Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Bekijk resultaten poll: Wat vinden jullie de ergste pijn?
Buikpijn 50 18.87%
Hoofdpijn 64 24.15%
Tandpijn 39 14.72%
Oorpijn 56 21.13%
Keelpijn 21 7.92%
Andere: nl. 35 13.21%
Aantal stemmers: 265. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2005, 17:20
Donny must die
Donny must die is offline
pijn in je anus
Oud 15-05-2005, 17:35
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
jet schreef op 14-05-2005 @ 17:01 :
objectief gezien oorpijn

maar hoofdpijn heb ik al 6 jaar continu, dus eigenlijk vind ik die het gemeenst
hebben alle vrouwen niet continu hoofdpijn
Oud 15-05-2005, 17:57
Red Lion
Red Lion is offline
keelpijn
enkele maanden geleden had ik een zware keelontsteking, waardoor het heeeeeel veel pijn deed om alleen nog maar te slikken, omdat alles zo gezwollen was.
Oud 15-05-2005, 19:53
ekki
ekki is offline
Ik vind het wel een beetje een rare vraag. Het hangt ontzettend van de hevigheid enzo af. Ik heb nooit echt oorpijn gehad, maar kan me voorstellen dat dat ontzettend pijnlijk is, net als kiespijn, en dat je er echt nachten door wakker kan liggen. Ik heb wel vaak buikpijn gehad en als dat heel erg is, is dat ook heel naar. Door keelpijn kun je je ook heel rot voelen, zeker als ie heel opgezet is. Ik denk dat het niet te vergelijken is. Het hangt ook van de ervaring af die je hebt gehad met bepaalde pijnen. Wat mij betreft dus niet te zeggen.
Oud 15-05-2005, 22:13
Brown eye
Brown eye is offline
Hoofdpijn en een gebroken hartje
Oud 15-05-2005, 22:50
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Heb op andere gestemd.

Het ergste is namelijk JEUK!! en ondanks dat het niet echt pijn is is het wel ontzettend irritant en er valt niet echt iets aan te doen dan wachten tot het over is. Krabben kan wel even verluchting geven, maar voor bijv bultjes is dat niet goed, want als je ze open krabt kan je lelijke littekens krijgen. Heb ooit es onder de muggenbulten gestaan, een stuk of 60 en ik was toen een jaar of 8. Ik kon er niet door slapen, azaron (t enige wat we bij hadden) werkte niet en t was midden in de nacht. T enige wat hielp was regelmatig een koud bad nemen. Jeuk =>

Verder zijn alle pijntjes erg als je ze op t moment hebt, maar vaak kan je de pijn wel minimaliseren door een bepaalde houding en natuurlijk pijnstillers.

De ergste pijn die ik ooit echt heb gehad was een soort van hoofdpijn. Dat kwam doordat ik hersenvocht (kwamen ze na 3 dagen pas achter) lekte (t was weinig en de doktor had t niet gezien door al t bloed). Als ik toen wilde gaan staan kreeg ik dusdanig ernstige steken in m'n hoofd dat ik bijna flauwviel. Maar de zusters vonden dat ik maar ff moest doorbijten . Na 2 dagen gingen ze kijken of er iets meer was (de pijn had ik alleen niet als ik onder een hoek van 40 graden ofzo bleef. T is dus echt niet uit te leggen hoeveel pijn dat deed.
Gelukkig was t na een operatie en 10 dagen volkomen stil (zelfs met m'n ogen knipperren was zelfs al te veel zeg maar) liggen wel over.
Oud 15-05-2005, 23:00
Warsocket
Warsocket is offline
oorontsteking heb ik gehad niet ook niet fijn
magoed ik kies toch voor heel hard met je ballen klem komen te zitten
aangezien ik dat ook 1x goed heb gedaan en er letterlijk kotsend mee wegkwam
Oud 16-05-2005, 07:55
miekmuis
miekmuis is offline
Anders nl. blaasontsteking.
Oud 16-05-2005, 09:11
Auntie M
Auntie M is offline
Anders nl. zenuwpijn. Een keer beknelde zenuwen gehad door een hernia en een aantal malen door een blokkade van het SI-gewricht. Dat gevoel of ze met gloeiendhete messen door je been snijden maken je hopeloos. Pijnstillers helpen niet en je bent er ook niet zomaar na een dagje vanaf.

Andere pijnen onderschat ik absoluut niet maar sinds ik dit heb gehad is de rest te ondergaan. Enige pijn dat ik nog nooit gevoeld heb (gelukkig maar) is het breken van een bot en een echt flinke brandwond.

@ teddybeer1983: die hoofdpijn heb ik ook gehad (kwam door een rontgenonderzoek voor m'n hernia) ik beschreef het of dat ze met een gietijzeren pan mijn hersens insloegen.
Echt bizar dat je er geen last van hebt als je ligt. Het was bij mij trouwens na drie dagen ook weer heel plotseling weg.
Oud 16-05-2005, 12:01
Sasbeest
Sasbeest is offline
Hoofdpijn. Van alle andere heb ik gelukkig (bijna) nooit last.
Oud 16-05-2005, 13:02
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
ekki schreef op 15-05-2005 @ 20:53 :
Ik vind het wel een beetje een rare vraag. Het hangt ontzettend van de hevigheid enzo af. Ik heb nooit echt oorpijn gehad, maar kan me voorstellen dat dat ontzettend pijnlijk is, net als kiespijn, en dat je er echt nachten door wakker kan liggen. Ik heb wel vaak buikpijn gehad en als dat heel erg is, is dat ook heel naar. Door keelpijn kun je je ook heel rot voelen, zeker als ie heel opgezet is. Ik denk dat het niet te vergelijken is. Het hangt ook van de ervaring af die je hebt gehad met bepaalde pijnen. Wat mij betreft dus niet te zeggen.
Ja, dat is wel zo, dus eigenlijk gaat het toch een beetje over persoonlijke ervaringen en waar zat de ergste pijn die jij ooit hebt gevoeld. Of zo
Oud 16-05-2005, 13:03
coopergirl
coopergirl is offline
Persoonlijk ga ik voor hoofdpijn.. Daardoor ben ik helemaal gevloerd, kan ik geen licht verdragen, doet geluid pijn, 'moet' ik telkens op m'n ogen 'drukken' omdat het zo zeer doet... Oorpijn vond ik destijds vreselijk, maar omdat het in gedachten wat is weggezakt, maakt het minder indruk oid.. Een teennagel die eraf ligt, je snijden met een mes, de pijn na een operatie etc.. Eigenlijk twijfel ik nu over 'hoofdpijn' welke ik zojuist heb aangevinkt
Oud 16-05-2005, 13:11
.Pure
.Pure is offline
buikpijn of hoofdpijn. Oorpijn heb ik eigenlijk nooit, en tandpijn is ook wel vervelend.
Oud 16-05-2005, 16:35
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 16-05-2005 @ 10:11 :
@ teddybeer1983: die hoofdpijn heb ik ook gehad (kwam door een rontgenonderzoek voor m'n hernia) ik beschreef het of dat ze met een gietijzeren pan mijn hersens insloegen.
Echt bizar dat je er geen last van hebt als je ligt. Het was bij mij trouwens na drie dagen ook weer heel plotseling weg.
Ja, das wel een goede vergelijking en die pijn die blijf je houden totdat je weer gaar liggen
Wees blij dat t vanzelf over ging, maar drie dagen is best wel lang.
Oud 16-05-2005, 17:01
steefos
steefos is offline
ow en spierpijn niet te vergeten
Oud 16-05-2005, 17:05
Verwijderd
Ik kan absoluut niet tegen hoofdpijn, die staat dus op de tweede plaats bij mij.

Verder is de ergste pijn die ik heb meegemaakt die van een acute blinde darm ontsteking (jaar geleden). En meest onangename een punctie... Sindsdien ben ik iets anders tegen 'kleine' pijntjes aan gaan kijken...
Oud 16-05-2005, 17:29
Nijn*
Nijn* is offline
Keelpijn, want dan heb ik vaak pijn bij het slikken en dat vind ik zó irritant. Btw, ik vind kramp ook verschrikkelijk en dan voornamelijk in mijn kuiten!
Oud 16-05-2005, 18:04
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
De pijn die ik nu voel van binnen...
Oud 16-05-2005, 18:10
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik heb een keer ontzettende buikpijn gehad na een operatie, lekte vocht uit mn blaas. Nou ik hoopte serieus dat ik flauwviel of dat ze me weer onder narcose zetten (terwijl ik daar heel erg bang voor ben normaal gesproken) en heb de hele nacht lopen schreeuwen. Buikpijn dus.
Oud 16-05-2005, 22:50
Verwijderd
Tand/kiespijn ken ik eigenlijk niet echt.. ik weet nog wel hoeveel pijn het deed toen ik net weer slotjes had en ermee probeerde te eten, dat was wel irritant.
Hoofdpijn heb ik ook nooit zo, en als ik het heb nooit erg.
Oorpijn heb ik al helemaal nooit.

Op dit moment heb ik keelpijn, maar dat heb ik ook wel erger meegemaakt dan dit. Ik zou keelpijn en buikpijn kiezen.
Oud 17-05-2005, 11:28
Verwijderd
oorontsteking doet pijn
Oud 17-05-2005, 12:18
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
ekki schreef op 15-05-2005 @ 20:53 :
Ga er vanuit dat de hevigheid hetzelfde is. Ik vind een harde hoofdpijn erger dan een lichte keelpijn, maar een harde keelpijn is pijnlijker en lastiger dan een harde hoofdpijn, vind ik. Snap je? Zo ongeveer dus
Oud 17-05-2005, 13:05
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Snuitermans schreef op 15-05-2005 @ 17:42 :
Nare harde stekende hoofdpijn.
Oud 17-05-2005, 17:04
_wannaBme_
_wannaBme_ is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 14-05-2005 @ 17:49 :
de pijn van god waar is ze
niet te bijdehand worden he?
Oud 17-05-2005, 17:12
~Third Day~
~Third Day~ is offline
oorpijn... tot voorkort had ik elke lente oorontsteking, echt verschrikkelijk!
Oud 17-05-2005, 18:21
5803
5803 is offline
ik heb gestemd op buikpijn, maar eigenlijk heb ik niet zo vaak pijn (klopklopklop).
Oud 17-05-2005, 20:25
Fieneke
Fieneke is offline
hoofdpijn, migraine
Oud 17-05-2005, 21:06
Sitroentje
Sitroentje is offline
Buikpijn, absoluut buikpijn. En dan zeker wanneer ik mijn regels heb
Oud 17-05-2005, 21:11
Friezo
Friezo is offline
Kiespijn/pijn aan je gebit.

of eigenlijk, verstandskiezen laten trekken.... tering dat deed pijn!
Oud 17-05-2005, 21:17
Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
Friezo schreef op 17-05-2005 @ 22:11 :
Kiespijn/pijn aan je gebit.

of eigenlijk, verstandskiezen laten trekken.... tering dat deed pijn!
Oeh, ik ga dat waarschijnlijk ook laten doen binnen een paar maanden... Maar ik eis onder narcose te gaan!
Oud 17-05-2005, 21:24
Friezo
Friezo is offline
van het weghalen zelf voel je weinig... je word flink verdoofd(dat doet 2 tellen gemeen pijn), en tijdens het weghalen hoor je van alles breken in je mond(bottenbreek geluid).

maja das niet erg, bij mij kwam de pijn pas toen de verdoving uit begon te werken(pijnstillers die ik ingenomen had hadden geen effect). ik heb gewoon 1,5 dag bloed zitten kwijlen en pijn zitten lijden :X

(de deur open doen terwijl je gezicht/t-shirt vol bloed zitten is wel grappig trouwens )
Oud 17-05-2005, 21:26
Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
Friezo schreef op 17-05-2005 @ 22:24 :
van het weghalen zelf voel je weinig... je word flink verdoofd(dat doet 2 tellen gemeen pijn), en tijdens het weghalen hoor je van alles breken in je mond(bottenbreek geluid).

maja das niet erg, bij mij kwam de pijn pas toen de verdoving uit begon te werken(pijnstillers die ik ingenomen had hadden geen effect). ik heb gewoon 1,5 dag bloed zitten kwijlen en pijn zitten lijden :X

(de deur open doen terwijl je gezicht/t-shirt vol bloed zitten is wel grappig trouwens )
Dit geeft me echt héél veel moed
Oud 17-05-2005, 21:32
Friezo
Friezo is offline
wie weet valt het bij jou wel mee vriendin van me heeft ze alle 4 tegelijk weg laten halen(ik 2 per keer) en die had helemaal nergens last van(op die verdovings prikjes na)
Oud 17-05-2005, 22:11
Verwijderd
Hoofdpijn, omdat dat me het ergste belet in mijn doen en laten.
Oud 18-05-2005, 15:43
bassgirl
bassgirl is offline
als je knieschijf vd ene kant naar de andere kant schiet...
Oud 18-05-2005, 16:17
Cookie
Cookie is offline
ik heb oorpijn gestemd..maarja.. geestelijke pijn is erger (idd we zitten hier niet op psychologie)
owja...een bovenarm breken...DAT is pijnlijk..
Oud 18-05-2005, 16:49
Konijn
Konijn is offline
Heb gekozen voor tandpijn, omdat ik vroeger een aantal dingen aan mn gebit heb gehad waarbij ik echt tegen t plafond ging van de pijn.
Menstruatiepijn is veel minder geworden door de pil, en hoofdpijn en buikpijn etc is meestal wel redelijk uit te houden.
Daarnaast vind ik jeuk (echt erge jeuk dan) erger dan pijn meestal..
Oud 21-05-2005, 14:33
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Oorpijn vind ik het meest vervelend.
Oud 21-05-2005, 14:34
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
hoofdpijn
Oud 21-05-2005, 15:15
Kiara1988
Kiara1988 is offline
Pijn in je middenrif omdat je al 7 maanden niks anders kan als hoesten hoesten en hoesten en ze de oorzaak niet kunnen vinden
Oud 21-05-2005, 16:42
Verwijderd
Buikpijn, omdat ik daar meestal níets aan kan doen. Pijstillers helpen niet, ik kan alleen maar verkrampt liggen en wachten tot het weg gaat. Hoofdpijn is ook vervelend, maar bij mij gaat 't met een pijnstiller vaak wel over - of 't wordt minder. Daarmee kan ik ook gewoon nog dingen doen. Oorpijn is ook vervelend, maar dat heb ik gelukkig zelden Als ik 't heb, word ik ook misselijk, en dat vind ik vervelender dan de pijn zelf.

Maar de ergste pijn die ik ooit heb gehad; m'n been gebroken, de breuk zat helemaal scheef... en ze gingen 'm zetten *rilt* dat was zó'n rotgevoel. Ik voelde 't echt door m'n hele lichaam heen en begon helemaal te trillen van de pijn. Gelukkig maak je dat niet vaak mee
Oud 21-05-2005, 17:02
Fainne
Fainne is offline
Zenuwpijn, in de tijd dat ik m'n brug nog had.
Maar een scheurend trommelvlies spant de kroon, ik werd toen helemaal spastisch van de pijn.
Oud 21-05-2005, 17:57
Roadrunner
Roadrunner is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 15-05-2005 @ 18:02 :
Kramp in je kuit .
ja das pijnlijk

oorpijn en keelpijn zijn heel vervelend
Oud 21-05-2005, 18:27
polichinelle
polichinelle is offline
buikpijn

want dan kan ik niks meer dan de hele tijd in bed liggen
Oud 21-05-2005, 18:44
MC Bobie
MC Bobie is offline
Als je in het ziekenhuis ligt met een super ontstoken blinde darm. En dan niet normaal, nee je loopt er al een paar maanden mee alleen het is sinds 1 week pas pijn gaan doen.

En dan lig je daar, onder de CT-scan, komen ze binnen rennen en zeggen ze dat ze een buisje naar binnen moeten doen.
'Dit kan even pijn doen, knijp maar in je kussen'.
En huppa, een dikke spuit zit er in, het zou een goedje naar binnen moeten spuiten zodat het inbrengen van de buisje minder pijn doet.
Nouw nee, zo veel pijn heb ik nog nooit gehad! En dat wens ik ook niemand (bijna niemand) toe.
Oud 21-05-2005, 21:30
r.carlos
r.carlos is offline
als je (om precies te zijn)1jaar 4maand en 11dagen rugpijn hebt en het erger wordt tijdens sport en nog een tijd erna dat je er zelfs niet van kunt slapen en pijnstilling niet helpt. Ze vinden niets en het hindert u mogelijke toekomst als topsporter wat dan nog voor geestelijke pijn zorgt omdat dat je droom is
Oud 21-05-2005, 21:50
jet
jet is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 15-05-2005 @ 18:35 :
hebben alle vrouwen niet continu hoofdpijn
ik had dit waarschijnlijk een hele leuke grap gevonden als ik niet al 5 jaar lang echt hoofdpijn had
Oud 23-05-2005, 17:36
KiMZz
KiMZz is offline
Hoofdpijn. Als ik dat heb is t meestal best erg, nog net geen migraine ofzo. Maar aspirine helpt dan niet. En kan dan weinig licht verdragen en ben er gewoon helemaal niet bij met mijn hoofd.

Keelpijn.. tja dan slik ik veel Anta Flu of ga naar de dokter voor antibiotica (k had tijdje geleden ernstige keelontsteking dus kuurtje gehad, verder meestal niet).

Oorpijn heb ik nog nooit gehad (afkloppen).

Bij buikpijn slik ik gewoon een paar aspirientjes en dan ook geen last meer van.

Tandpijn heb ik ook nooit, behalve toen mijn verstandskiezen waren getrokken, maar dat was meer ik-heb-geen-tand-meer-pijn en daarvoor had ik hele goeie medicijnen.
Oud 23-05-2005, 19:50
Sprinkle
Sprinkle is offline
Hoofdpijn, tandpijn, oorpijn en keelpijn doen me vrij weinig. En heb aan die gebieden al veel pijn moeten doorstaan. Wortelkanaalbehandeling, verstandskiezen er laten uitsnijden bij de kaakchirurg waarvan bleek dat ik imuum ben voor de verdoving en pijnstillers, plat gespoten ben en maar 1/10 van iedere verdoving ± hebt gewerkt. Onstoken wortel die eruit gehaald moest worden(gat in kaak e.d.) en dat is nog niet alles aan mijn kaak. Hoofdpijn, jarenlang mee gelopen nu eindelijk pas verholpen. Het was vaak zo erg dat ik geen licht kon verdragen. Ooronsteking, middenooronsteking noem maar op. Keelonstekingen e.d. Heb bijna de hele mikmak al gehad.

Maar ik kan bij de bovenstaande dingen nog slapen, gewoon slapen af en toe wakker worden kijken of het minder is. Zo niet; weer lekker verder slapen.

Maar buikpijn. Buikpijn ! Daar kan ik niet tegen, ik kan er niks tegen doen, niet door slapen, niet door eten, niet genoeg pijnstillers nemen totdat het afkoelt.

Overigens vind ik menstruatiepijn niet onder buikpijn vallen.
Oud 23-05-2005, 21:15
dead person
dead person is offline
Niemand vroeger of nu nog last van groeipijn gehad? dat doet ook zooo'n pijn

Hoofdpijn is ook verschikkelijk irritant en kan ook erg pijn doen, nu al heel lang last van spanningshoofdpijn en dan werken asperines niet

ongesteldheidsbuikpijn ook hell on earth
oorpijn nooit echt gehad *zoekt hout*
kiespijn zelden

alles is gewoon even erg op zn eigen manier vind ik

Regels voor berichten