![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
Een derde / halve portie per persoon oid is wel een goed begin blijkbaar...
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
mensen kunnen uit zichzelf toch ook stemmen horen in hun hoofd, dus waarom zou het niet kunnen dat paddo's bij sommige mensen hier een trigger voor zou kunnen zijn. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Je hoeft echter geen last meer te ondervinden van je negatieve ervaring(en) en kan weer gelukkig(er) worden. Ik zou niet de vergelijking trekken met het missen van een been maar eerder met iemand die bang is naar de tandarts te gaan. Hij kan naar de tandarts gaan om z'n gebit te laten fixen maar hij is bang omdat hij weet dat het pijn zal doen om z'n gebit te laten fixen (tenzij volledige narcose blabla). Hij kan leven met z'n verklote gebit en daar hoeft hij dan ook niet persé veel negatieve dingen van te ondervinden maar hij is pas genezen als zijn gebit weer gefixt is. Oma, lul jij effe niet over iets waar je geen verstand van hebt. Daarnaast hoeft men geen psychologie te studeren om bepaalde zaken te kunnen bespreken. Sowieso bestaat er niet iets als één psychologie, je hebt verschillende psychologieën en die zijn allen gebaseerd op praktijkervaringen en gedachten van mensen die het weer vergelijken met psyches van zichzelf en testpersonen. Je hebt geen psychologie die absoluut waar is en daarom is psychologie een overratede studie. Psychologen zijn doorgaans sowieso kut, ze gaan systematisch af wat ze hebben geleerd en als iets daarbuiten valt wordt het moeilijk voor ze. Bla, lang verhaal, geen tijd, ajoo. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik merkte het dus wel, maar niet heel heftig of zo, geen hallucinaties en dergelijke. Maar ik ging toen later naar huis fietsen en toen had ik echt het gevoel dat ik vloog in plaats van fietste, dat was heel leuk. En toen zag ik een man met een hond in de straat en toen moest ik zo lachen, dat was heel leuk, maar ik weet ook niet waarom. En verder voelde ik me gewoon een beetje stoned en lacherig. Ik heb het daarvoor ook een keertje gegeten, dat waren truffels en dat was echt een bizarre ervaring. Ik dacht eerst heel de tijd dat ik niets voelde en vond het nogal teleurstellend. Maar toch heb ik toen best leuke en bijzondere dingen gedaan, maar toen leek het totaal niet bijzonder. En toen ineens was het net 's ochtends licht aan het worden (had in de nacht genomen) en opeens hadden m'n toenmalige vriendje en ik het idee dat we ontwaakt waren uit een heel bijzondere droom, die echt jaren geleden gebeurd leek. Echt allebei tegelijk en we konden ons helemaal niet meer voorstellen dat we al die dingen gedaan hadden en ook kun je normaal gesproken je herinneringen/belevenissen terughalen, maar het leek net alsof twee andere mensen verwikkeld waren in die droom. Het was echt een spirituele ervaring en op dat moment verkeerden we echt nog heel lang (2 uur of zo) in een roes waarin het leek alsof er geen tijd meer bestond en we buiten de normale wereld verkeerden en heel veel wijzer geworden waren, soort matrix-gevoel. Heel gweldig, maar niet uit te leggen. |
![]() |
||
Citaat:
Flashbacks zijn herbelevingen van LSD- trips (of vervormingen in de waarneming) terwijl je op dat moment niets genomen hebt. Flashbacks worden losgemaakt door herinneringen, stress, vermoeidheid, blowen of "zo maar door iets". Een verklaring voor het optreden van van flashbacks is, dat door het gebruik van LSD er een soort herinnering in de hersenen aan de trip is ontstaan. Deze sluimerende herinnering kan af en toe actief worden en tripachtige verschijnselen geven. Er ontstaan dan chemische processen in de hersenen die sterk lijken op wat er gebeurt als je wel drugs hebt genomen. Als de flashback leuk is en als men het uit kan zetten, vindt men het meestal niet zo'n probleem. Sommigen vinden het een meevaller dat er een gratis trip is. Als de flashbacks je overvallen en je kunt het niet uitzetten, wordt het afhankelijk van de persoon, situatie en sterkte van de flashback als licht onaangenaam tot kwellend ervaren. In de meeste gevallen vermindert de frequentie en hevigheid van de flashbacks na enige tijd. Soms verdwijnen de flashbacks niet snel en duurt het lang voordat er herstel of een duidelijke vermindering optreedt. Medische behandeling is dan zeker nodig. Naast eventuele medicatie krijgt men informatie over hoe men de flashback en eventuele angsten beter onder controle krijgt. Onderzoekers geven verschillende antwoorden over hoe vaak flashbacks voorkomen. Tijdelijke en kortdurende flashbacks komen tamelijk vaak voor. 15 - 25 % van de LSD gebruikers krijgt ermee te maken. In 5 - 10 % van de gevallen ziijn de flashbacks extreem angstopwekkend. De helft van de flashbacks vindt men wel prettig. In een studie wordt gemeld dat 4% van alle onderzochte LSD gebruikers hulp zocht in verband met flashbacks. Bij LSD loopt men het risico op een zeer storende vorm van flashbacks: HPPD (=Hallucinogen Persisting Perception Disorder). Bij deze stoornis kan men jarenlang visuele storingen hebben zoals vormen, lichtflitsen, heftige kleuren, bewegende of trillende objecten, staarten, schaduwen, verstoringen in het zien, ringen rondom objecten etc.. Mentaal is men helder. Men tript niet. Deze aandoening ontstaat als de hersenen prikkels niet meer goed "zeven"en verwerken. De successen met medicatie zijn beperkt. Soms helpen anti-depressieve medicijnen van het SSRI-type enigszins. Deze ernstige vorm van HPPD komt voor bij een minderheid van de mensen met flashbacks. Het aantal patienten is is niet bekend. http://www.drugsinfoteam.nl/LSD.HTML
||
Citaat:
Maar jij bedoeld zeker het rijtje: speed, coke, xtc, wiet. en heroine, crack? Je kan uren door gaan met het opsommen van alle middeltjes die ook maar een beetje in staat zijn je bewustzijn in vreemde staten te brengen. Werk het Pihkal en Tihkal maar eens door ![]()
Laatst gewijzigd op 06-06-2005 om 19:48. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
als je het zo bekijkt zijn er genoeg drugs waar je aan doodgaat..
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |