Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Profiteurs zoals ik worden niet gestraft, maar mensen die hun kostbare bandbreedte opofferen om anderen te helpen worden dat wel. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sterker nog, als je met een programma als Kazaa een nummer zoekt, het vindt en het aanklikt, dan ben jij degene die bewerkstelligt dat er geupload gaat worden. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Maar inderdaad is het scheef, maar ja ik maak de wetten niet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Met internet zit je natuurlijk sowieso altijd met grensoverschrijdende gevallen, dus je zult eerst moeten bepalen welk auteursrecht van toepassing is. Daar is ook nog helemaal geen (Nederlandse) rechtspraak over. Is dat de wet waaronder het auteursrecht gevestigd is? Is dat de lex loci delicti, de wet van het land waar de vermeende auteursinbreuk wordt gepleegd? En wat is dat dan, is dat de wet van het land waar de server van de downloader is gevestigd of van het land van de aanbieder? Moeilijk, moeilijk. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 13-05-2005 om 12:04. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Of beter gaan we meteen naar het communisme, in dat geval. |
![]() |
||
Citaat:
Sowieso moet de muziek industrie eens wat met het internet gaan doen. Er zijn genoeg artietsen waarvan ik een nummer of twee wil hebben, maar niet de hele cd. En 20 euro neerleggen voor 2 nummers dat vertik ik, dus dan download ik die nummers. @Nare man, ik bedoelde dat ik het vreemd vind dat het legaal is om te downloaden maar illegaal om te uploaden. Want dan pakt je maar de helft van het probleem aan. Dat is net zoiets als dieven aanpakken maar niet de helers, zolang de vraag blijft bestaan zullen er altijd dieven zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben zelf ook van mening dat je als downloader even fout bezig bent als een uploader/sharer, omdat je door te zoeken met een P2P-programma en een nummer aan te klikken de opdracht geeft om het te dupliceren. Nederlands auteursrecht kent toevallig de regel dat je enkele kopiën mag hebben 'voor persoonlijk gebruik of ter studie' maar het is duidelijk dat daardoor de auteursrechtelijke bescherming in Internet-situaties vrijwel wordt uitgehold. En zoals ik zei, als ik in Nederland op mijn PC een nummer zoek en aanklik, waardoor in Amerika iemands computer actief wordt en het nummer naar mij toestuurt, dan is het nog maar de vraag of Nederlands auteursrecht wel op die verhouding van toepassing is. Ik ben zelf geneigd aan te nemen van niet. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Stichting Brein is weer bezig. Verwijderd | 6 | 12-07-2005 10:20 |