Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2005, 19:03
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 01-06-2005 @ 13:33 :
Zal ik nu de Van Dale definitie van 'seks' posten?
denk goed na voordat je met je ogen gaat rollen.

Kan jij zelf leven maken? nee.
Mensen kunnen idd wel seks hebben en een bevruchting veroorzaken. Maar wij hebben dat hele mechanisme van seks en voortplanting niet gemaakt. Dat heeft God gemaakt. Begrijp je nu wat ik bedoel?
Ik heb het over die miniscule code (DNA) die niet met de ogen te zien maar een heel mens tot stand kan brengen. Dat is niet iets wat wij hebben gemaakt, maar wij kunnen wel rotzooien met die voorgeprogrammeerde code.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2005, 19:17
Verwijderd
Citaat:
KMBA schreef op 01-06-2005 @ 13:39 :
Maar waarom denken veel Christenen dat accupuntuur, mediteren enzo duivels is? Als ik bepaalde Christelijke gelovigen meot geloven dan zeggen ze dat je dan openstaat voor het 'kwade' (geintje

Maar ik bedoel, bij accupuntuur wordt gebruik gemaatk van Chi (nou even neit geleuter of het bestaat of neti) maar waarom is het voor Christenen zo ondenkbaar dat dat ook mogelijk is. En dat dat niet van de duivel is ofzo maar gewoon van jezelf of misschien zelfs wel 'gegeven' door god ofzo...

Het geloof in God en Jezus maakt een heleboel duidelijk voor christenen (omdat ze dan de Heilige Geest ontvangen). Daarnaast hebben we het Woord van God waar idd occultisme (waarzeggerij, spiritisme, maan- en sterrenverering) afgekeurd wordt.

Als christen kan ik zeggen dat er maar 1 soort goede genezing is en die is naam van Jezus Christus. Voor die genezing is geloof nodig. Omdat christenen in God geloven zoeken ze alles bij God. Dus ook genezing. En dat is logisch naar mijn mening.

Andere (geestelijke, religieuze) bronnen die beweren te kunnen genezen zouden christenen uit de weg moeten gaan omdat zij in de Here Jezus geloven hebben ze die andere bronnen niet nodig.

Verder vind ik dat je moet uitkijken met andere soorten genezing. De duivel zoekt allerlei manieren om mensen kapot te maken. (door zonde, dwaalleren etc.)
En ik denk dat er vaak een deur wordt geopend door occultisme e.d.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 19:42
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
rspct schreef op 05-06-2005 @ 20:03 :
Maar wij hebben dat hele mechanisme van seks en voortplanting niet gemaakt. Dat heeft God gemaakt. Begrijp je nu wat ik bedoel?
Nee, aangezien ik nog het eerste argument moet waarom er een god zou zijn, en waarom die er achter zou zitten.

Citaat:
rspct schreef op 05-06-2005 @ 20:03 :
Ik heb het over die miniscule code (DNA) die niet met de ogen te zien maar een heel mens tot stand kan brengen. Dat is niet iets wat wij hebben gemaakt,
Daar ga je van iets verkeerds uit: dat kun je namelijk in het geheel niet bewijzen.

Wel ben ik het met je eens dat de duivel de mensen probeerd te verlokken: voor zover we kunnen weten kan die namelijk achter elke godsdienst zitten. Dat maakt iedere verkondiger van gelijk hypocriet, hoe weten we wat goed en fout is, en hoe weten we of dat goede frontje niet iets anders verbergt?

Dat is onmogelijk om te weten, wat alle discussies tussen godsdiensten onderling maakt tot een welles-nietes over wiens god nu echt en goed is.
Oud 07-06-2005, 13:32
Gorka
Gorka is offline
Citaat:
$TR@NG3R schreef op 28-05-2005 @ 17:04 :
Ik snap sowieso niet waarom mensen uberhaupt geloven in dat god alles regelt. Als god alles kan bepalen waarom zorgt hij er dan niet voor dat de wereld een betere plek word? Waarom zijn er zoveel oorlogen en dergelijke. De antwoorden van gelovigen hierop zijn altijd dingen als: Alles heeft een reden, het was voorbestemd etc etc.

Buiten dat is het nogal raar om als christen heidense dingen slecht te vinden aangezien het hele christendom grotendeels op heidense gebruiken is gebaseerd maar dan in een nieuw jasje gestoken. Verder zijn ook heel veel jaartallen en gebeurtenissen gewoon verdraaid/onwaar.

Maar raak wel beetje offtopic nu denk ik

Iig veel gelovigen willen toch ook niet gereanimeerd worden,bloedtransfusies krijgen en dergelijke ze vinden gewoon dat als je ziek bent/een ongeluk krijgt het dan een teken is of een bedoeling heeft en dat god het zo heeft geplanned en je het daarom niet mag veranderen(volgens mij teminste)
god heeft ons een eigen wil gegeven!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 13:34
Gorka
Gorka is offline
Citaat:
T_ID schreef op 05-06-2005 @ 20:42 :
Nee, aangezien ik nog het eerste argument moet waarom er een god zou zijn, en waarom die er achter zou zitten.

Daar ga je van iets verkeerds uit: dat kun je namelijk in het geheel niet bewijzen.

Wel ben ik het met je eens dat de duivel de mensen probeerd te verlokken: voor zover we kunnen weten kan die namelijk achter elke godsdienst zitten. Dat maakt iedere verkondiger van gelijk hypocriet, hoe weten we wat goed en fout is, en hoe weten we of dat goede frontje niet iets anders verbergt?

Dat is onmogelijk om te weten, wat alle discussies tussen godsdiensten onderling maakt tot een welles-nietes over wiens god nu echt en goed is.
als je wilt weten of god bestaat, daag hem uit, vraag maar of hj zich wil openbaren.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 13:43
Jesus-freaklaas
Jesus-freaklaas is offline
weet je waarom acupunctuur niet mag??

het is van Satan!

het heeft wellicht wel goede kanten maar ook negatieve

zo kan satan namelijk grip krijgen op jou leven en dan gaat het de verkeerde kant op!

PS ik ben overtuigd christen dus geloofsvragen ?

vraagze!

klaaz
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 14:01
KMBA
KMBA is offline
Waarom is accupuntuur van Satan? wat een onzin!
Is het dan misschien niet mogelijk dat er idd een energie is? en dat wij energiebanen hebben?
Wat is er zo verkeerd aan.. is het zo verkeerd dat je mensen wilt genezen en helpen?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 15:40
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Gorka schreef op 07-06-2005 @ 14:34 :
als je wilt weten of god bestaat, daag hem uit, vraag maar of hj zich wil openbaren.
ervan uitgaande dát er een God bestaat, denk ik niet dat de mens in de positie is om zoiets te eisen.
Oud 08-06-2005, 18:54
Verwijderd
waarom niet? Zo ben ik tot het geloof in Jezus gekomen (natuurlijk wel een beetje nederig gevraagd). En zo zijn vele mensen tot hun geloof gekomen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 13:56
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
$TR@NG3R schreef op 28-05-2005 @ 17:04 :
Ik snap sowieso niet waarom mensen uberhaupt geloven in dat god alles regelt. Als god alles kan bepalen waarom zorgt hij er dan niet voor dat de wereld een betere plek word? Waarom zijn er zoveel oorlogen en dergelijke. De antwoorden van gelovigen hierop zijn altijd dingen als: Alles heeft een reden, het was voorbestemd etc etc.

Iig veel gelovigen willen toch ook niet gereanimeerd worden,bloedtransfusies krijgen en dergelijke ze vinden gewoon dat als je ziek bent/een ongeluk krijgt het dan een teken is of een bedoeling heeft en dat god het zo heeft geplanned en je het daarom niet mag veranderen(volgens mij teminste)
ik las dit nog even, en moet er toch even op reageren.
om eerst op het laatste stukje van je post te reageren : ik ben christen, maar ik hoop toch echt netjes gereanimeerd te worden en zo. In mijn optiek is het leven iets kostbaars, en het lijkt me dat god zou willen dat we daar zuinig op zijn.

om op je bovenste stukje te reageren : god veroorzaakt geen oorlogen. een hoop - goed lezen, niet alle - ellende wordt veroozaakt door menselijk handelen. Als mensen elkaar afschieten vind ik de redenering dat god daar wat mee te maken heeft nogal doorgeschoten, eerlijk gezegd.
Oud 10-06-2005, 18:01
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ik denk omdat het vaak verband houdt met de New Age filosofie en dat weer met orakelen e.d
Oud 14-06-2005, 13:19
Jesus-freaklaas
Jesus-freaklaas is offline
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 00:58
Pleister
Pleister is offline
Even geen zin om alles te lezen, maar wat ik erover heb gehoord:

Dit soort dingen zijn een soort van magie. Gristenen geloven in een god, zonder magie. magie was van de afgoden, wie dus aan dit soort praktijken doet is fout, omdat hij/zij dingen kan die hij niet hoort te kunnen omdat afgoden ze horen te kunnen, en dus niet-god goden.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 10:38
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 09-06-2005 @ 14:56 :
ellende wordt veroozaakt door menselijk handelen. Als mensen elkaar afschieten vind ik de redenering dat god daar wat mee te maken heeft nogal doorgeschoten, eerlijk gezegd.
Van god wordt beweerd dat hij almachtig is, en daarmee machtig genoeg dat te stoppen. god doet dat niet. conclusie: god is een lul. Dat is ongeveer de redenering erachter.

Maar ja, het blijft een beetje een dubbel standpunt om aan de ene kant zaken als acupunctuur van de hand te wijzen, maar wel de minste waarde toe te kennen aan andere alternatieve nonsens als gebedsgenezing.

Ook zitten we met denkbeelden als christenen die hun kinderen niet laten vaccineren 'omdat het in gods hand is', maar wel verder gebruik maken van medische zorg als ze 'conventioneel ziek' worden.

Dat 'ucupunctuur van satan is' is natuurlijk van de zotten, en een prachtig voorbeeld van religieuze intolerantie. Zelf geloof je in iets dat onzin is, gun een ander dan ook zijn portie onzin.

Verder kan ik niet wachten totdat ik de onderbouwing achter die bewering hoor, want dat iets slecht is puur omdat het anders is is natuurlijk per definitie not done.

@gorka, heb ik gedaan, maar er zijn geen goden.
Oud 15-06-2005, 10:43
Raven
Raven is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-05-2005 @ 21:48 :
Van het gebruik van het woord 'energie' buiten een natuurwetenschappelijke context krijg ik sowieso moordneigingen. Als je niet weet wat het is, noem het dan niet zo.
uuh met het woord energie zit je wel altijd het dichste bij als je niet precies weet wat het is

aangezien alles uiteindelijk energie is
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 10:49
Raven
Raven is offline
on topic:

het christendom zoals wij dat nu kennen is een "uitvinding" uit de middeleeuwen om het leenstelsel goed te laten werken.

jij bent boer jij mag mijn land niet verlaten jij moet voor mij werken waarom ? simpel god wil het zo..

alle dingen die mensen de kans geven om zelf over dingen na te denken of om zichzelf sterker te maken zijn dus in principe "verboden" want dan zouden die "boeren" wel eens kunnen zeggen "je kan me wat.."

voorbeelden genoeg :
vastenperiode vlak na de winter als je eigenlijk weer op krachten moet komen

verboden boeken

verbod om tegen ziektes te vechten ( zie je nu nog met sommige streng gelovigen )

enz ( als je wil heb ik een hele waslijst voor je)
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 18:37
Topruler
Topruler is offline
Raven ik weet niet waar je dat vandaan haalt er is echt geen geen vaste grond waarop jij kunt staan als je door iemand gedwongen word jezelf te verdedigen. Dat zijn allemaal vooronderstellingen van iemand die geen verstand heeft van het geloof maar toch net alsof wil doen alsof hij er verstand van heeft. Als je er wat nuttigs en gegrond over wil zeggen dan moet je dat doen maar verdiep je dan ook erin zodat je er ook wat over te zeggen hebt.

Topruler
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 10:03
KMBA
KMBA is offline
Maar waarom kan deze energie (Ki) niet bestaan, alleen omdat het niet voorkomt in de Bijbel enz?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 15:33
Topruler
Topruler is offline
quote:
-----------------------------------------------------------------------------
Van god wordt beweerd dat hij almachtig is, en daarmee machtig genoeg dat te stoppen. god doet dat niet. conclusie: god is een lul. Dat is ongeveer de redenering erachter.
-----------------------------------------------------------------------------

Kleine correctie:
Ten eerste dat God niet ingrijpt heeft een reden. Gods doel met de schepping, (in dit geval de mens), is de liefde. God wil dat wij in liefde voor Hem leven. Liefde is iets waar je voor moet kiezen, want gedwongen liefde is geen liefde, dus heeft God ons en vrije wil gegeven. Die vrije wil neemt wel met zich mee dat de mens dus ook in staat is slechte keuzes te maken. Alleen al;s God bij iedere verkeerde keuze zou ingrijpen dan worden we toch allemaal robots die vanuit de hemel bestuurd worden. Uiteindelijk zou dat inhouden dat we geen vrije wil meer hebben. Ik denk dua niet dat God een lul is ik denk alleen dat jij geen flauw idee hebt van wie God is. Ten tweede almachtigheid word niet afgemeten aan wat je kunt maar aan de beperkingen die je hebt. Ik denk dat God echt wel in staat is om in te grijpen maar dat Hij het niet doet om voorgaande redenen, maar Hij kan het wel Hij heeft er zelf voor gekozen om de mens die vrijheid te geven. Er kan alleen aan Gods almacht worden getwijfeld als er een macht buiten Hem is die Hem beperkt en die is er niet.

Quote:
---------------------------------------------------------------------------
Maar ja, het blijft een beetje een dubbel standpunt om aan de ene kant zaken als acupunctuur van de hand te wijzen, maar wel de minste waarde toe te kennen aan andere alternatieve nonsens als gebedsgenezing.
----------------------------------------------------------------------------

In de eerste plaats vind ik dat je niet over gebedsgenezing mag oordelen voor dat je bewezen hebt dat het niet werkt. Dus het onzin noemen vind ik een beetje out of your league. Over accupunctuur zelf zal ik mijn mening wel laten horen op het moment dat het voor mij, naar aanleiding van reacties van mensen op mijn posts, ter sprake is. Ik denk dat er wel genoeg over accupunctuur te zeggen is vanuit mijn standpunt, maar ga er hier niet op in omdat ik dat goed en uitgebreid uit een wil zetten als ik erover begin.

Quote:
-----------------------------------------------------------------------
Ook zitten we met denkbeelden als christenen die hun kinderen niet laten vaccineren 'omdat het in gods hand is', maar wel verder gebruik maken van medische zorg als ze 'conventioneel ziek' worden.
------------------------------------------------------------------------

Hierover ben ik het wel een beetje met je eens dat sommige christenen eigenlijk helemaal niet weten wat ze doen en maar een beetje van alles een beetje meepakken. Maar daar ben ik het niet mee eens christenen moeten eens duidelijk worden over wat ze nou wel of niet geloven en van daaruit moeten ze gaan handelen. Ook daarover heb ik nog wel het een en ander te zeggen maar daar ga ik nu niet op in om me post een beetje te beperken. Als je er wel op in wil gaan dan moet je dat maar eens naar voren brengen in een van je toekomstige posts.

Quote:
-------------------------------------------------------------------------
Dat 'ucupunctuur van satan is' is natuurlijk van de zotten, en een prachtig voorbeeld van religieuze intolerantie. Zelf geloof je in iets dat onzin is, gun een ander dan ook zijn portie onzin.
-------------------------------------------------------------------------

De persoon die begon over accupunctuur is van satan die moet niet meteen met de deur in huis vallen met zulk soort denkbeelden want dat schept een heel verkeerd intolerant beeld van het christendom en als die dan toch van dit soort impulsieve dingen doet dan moet hij het ook onderbouwen want anders dan heb je er helemaal niks aan. ik heb ook wel mijn mening over accupunctuur maar die zal ik later wel geven zoals ik eerder al zei. Ik kan me voorstellen dat als hij het zo naar voren brengt dat het jou voorkomt als religieuze intolerantie, maar ook daar is veel meer over te zeggen als hij zijn mening maar had onderbouwd. Maar als je daar mijn mening over wil dan moet je het maar zeggen. Wat jij vervolgens doet door te zeggen dat het onzin is wat hij gelooft vind ik dan wel weer een minpuntje van jou want je onderbouwd het niet in de eerste plaats, in de tweede plaats praat je over iets waar je helemaal geen kennis over hebt. (Tenminste je geeft er helemaal geen onderbouwing bij en zolang je dat doet houd ik je voor iemand die er geen kennis van heeft, als je dat wel hebt laat dat dan maar zien overtuig me maar.) Je weet helemaal net of het onzin is en je kunt het ook niet bewijzen. Dus dat soort statements zijn niet zo heel veel waard tenzij je ze onderbouwd.

Quote:
-----------------------------------------------------------------
Verder kan ik niet wachten totdat ik de onderbouwing achter die bewering hoor, want dat iets slecht is puur omdat het anders is is natuurlijk per definitie not done.
------------------------------------------------------------------

Ben ik met je eens, onderbouw iets als je het beweert Jesus Freaklaas!!!
Maar hier wil ik nog wel eens het een en ander over uiteenzetten, als meneer jesusfreaklaashet niet wil doen of niet kan, want ik denk dat hij erg slordig, erg onvolledig en erg impulsief maar een gedachte op tafel heb gegooid waar je zonder uitleg weinig meee kunt. Ja ik ben het met je eens over die laatste zin.

Goed dit postje is voor jou meneer T_ID doe er wat mee.

Topruler

Laatst gewijzigd op 18-06-2005 om 15:54.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 19:15
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 29-05-2005 @ 12:25 :
en die bovennatuurlijke krachten kunnen niet van God komen? Alleen omdat de christenen er niet mee bekend zijn?
als je mn post beter gelezen had, had je gezien dat ik zei:

Een christen gelooft dat er het goede (God) en het slechte (de duivel) is. Er is géén tussenweg. Als je iemand gaat genezen moet je dat uit de naam van Jezus doen, je moet hem de eer geven. Als je niet uit de naam van Jezus geneest, dan doe je het dus uit de naam van iemand anders. Je kunt het zelf niet, dus iemand anders geeft je die kracht. Als dat niet Jezus is is het de duivel, iemand anders is er namelijk niet.

en bij acupunctuur wordt niet uit de naam van Jezus genezen, dus komen die bovennatuurlijke krachten niet van God.
Oud 18-06-2005, 19:20
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 18-06-2005 @ 20:15 :

Een christen gelooft dat er het goede (God) en het slechte (de duivel) is. Er is géén tussenweg. Als je iemand gaat genezen moet je dat uit de naam van Jezus doen, je moet hem de eer geven. Als je niet uit de naam van Jezus geneest, dan doe je het dus uit de naam van iemand anders. Je kunt het zelf niet, dus iemand anders geeft je die kracht. Als dat niet Jezus is is het de duivel, iemand anders is er namelijk niet.

en bij acupunctuur wordt niet uit de naam van Jezus genezen, dus komen die bovennatuurlijke krachten niet van God.
Je kan ook acupunctuur in naam van Jezus doen, mocht dat neit religie gebonden zijn. Yoga is verder uitermate geschikt om stress weg te werken, hoe zou een christen dat op een effectieve manier kunnen doen? Met zn benen in zn nek de bijbel lezen?

Ht gaat allemaal om je intentie, tenminste zo zie ik het. Ik geloof btw niet dat de duivel genezen kan. Want genezen is goed, en de duivel leidt je naar het slechte.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 19:29
Woudschim
Woudschim is offline
omdat christenen in mijn ogen vaak kortzichtig zijn

aanhangers van het Valse Geloof

no offence meant.
Oud 18-06-2005, 19:38
Topruler
Topruler is offline
En wat is het Juiste geloof dan volgens jou?

Topruler
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 19:53
Woudschim
Woudschim is offline
Asatru/paganisme

zo heeft ieder zijn eigen geloof en zijn eigen waarheid.
Oud 18-06-2005, 19:56
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
KMBA schreef op 01-06-2005 @ 13:39 :
Maar waarom denken veel Christenen dat accupuntuur, mediteren enzo duivels is? Als ik bepaalde Christelijke gelovigen meot geloven dan zeggen ze dat je dan openstaat voor het 'kwade' (geintje

Maar ik bedoel, bij accupuntuur wordt gebruik gemaatk van Chi (nou even neit geleuter of het bestaat of neti) maar waarom is het voor Christenen zo ondenkbaar dat dat ook mogelijk is. En dat dat niet van de duivel is ofzo maar gewoon van jezelf of misschien zelfs wel 'gegeven' door god ofzo...

http://forum.scholieren.com/showthre...9#post17404209
Oud 18-06-2005, 20:10
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
T_ID schreef op 15-06-2005 @ 11:38 :

er zijn al meerdere keren onderbouwingen gegeven, lees even terug in dit topic. Ik word er soms een beetje gek van dat als er antwoord gegeven is op bepaalde vragen en er dan weer andere replys komen dat dezelfde vragen nog een keer worden gesteld. moet je de hele tijd jezelf of andere mensen gaan quoten, is vervelend jij weet?
Oud 18-06-2005, 21:35
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 18-06-2005 @ 20:20 :
Je kan ook acupunctuur in naam van Jezus doen, mocht dat neit religie gebonden zijn.
Als dat zou kunnen zou het goed zijn, probeer het uit zou ik zeggen, ik denk niet dat het lukt. Dat acupunctuur is gebaseerd op ying en yang over de vrouwelijke en mannelijke levenskracht als ik het goed heb, of iig twee krachten die met elkaar in evenwicht moeten zijn. Volgens die 'leer' ben je gezond als die twee krachten in evenwicht zijn, als je ziek bent, zijn die krachten dus uit evenwicht. Op je hoofd zitten bepaalde punten, waar de aders van die mannelijke, of vrouwelijke levenskracht samenkomen. Als je meer ying dan yang hebt, moet je de punten waar de yang aderen samenkomen aanprikken. Dan komt het weer in evenwicht. En wordt je weer beter. volgens die leer dus.
Die leer is absoluut niet in overeenstemming met de bijbel. Hoe kan je uit de naam van Jezus een genezingswijze toepassen die tegen de bijbel ingaat?

Citaat:
Yoga is verder uitermate geschikt om stress weg te werken, hoe zou een christen dat op een effectieve manier kunnen doen? Met zn benen in zn nek de bijbel lezen?
haha, lol
ik heb daar zelf geen ervaring mee omdat ik het woord stress in mijn woordenboek niet voorkomt, maar tsjah, mss lekker sporten, knap ik zelf tenminste altijd erg vanop. Ik ben geen dokter, maar stress is iets dat gewoon lichamelijk is, dus kan je het er ook met je lichaam weer uit krijgen, neem ik aan. Als je er echt mee zit helpt bidden mss ook wel. Maar zoals ik al zei, daar heb ik geen ervaring mee.

Citaat:
Ht gaat allemaal om je intentie, tenminste zo zie ik het. Ik geloof btw niet dat de duivel genezen kan. Want genezen is goed, en de duivel leidt je naar het slechte.
Ik geloof zeker wel dat de duivel genezen kan. De duivel kan goede dingen doen zodat er iets slechts gebeurt. Hij kan je door goede dingen te doen naar het slechte leiden. Al die witte heksen enzo hebben best goede dingen, maar ik geloof dus echt dat ze de duivel aanbidden en niet God. Maar dat is meer iets voor een ander topic.
Oud 19-06-2005, 11:36
KMBA
KMBA is offline
In de Bijbel staat ook nooit iets over tennis, voetbal enz. dat is dus ook zondigs Maar serieus, waarom kan iets wat positief is, niet van God komen?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 12:01
Verwijderd
Er staat ook in de bijbel dat vrouwen zich niet als mannen mogen kleden. Maar in de tijd van het schrijven van de bijbel droegen de mannen juist jurken!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 15:03
hatefukk
hatefukk is offline
De reden dat het christendom zo'n hekel heeft aan alle occulte wetenschappen lijkt me duidelijk: zij pretendeerd het enige onfeilbare goddelijke gezag op aarde te zijn. Alle 'wonderen' die van god komen zijn aan haar voorbehouden, dus moet de rest ofwel van de 'duivel', ofwel bedrog zijn.
Oud 19-06-2005, 15:46
Raven
Raven is offline
Citaat:
Topruler schreef op 17-06-2005 @ 19:37 :
Raven ik weet niet waar je dat vandaan haalt er is echt geen geen vaste grond waarop jij kunt staan als je door iemand gedwongen word jezelf te verdedigen. Dat zijn allemaal vooronderstellingen van iemand die geen verstand heeft van het geloof maar toch net alsof wil doen alsof hij er verstand van heeft. Als je er wat nuttigs en gegrond over wil zeggen dan moet je dat doen maar verdiep je dan ook erin zodat je er ook wat over te zeggen hebt.

Topruler
hoe denk jij dat ik dit soort dingen weet ?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 15:49
Raven
Raven is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 18-06-2005 @ 20:15 :

en met dit zeer sluw bedachtte fabeltje worden mensen in een web gevangen..

doe wat wij zeggen en vind wat wij vinden anders is het van de duivel...

de ayatollahs in iran doen hetzelfde op iets grotere schaal
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 15:51
Raven
Raven is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-06-2005 @ 13:01 :
Er staat ook in de bijbel dat vrouwen zich niet als mannen mogen kleden. Maar in de tijd van het schrijven van de bijbel droegen de mannen juist jurken!
ja en jezus had lange haren
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 17:48
Topruler
Topruler is offline
Quote:
--------------------------------------------------------
hoe denk jij dat ik dit soort dingen weet ?
----------------------------------------------------------

Nou ik denk nog steeds dat jij er gewoon niks van weet want wat je tot nu toe gepost heb zijn allemaal losse flodders die je gewoon her en der verzameld heb en die je leuk in elkaar plakt maar die voor de rest helemaal niks te maken hebben met de realiteit. Het enige wat je tot nu toe gedaan heb is een beetje zonder te weten waar je het over hebt eeen beetje het christendom afzeiken. Ik vind het best dat je het niet eens bent met het christendom, maar als je hier dan christenen wil afzeiken doe het dan met goede argumenten. Je geeft mij niet het idee dat je ook maar enigszins rationeel tot de conclusie bent gekomen dat het christendom onzin is. Je geeft mij wel het ideen dat je gewoon omdat het zo mleuk is christenen af wil zeiken en dat vind ik wel een beetje triest. Als je dan iets wat een christen post afzeikt geef dan tegenargumenten in plaats van dat je de zwakke punten opzoekt in het betoog om daar over te gaan zeiken. Als je nog eens serieus over het christendom wilt posten dan hoor ik het wel van je

Topruler
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 18:00
Topruler
Topruler is offline
Quote:

---------------------------------------------------------

Heel dapper van je!!!!!!

De hele post proberen te niet te doen door een puntje er uit te halen en daar op te gaan zeiken. Maar dat gaat niet door verdedig jezelf of ga jezelf en anderen ergens anders vervelen. Dit is een serieus forum. Ga hier nou eens inhoudelijk op in je ontwijkt de hele essentie van dit stuk. Met dit futiele puntje kun je niet de rest van de post negeren! Ga er eens op in.
We weten nu wel dat je een hekel hebt aan christenen we zijn nu alleen wqel geinteresseerd in waarom. Maar dat vertel je niet.

Topruler
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 18:12
Raven
Raven is offline
Citaat:
Topruler schreef op 19-06-2005 @ 19:00 :
Quote:

---------------------------------------------------------

Heel dapper van je!!!!!!

De hele post proberen te niet te doen door een puntje er uit te halen en daar op te gaan zeiken. Maar dat gaat niet door verdedig jezelf of ga jezelf en anderen ergens anders vervelen. Dit is een serieus forum. Ga hier nou eens inhoudelijk op in je ontwijkt de hele essentie van dit stuk. Met dit futiele puntje kun je niet de rest van de post negeren! Ga er eens op in.
We weten nu wel dat je een hekel hebt aan christenen we zijn nu alleen wqel geinteresseerd in waarom. Maar dat vertel je niet.

Topruler
voor alle duidelijkheid ik heb aan helemaal NIEMAND een hekel waarom zou ik

en volgens mij ga ik serieus in op wat er gezegd wordt. dat jou dat nou toevallig niet uit komt daar kan ik niks aan doen

ik zal mijn standpunt eens proberen duidelijk te maken:
ik vind niet dat een kerk ( of iets dergelijks) het recht heeft om mensen dingen te verbieden waar ze baat bij hebben en verder niemand mee schaden.
een religie (welke dan ook) die mensen dingen afneemt waardoor ze afhankelijk worden of die mensen verbied om dingen te gebruiken waar ze niemand kwaad mee doen.
zo'n religie is in mijn ogen verkeerd bezig.

maar dan nog ik zeik niemand persoonlijk af

Laatst gewijzigd op 19-06-2005 om 18:20.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 18:27
Donny must die
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 18-06-2005 @ 22:35 :

Die leer is absoluut niet in overeenstemming met de bijbel.
Waarom niet dan?

Citaat:
Hernuel Fan schreef op 18-06-2005 @ 22:35 :
haha, lol
ik heb daar zelf geen ervaring mee omdat ik het woord stress in mijn woordenboek niet voorkomt, maar tsjah, mss lekker sporten, knap ik zelf tenminste altijd erg vanop. Ik ben geen dokter, maar stress is iets dat gewoon lichamelijk is, dus kan je het er ook met je lichaam weer uit krijgen, neem ik aan. Als je er echt mee zit helpt bidden mss ook wel. Maar zoals ik al zei, daar heb ik geen ervaring mee.
Hoe zit het met oosterse vechtsporten dan? Die zijn ook allemaal boedistisch/ hindoeistisch,/islamitisch getint. waarom zullen toch zat christenen op zon vechtsport zitten? Maakt dat ze slechte christenen?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 18:55
KMBA
KMBA is offline
Nee, want vechtsporten zijn toch gericht op zelfverbetering enz. [doe zelf aikido]
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 19:28
Topruler
Topruler is offline
Goed nou mijn welgemeende excuses als jij vind dat je er serieus op in ga wil ik dat niet aanvallen en dan bied ik mijn welgemeende excuses aan dat ik vond dat je er niet serieus op in gaat.

Quote:
ik vind niet dat een kerk ( of iets dergelijks) het recht heeft om mensen dingen te verbieden waar ze baat bij hebben en verder niemand mee schaden.
--------------------------------------------------------------

Heb je het nu over christenen of over niet christenen?
Goed als je het over christenen hebt dan is het denk goed om te weten dat God ons niet dingen verbied maar Hij heeft ons geschapen en weet dus wat het beste voor ons is en van daaruit zegt Hij van sommige dingen dat het beter voor ons is om ze niet te doen. Hij verbied ons wel sommige dingen maar dat doet Hij niet om het verbieden of omdat Hij ons dingen wil onthouden, maar omdat Zijn doel voor ons toen Hij ons schiep was dat wij in liefde voor Hem zouden leven en die dingen die Hij ons dus verbied die verhoeden het ons om bij Hem te komen. Oftewel die dingen zorgen er voor dat wij ons doel niet kunnen bereiken. Maar daar vertel ik nog wel meer over als dat nodig is. Als je het over niet christenen heb dan ben ik het wel met je eens dat christenen hebben niks te zeggen over wat jij wel of niet mag. En over dat baat bij hebben ja dat is iets waar de meningen over verschillen iets war jij van denkt dat je er baat bij hebt daar kan God van denken dat het niet zo is.

Quote:
------------------------------------------------------------
een religie (welke dan ook) die mensen dingen afneemt waardoor ze afhankelijk worden of die mensen verbied om dingen te gebruiken waar ze niemand kwaad mee doen.
-------------------------------------------------------------

Wat hierbij het probleem is dat: sommige dingen afnemen voor jou als buitenstaander afnemen is, voor ons is het, niet meer doen om er iets beters voor terug te krijgen. Afhankelijk worden dat is iets waar je zelf voor kiest binnen het christendom en dat word jou dus niet opgelegd en vanuit het christelijk oogpunt is die afhankelijkheid beter dan onafhankelijkheid. Dus ja ik zou het met je eens zijn als mensen werden gedwongen of geen keuze hadden voor die afhankelijkheid. Voor jou klinkt afhankelijkheid heel eng en daarom accepteer je het niet als mensen dat worden gemaakt door anderen. Vanuit het christelijk oogpunt is het alleen zo dat blijkbaar die afhankelijk enigszins goed is want ze kiezen er allemaal voor. maar daar ga ik wel op in als je wilo weten hoe dat zit. Ja dat niemand kwaad doen dat is ook weer subjectief voor jou kunnen dingen niemand kwaad doen maar vanuit christelijk oogpunt kan dat heel anders zijn. Maar daarvoor zou je voorbeelden moeten geven en dan vertel ik wel hoe wij er als christenen over denken.
Ik heb trouwens ook niet gezegd dat je iemand persoonlijk aan het afzeiken was.

Nogmaals het spijt me als ik dacht dat je hier alleen maar was om te zeiken.

Topruler
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 19:57
Donny must die
Citaat:
KMBA schreef op 19-06-2005 @ 19:55 :
Nee, want vechtsporten zijn toch gericht op zelfverbetering enz. [doe zelf aikido]
Ik doe kyokushinkai karate en pencak silat. Ik zie op geen manier hoe het tegen mijn religie islam ingaat
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 20:20
Raven
Raven is offline
Citaat:
Topruler schreef op 19-06-2005 @ 20:28 :
Goed nou mijn welgemeende excuses als jij vind dat je er serieus op in ga wil ik dat niet aanvallen en dan bied ik mijn welgemeende excuses aan dat ik vond dat je er niet serieus op in gaat.

Quote:
--------------------------------------------------------------

Heb je het nu over christenen of over niet christenen?
Goed als je het over christenen hebt dan is het denk goed om te weten dat God ons niet dingen verbied maar Hij heeft ons geschapen en weet dus wat het beste voor ons is en van daaruit zegt Hij van sommige dingen dat het beter voor ons is om ze niet te doen. Hij verbied ons wel sommige dingen maar dat doet Hij niet om het verbieden of omdat Hij ons dingen wil onthouden, maar omdat Zijn doel voor ons toen Hij ons schiep was dat wij in liefde voor Hem zouden leven en die dingen die Hij ons dus verbied die verhoeden het ons om bij Hem te komen. Oftewel die dingen zorgen er voor dat wij ons doel niet kunnen bereiken. Maar daar vertel ik nog wel meer over als dat nodig is. Als je het over niet christenen heb dan ben ik het wel met je eens dat christenen hebben niks te zeggen over wat jij wel of niet mag. En over dat baat bij hebben ja dat is iets waar de meningen over verschillen iets war jij van denkt dat je er baat bij hebt daar kan God van denken dat het niet zo is.

Quote:
------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------

Wat hierbij het probleem is dat: sommige dingen afnemen voor jou als buitenstaander afnemen is, voor ons is het, niet meer doen om er iets beters voor terug te krijgen. Afhankelijk worden dat is iets waar je zelf voor kiest binnen het christendom en dat word jou dus niet opgelegd en vanuit het christelijk oogpunt is die afhankelijkheid beter dan onafhankelijkheid. Dus ja ik zou het met je eens zijn als mensen werden gedwongen of geen keuze hadden voor die afhankelijkheid. Voor jou klinkt afhankelijkheid heel eng en daarom accepteer je het niet als mensen dat worden gemaakt door anderen. Vanuit het christelijk oogpunt is het alleen zo dat blijkbaar die afhankelijk enigszins goed is want ze kiezen er allemaal voor. maar daar ga ik wel op in als je wilo weten hoe dat zit. Ja dat niemand kwaad doen dat is ook weer subjectief voor jou kunnen dingen niemand kwaad doen maar vanuit christelijk oogpunt kan dat heel anders zijn. Maar daarvoor zou je voorbeelden moeten geven en dan vertel ik wel hoe wij er als christenen over denken.
Ik heb trouwens ook niet gezegd dat je iemand persoonlijk aan het afzeiken was.

Nogmaals het spijt me als ik dacht dat je hier alleen maar was om te zeiken.

Topruler
ok ik vind andere geloofsovertuigingen WEL interessant namelijk.

en je kan het geloven of niet ik geloof ook in een scheppende macht/geest en dat kan je een god noemen of een godin of alle bei

iets negatiefs over god zelf ( of een andere vorm daarvan ) zal je mij dus nooit horen zeggen. ik heb het over de uuh "uitvoerende macht "

en als heks zijnde heb ik een bijbel , een koran en een aantal boedhistische boeken. ik heb dus aan geen enkele overtuiging een hekel alleen sommige invullingen daarvan zijn "niet zo verstandig"

En ik erger mij dus aan uitspraken als :reiki , als je echt ziek wil worden
en dergelijke

om over een verbod op condoomgebruik in een land als afrika waar een hele generatie aan aids kapot gaat nog maar te zwijgen.

en waarom zou je als christen zijnde geen gebruik van bijvoorbeeld acupunctuur mogen maken ?

Laatst gewijzigd op 19-06-2005 om 20:34.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 20:41
Topruler
Topruler is offline
Jep dat kan ik me voorstellen maar dat komt doordat er veel te veel mensen hier niet nadenken over wat ze posten maar meteen er vanuit hun overtuiging op in hakken. Dan krijg je het dat mensen een heel fout beeld krijgen van wat het christendom nou eigenlijk is. Daar baal ik dan weer van.

Topruler
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 21:14
Topruler
Topruler is offline
Quote:
-------------------------------------------------------
en waarom zou je als christen zijnde geen gebruik van bijvoorbeeld acupunctuur mogen maken ?

Omdat wij als christenen geloven dat de mens bestaat uit:
-Geweten
geest -Godsvrucht
-Intuitie

-Verstand
ziel -Wil
-Emoties

-Bloed
lichaam -vlees
-botten

Ying en Yang is in de ogen van het christendom geestelijk en Chi natuurlijk ook. Aangezien wij geloven dat het geestelijk is en niet bij God vandaan komt, komt het bij de tegenstander vandaan wat dus inhoud dat wij er niet mee bezig willen zijn. Als je daar interesse in hebt dan leg ik later nog wel uit dat wij in een geestelijke wereld geloven en hoe dat allemaal in elkaar zit. Nu zal jij waarschijnlijk zeggen maar het is toch goed? Nou ik denk dat het wel goed lijkt maar het niet is, want ten eerste denk ik dat door accupunctuur je alleeen iets tijdelijks doet dus het komt terug en ik denk dat God niet wil dat je tijdelijk hersteld maar dat herstel voor altijd wil geven en niet door accupunctuur. Ik denk ook dat je je voor de verkeerde kant van de geestelijke wereld openstelt waardoor je je dus inlaat met verkeerde geestelijke dingen. Maar daar wil ik je nog wel meer over vertellen als dat nodig is.

Topruler.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 21:45
Raven
Raven is offline
Citaat:
Topruler schreef op 19-06-2005 @ 22:14 :
Quote:

Omdat wij als christenen geloven dat de mens bestaat uit:
-Geweten
geest -Godsvrucht
-Intuitie

-Verstand
ziel -Wil
-Emoties

-Bloed
lichaam -vlees
-botten

Ying en Yang is in de ogen van het christendom geestelijk en Chi natuurlijk ook. Aangezien wij geloven dat het geestelijk is en niet bij God vandaan komt, komt het bij de tegenstander vandaan wat dus inhoud dat wij er niet mee bezig willen zijn. Als je daar interesse in hebt dan leg ik later nog wel uit dat wij in een geestelijke wereld geloven en hoe dat allemaal in elkaar zit. Nu zal jij waarschijnlijk zeggen maar het is toch goed? Nou ik denk dat het wel goed lijkt maar het niet is, want ten eerste denk ik dat door accupunctuur je alleeen iets tijdelijks doet dus het komt terug en ik denk dat God niet wil dat je tijdelijk hersteld maar dat herstel voor altijd wil geven en niet door accupunctuur. Ik denk ook dat je je voor de verkeerde kant van de geestelijke wereld openstelt waardoor je je dus inlaat met verkeerde geestelijke dingen. Maar daar wil ik je nog wel meer over vertellen als dat nodig is.

Topruler.
maar nou vertel je mij nog niet waarom bijvoorbeeld acupunctuur/chi/reiki geen geschenk van een/de schepper is ( even ik het midden gelaten of je die god , allah, gaia of wat dan ook noemt).

en dingen die goed lijken maar het niet zijn ?
en dingen die goed zijn maar het niet lijken zeker.
kijk zo kan je iedereen alles laten geloven wat jij wil ( niet jij persoonlijk maar... )
dat bedoel ik dus met zelf nadenken.

kijk ik heb een ander geloof dan jij, maat ik zal nooit beweren dat de dingen die jij doet "slecht" of "van de duivel" zijn. en dat zal ik ook niet van een boeddhist of van een moslim beweren.
de fout die veel christenen maken is dat zij dat wel doen.
(moslims kunnen er soms ook wat van hoor)

persoonlijke visie:
ik denk dat alle religies verschillende wegen naar een zelfde doel zijn
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 06:59
KMBA
KMBA is offline
Citaat:
persoonlijke visie:
ik denk dat alle religies verschillende wegen naar een zelfde doel zijn
Er zijn vele wegen naar de top van de berg, maar eenmaal aangekomen op de top, zien we allemaal dezelfde maan.

Waarom is het goede duivels? Je kunt met accupuntuur enz. mensen helpen, jezelf en een ander, dat is toch gewoon goed? Want jij zegt dat het allemaal geestelijk is, maar in China en dergelijke zien ze Chi gewoon als een onderdeel van het lichaam, juist omdat het zo moeilijk te vertalen is, ontstaat er "levensadem enz" en dan denken wij meteen aan geesten enz.

Jezus zou het toch gewild hebben, dat we goed handelen en dat we mensen hielpen [minder pijn, of pijn verzachten vlak voor hun dood, mensen troosten, mensen inspireren enz.]
Dat kan alleen maar goed zijn, maar dat is mijn mening maar
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 07:31
Verwijderd
Citaat:
KMBA schreef op 28-05-2005 @ 12:45 :

(even een ander vraagje die in me opkomt, wat van alle boeddhisten, moslims en alle andere gelovigen die nog nooit van Jezus hebben gehoord? Zullen zij allemaal branden in de hel? )

KMBA
Wel erg arrogant om te stellen dat jij als Christen (of aanhangers van de islam, boeddhisme etc.) het "ware" geloof volgt. Dat dachten de vele tienduizenden stammen en bevolkingsgroepen, met elk hun eigen god(en), die tot nu toe geleefd hebben namelijk ook. Dus wat mij betreft is de kans net zo groot dat de god van het Christendom bestaat als dat de god van de Kabre-stam uit Togo de "ware" god is, of mischien wel de goden van Parthen of de god van het Mongoolse rijk. Mischien ga JIJ wel branden in de hel omdat je de verkeerde god aanbidt.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 08:31
KMBA
KMBA is offline
[ ik zeg slechts een veronderstelling wat jij dus beantwoord. Ik wil hiermee dus aantonen/aanmerken dat mensen die het boeddhisme doen, of een eigen levenswijze hebben, waarbij ze geen levende wezens mogen doden, enz enz heus niet in de hel komen.]

Ok, wij mensen zijn geen Jezus, maar Jezus schuilt in iedereen, waarom dan de genezende kracht dan niet? Is het, omdat het van een andere cultuur komt? Of omdat we er bang voor zijn? Of omdat de Bijbel [waarvan ik persoonlijk denk dat het veel gedachten van Jezus zelf, verkeerd of niet is vermeld], met enige interpertatie zo kan duidelijk maken dat het "verkeerd" is??

Citaat:
Wel erg arrogant om te stellen dat jij als Christen (of aanhangers van de islam, boeddhisme etc.) het "ware" geloof volgt. Dat dachten de vele tienduizenden stammen en bevolkingsgroepen, met elk hun eigen god(en), die tot nu toe geleefd hebben namelijk ook. Dus wat mij betreft is de kans net zo groot dat de god van het Christendom bestaat als dat de god van de Kabre-stam uit Togo de "ware" god is, of mischien wel de goden van Parthen of de god van het Mongoolse rijk. Mischien ga JIJ wel branden in de hel omdat je de verkeerde god aanbidt.
Daarom denk ik, dat alle mensen/levende wezens, naar de Waarheid/God zelf moeten zoeken (natuurlijk mag je wel lessen halen uit de Bijbel enz) En dat de zoektocht vele wegen kent, maar allemaal hetzelfde eindoel....

KMBA
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 12:46
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 19-06-2005 @ 19:27 :
Waarom niet dan?
Je zei toch een keer dat je bezig was met bijbel lezen ofzo? Nou heb je ergens gelezen dat er twee levenskrachten waren die met elkaar in evenwicht moesten zijn en dat dan alles goed met je ging? Zowiezo is het al vaak bewezen dat de acupunctuur zelf absoluut niet helpt, maar dat het iets anders is wat geneest.

Citaat:
Hoe zit het met oosterse vechtsporten dan? Die zijn ook allemaal boedistisch/ hindoeistisch,/islamitisch getint. waarom zullen toch zat christenen op zon vechtsport zitten? Maakt dat ze slechte christenen?
hier heb ik al helemaal absoluut geen verstand van, maar aan gewoon vechten is niets verkeerd natuurlijk, tenminste als je het voor de sport natuurlijk Als daar nog allemaal rituelen omheen zijn dan zou ik even goed nadenken voordat ik op zo'n sport ging, maar zoals ik al zei, ik heb er geen verstand van wat die oosterse vechtsporten inhouden.
Oud 20-06-2005, 12:56
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Glory Days schreef op 19-06-2005 @ 19:58 :
"Indien ik ook maar één zucht tot mijn zaligheid moest bijbrengen, was ik voor eeuwig verloren"
zucht...
dit slaat even als een tang op een varken.
Oud 20-06-2005, 13:01
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Raven schreef op 19-06-2005 @ 16:51 :
ja en jezus had lange haren
En hoe weet jij dat? Van een plaatje uit de kinderbijbel waaruit de kleuterjuf voorlas? Was trouwens geen punt als hij dat had want wat zou er verkeerd aan zijn?
En wat ook al honderd keer gezegd is, die tekst waar staat dat vrouwen zich niet als mannen mogen kleden wordt mee bedoeld dat je geen stravestiet mag zijn.
Reageren

Regels voor berichten