Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2005, 00:43
JCG
JCG is offline
Citaat:
Ulfheðin schreef op 10-05-2005 @ 11:18 :
Psychoses zijn voor mietjes, dat is alleen maar psychisch.

Zolang er maar geen armen afvallen is er niks schadelijks te zien dus niet schadelijk.
Ik zou bijna zeggen, krijg een psychose.
Oud 16-05-2005, 16:08
ian
ian is offline
Mag ik wat vragen?

waar haal ik paddo's?
ik wil het best proberen.,
tot nu toe nooit verder gegaan als un jointje.,
maar het is dus aan te raden?
hoeveel moet ik eten?
Oud 16-05-2005, 16:30
E Che Guevara
E Che Guevara is offline
Gwoon iemand de smartshop ofzo binnen laten gaan en een portie bestellen.
Gewoon de helft opvreten en de rest doet het vanzelf.

Lazlow
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 19:14
Type
Type is offline
Citaat:
ian schreef op 16-05-2005 @ 17:08 :
Mag ik wat vragen?

waar haal ik paddo's?
ik wil het best proberen.,
tot nu toe nooit verder gegaan als un jointje.,
maar het is dus aan te raden?
hoeveel moet ik eten?
Smartshop, beginnen met Mexicaantjes, en thee ervan zetten werkt het beste.
Een derde / halve portie per persoon oid is wel een goed begin blijkbaar...
Oud 17-05-2005, 20:58
schimmel
schimmel is offline
Citaat:
JCG schreef op 15-05-2005 @ 01:43 :
Ik zou bijna zeggen, krijg een psychose.
lezen
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 09:51
Angelos
Angelos is offline
Lsd.. ik ken iemand die had het 10 jaar geleden gebruikt ofzo, 10 jaar later dus ging ie naar een sollicitatiegesprek, begon die daar vet te trippen-> niet aangenomen natuurlijk . Maar dat kunnen ook de mindre dingen zijn van Lsd.
Ook ziet een vriendin van allemaal dingen die je normaal alleen in een paddotrip zou zien gewoon terwijl ze dan nuchter is. Daarom moet je ook niet te vaak paddo's gebruiken, wat zij dus niet gedaan heeft. (zit trouwens nu int RIAGG)
Maar zolang je het niet te vaak gebruikt kunnen het natuurlijk ook toffe ervaringen zijn
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Angelos schreef op 20-05-2005 @ 10:51 :
Lsd.. ik ken iemand die had het 10 jaar geleden gebruikt ofzo, 10 jaar later dus ging ie naar een sollicitatiegesprek, begon die daar vet te trippen-> niet aangenomen natuurlijk . Maar dat kunnen ook de mindre dingen zijn van Lsd.
Ook ziet een vriendin van allemaal dingen die je normaal alleen in een paddotrip zou zien gewoon terwijl ze dan nuchter is. Daarom moet je ook niet te vaak paddo's gebruiken, wat zij dus niet gedaan heeft. (zit trouwens nu int RIAGG)
Maar zolang je het niet te vaak gebruikt kunnen het natuurlijk ook toffe ervaringen zijn
Dat werkzame stoffen van LSD in vet of andere shit in je lichaam opgenomen zou worden om 10 jaar later weer een keer in te gaan hakken is de grootste bullshit die er bestaat. Ook geloof ik niet in het "blijven hangen in een trip" verhaaltje.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Ulfheðin schreef op 21-05-2005 @ 18:36 :
Ook geloof ik niet in het "blijven hangen in een trip" verhaaltje.
hoezo niet?
mensen kunnen uit zichzelf toch ook stemmen horen in hun hoofd, dus waarom zou het niet kunnen dat paddo's bij sommige mensen hier een trigger voor zou kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 18:29
]{ing
]{ing is offline
de uitdrukking 'blijven hangen in een trip' is gewoon verkeerd gekozen, het gaat om mensen die sowieso al mentaal instabiel waren en waarbij de drug/trip zorgde voor een trigger voor een psychose
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 18:29
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Dat werkzame stoffen van LSD in vet of andere shit in je lichaam opgenomen zou worden om 10 jaar later weer een keer in te gaan hakken is de grootste bullshit die er bestaat. Ook geloof ik niet in het "blijven hangen in een trip" verhaaltje.
dat hele verhaaltje van 'angelos' doet een beetje hysterisch aan..
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 10:14
Angelos
Angelos is offline
Citaat:
]{ing schreef op 21-05-2005 @ 19:29 :
dat hele verhaaltje van 'angelos' doet een beetje hysterisch aan..
Maar wel waar, en ik reageerde eigelijk een beetje op verhalen dat paddo's en lsd helemaal niet gevaarlijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Angelos schreef op 22-05-2005 @ 11:14 :
Maar wel waar, en ik reageerde eigelijk een beetje op verhalen dat paddo's en lsd helemaal niet gevaarlijk zijn.
Ze zijn dusdanig gevaarlijk dat er psychische gevolgen aan zijn of kunnen zijn, maar wat je zegt over na 10 jaar nog een keer gaan trippen of de hele dag in een paddo-alike trip hangen omdat je een keertje LSD hebt gedaan is niet echt aannemelijk. Er is wel onderzoek gedaan naar de schadelijkheid van LSD, maar daar is niks spannends uit gebleken dan het psychose verhaal.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 13:00
Tsasil
Tsasil is offline
Van die typische 'ik ken een vriendin van een vriend van mij en die ziet de hele dag dingen die je niet hoort te zien' verhalen

Instabiele mensen hebben altijd de neiging om te overdrijven, denk je ook niet?
Oud 22-05-2005, 22:15
Verwijderd
Ik vind het ook altijd leuk om te zien hoe mensen drugs weten te bekritiseren, terwijl hun ervaring ermee niets of beperkt is. Een goed argument om LSD niet te gebruiken zou 'ik denk niet dat ik het nodig heb', of 'de werking trekt me niet' zijn, ipv 'ik heb van horen zeggen zus en zo', of 'van drugs ga je per definitie van kapot'.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 00:38
Tsasil
Tsasil is offline
IK GA DOOD!!!

Is ook wel een argument
Oud 23-05-2005, 08:43
Verwijderd
Citaat:
ok
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 09:42
Verwijderd
Citaat:
Beetje lame om de LSD van 10 jaar geleden daar de schuld van te geven, denk je ook niet?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 09:44
Verwijderd
mwa als je een verhaal aandikt, kun je stoer doen met het leed van anderen
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 09:48
Verwijderd
Citaat:
EZBlade schreef op 23-05-2005 @ 10:44 :
mwa als je een verhaal aandikt, kun je stoer doen met het leed van anderen
Ik was een keer op een vadsig feestje, en daar hadden ze die hond besjikkend met bier voeren en toen ging hij op zijn rug liggen en ademde hij niet meer dus ik drink geen alcohol meer want daar ga je van op je rug liggen en niet meer ademen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 15:23
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Ulfheðin schreef op 14-05-2005 @ 20:44 :
Jongen, ik ben ook heus wel een keer flink slecht gegaan en ik weet ook heus wel wat voor gevolgen shit kan hebben. Anders ga je even uit de hoogte doen en met je zogenaamde ervaring op de proppen komen. Laat maar horen dan, als je het zonodig kwijt wil.
dude, een keer flink fout gaan is iets GEHEEEEEEEEEL anders als een psychose! Dus voor je nou denkt dat ik uit de hoogte ga doen en op kom proppen met mijn "zogenaamde" ervaringen, weet waar je het over hebt
Oud 23-05-2005, 15:35
Verwijderd
Citaat:
zeehond23 schreef op 23-05-2005 @ 16:23 :
dude, een keer flink fout gaan is iets GEHEEEEEEEEEL anders als een psychose! Dus voor je nou denkt dat ik uit de hoogte ga doen en op kom proppen met mijn "zogenaamde" ervaringen, weet waar je het over hebt
Het ging mij er om dat ik heus wel weet welke risico's drugs met zich meebrengen, maar jij mij toch eventjes op de hoogte dacht te kunnen houden van wat ik wel wist op zo'n manier. Jammer.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 15:43
zeehond23
zeehond23 is offline
dan zat je toch heel erg fout Jammer.
Oud 28-05-2005, 11:42
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Als ik zo de ervaringen lees van mensen dan kan ik niets anders denken dan "heh, waarom kan ik er zo verdomd goed tegen?" Ik eet twee porties en nog trip ik niet echt denderend hard; het blijft bij de krieoelende olie achtende vloeistof wolken en de vergrootte significantie door de licht radiatie van de objecten om mij heen. Mischien is het een idee om de volgende keer paddo's te eten met een MAOinhibitor. Heeft iemand daar ervaring mee?
Oud 28-05-2005, 13:43
wann
wann is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 28-05-2005 @ 12:42 :
Mischien is het een idee om de volgende keer paddo's te eten met een MAOinhibitor. Heeft iemand daar ervaring mee?
Een dude hier, Will had paddo's gepakt met Syrian Rye (is naar mijn weten MAOI, ben te lui om het te verifiëren).
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 15:16
E Che Guevara
E Che Guevara is offline
Na 2 porties blijf ik denk ik schreeuwend en trippend op de grond te spartelen....

Lazlow
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 16:26
Sime
Sime is offline
Citaat:
wann schreef op 09-05-2005 @ 16:43 :
Het is fysiek onschadelijk en dus theoretisch gezien in alle opzichten mogelijk er nooit meer last van te hebben.
HAHAHAHA
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 16:37
wann
wann is offline
Citaat:
Sime schreef op 28-05-2005 @ 17:26 :
HAHAHAHA
Jammer, maar van psychologische problemen kan je ALTIJD genezen.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 17:28
Verwijderd
Citaat:
wann schreef op 28-05-2005 @ 17:37 :
Jammer, maar van psychologische problemen kan je ALTIJD genezen.
Is dat niet geheel afhankelijk van wat voor probleem, de persoon en omstandigheden?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 20:32
wann
wann is offline
Citaat:
Ulfheðin schreef op 28-05-2005 @ 18:28 :
Is dat niet geheel afhankelijk van wat voor probleem, de persoon en omstandigheden?
Natuurlijk niet. Een geest kan altijd genezen worden.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 20:39
Verwijderd
Citaat:
wann schreef op 28-05-2005 @ 21:32 :
jonge lul ff niet waar je geen verstand van heb. heb je psychologie gestudeerd ofzo?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 20:42
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
wann schreef op 28-05-2005 @ 21:32 :
Ik geloof niet dat je ooit dezelfde persoon zal zijn na een psychose, net zoals dat je nooit dezelfde persoon zal zijn na een brute verkrachting oid. Kortom, je zal misschien wel weer gelukkig worden, maar dat kan ook als je een been mist.
Oud 29-05-2005, 09:37
wann
wann is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 28-05-2005 @ 21:42 :
Ik geloof niet dat je ooit dezelfde persoon zal zijn na een psychose, net zoals dat je nooit dezelfde persoon zal zijn na een brute verkrachting oid. Kortom, je zal misschien wel weer gelukkig worden, maar dat kan ook als je een been mist.
Dezelfde zul je ook niet zijn, je draagt immers een extra ervaring en kennis mee.

Je hoeft echter geen last meer te ondervinden van je negatieve ervaring(en) en kan weer gelukkig(er) worden.

Ik zou niet de vergelijking trekken met het missen van een been maar eerder met iemand die bang is naar de tandarts te gaan. Hij kan naar de tandarts gaan om z'n gebit te laten fixen maar hij is bang omdat hij weet dat het pijn zal doen om z'n gebit te laten fixen (tenzij volledige narcose blabla). Hij kan leven met z'n verklote gebit en daar hoeft hij dan ook niet persé veel negatieve dingen van te ondervinden maar hij is pas genezen als zijn gebit weer gefixt is.

Oma, lul jij effe niet over iets waar je geen verstand van hebt. Daarnaast hoeft men geen psychologie te studeren om bepaalde zaken te kunnen bespreken. Sowieso bestaat er niet iets als één psychologie, je hebt verschillende psychologieën en die zijn allen gebaseerd op praktijkervaringen en gedachten van mensen die het weer vergelijken met psyches van zichzelf en testpersonen. Je hebt geen psychologie die absoluut waar is en daarom is psychologie een overratede studie. Psychologen zijn doorgaans sowieso kut, ze gaan systematisch af wat ze hebben geleerd en als iets daarbuiten valt wordt het moeilijk voor ze.

Bla, lang verhaal, geen tijd, ajoo.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 13:52
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Het gebruik van zware psychedelica als middel om mensen over hun psychologische problemen heen te helpen is niet ongebruikelijk. Er zijn tal van psychologen die deze techniek toepasten.
Oud 31-05-2005, 16:35
Akilina
Akilina is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 13-05-2005 @ 12:12 :
Ik heb ook een keer een halve portie verse mexicaanse paddo's gegeten maar ik heb er helemaal -niets- van gemerkt. Mijn vriendin had de andere halve portie en die merkte het wel.
Ja, dat ben ik

Ik merkte het dus wel, maar niet heel heftig of zo, geen hallucinaties en dergelijke. Maar ik ging toen later naar huis fietsen en toen had ik echt het gevoel dat ik vloog in plaats van fietste, dat was heel leuk. En toen zag ik een man met een hond in de straat en toen moest ik zo lachen, dat was heel leuk, maar ik weet ook niet waarom. En verder voelde ik me gewoon een beetje stoned en lacherig.

Ik heb het daarvoor ook een keertje gegeten, dat waren truffels en dat was echt een bizarre ervaring. Ik dacht eerst heel de tijd dat ik niets voelde en vond het nogal teleurstellend. Maar toch heb ik toen best leuke en bijzondere dingen gedaan, maar toen leek het totaal niet bijzonder. En toen ineens was het net 's ochtends licht aan het worden (had in de nacht genomen) en opeens hadden m'n toenmalige vriendje en ik het idee dat we ontwaakt waren uit een heel bijzondere droom, die echt jaren geleden gebeurd leek. Echt allebei tegelijk en we konden ons helemaal niet meer voorstellen dat we al die dingen gedaan hadden en ook kun je normaal gesproken je herinneringen/belevenissen terughalen, maar het leek net alsof twee andere mensen verwikkeld waren in die droom. Het was echt een spirituele ervaring en op dat moment verkeerden we echt nog heel lang (2 uur of zo) in een roes waarin het leek alsof er geen tijd meer bestond en we buiten de normale wereld verkeerden en heel veel wijzer geworden waren, soort matrix-gevoel. Heel gweldig, maar niet uit te leggen.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 15:30
E Che Guevara
E Che Guevara is offline
Paddoman doe mij een ons van die fijne champignons

Lazlow
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 16:49
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Als ik NU een portie in huis had dan verorberde ik die nog snel alvorens het stemhok in te duiken.

Wellicht gaven de visioenen mij dan de verlichting tot een duidelijke mening te komen.

Oud 01-06-2005, 18:39
joey_13
joey_13 is offline
ikke heb bijna alles al is geprobeerd behalfe paddo
maar xtc is 1 van de ergste
Oud 01-06-2005, 18:57
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline

De ergste wat? - T heeft iig flink schade aangericht naar t schijnt
En als je alles al een keer geprobeerd hebt dan lijkt me dat een wel heel rare bevinding.
Oud 01-06-2005, 19:44
Type
Type is offline
op je 17e bijna alles geprobeerd hebben is ook niet zo goed
Oud 02-06-2005, 10:31
wann
wann is offline
Zeggen (of zelfs denken, maar zo erg lijkt het me nou net weer niet) dat je alles geprobeerd hebt is nog slechter.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 18:00
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Flashbacks
Flashbacks zijn herbelevingen van LSD- trips (of vervormingen in de waarneming) terwijl je op dat moment niets genomen hebt. Flashbacks worden losgemaakt door herinneringen, stress, vermoeidheid, blowen of "zo maar door iets".
Een verklaring voor het optreden van van flashbacks is, dat door het gebruik van LSD er een soort herinnering in de hersenen aan de trip is ontstaan. Deze sluimerende herinnering kan af en toe actief worden en tripachtige verschijnselen geven. Er ontstaan dan chemische processen in de hersenen die sterk lijken op wat er gebeurt als je wel drugs hebt genomen. Als de flashback leuk is en als men het uit kan zetten, vindt men het meestal niet zo'n probleem. Sommigen vinden het een meevaller dat er een gratis trip is. Als de flashbacks je overvallen en je kunt het niet uitzetten, wordt het afhankelijk van de persoon, situatie en sterkte van de flashback als licht onaangenaam tot kwellend ervaren.
In de meeste gevallen vermindert de frequentie en hevigheid van de flashbacks na enige tijd. Soms verdwijnen de flashbacks niet snel en duurt het lang voordat er herstel of een duidelijke vermindering optreedt. Medische behandeling is dan zeker nodig. Naast eventuele medicatie krijgt men informatie over hoe men de flashback en eventuele angsten beter onder controle krijgt.

Onderzoekers geven verschillende antwoorden over hoe vaak flashbacks voorkomen. Tijdelijke en kortdurende flashbacks komen tamelijk vaak voor. 15 - 25 % van de LSD gebruikers krijgt ermee te maken. In 5 - 10 % van de gevallen ziijn de flashbacks extreem angstopwekkend. De helft van de flashbacks vindt men wel prettig. In een studie wordt gemeld dat 4% van alle onderzochte LSD gebruikers hulp zocht in verband met flashbacks.

Bij LSD loopt men het risico op een zeer storende vorm van flashbacks: HPPD (=Hallucinogen Persisting Perception Disorder). Bij deze stoornis kan men jarenlang visuele storingen hebben zoals vormen, lichtflitsen, heftige kleuren, bewegende of trillende objecten, staarten, schaduwen, verstoringen in het zien, ringen rondom objecten etc.. Mentaal is men helder. Men tript niet.
Deze aandoening ontstaat als de hersenen prikkels niet meer goed "zeven"en verwerken. De successen met medicatie zijn beperkt. Soms helpen anti-depressieve medicijnen van het SSRI-type enigszins.
Deze ernstige vorm van HPPD komt voor bij een minderheid van de mensen met flashbacks. Het aantal patienten is is niet bekend.

http://www.drugsinfoteam.nl/LSD.HTML
Oud 06-06-2005, 15:26
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
joey_13 schreef op 01-06-2005 @ 19:39 :
ikke heb bijna alles al is geprobeerd behalfe paddo
maar xtc is 1 van de ergste
Bijna alles? 2ct7, 2CB, 2CE aleph-1, TMA, MMDA, MDA, MEM, etc etc? Wil je alles geprobeerd hebben, moet je haast chemicus zijn, omdat alle middeltjes van Shulgin bij lange na niet allemaal te krijgen zijn op de markt, jammer genoeg.

Maar jij bedoeld zeker het rijtje: speed, coke, xtc, wiet.
en heroine, crack?

Je kan uren door gaan met het opsommen van alle middeltjes die ook maar een beetje in staat zijn je bewustzijn in vreemde staten te brengen. Werk het Pihkal en Tihkal maar eens door

Laatst gewijzigd op 06-06-2005 om 19:48.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 20:25
Party_P
Party_P is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 06-06-2005 @ 16:26 :
Bijna alles? 2ct7, 2CB, 2CE aleph-1, TMA, MMDA, MDA, MEM, etc etc? Wil je alles geprobeerd hebben, moet je haast chemicus zijn, omdat alle middeltjes van Shulgin bij lange na niet allemaal te krijgen zijn op de markt, jammer genoeg.

en heroine, crack?

Je kan uren door gaan met het opsommen van alle middeltjes die ook maar een beetje in staat zijn je bewustzijn in vreemde staten te brengen. Werk het Pihkal en Tihkal maar eens door
hij zou eens dmt moeten proberen, hehe dan is xtc niet meer de ergste
Oud 11-06-2005, 07:47
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
Party_P schreef op 10-06-2005 @ 21:25 :
hij zou eens dmt moeten proberen, hehe dan is xtc niet meer de ergste
'Ergste' is een relatief begrip. Chemisch en lichamelijk gezien is het vrij onschuldig, geestelijk is het pittig uiteraard.
Oud 11-06-2005, 11:33
E Che Guevara
E Che Guevara is offline
Heroine lijkt me ook niet al te goed voor je.

Lazlow
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 00:49
MikeyMo
MikeyMo is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 06-06-2005 @ 16:26 :

en heroine, crack?

Je kan uren door gaan met het opsommen van alle middeltjes die ook maar een beetje in staat zijn je bewustzijn in vreemde staten te brengen

als je het zo bekijkt zijn er genoeg drugs waar je aan doodgaat..
Oud 26-06-2005, 18:25
Verwijderd
Sorry voor de 'up', maar ik heb vrijdag ook paddo's gedaan het was echt fucking intens en eng maar ben niet bad gegaan, maar ik voel me nu eigelijk super leeg van binnen enzo, beetje raar uit te leggen.

Zou dit door de paddo's komen of gewoon toeval?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 18:36
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Geestelijke uitputting

heb ik zowel na paddo's als mdma achtige dingen.
Het vermogen om rechtuit te staren en NIETS te zien, en dat dan ook nog eens tien minuten vol te houden.

Lekker en meestal niet onwelkom.
Oud 26-06-2005, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 26-06-2005 @ 19:36 :
Geestelijke uitputting

heb ik zowel na paddo's als mdma achtige dingen.
Het vermogen om rechtuit te staren en NIETS te zien, en dat dan ook nog eens tien minuten vol te houden.

Lekker en meestal niet onwelkom.
Ehm, niet 2 dagen na m'n trip
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 18:57
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Jawel hoor
of bedoel je de welkomheid?

drugs gebruiken kan alleen met respect voor het lichaam,
dus luisteren naar de signalen en de rust nemen die er gevraagd wordt.
Reageren

Regels voor berichten