![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar 4 kg vet verliezen in een week is vrijwel onmogelijk. Je bent waarschijnlijk veel vocht verloren en je glycogeen depots zijn leeg. Als je hier meer over wilt weten kun je wellicht in de oude topics naar posts hierover zoeken, in het bijzonder die van Mighty Duck. @Gothic: Oke, dan is 't goed. ![]() Laatst gewijzigd op 31-05-2005 om 08:34. |
![]() |
||
Citaat:
Bij serieus overgewicht, raden ze een halve kilo aan per week. Dat is mogelijk door 1500 cal te eten per dag. Wil je meer afvallen per week, moet je niet minder gaan eten, maar meer sporten, omdat je niet wil dat je lichaam op spaarstand gaat. Wij raden mensen juist aan om een aanpatroon aan te wenden waar je ongeveer 6 boterhammen eet op een dag, 2 stuks fruit en een goed/genoeg avondeten. Door dit te verdelen in kleine maaltijden, gaat je stofwisseling op supertempo werken en dát is wat je wil. Niet dat je lichaam alles gaat opslaan omdat ze te weinig krijgt. Door die 6 boterhammen te verdelen, heb je tussendoor ook geen trek om naar andere lekkere dingen te grijpen en eet je ongeveer 1500 cal per dag. Op die manier val je sneller af dan zo weinig eten. Ik vraag me trouwens af hoe betrouwbaar die site is, want ik heb ooit ook eens ingevuld hoeveel ik moest eten om 4 kilo af te vallen in 3 maanden en ik kreeg ook dit aantal... exact hetzelfde zelf nog volgens mij ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Verder eet ik overigens twee stuks fruit op een dag en gewoon avondeten, alleen een iets minder groot bord dat voorheen en geen vet vlees.
Laatst gewijzigd op 31-05-2005 om 08:53. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En 's avonds eventueel nog wat groenten? (Ik denk niet dat twee opscheplepels 200 gram is...maar daar kan ik me in vergissen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Overigens is die site www.overgewicht.nl misschien ook iets om in de beginpost te zetten. Hij staat er nog niet bij geloof ik, maar ik vind hem wel erg handig.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Wbt die ontbijtkoek, daar heb je 2 soorten van, gewone en volkoren. Spreekt voor zich welke beter is ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik zit eraan te denken om vanavond heen te gaan, maar ik twijfel. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() Ik doe verder aan aerobics/steps, maar wil volgend schooljaar een Gymnasion pas kopen waarmee ik onbeperkt van die leuke sporten kan doen ![]()
||
Citaat:
|
Ik voel me ook wel enigzins aangevallen door de posts van Gothic, maar goed.
Heeft iemand hier ervaring met oefeningen met een 'gymball'? Ik zit eraan te denken zo'n ding aan te schaffen, heb een soort van trainingsprogramma daarvan. Ik wil namelijk iets meer spiermassa opbouwen (met name bij mn buik) en ik kan ivm met mn rug verder geen sporten doen en met zo'n ding kan ik gewoon thuis aan de gang en stoppen als het niet gaat.
|
Verwijderd
|
Ik houd (zoals jullie denk ik wel weten) op koel.valtaf.nl bij wat ik allemaal eet per dag...
Nu heb ik vandaag een probleem ![]() ![]() Het wordt gemaakt van deeg van: - fijn wit meel (uit oostenrijk) - lauw water - een paar eieren Van dit deeg worden met een soort grove rasp "drolletjes" gemaakt die in kokend water worden gedaan. Uiteindelijk ziet het eruit als een soort macaroni-achtige dingetjes. Deze deegdingetjes worden gemengd met wat gebakken ui en op het laatst wordt er een zakje geraspte kaas doorheen gemengd. Nou vroeg ik me af hoeveel calorieen ik kan tellen voor een bord vol kase-spatzeln ![]() Zou ik voor die deeg-drolletjes gewoon iets van pasta kunnen rekenen? En hoeveel kaas zit er meestal in een zakje geraspte kaas? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik heb daar wel eens buikspieroefeningen meegedaan en ik vond het supergoed werken in ieder geval voelde je na 20 bewegingen als flink je spieren, dus hoef je niet eindeloos een lichte oefening te herhalen en je rug wordt ook nog eens ondersteund
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Is het niet handige om bij een fysio langs te gaan, die heeft daar verstand van, als je met je rug niet kan sporten, lijkt mij juist dat je dan daar spierweefsel zou moeten opbouwen... of oefeningen zou moeten kunnen doen die je daarin enigsinds helpen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb nu 300g gekookte pasta gerekend.. of zou dat teveel zijn? |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Kijk ook maar eens op valtaf bij gekookte en ongekookte pasta.... 100g ongekookte bevat veel meer kcal dan 100g gekookte |
![]() |
||
Citaat:
![]() Koel, misschien zou je tagliatelle kunnen rekenen, dat klinkt namelijk erg hetzelfde. Als je een flink bord vol eet kun je idd zo'n 125-150 gram ongekookte pasta rekenen, een normaal bord is zo'n beetje 75-100 gram ongekookt ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat ik ga eten vanavond zijn dus een soort ronde drolletjes ![]() Verder smaakt het wel heel anders als pasta.. maar dat komt misschien doordat er geen rode gehaktsaus bij zit (die ik wel altijd bij pasta eet ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|