Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2005, 10:17
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 29-05-2005 @ 10:00 :
Niemand zal ontkennen dat dat een theorie is.
Oud 29-05-2005, 11:35
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Als ik aan een gelovige vraag ofdat hij in de evolutie gelooft zegt hij/zij waarschijnlijk nee. Dus met het verbod op het ontkennen op de evolutietheorie moet hij/zij wel ja zeggen, anders is hij/zij strafbaar.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 11:51
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 29-05-2005 @ 12:35 :
Als ik aan een gelovige vraag ofdat hij in de evolutie gelooft zegt hij/zij waarschijnlijk nee. Dus met het verbod op het ontkennen op de evolutietheorie moet hij/zij wel ja zeggen, anders is hij/zij strafbaar.
wat gebeurd er dan?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 29-05-2005 @ 10:27 :
Nee, daar is geen holocaust aan de gang, want we zijn afhankelijk van russische olie
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 12:42
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 29-05-2005 @ 12:51 :
wat gebeurd er dan?
kastijding
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 13:22
Prof
Prof is offline
Citaat:
Joostje schreef op 29-05-2005 @ 10:27 :
Nee, daar is geen holocaust aan de gang, want we zijn afhankelijk van russische olie
cut the crap
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 14:29
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Prof schreef op 29-05-2005 @ 14:22 :
cut the crap
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 14:58
Verwijderd
Verbod CU =/= Tsjetsjenië
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 16:12
Verwijderd
Prima, maar dan wil ik ook een verbod op ontkennen van evolutie.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 16:18
Verwijderd
?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 16:20
Verwijderd
Waar is het verband?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 17:21
Verwijderd
Is er niet, het is typisch iets dat voortkomt uit de angst om nog een keer een oorlog mee te maken.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-05-2005 @ 17:12 :
Prima, maar dan wil ik ook een verbod op ontkennen van evolutie.
Leuke theorie
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 18:47
Gimme more beer
Opzich ben ik het wel met mepho eens. Als de CU onderstreept dat met hard bewijs een ontkenning van de holocaust niet mogelijk is, onderstreep ik hetzelfde over de evolutie. Het is toch belachelijk dat iemand met een geloofsovertuiging over de holocaust de mond gesnoerd moet worden en zij bijna even belachelijke overtuigingen wél na mogen streven?
Oud 29-05-2005, 19:07
Verwijderd
Maar er is ook geen hard bewijs voor de evolutie. Natuurlijk zijn er zaken gevonden die die theorie ondersteunen, maar het blijft een theorie.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 29-05-2005 @ 20:07 :
Maar er is ook geen hard bewijs voor de evolutie. Natuurlijk zijn er zaken gevonden die die theorie ondersteunen, maar het blijft een theorie.
Zelfde geldt voor de holocaust.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 19:11
Verwijderd
Ja, natuurlijk is de holocaust strikt genomen ook een theorie. Maar er is geen zinnig mens die de holocaust ontkent.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 19:46
Verwijderd
Nee, maar het kan geen kwaad je eens te realiseren dat dingen die je als heel vanzelfsprekend beschouwt (zoals dat de holocaust gebeurd en waar is) ook feitelijk niet meer te controleren zijn. Het gaat om overlevering van informatie en daar kunnen onnauwkeurigheden insluipen. Bovendien zijn 'feiten' in hoge mate subjectief en krijgen ze kleur door de waarnemer.

Maar wat de holocaust betreft is men wel redelijk unaniem van mening dat die inderdaad heeft plaatsgevonden.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 29-05-2005 @ 20:11 :
Ja, natuurlijk is de holocaust strikt genomen ook een theorie. Maar er is geen zinnig mens die de holocaust ontkent.
Zelfde geldt voor evolutie.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-05-2005 @ 20:50 :
Zelfde geldt voor evolutie.
Ja, we weten nu wel dat je een hekel aan geloof hebt. Okay, ik geloof ook in de evolutie, maar ik heb evenveel respect voor degenen die verkiezen enkel in God o.i.d. te geloven.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 29-05-2005 @ 20:55 :
Ja, we weten nu wel dat je een hekel aan geloof hebt. Okay, ik geloof ook in de evolutie, maar ik heb evenveel respect voor degenen die verkiezen enkel in God o.i.d. te geloven.
Nou, ik niet.

Laten we het weer over de holocaust hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 20:35
Gimme more beer
Citaat:
Sylph schreef op 29-05-2005 @ 20:07 :
Er is toch redelijk hard bewijs dat de verhalen uit de christelijke testamenten in ieder geval voor het grootste gedeelte niet kunnen kloppen. In ieder geval zijn ze in strijd met een hoop zaken die wij bewezen en vanzelfsprekend achten. Evolutie is echter wel met een hoop wetenschap en vanzelfsprekendheid te onderschrijven. Dan kun je wel dingen gaan roepen over "geloven in", maar zo werkt onze wereld niet. Stel je voor zeg, wordt Michael Jackson zo ook nog vrijgesproken.
Oud 30-05-2005, 10:23
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 28-05-2005 @ 13:49 :
Hm, ik dacht dat de holocaust ontkennen al verboden was.
Me too.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 10:39
Raven
Raven is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 28-05-2005 @ 13:49 :
ik dacht dat de holocaust ontkennen al verboden was.

ik dus ook
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 12:02
Verwijderd
In Duitsland wel, in Nederland voor zover ik weet niet. Of ik moet een of ander achterlijk los wetje over het hoofd hebben gezien.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 13:10
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-05-2005 @ 13:02 :
In Duitsland wel, in Nederland voor zover ik weet niet. Of ik moet een of ander achterlijk los wetje over het hoofd hebben gezien.
Is Holocaust revisionisme (ontkenning van de Holocaust, de Auschwitz-Lüge) in Nederland strafbaar?

Ja, sinds het Verbeke-arrest inzake revisionisme, HR (Strafkamer) 25-11-1997.
Oud 30-05-2005, 13:13
Verwijderd
Dus wat zeurt de CU nou weer
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 13:19
juno
juno is offline
Statement: kijk ons eens politiek correct zijn

En waarschijnlijk niet goed de rechtspraak van de week gelezen.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 15:21
Raven
Raven is offline
Citaat:
Sylph schreef op 29-05-2005 @ 17:20 :
Waar is het verband?
in de verbandtrommel ?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 15:36
naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik krijg prompt de neiging om de holocaust te gaan ontkennen, al was het alleen maar om de GristenUnie eens flink dwars te zitten
Oud 30-05-2005, 16:30
Counterfeit
Counterfeit is offline
is toch allemaal bullshit joh
Oud 30-05-2005, 16:52
Verwijderd
Dat is trouwens onzuiver. Het gaat daar namelijk om een op grond van art. 137c Strafrecht gewezen arrest van het Hof. 137c is het bekende beledigingsartikel, krachtens hetwelk het verboden is om een groep personen te beledigen vanwege hun geloof, afkomst, geslacht, seksuele geaardheid en dergelijke. Het Hof had gewoon geoordeeld dat in casu teksten als 'Discriminerend is, dat de Holocaustmythe in stand wordt gehouden door de Joden en dat het Duitse volk ten onrechte wordt beschuldigd' strafbare belediging opleverden.

Wat ik bedoel is dat er in onze wet niet een letterlijk apart artikel staat dat gewoon het ontkennen van de holocaust verbiedt. Bovendien ging het hier om nog wel meer dan alleen het ontkennen, daarom spreekt het Hof ook van '(...) uitlatingen [welke] elk voor zich en/of in onderling verband en/of in hun context beledigend waren'. Het enkele ontkennen is dus niet strafbaar, maar als er nog andere stoute dingen worden gezegd kan dat wel het geval zijn. En dan is het niet strafbaar als zodanig, maar als gewone belediging/discriminatie.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 17:02
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Dat dacht ik al, maar ik vertrouwde in m'n haast op het MDI, nooit verstandig natuurlijk.
Oud 30-05-2005, 17:03
Chronocide
Chronocide is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-05-2005 @ 13:24 :
Nee, het voorstel van de CU an sich laat mij gapen. Non-issue. Er zijn belangrijkere dingen in Nederland/de wereld, dacht ik zo.
Ga jij dan maar lekker belangrijk doen en laat ons met rust, okay markieboy?

ON: Ik vind ook wel dat dat ontkennen echt fucking dom is, maar om te verbieden gaat wel wel een tikkie te ver. Je hebt ook mensen die geloven in hekserij, maar om hun blondheid (no offence, ik ben zelf ook blond ) worden ze toch ook niet gestrafd?

Maar ja, aan de andere kant is het ook zwaar lullig voor de nabestaanden van de holocaust, als ze iedere keer weer keihard voor leugenaar worden aangemaakt, terwijl ze al genoeg ellende te verduren hebben gehad.

Dus ik zeg GO CU!!!

Laatst gewijzigd op 30-05-2005 om 17:05.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 30-05-2005 @ 18:02 :
Dat dacht ik al, maar ik vertrouwde in m'n haast op het MDI, nooit verstandig natuurlijk.
Hehe. Ach, het is met dat soort organisaties altijd een beetje oppassen. Ze hebben vaak wel juristen in dienst maar niet de beste, en voor de gemiddelde leek is het natuurlijk ook wel duidelijk wat er bedoeld wordt.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 01:10
Draakje83
Draakje83 is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 28-05-2005 @ 18:01 :
Nagedachtenis voor oorlogslachtoffers zal de komende decennia alleen maar minder worden. Vooral jongeren met andere culturen hebben ze er weinig mee, en ik geef ze geen ongelijk, het is geweest en al jaren herdacht, zand erover.

Als ik het goed begrijp is iemand die zonder een debat aan te gaan met feiten zegt: "De holocaust is een verzinsel" al strafbaar?

Maar ik vind dit wetsvoorstel bij voorbaat kansloos. Je bereikt er niets mee. Respect afdwingen met een lullige boete en een tourtje Anne Frank huis is bij voorbaat kansloos.
Nou dat zal binnenkort wel veranderen hoor!

We krijgen namelijk een 3e wereldoorlog omdat wij en Frankrijk nee hebben gestemd.

Vraag maar aan Donner of een andere politicus.
Oud 31-05-2005, 01:21
Draakje83
Draakje83 is offline
Ok iets serieuzer nu. Dit is op zich wel een interresant stuk uit de eerste post:

Citaat:
Door de ChristenUnie wordt de tekst van de Belgische wet die het ontkennen van genocides verbiedt, momenteel omgewerkt naar een Nederlandse versie. Naar verwachting is de tekst binnenkort gereed. In het initiatiefwetsvoorstel wordt het ontkennen van genocides in het algemeen verboden. Daardoor kunnen ook de genocides van Rwanda en Armenië onder de wet vallen. Een verbod op het ontkennen van de Armeense genocide ligt gevoelig, omdat Turkije die niet wil erkennen. Dat is in de komende onderhandelingen over een toekomstig EU-lidmaatschap een heet hangijzer.
Dit kan best interresant worden als de wet wordt aangenomen. De Holocaust op de Joden wordt in Europa niet veel ontkend (officiele instanties dan), maar dat geldt niet voor de Holocaust in Armenië. Als je Turkije dan bij Europa rekent. Vraag me trouwens ook af hoe dat zit met randgevallen.

Daarom komt het er denk ik ook niet door. Dat wordt veels te lastig.
Oud 31-05-2005, 09:02
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
als ik 80 ben zal ik bij hoog en laag ontkennen dat de CU heeft bestaan
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 15:07
GrijzeWolf
GrijzeWolf is offline
Wat is dit nou voor onzin
als het strafbaar word om te ontkennen dat de Turken een genocide op de Armenen hebben gepleegd komen veel Turken in opstand
Oud 03-06-2005, 15:12
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
GrijzeWolf schreef op 03-06-2005 @ 16:07 :
als het strafbaar word om te ontkennen dat de Turken een genocide op de Armenen hebben gepleegd komen veel Turken in opstand
Och

Hitler had vast ook geklaagd dat men zich niet moest bemoeien met binnenlandse aangelegenheden :/
Oud 03-06-2005, 15:38
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Like we'd care.
Oud 03-06-2005, 15:46
Draakje83
Draakje83 is offline
Citaat:
Dat is misschien ook een dieperliggende reden.

Als die wet er komt zal er ook conflict komen met Turkije.

De CU is tegen een al te snelle groei in Europa. Deze wet zou de komst van Turkije flink hinderen.

Op zich vind ik het niet zo'n slecht idee. Als Turkije de genociede op de Armenen erkent, dan heb ik al een heel stuk minder twijfels over Turkije. Ze mogen dan best bij Europa.
Oud 03-06-2005, 15:48
Joostje
Joostje is offline
Lijkt me ook duidelijk te demonstreren dan dat Turkije niet bij Europa hoort

(Overigens lijkt me dat de EU ook best wel wat meer aandacht aan haar holocausts mag besteden in Amerika, Afrika en Azie
Oud 03-06-2005, 15:50
GrijzeWolf
GrijzeWolf is offline
Citaat:
Draakje83 schreef op 03-06-2005 @ 16:46 :
Dat is misschien ook een dieperliggende reden.

Als die wet er komt zal er ook conflict komen met Turkije.

De CU is tegen een al te snelle groei in Europa. Deze wet zou de komst van Turkije flink hinderen.

Op zich vind ik het niet zo'n slecht idee. Als Turkije de genociede op de Armenen erkent, dan heb ik al een heel stuk minder twijfels over Turkije. Ze mogen dan best bij Europa.
en dat zal nooit gebeuren,omdat er geen genocide heeft plaatsgevonden
het zou mooi zijn als Turkije niet in de EU komt
zijn we af van die Islam fundamentalisten
het zou nog mooier zijn als de Grijze Wolven weer aan de macht komen
Oud 03-06-2005, 15:52
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
GrijzeWolf schreef op 03-06-2005 @ 16:50 :
en dat zal nooit gebeuren,omdat er geen genocide heeft plaatsgevonden
het zou mooi zijn als Turkije niet in de EU komt
zijn we af van die Islam fundamentalisten
het zou nog mooier zijn als de Grijze Wolven weer aan de macht komen
De grijze wolven zijn fundamentalisten.

Ik ben toch voor die wet denk ik, een goede reden om alle overdreven nationalisten op te bergen.
Oud 03-06-2005, 15:54
Draakje83
Draakje83 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 03-06-2005 @ 16:48 :
Lijkt me ook duidelijk te demonstreren dan dat Turkije niet bij Europa hoort

(Overigens lijkt me dat de EU ook best wel wat meer aandacht aan haar holocausts mag besteden in Amerika, Afrika en Azie
Het laat dan toch zien dat Turkije JUIST wel bij Europa hoort.

Moet Turkije het idd ook wel erkennen, dat wel. Hmmm die kans is misschien idd klein. Nou ja, misschien zwichten ze voor het geld.

Edit1: In Nederland zwicht men ook vaak genoeg voor het geld, kijk maar naar spijkerman. Kan zijn dat Turkije anders is.

Edit2: lol, net nadat ik mijn tekst heb geweizigd zie ik dat iemand dat al gepost heeft. De strekking iig.

Laatst gewijzigd op 03-06-2005 om 16:01.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Draakje83 schreef op 03-06-2005 @ 16:54 :
Het laat dan toch zien dat Turkije JUIST wel bij Europa hoort.

Moet Turkije het idd ook wel erkennen, dat wel. Hmmm die kans is misschien idd klein. Nou ja, misschien zwichten ze voor het geld.
Iedereen is te koop.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 20:28
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Joostje schreef op 03-06-2005 @ 16:48 :
Sinds wanneer spreekt men van meerdere Holocausts? Voor zover ik weet verwijst dat naar één specifieke historische gebeurtenis.
Oud 06-06-2005, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-06-2005 @ 16:56 :
Iedereen is te koop.
Non
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten