2005, 08:37
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
3gg!3*4ng3rf!5t schreef op 25-06-2005 @ 04:34 :
Waarom maak je jezelf druk om een bijbaan van iemand die 16 is? Ook al wordt ze ontslagen, dan vindt ze zo weer wat nieuws. En het blijft ook niet haar hele carrière achtervolgen.
Oud 25-06-2005, 13:03
probeer
probeer is offline
dit is werkelijk triest

1, in je contract staat (wat ik hier dus lees) dat koninginnedag een verplichte werkdag is, en dat er dus de kans is dat je moet werken.

2, waarschijnlijk wil iedereen wel vrij op die dag, maar dat kan niet, en dus zullen er mensen moeten zijn die dan moeten werken. pech voor je.

3, niet komen opdagen laat meer zien hoe jij met verantwoordelijkheden omgaat dan dat het laat zien wat voor een kutbedrijf MC Donald's volgens jou is.

4, ik vind het al heel erg redelijk van die manager dat hij jou wil helpen met het zoeken van een vervanger. als er een 16jarig kind bij mij kwam zeiken over zoiets als dit zou ik er echt schijt aan hebben.

5, leer een beetje ABN, dan kun je misschien ook nog ergens anders solliciteren.

dus, GA WERKEN !

PS kun je niet n dagje minder vakantie houden?
Oud 25-06-2005, 13:50
Graph
Graph is offline
ik heb vanmorgen sollicitatie gesprek gehad bij de mac .. en ben net gebeld dat ik ben aangenomen
Ben benieuwd hoe het gaat
Oud 25-06-2005, 14:06
Chaucus
Chaucus is offline
Succes Graph

Probleem van TS is opgelost.
Topic kan wel dicht volgens mij.

Regels voor berichten