Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2005, 19:34
underthabridge
underthabridge is offline
Vrouwen zijn net zo goed of slecht als mannen.
Oud 07-05-2005, 20:16
Verwijderd
Citaat:
underthabridge schreef op 07-05-2005 @ 20:34 :
Vrouwen zijn net zo goed of slecht als mannen.
Eva bracht de zonde over op de mensheid!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 21:30
Astraea
Astraea is offline
Citaat:
mloezjuh schreef op 03-05-2005 @ 21:00 :
ik hoor het tegenwoordig steeds vaker, jongens met vriendin, die ondertussen een keer met een ander neuken, en gewoon bij vriendin blijven.
Ik vraag me af, hoe ze het voor elkaar krijgen, om zoiets verborgen te houden. Ik zou mijn vriend echt niet meer in de ogen kunnen kijken. Nou mijn vraagjes:
- ik heb het idee dat meerdere vrouwen dit ook niet kunnen verbergen, hoe zou dit komen?
Ik denk dat het niet uitmaakt of het een vrouw of een man is. Sommige mensen kunnen het wel achterhouden, sommige mensen niet. Ik denk dat het te maken heeft met hoe die mensen in het leven staan. Als ze zelf helemaal zeker weten dat het helemaal niet erg is wat ze doen, omdat het niets met liefde te maken heeft, dan denk ik dat het niet zo moeilijk is om achter te houden. Maargoed, het bekende fenomeen " schuldgevoel" zal er ook wel mee te maken hebben..

Citaat:
- hoe zien jullie de rol van degene die neukt met degene die vreemdgaat?
Hmm, eigenlijk vind ik dat diegene niets fout doet. Zij/hij is niet degene die verantwoording moet afleggen tegen degene die wordt bedrogen. Natuurlijk is het vrij lullig als het om een goede vriend/in gaat, maar dan nog is de partner zelf degene die echt fout zit, en niet de persoon met wie hij/zij vreemdgaat.

Citaat:
- en hoe zou jij
- daarbij, hoe reageer je als je weet dat iemand anders het voor zijn vriend(in) verborgen houdt?
Hmm, dat ligt helemaal aan de situatie denk ik. Ik ga niet zeggen dat het per direct uit zou gaan, maar er zouden wel een paar probleempjes uit voortkomen Nah, ik weet het niet..
Oud 12-05-2005, 13:36
saartjeh
saartjeh is offline
Ik heb het idee dat meerdere vrouwen dit ook niet kunnen verbergen, hoe zou dit komen?
Ja ik denk dat je hier indd wel iets zegt. Ik denk dat mannen veel meer zijn: mooi ik heb geneukt. En vrouwen zitten meer met dat gevoel dat ze verliefd zijn op diegene. Over het algemeen. Vrouwen willen het dus graag zeggen. En ergens is het vaak ook (als er iets mis is met de relatie en dat is vaak zo) een schreeuw om aandacht oid en hoe moet die aandacht beantwoord worden als hij de schreeuw niet hoort.

hoe zien jullie de rol van degene die neukt met degene die vreemdgaat?
Vroeger had ik gezegd dat diegene er niets mee te maken heeft, die gaat immers niet vreemd. Maar volgensmij, als ik de christenen moet geloven, pleeg je dan wel overspel; je neukt met iemand die bezet is of je bent zelf bezet. Onze 'Marietje' weet misschien niet waar ze mee bezig is omdat ze zelf die relatie niet heeft dus ik vind wel dat ze minder verantwoordelijk is. Maar het kan ook zijn dat ze helemaal niks weet en dan is ze in een gedwongen positie gekomen. Ook kan het zijn dat die M de ander aan het versieren is terwijl ze weet dat die gast waarmee ze neukt een relatie heeft. Zo zat een vriendin van mij laatst een gozer die bij ons langs kwam op te geilen. Gozer is een vriend van mij vriend(je). Maar die gozer heeft een vriendin. Toen zei ik dat ik het niet leuk vond dat als zij met hem ging dat zij hun relatie verneukte doordat zij 1x met hem wou gaan. "Nee dan wil ik ook wel iets met hem"... neej dat is aardig, pik je hem volledig af. Aan de andere kant, het gaat in relaties toch vaak uit omdat iemand verliefd is op de ander. Wat als je nadat je met diegene zoent, niks meer voor hem/haar voel maar je het gewoon even uit je systeem moest hebben.
Naja tegenwoordig vind ik dat diegene net zo goed in vele gevallen schuldig is. Naja, ik denk gewoon: het is niet verboden. Je mag vreemdgaan, je mag stelen, je mag mensen vermoorden, er zitten alleen consequenties aan. Relaties zijn niet 1, 2, 3 te begrijpen en ik denk ook niet dat je zo makkelijk een oordeel over vreemdgaan kan geven. Hoe dan ook, als je vreemdgaat kan je relatie uit gaan en je kunt een klap voor je bek krijgen (tja als vrouwen dat mogen doen mogen mannen dat ook hoor, niet doorslaan in de emancipatie) En zo kan de M uit het verhaal ook de consequenties moeten ondergaan. Helemaal als die vriendin van degene waar M mee vreemdgaat een goede vriendin is. Dat is echt erg. Dan neuk je met de vriend van je beste vriendin. En VERneuk je je beste vriendin

en hoe zou jij reageren als je erachter kwam dat je eigen vriend(in) zoiets doet?
als mijn vriend vreemdgaat en mijn relatie was goed zou ik het hem waarschijnlijk vergeten. Als het met zijn ex is weet ik het nog niet want dan weet ik niet of hij mij wel kan beloven dat hij het niet weer doet, hij kan dat wel doen, maar hij heeft nu de belofte dan ook al gebroken want als je met iemand gaat dan beloof je nie vreemd te gaan toch
en als hij het zou doen met mijn beste vriendin (in mijn geval is dat tevens ook zijn ex) zou ik niet meer vriendinnen met haar willen zijn. Nou ken ik haar en gezien de omstandigheden zou ik naar een poosje wel weer vrienden willen zijn maar normaal gesproken niet. (Ben ik eigenlijk toch harder voor die vriendin dan voor je eigen vriend)

daarbij, hoe reageer je als je weet dat iemand anders het voor zijn vriend(in) verborgen houdt?
dat vind ik heel moeilijk. vroeger had ik altijd gezegd: persoon confronteren met het feit dat hij iemand voorliegt en kapot maakt en hij moet er óf mee ophouden óf hij moet het zeggen. En zegt hij het niet dan doe ik het.
maar tegenwoordig heb ik toch meer zoiets van: het is jouw zaak niet. Maar is het je beste vriendin en hebben ze gewoon een goede relatie dan is het ook wel erg om dat te verneuken.
Maar als diegene er mee op houd zou ik het niet vertellen, dat is onnodig relaties verneuken. Ik bedoel, je bent jezus niet, ga ergens anders het evangelie rondbazuinen.

naja dat wast wel
boeiendste vraag vink toch wel of je die andere die offcieel niet vreemdgaat ook schuldig vind
Oud 12-05-2005, 14:26
JJ13
JJ13 is offline
jongens en meisjes gaan heus wel evenveel vreemd, maar ik snap niet dat iemand dat doet! ik zou echt nooit vreemdgaan, daar zou ik mn vriendje zo mee kwetsen en dat zou ik hem nooit aandoen.
Oud 14-05-2005, 11:35
Whateverrr
Whateverrr is offline
- ik heb het idee dat meerdere vrouwen dit ook niet kunnen verbergen, hoe zou dit komen?
- en hoe zou jij reageren als je erachter kwam dat je eigen vriend(in) zoiets doet?
- daarbij, hoe reageer je als je weet dat iemand anders het voor zijn vriend(in) verborgen houdt?

Ik heb dit zelf meegemaakt. Ik heb nu 14 mnden met mijn vriend, en tussen de 3/6 maanden, dat hij met mij had, is hij vreemdgegaan. 3 x, met dezelfde meid. Eerste keer op vakantie, en de 2 andere keren, toen hij met de n hele groep jongens 2 weekenden terug ging, om alle mensen van vakantie weer te zien. Daarna kwam hij achter dat hij dit niet wilde, is met haar gestopt, maar heeft het mij nooit verteld. Uiteindelijk hoorde ik het van iemand anders, en die meid had me toegevoegd op msn. Ze vertelde me alles.. En om eerlijk te zijn, ik kon het niet geloven. Het was vreselijk allemaal te horen, en dan nog niet eens van mn eigen vriend. Onze relatie was altijd goed geweest, hij was altijd heel erg goed voor me geweest, maar tussen de 3/6 maanden dat we hadden, liep het niet altijd even lekker. Toen ik het hem vroeg, loog hij. (Hij heeft het altijd ontkend, want het ging al langer ronde.) Uiteindelijk vertelde hij me de waarheid, diezelfde avond dat ik met dat meisje op msn had gesproken en ik was er echt kapot van.. Ik vroeg me af hoe hij het gvd kon doen en hoe hij in godsnaam zo stom kon zijn!

Dat is nu 3 maanden geleden, en mn vriend doet ontzettend zn best voor mij. Ik heb ontzettend veel gepraat, gepraat en gepraat en hij heeft er duidelijk echt ontzettend veel spijt van.. Ik heb besloten hem nog n kans te geven, al duurt het waarschijnlijk lang voor het vertrouwen terug komt. We zijn beiden jong, hij is 19, ik 15, en waarom zal ik het niet nog proberen, als hij écht meent dat hij alles voor me wilt doen, mij weer gelukkig wil proberen te maken en te zorgen dat ik hem kan vergeven?
Het doet nog steeds vreselijk veel pijn, maar hij zal het nooit leuk of eerlijk kunnen maken, alleen dragelijk.

Dus dan nu mijn antwoorden op de vragen;

- Het is voor ieder persoon anders lijkt me. De een is keihard, en liegt omdat ze bang is? haar vriend niet kwijt wilt? zich schaamt? en de ander kan het niet voor zich houden omdat ze zo veel spijt hebben en vinden dat hun vriend recht heeft op de waarheid.. Ik zal tenminste altijd eerlijk zijn, uiteindelijk doet het liegen meer pijn dan het vreemdgaan zelf!

- Ik vind die meid die met mijn vriend is vreemdgegaan n bitch. Ze wist dat hij n vriendin had en bovendien, mijn vriend was erg dronken (wat ábsoluut geen excuses is trouwens) en ze heeft hem gewoon verleid met het idee dat hij n vriend had.. Maar natuurlijk is mijn vriend even fout.
Maar ik vind het n bitch.

- Zie bovenstaande verhaal.

- Ik vind dat iemand echt recht heeft op de waarheid. Ik zal hij/zij dwingen het te vertellen, want anders zal ik het doen..

Laatst gewijzigd op 14-05-2005 om 11:37.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 05-05-2005 @ 11:59 :
Degene die vreemdgaat is zelf verantwoordelijk.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 20:56
Anaïs
Anaïs is offline
Ik weet niet of dat wel klopt, volgens mij plegen ook heel wat vrouwen overspel, zonder dat hun man dit te weten komt. Als de vrouw echt verliefd op haar minnaar wordt, dan kan het misschien wel aan het licht komen, maar als het enkel om lust gaat, kunnen wij -denk ik- ook wel ons geweten even afzetten.

Daarbij moet ik nuanceren... Als het om een one-night-stand gaat, dan vind ik dat haar niets te verwijten valt. Als ze echt een relatie met mijn vriend zou beginnen, dan krab ik haar de ogen uit. (bij wijze van spreken natuurlijk.)

- en hoe zou jij reageren als je erachter kwam dat je eigen vriend(in) zoiets doet?
4 woorden: DAAR IS DE DEUR!
Het vertrouwen zou gebroken zijn, en ook al zou ik het hem op korte termijn kunnen vergeven, het zou altijd in mijn achterhoofd blijven rondspoken.

Moeilijke situatie... Als die vriend(in) nuchter (dan bedoel ik 'down-to-earth' en redelijk) is, dan zou ik het durven zeggen, mits ik natuurlijk voldoende bewijs heb. Als ze echt nog steeds door een roze bril kijkt en haar vriend constant de zevende hemel in prijst, dan zou ik toch wel twee keer nadenken... Ik wil immers niet de dupe worden van de situatie. Het is niet zo onlogisch dat die vriendin mij dan zou beschuldigen van allerlei dingen.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 11:35
Verwijderd

Onzin, vrouwen zijn daar even goed in. Het ligt aan je persoonlijkheid, niet aan je geslacht.
Persoonlijk denk ik dat ik het wel verborgen zou kunnen houden. Niet dat ik iets van plan ben, en in het hypothetische geval dat ik wel vreemdging, zou ik het waarschijnlijk als nog vertellen, maar ik kán het wel geheimhouden.

Marietje weet dus dat Pietje verkering heeft? Tja, als Marietje alleen wil neuken, dan is dat haar probleem. Ik zou het sowieso niet willen doen met iemand die dan vreemdgaat, gewoon omdat zijn karakter me dan niet aan zou staan.

Direct dumpen, waarschijnlijk. Nog niet eens zozeer omdat hij is vreemdgegaan (hoewel ik daar wel behoorlijk pissig om zou worden), maar omdat hij het zelf zonder meer afwijst. Hij zou zo hypocriet bezigzijn als hij vreemdging, dat ik hem sowieso al niet meer leuk zou vinden. Ik heb liever mensen die eerlijk zijn.

Dan vertel ik dat aan die vriend(in), of laat het hem/haar via via weten. Ik vind het minstens zo achterbaks om iemand te helpen dat geheim te houden.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 16:08
Sprinkle
Sprinkle is offline
Vrouwen kunnen dit wel degelijk verbergen, misschien de meeste niet. Ik denk wel dat het geweten van een vrouw die is vreemdgegaan eerder opspeelt dan bij een man.

De persoon die neukt met degene die vreemdgaat zit goed fout. Natuurlijk vind ik het er wel aan liggen of hij/zij weet dat de persoon die vreemdgaat een vriend(in) heeft. Weet de persoon dit niet, is deze voorgelogen en heeft in principe geen schuld.
Weet de persoon het wel, dan heeft deze bijna evenveel schuld als de persoon die vreemdgaat. Van iemand die bezet is blijf je af en probeer je ook verder niks mee.

Als mijn vriend zou vreemdgaan zet ik hem de deur uit. Ik vertrouw hem erop dat hij trouw is aan mij, is hij dat niet zal ik hem niet meer kunnen vertrouwen. Als hij de behoefte heeft om vreemd te gaan lijkt het mij beter dat we niet samen verder gaan want dan zou hij duidelijk iets missen. Ik denk trouwens zowiezo wel dat er iets niet goed zit in je relatie als je partner vreemdgaan.

Het ligt eraan wat voor persoon, is het iemand van school waar ik af en toe mee praat zal ik wel mijn mening vertellen. Maar het is natuurlijk een heel ander verhaal als het mijn beste vriend(in) is en ik ken de partner. Dan vindt ik wel dat hij/zij het aan de partner moet vertellen. Ik zou ook heel erg kwaad worden.

Ik vraag me echt af wat mensen denken die vreemdgaan. Beseffen ze dan niet dat je iemand hier ongelofelijk hard mee kwetst ? Het is mijzelf gelukkig nooit overkomen, maar ik heb wel gezien hoeveel schade dit bij iemand kan aanrichten.
Reageren

Regels voor berichten