![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kan jij zelf leven maken? nee. Mensen kunnen idd wel seks hebben en een bevruchting veroorzaken. Maar wij hebben dat hele mechanisme van seks en voortplanting niet gemaakt. Dat heeft God gemaakt. Begrijp je nu wat ik bedoel? Ik heb het over die miniscule code (DNA) die niet met de ogen te zien maar een heel mens tot stand kan brengen. Dat is niet iets wat wij hebben gemaakt, maar wij kunnen wel rotzooien met die voorgeprogrammeerde code. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als christen kan ik zeggen dat er maar 1 soort goede genezing is en die is naam van Jezus Christus. Voor die genezing is geloof nodig. Omdat christenen in God geloven zoeken ze alles bij God. Dus ook genezing. En dat is logisch naar mijn mening. Andere (geestelijke, religieuze) bronnen die beweren te kunnen genezen zouden christenen uit de weg moeten gaan omdat zij in de Here Jezus geloven hebben ze die andere bronnen niet nodig. Verder vind ik dat je moet uitkijken met andere soorten genezing. De duivel zoekt allerlei manieren om mensen kapot te maken. (door zonde, dwaalleren etc.) En ik denk dat er vaak een deur wordt geopend door occultisme e.d. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Wel ben ik het met je eens dat de duivel de mensen probeerd te verlokken: voor zover we kunnen weten kan die namelijk achter elke godsdienst zitten. Dat maakt iedere verkondiger van gelijk hypocriet, hoe weten we wat goed en fout is, en hoe weten we of dat goede frontje niet iets anders verbergt? Dat is onmogelijk om te weten, wat alle discussies tussen godsdiensten onderling maakt tot een welles-nietes over wiens god nu echt en goed is.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
om eerst op het laatste stukje van je post te reageren : ik ben christen, maar ik hoop toch echt netjes gereanimeerd te worden en zo. In mijn optiek is het leven iets kostbaars, en het lijkt me dat god zou willen dat we daar zuinig op zijn. om op je bovenste stukje te reageren : god veroorzaakt geen oorlogen. een hoop - goed lezen, niet alle - ellende wordt veroozaakt door menselijk handelen. Als mensen elkaar afschieten vind ik de redenering dat god daar wat mee te maken heeft nogal doorgeschoten, eerlijk gezegd.
||
Citaat:
![]() Maar ja, het blijft een beetje een dubbel standpunt om aan de ene kant zaken als acupunctuur van de hand te wijzen, maar wel de minste waarde toe te kennen aan andere alternatieve nonsens als gebedsgenezing. Ook zitten we met denkbeelden als christenen die hun kinderen niet laten vaccineren 'omdat het in gods hand is', maar wel verder gebruik maken van medische zorg als ze 'conventioneel ziek' worden. Dat 'ucupunctuur van satan is' is natuurlijk van de zotten, en een prachtig voorbeeld van religieuze intolerantie. Zelf geloof je in iets dat onzin is, gun een ander dan ook zijn portie onzin. Verder kan ik niet wachten totdat ik de onderbouwing achter die bewering hoor, want dat iets slecht is puur omdat het anders is is natuurlijk per definitie not done. ![]() @gorka, heb ik gedaan, maar er zijn geen goden.
||
Citaat:
aangezien alles uiteindelijk energie is ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Een christen gelooft dat er het goede (God) en het slechte (de duivel) is. Er is géén tussenweg. Als je iemand gaat genezen moet je dat uit de naam van Jezus doen, je moet hem de eer geven. Als je niet uit de naam van Jezus geneest, dan doe je het dus uit de naam van iemand anders. Je kunt het zelf niet, dus iemand anders geeft je die kracht. Als dat niet Jezus is is het de duivel, iemand anders is er namelijk niet. en bij acupunctuur wordt niet uit de naam van Jezus genezen, dus komen die bovennatuurlijke krachten niet van God.
||
![]() |
Citaat:
![]() Ht gaat allemaal om je intentie, tenminste zo zie ik het. Ik geloof btw niet dat de duivel genezen kan. Want genezen is goed, en de duivel leidt je naar het slechte. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||||
Citaat:
Die leer is absoluut niet in overeenstemming met de bijbel. Hoe kan je uit de naam van Jezus een genezingswijze toepassen die tegen de bijbel ingaat? Citaat:
![]() ik heb daar zelf geen ervaring mee omdat ik het woord stress in mijn woordenboek niet voorkomt, maar tsjah, mss lekker sporten, knap ik zelf tenminste altijd erg vanop. Ik ben geen dokter, maar stress is iets dat gewoon lichamelijk is, dus kan je het er ook met je lichaam weer uit krijgen, neem ik aan. Als je er echt mee zit helpt bidden mss ook wel. Maar zoals ik al zei, daar heb ik geen ervaring mee. Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
doe wat wij zeggen en vind wat wij vinden anders is het van de duivel... de ayatollahs in iran doen hetzelfde op iets grotere schaal |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() en volgens mij ga ik serieus in op wat er gezegd wordt. dat jou dat nou toevallig niet uit komt daar kan ik niks aan doen ik zal mijn standpunt eens proberen duidelijk te maken: ik vind niet dat een kerk ( of iets dergelijks) het recht heeft om mensen dingen te verbieden waar ze baat bij hebben en verder niemand mee schaden. een religie (welke dan ook) die mensen dingen afneemt waardoor ze afhankelijk worden of die mensen verbied om dingen te gebruiken waar ze niemand kwaad mee doen. zo'n religie is in mijn ogen verkeerd bezig. maar dan nog ik zeik niemand persoonlijk af ![]() Laatst gewijzigd op 19-06-2005 om 18:20. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
en je kan het geloven of niet ik geloof ook in een scheppende macht/geest en dat kan je een god noemen of een godin of alle bei ![]() iets negatiefs over god zelf ( of een andere vorm daarvan ) zal je mij dus nooit horen zeggen. ik heb het over de uuh "uitvoerende macht " en als heks zijnde heb ik een bijbel , een koran en een aantal boedhistische boeken. ik heb dus aan geen enkele overtuiging een hekel alleen sommige invullingen daarvan zijn "niet zo verstandig" En ik erger mij dus aan uitspraken als :reiki , als je echt ziek wil worden en dergelijke ![]() om over een verbod op condoomgebruik in een land als afrika waar een hele generatie aan aids kapot gaat nog maar te zwijgen. en waarom zou je als christen zijnde geen gebruik van bijvoorbeeld acupunctuur mogen maken ? Laatst gewijzigd op 19-06-2005 om 20:34. |
![]() |
||
Citaat:
en dingen die goed lijken maar het niet zijn ? en dingen die goed zijn maar het niet lijken zeker. kijk zo kan je iedereen alles laten geloven wat jij wil ( niet jij persoonlijk maar... ) dat bedoel ik dus met zelf nadenken. kijk ik heb een ander geloof dan jij, maat ik zal nooit beweren dat de dingen die jij doet "slecht" of "van de duivel" zijn. en dat zal ik ook niet van een boeddhist of van een moslim beweren. de fout die veel christenen maken is dat zij dat wel doen. (moslims kunnen er soms ook wat van hoor) persoonlijke visie: ik denk dat alle religies verschillende wegen naar een zelfde doel zijn ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
[ ik zeg slechts een veronderstelling wat jij dus beantwoord. Ik wil hiermee dus aantonen/aanmerken dat mensen die het boeddhisme doen, of een eigen levenswijze hebben, waarbij ze geen levende wezens mogen doden, enz enz heus niet in de hel komen.]
Ok, wij mensen zijn geen Jezus, maar Jezus schuilt in iedereen, waarom dan de genezende kracht dan niet? Is het, omdat het van een andere cultuur komt? Of omdat we er bang voor zijn? Of omdat de Bijbel [waarvan ik persoonlijk denk dat het veel gedachten van Jezus zelf, verkeerd of niet is vermeld], met enige interpertatie zo kan duidelijk maken dat het "verkeerd" is?? Citaat:
KMBA |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() dit slaat even als een tang op een varken.
||
Citaat:
En wat ook al honderd keer gezegd is, die tekst waar staat dat vrouwen zich niet als mannen mogen kleden wordt mee bedoeld dat je geen stravestiet mag zijn.
|
![]() |
|
|