Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2005, 08:32
Verwijderd
Citaat:
miekmuis schreef op 31-05-2005 @ 09:27 :
Ik ben sinds een bijna een week op dieet en heb op overgewicht.nl een profiel aangemaakt. Je kunt daar laten berekenen hoeveel calorieën je per dag mag als je het aantal kilo dat je kwijt wilt in vult en het tijdsbestek waarin je dat wilt doen in vult. Nou wil ik 10 kilo in 3 maanden kwijt. De site heeft aangegeven dat ik dan 1296 caloriëen per dag mag eten en dat doe ik nu dus ook. Ik ben nu al 4 kilo kwijt volgens de weegschaal, maar dat vind ik wel erg snel gaan binnen een week. Is 1296 calorieën zo weinig, of houdt mijn weegschaal me voor de gek?
Met wat je zou eten zou je ong. 1 kg per week afvallen. In het begin gaat het meestal wat sneller omdat je metabolisme dan nog optimaal is. Hoe langer je aan het lijnen bent, des te langzamer het gaat. Vaak raak je ook in een soort van plateaufase, dan val je gewoon niet meer af bij een bepaald gewicht. Die plateaufase kun je doorbreken door eerst een tijdje wat meer te gaan eten en daarna weer minder.

Maar 4 kg vet verliezen in een week is vrijwel onmogelijk. Je bent waarschijnlijk veel vocht verloren en je glycogeen depots zijn leeg. Als je hier meer over wilt weten kun je wellicht in de oude topics naar posts hierover zoeken, in het bijzonder die van Mighty Duck.

@Gothic: Oke, dan is 't goed. Voelde me toch wel een beetje aangevallen.

Laatst gewijzigd op 31-05-2005 om 08:34.
Oud 31-05-2005, 08:34
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Ik ben sinds een bijna een week op dieet en heb op overgewicht.nl een profiel aangemaakt. Je kunt daar laten berekenen hoeveel calorieën je per dag mag als je het aantal kilo dat je kwijt wilt in vult en het tijdsbestek waarin je dat wilt doen in vult. Nou wil ik 10 kilo in 3 maanden kwijt. De site heeft aangegeven dat ik dan 1296 caloriëen per dag mag eten en dat doe ik nu dus ook. Ik ben nu al 4 kilo kwijt volgens de weegschaal, maar dat vind ik wel erg snel gaan binnen een week. Is 1296 calorieën zo weinig, of houdt mijn weegschaal me voor de gek?
Het is te weinig ja. Hoe lang ben je en hoeveel weeg je? Zover ik je foto's ken, ben jij een mooi slank meisje die niet af hoeft te vallen, of ik heb een heel verkeerd beeld van je...
Bij serieus overgewicht, raden ze een halve kilo aan per week. Dat is mogelijk door 1500 cal te eten per dag. Wil je meer afvallen per week, moet je niet minder gaan eten, maar meer sporten, omdat je niet wil dat je lichaam op spaarstand gaat.
Wij raden mensen juist aan om een aanpatroon aan te wenden waar je ongeveer 6 boterhammen eet op een dag, 2 stuks fruit en een goed/genoeg avondeten. Door dit te verdelen in kleine maaltijden, gaat je stofwisseling op supertempo werken en dát is wat je wil. Niet dat je lichaam alles gaat opslaan omdat ze te weinig krijgt.
Door die 6 boterhammen te verdelen, heb je tussendoor ook geen trek om naar andere lekkere dingen te grijpen en eet je ongeveer 1500 cal per dag. Op die manier val je sneller af dan zo weinig eten.

Ik vraag me trouwens af hoe betrouwbaar die site is, want ik heb ooit ook eens ingevuld hoeveel ik moest eten om 4 kilo af te vallen in 3 maanden en ik kreeg ook dit aantal... exact hetzelfde zelf nog volgens mij .
Oud 31-05-2005, 08:34
blurred
blurred is offline
Citaat:
Nou wil ik 10 kilo in 3 maanden kwijt. De site heeft aangegeven dat ik dan 1296 caloriëen per dag mag eten en dat doe ik nu dus ook. Ik ben nu al 4 kilo kwijt volgens de weegschaal, maar dat vind ik wel erg snel gaan binnen een week. Is 1296 calorieën zo weinig, of houdt mijn weegschaal me voor de gek?
10 kilo in 3 maanden is echt een veel te hoog doel. Dat red je misschien wel met ruim 1200 kcal op een dag, maar ik weet zeker dat wanneer je straks weer normaal gaat eten, het er zo weer aanzit. Ik denk dat je je doel bij moet stellen, langzamer afvallen. Dan is het resultaat blijvend. Ik weet niet hoeveel overgewicht je hebt en hoe lang je bent, maar probeer toch iedere dag minstens 1500 kcal binnen te krijgen, op een gezonde, gevarieerde manier.
Oud 31-05-2005, 08:36
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 31-05-2005 @ 09:02 :
Ik wist (en weet) zelf heel goed wanneer ik fout zat. Ik heb ook nooit gezegd dat de kritiek die mensen op mij gaven onterecht was. Maar ik was (en ben) er gewoon nog niet in staat om een normaal eetpatroon aan te wenden en om normaal over mezelf te denken. Ik vecht nog steeds iedere dag tegen het wel of niet eten, en met hoe mijn lichaam er uit ziet. Maar, ik zie wel in dat dit niet goed is, en daarom heb ik dus ook hulp gezocht.
Dat bedoel ik dus.
Oud 31-05-2005, 08:37
blurred
blurred is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 31-05-2005 @ 08:38 :
Ik vind 't ook niet echt prettig om als 'rotte appel' bestempelt te worden.
Jij bent ook niet één van die "rotte appels". Jij weet heel goed wat jouw probleem is, en negeert adviezen niet. Jij weet dat je hulp nodig hebt, en hebt die ook gezocht. Mensen die constant commentaar negeren en blijven volhouden dat 1200 op een dag veel is, die hebben denk ik niets aan dit topic. Jij wel.
Oud 31-05-2005, 08:38
Verwijderd
Btw een beetje goed nieuws (ik durf het alleen niet te hard te zeggen, want dan gaat het vast weer mis...): ik ben een kleine twee weken terug met de pil gestopt en sindsdien ben ik 1,5 kilo afgevallen.
Oud 31-05-2005, 08:39
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-05-2005 @ 09:38 :
Btw een beetje goed nieuws (ik durf het alleen niet te hard te zeggen, want dan gaat het vast weer mis...): ik ben een kleine twee weken terug met de pil gestopt en sindsdien ben ik 1,5 kilo afgevallen.
. Word je straks zwanger, krijg je straks als nog een dikke buik
Oud 31-05-2005, 08:40
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 31-05-2005 @ 09:39 :
Word je straks zwanger, zit alles er dubbel en dwars weer aan .
Ik let er wel op dat dat nu nog niet gebeurd en als het zo ver komt, dan heeft het een duidelijk aanwijsbare reden en dan is het niet erg. Bovendien krijg je er dan ook iets voor terug.
Oud 31-05-2005, 08:40
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
feli
Oud 31-05-2005, 08:41
blurred
blurred is offline
Citaat:
Misschien moet je eigen regels niet al te streng opnemen Het blijft gewoon een topic waarop je dingen mag posten over afvallen/aankomen, dus deze opmerking had je van mij wel wat groter mogen posten
Oud 31-05-2005, 08:43
Gothic
Gothic is offline
@ Daantje... de klachten die jij hebt zijn de klachten van de buikgriep die nu heerst...
Oud 31-05-2005, 08:44
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
blurred schreef op 31-05-2005 @ 09:34 :
10 kilo in 3 maanden is echt een veel te hoog doel. Dat red je misschien wel met ruim 1200 kcal op een dag, maar ik weet zeker dat wanneer je straks weer normaal gaat eten, het er zo weer aanzit. Ik denk dat je je doel bij moet stellen, langzamer afvallen. Dan is het resultaat blijvend. Ik weet niet hoeveel overgewicht je hebt en hoe lang je bent, maar probeer toch iedere dag minstens 1500 kcal binnen te krijgen, op een gezonde, gevarieerde manier.
Ik weeg nu 78 kilo en ben 1.64 dus echt veel te zwaar. Maar ik was al bang dat dit niet echt een blijvend effect zou hebben. Het gaat iets te makkelijk nu Njah dan maar een broodje meer bij het middag eten.
Oud 31-05-2005, 08:44
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 31-05-2005 @ 09:41 :
Misschien moet je eigen regels niet al te streng opnemen Het blijft gewoon een topic waarop je dingen mag posten over afvallen/aankomen, dus deze opmerking had je van mij wel wat groter mogen posten
Dat is voor mezelf, ik wil het niet te hard zeggen, dus zeg ik het klein. (Wat dat betreft ben ik toch wel een beetje bijgelovig, geloof ik. )

Citaat:
Gothic schreef op 31-05-2005 @ 09:43 :
@ Daantje... de klachten die jij hebt zijn de klachten van de buikgriep die nu heerst...
Maar ook van voedselintolerantie/-allergie. En aangezien ze het vaker heeft, zou dat logischer zijn (vind ik dan iig).

Citaat:
miekmuis schreef op 31-05-2005 @ 09:44 :
Ik weeg nu 78 kilo en ben 1.64 dus echt veel te zwaar. Maar ik was al bang dat dit niet echt een blijvend effect zou hebben. Het gaat iets te makkelijk nu Njah dan maar een broodje meer bij het middag eten.
Eet je boterhammen of broodjes (sommige mensen noemen alles broodjes heb ik gemerkt, dus vandaar dat ik het maar even vraag )? Een (bruine) boterham is beter dan een broodje, zeker als je af wilt vallen.
Oud 31-05-2005, 08:46
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-05-2005 @ 09:44 :

Eet je brood of broodjes? Een (bruine) boterham is beter dan een broodje, zeker als je af wilt vallen.
Ik eet versgebakken superbruinbrood

Verder eet ik overigens twee stuks fruit op een dag en gewoon avondeten, alleen een iets minder groot bord dat voorheen en geen vet vlees.

Laatst gewijzigd op 31-05-2005 om 08:53.
Oud 31-05-2005, 08:50
blurred
blurred is offline
Misschien heeft het er op zich niet zoveel mee te maken, maar ik wil het toch even opmerken. Over de onoverzichtelijkheid van het topic als er teveel post instaan: Ik merk dat mensen vaak, als ze een bepaald iets willen quoten, vaak gelijk de hele post quoten, terwijl ze vaak alleen maar op een klein gedeelte daaruit willen reageren. Ik vind dat zelf altijd vrij onduidelijk, de posts zijn dan onwijs lang terwijl dat helemaal niet nodig is. Als je gewoon alleen het gedeelte dat echt van belang is (waar je op wilt reageren) uit de post haalt en dat quote, wordt het gelijk een stuk overzichtelijker, lijkt mij. (Niet dat het uitmaakt voor het aantal posts, maar toch)
Oud 31-05-2005, 08:51
Verwijderd
Citaat:
miekmuis schreef op 31-05-2005 @ 09:46 :
Ik eet versgebakken superbruinbrood

Verder eet ik overigens twee stuks fruit op een dag en gewoon avondeten, alleen een iets minder groot bord dat voorheen en geen vet vlees.
"Superbruinbrood" is vaak voor een groot deel gefaked. Maar je eet dus iig gewoon bruine boterhammen. Als je een tijdlang eet wat je nu zegt (ik weet niet hoeveel boterhammen het zijn, maar er van uit gaand dat dat ook goed is) en daarbij voldoende water drinkt en beweegt, dan denk ik dat het afvallen best zal lukken. 10 kg in drie maanden zul je misschien niet redden, maar wat je afvalt zal wel langer eraf blijven. En de kans dat je dit volhoudt en dit als 'levenstijl' houdt is, denk ik, vrij groot.
Oud 31-05-2005, 08:53
Verwijderd
@blurred: Ben ik het helemaal mee eens. Heb het in de eerste post erbij gezet (bij "wat mag wel", misschien niet de meest logische plaats, maar goed ).
Oud 31-05-2005, 08:55
blurred
blurred is offline
Nou ja, het staat er in ieder geval, dat is het belangrijkste
Oud 31-05-2005, 08:58
sheepdog
sheepdog is offline
Ik heb de afgelopen tijd ook slechter gegeten... Weet niet of het door het (er niet zijn van het) topic komt of gewoon door andere omstandigheden, maar het viel me wel op, had het ook op mijn valtafprofiel gezet. Maar ik houd het nu gewoon bij op valtaf en/of op E&D, dus ja.

@ Gothic: Ik denk niet dat mensen zich beter zullen voelen als je ze als 'rotte appels' bestempeld, of je dat nou direct doet of indirect.

@ MeelFriek: Bij de Hema (en vast nog wel op meer plaatsen) kun je saladebekers kopen. Daar kun je fruit in doen en eventueel nog iets in het dopje wat je er later bij kunt gooien (Het idee is dat je salade in de beker doet en dressing in het dopje, maar je kunt ook bijv. pitjes/muesli ofzo in het dopje doen omdat ze anders zacht worden.). Ik neem hierin vaak fruit (evt. met yoghurt & muesli) of salade mee. Hij is wel wat groot maar ik vind het echt heel handig.
Oud 31-05-2005, 08:58
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-05-2005 @ 09:51 :
"Superbruinbrood" is vaak voor een groot deel gefaked. Maar je eet dus iig gewoon bruine boterhammen. Als je een tijdlang eet wat je nu zegt (ik weet niet hoeveel boterhammen het zijn, maar er van uit gaand dat dat ook goed is) en daarbij voldoende water drinkt en beweegt, dan denk ik dat het afvallen best zal lukken. 10 kg in drie maanden zul je misschien niet redden, maar wat je afvalt zal wel langer eraf blijven. En de kans dat je dit volhoudt en dit als 'levenstijl' houdt is, denk ik, vrij groot.
Nouja het is iets van waldkorn gemixed met nog iets anders geloof ik. Ik weet niet wat mijn moeder er allemaal instopt En ik eet 's ochtends twee boterhammen met een beker melk en 's middags ook twee boterhammen, maar dan met water erbij. Verder eet ik dus tussendoor een appel en een banaan en 's avonds gewoon warm eten. (gister twee aardappelen en twee opscheplepels groente en een tartaartje) en een bakje magere yoghurt met zoetstof toe. Gister heb ik twee soepstengels gegeten ook nog, omdat ik andere op te weinig calorieën zou zitten. Maar die site gaf wel aan dat ik voor de lunch te weinig calorieën (240) heb gehad.
Oud 31-05-2005, 09:00
Verwijderd
Citaat:
miekmuis schreef op 31-05-2005 @ 09:58 :
Maar die site gaf wel aan dat ik voor de lunch te weinig calorieën (240) heb gehad.
Je kunt er ook gerust nog een boterham bij eten.

En 's avonds eventueel nog wat groenten? (Ik denk niet dat twee opscheplepels 200 gram is...maar daar kan ik me in vergissen. )
Oud 31-05-2005, 09:03
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-05-2005 @ 10:00 :
Je kunt er ook gerust nog een boterham bij eten.

En 's avonds eventueel nog wat groenten? (Ik denk niet dat twee opscheplepels 200 gram is...maar daar kan ik me in vergissen. )
Ja of misschien neem ik bij de lunch wel een beker melk ook, dan zit ik op 317 geloof ik. Ik heb geen idee hoeveel twee opscheplepels is, maar ik hou niet zo heel erg van de meeste groenten. Ik vind dit wel genoeg

Overigens is die site www.overgewicht.nl misschien ook iets om in de beginpost te zetten. Hij staat er nog niet bij geloof ik, maar ik vind hem wel erg handig.
Oud 31-05-2005, 09:05
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 31-05-2005 @ 10:03 :

Overigens is die site www.overgewicht.nl misschien ook iets om in de beginpost te zetten. Hij staat er nog niet bij geloof ik, maar ik vind hem wel erg handig.
Persoonlijk vind ik valtaf.nl handiger, omdat daar meer producten op staan.
Oud 31-05-2005, 09:31
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
sheepdog schreef op 31-05-2005 @ 10:05 :
Persoonlijk vind ik valtaf.nl handiger, omdat daar meer producten op staan.
Hmm, ik weet niet precies hoe die site werkt, maar ik weet wel dat ik er zelf geen behoefte aan heb om de hele wereld mee te laten genieten van mijn gewichtsstrijd
Oud 31-05-2005, 10:52
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
sheepdog schreef op 31-05-2005 @ 09:58 :
@ Gothic: Ik denk niet dat mensen zich beter zullen voelen als je ze als 'rotte appels' bestempeld, of je dat nou direct doet of indirect.
Je moet even wat beter lezen, ik had het over posts, niet over mensen, voor de 3e keer.
Oud 31-05-2005, 11:12
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Zo, ik ben er ook weer

Fijn dat het topic nu een stuk rustiger is. Veel minder posts per dag dan met de voorgaande topics. Bovendien, wat me nu ook al meteen opvalt, zijn de postlengtes, die zijn veel langer

Anyways, ik ben nog steeds bezig met rustig afvallen, al ben ik nu wel meer aan het snoepen (Maar ik ben deze week ongesteld, dus dan mag het van mezelf )
Verder merk ik dat ik met snoepen niet naar koek of chips grijp, maar naar drop. In hoeverre is dat erg?

Even de stand van zaken posten:

Begonnen met 84 kg.
Twee weken geleden 79 kg.
En me even niet durven te wegen afgelopen weekend omdat ik ongesteld ben
Oud 31-05-2005, 11:16
kellytje
kellytje is offline
Hou je eigelijk veel vocht ofzo vast net voor/tijdens je ongesteld bent?
Oud 31-05-2005, 11:19
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 31-05-2005 @ 10:31 :
Hmm, ik weet niet precies hoe die site werkt, maar ik weet wel dat ik er zelf geen behoefte aan heb om de hele wereld mee te laten genieten van mijn gewichtsstrijd
Dat hoeft ook niet, je kunt ook je gewicht verborgen houden, geen foto's plaatsen en niks in je dagboek zetten, maar wel je eten invullen

Wbt die ontbijtkoek, daar heb je 2 soorten van, gewone en volkoren. Spreekt voor zich welke beter is
Oud 31-05-2005, 11:37
Mara
Mara is offline
Citaat:
@ MeelFriek: Bij de Hema (en vast nog wel op meer plaatsen) kun je saladebekers kopen. Daar kun je fruit in doen en eventueel nog iets in het dopje wat je er later bij kunt gooien (Het idee is dat je salade in de beker doet en dressing in het dopje, maar je kunt ook bijv. pitjes/muesli ofzo in het dopje doen omdat ze anders zacht worden.). Ik neem hierin vaak fruit (evt. met yoghurt & muesli) of salade mee. Hij is wel wat groot maar ik vind het echt heel handig.
Bedankt Ik moet vanmiddag nog naar de stad, dus ik zal meteen even kijken!

Wat mij betreft: Ik zit nog steeds op bijna hetzelfde gewicht. Er is welgeteld een halve kilo af.

Laatste weken ging 't wat minder, maar dat had niks te maken met het wel/niet aanwezig zijn van dit topic. Ik zat gewoon met mezelf in de knoop.

Laatste paar dagen gaat 't wel beter. Er zijn telkens meer dagen dat 't me lukt om goed te eten, vooral de dagen dat ik naar school ga. Zowel gisteren als vandaag (tot nu toe) ging/gaat 't goed. Wat lager in kcal dan ik zelf aan zou raden, maar ik heb gemerkt dat bij 1600kcal ik niet afval. Ik mik nu dus op 1400-1500kcal. Dat lukt aardig, moet ik zeggen. 5 boterhammen, 1 ei, avondeten met (veel) mager vlees, kwark, melk en fruit. Soms trakteer ik mezelf op wat wiener melange. Als ik echt even een tussendoortje wil neem ik bijv. 2 rijstwafels. Nu hopen dat ik 't volhoud, vooral morgen wordt problematisch omdat ik dan ga sporten. Na 't sporten prop ik me vaak vol, waardoor 't nut van 't sporten volledig verdwenen is Ik heb nu voor 't sporten extra op de planning wat vis/kip en 250g extra kwark. Dat zou toch moeten lukken!
Oud 31-05-2005, 11:42
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 31-05-2005 @ 12:37 :
Bedankt Ik moet vanmiddag nog naar de stad, dus ik zal meteen even kijken!

Wat mij betreft: Ik zit nog steeds op bijna hetzelfde gewicht. Er is welgeteld een halve kilo af.

Laatste weken ging 't wat minder, maar dat had niks te maken met het wel/niet aanwezig zijn van dit topic. Ik zat gewoon met mezelf in de knoop.

Laatste paar dagen gaat 't wel beter. Er zijn telkens meer dagen dat 't me lukt om goed te eten, vooral de dagen dat ik naar school ga. Zowel gisteren als vandaag (tot nu toe) ging/gaat 't goed. Wat lager in kcal dan ik zelf aan zou raden, maar ik heb gemerkt dat bij 1600kcal ik niet afval. Ik mik nu dus op 1400-1500kcal. Dat lukt aardig, moet ik zeggen. 5 boterhammen, 1 ei, avondeten met (veel) mager vlees, kwark, melk en fruit. Soms trakteer ik mezelf op wat wiener melange. Als ik echt even een tussendoortje wil neem ik bijv. 2 rijstwafels. Nu hopen dat ik 't volhoud, vooral morgen wordt problematisch omdat ik dan ga sporten. Na 't sporten prop ik me vaak vol, waardoor 't nut van 't sporten volledig verdwenen is Ik heb nu voor 't sporten extra op de planning wat vis/kip en 250g extra kwark. Dat zou toch moeten lukken!
Sporten is erg belangrijk als je wil afvallen. Je kunt dan redelijk wat eten en toch krijg je minder cal binnen, omdat je gesport hebt..
Oud 31-05-2005, 11:50
Mara
Mara is offline
Citaat:
Gothic schreef op 31-05-2005 @ 12:42 :
Sporten is erg belangrijk als je wil afvallen. Je kunt dan redelijk wat eten en toch krijg je minder cal binnen, omdat je gesport hebt..
Laatste tijd toch niet echt veel gesport, door drukte. Alleen 1x per week kickfun.

Ik zit eraan te denken om vanavond heen te gaan, maar ik twijfel.
Oud 31-05-2005, 12:01
Jones
Citaat:
MeelFriek schreef op 31-05-2005 @ 12:50 :
Laatste tijd toch niet echt veel gesport, door drukte. Alleen 1x per week kickfun.

Je sport niet alleen om calorieën te verbranden, maar natuurlijk ook voor dat lekkere gevoel na afloop en het zorgt (toch?) voor een snellere stofwisseling. Dus ookal eet je meer na het sporten zodat het "nutteloos" is, in mijn ogen dan toch gewoon doen.
Oud 31-05-2005, 12:03
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-05-2005 @ 07:47 :
Waarschijnlijk wordt het wel iets meer (ook omdat het niet makkelijk aan te passen is (die grens) en Jon dat in de code zal moeten doen).
Waarom geen 250 zoals het - als ik me goed herinner - vroeger was?
Oud 31-05-2005, 12:14
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 31-05-2005 @ 12:50 :

Ooooh, Kickfun Dat heb ik ook een keer gedaan Wel spierpijn gehad in mijn armen toen.

Ik doe verder aan aerobics/steps, maar wil volgend schooljaar een Gymnasion pas kopen waarmee ik onbeperkt van die leuke sporten kan doen (Nu mag ik maar 1x per week 1 sport)
Oud 31-05-2005, 12:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 31-05-2005 @ 09:43 :
Hmm, daar had ik nog niet aan gedacht maar ik heb het niet alleen nu. Ik heb het eigenlijk altijd als ik voor langere tijd thuis ben/thuis eet.
Oud 31-05-2005, 13:43
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik voel me ook wel enigzins aangevallen door de posts van Gothic, maar goed.

Heeft iemand hier ervaring met oefeningen met een 'gymball'?
Ik zit eraan te denken zo'n ding aan te schaffen, heb een soort van trainingsprogramma daarvan. Ik wil namelijk iets meer spiermassa opbouwen (met name bij mn buik) en ik kan ivm met mn rug verder geen sporten doen en met zo'n ding kan ik gewoon thuis aan de gang en stoppen als het niet gaat.
Oud 31-05-2005, 14:16
Verwijderd
Ik houd (zoals jullie denk ik wel weten) op koel.valtaf.nl bij wat ik allemaal eet per dag...
Nu heb ik vandaag een probleem Ik ga vanavond bij mn opa en oma eten en we eten een oostenrijks gerecht, nl: kase-spatzeln

Het wordt gemaakt van deeg van:
- fijn wit meel (uit oostenrijk)
- lauw water
- een paar eieren
Van dit deeg worden met een soort grove rasp "drolletjes" gemaakt die in kokend water worden gedaan. Uiteindelijk ziet het eruit als een soort macaroni-achtige dingetjes.
Deze deegdingetjes worden gemengd met wat gebakken ui en op het laatst wordt er een zakje geraspte kaas doorheen gemengd.

Nou vroeg ik me af hoeveel calorieen ik kan tellen voor een bord vol kase-spatzeln
Zou ik voor die deeg-drolletjes gewoon iets van pasta kunnen rekenen? En hoeveel kaas zit er meestal in een zakje geraspte kaas?
Oud 31-05-2005, 14:18
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 31-05-2005 @ 14:43 :

Ik zit eraan te denken zo'n ding aan te schaffen, heb een soort van trainingsprogramma daarvan. Ik wil namelijk iets meer spiermassa opbouwen (met name bij mn buik) en ik kan ivm met mn rug verder geen sporten doen en met zo'n ding kan ik gewoon thuis aan de gang en stoppen als het niet gaat.
bedoel je een soort skippybal zonder hengsels?
ik heb daar wel eens buikspieroefeningen meegedaan en ik vond het supergoed werken
in ieder geval voelde je na 20 bewegingen als flink je spieren, dus hoef je niet eindeloos een lichte oefening te herhalen en je rug wordt ook nog eens ondersteund
Oud 31-05-2005, 14:18
blurred
blurred is offline
Citaat:
Koel schreef op 31-05-2005 @ 15:16 :
Nou vroeg ik me af hoeveel calorieen ik kan tellen voor een bord vol kase-spatzeln
Zou ik voor die deeg-drolletjes gewoon iets van pasta kunnen rekenen? En hoeveel kaas zit er meestal in een zakje geraspte kaas?
Aangezien pasta ook gemaakt wordt van meel, eieren en water, lijkt dat me een hele goede optie ja. Neem dan alleen geen volkorenpasta, maar dat lijkt me voor zich spreken In een zakje geraspte kaas gaat volgens mij iets van 250, of iets in die richting? Anders kijk je eens in de winkel hoeveel erin zit, dan weet je het zeker.
Oud 31-05-2005, 14:20
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 31-05-2005 @ 14:43 :

Als ik jou wou aanvallen, had ik je naam wel genoemd.

Is het niet handige om bij een fysio langs te gaan, die heeft daar verstand van, als je met je rug niet kan sporten, lijkt mij juist dat je dan daar spierweefsel zou moeten opbouwen... of oefeningen zou moeten kunnen doen die je daarin enigsinds helpen.
Oud 31-05-2005, 14:25
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 31-05-2005 @ 15:18 :
Aangezien pasta ook gemaakt wordt van meel, eieren en water, lijkt dat me een hele goede optie ja.
In een zakje geraspte kaas gaat volgens mij iets van 250, of iets in die richting?
Oke, dan zal ik voor die deeggevalletjes wel gewoon pasta rekenen. Oja.. en hoeveel zou een bord vol zijn? Ik vind dat eten erg lekker dus ik denk dat ik er wel redelijk wat van neem... Maar ik kan daar bij mn opa en oma niet gaan wegen hoeveel ik op mn bord schep...
Ik heb nu 300g gekookte pasta gerekend.. of zou dat teveel zijn?
Oud 31-05-2005, 14:31
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Koel schreef op 31-05-2005 @ 15:25 :
Oke, dan zal ik voor die deeggevalletjes wel gewoon pasta rekenen. Oja.. en hoeveel zou een bord vol zijn? Ik vind dat eten erg lekker dus ik denk dat ik er wel redelijk wat van neem... Maar ik kan daar bij mn opa en oma niet gaan wegen hoeveel ik op mn bord schep...
Ik heb nu 300g gekookte pasta gerekend.. of zou dat teveel zijn?
Een normale hoeveelheid pasta is 125 gram per persoon dus 300 lijkt me wel erg veel.
Oud 31-05-2005, 14:32
Verwijderd
als het op pasta lijkt zal het gewoon 50 gram per opscheplepel zijn in een zakje geraspte kaas zit meestal 75-125 gram.
Oud 31-05-2005, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 31-05-2005 @ 15:31 :
Een normale hoeveelheid pasta is 125 gram per persoon dus 300 lijkt me wel erg veel.
Ik heb het btw wel over gekookte pasta he...
Oud 31-05-2005, 14:34
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Koel schreef op 31-05-2005 @ 15:32 :
Ik heb het btw wel over gekookte pasta he...
Hmm, maar wordt pasta veel lichter/zwaarder als je het kookt? Ik neem voor mezelf altijd 125/150 gram ongekookte, geen idee hoeveel dat gekookt is.
Oud 31-05-2005, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 31-05-2005 @ 15:34 :
Hmm, maar wordt pasta veel lichter/zwaarder als je het kookt? Ik neem voor mezelf altijd 125/150 gram ongekookte, geen idee hoeveel dat gekookt is.
Dat wordt veel zwaarder ja, als je het kookt
Kijk ook maar eens op valtaf bij gekookte en ongekookte pasta.... 100g ongekookte bevat veel meer kcal dan 100g gekookte
Oud 31-05-2005, 14:39
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 31-05-2005 @ 15:34 :
In elk geval wel zo'n 300 gram denk ik, 125-150 gram pasta is wel een flink bord vol

Koel, misschien zou je tagliatelle kunnen rekenen, dat klinkt namelijk erg hetzelfde. Als je een flink bord vol eet kun je idd zo'n 125-150 gram ongekookte pasta rekenen, een normaal bord is zo'n beetje 75-100 gram ongekookt
Oud 31-05-2005, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 31-05-2005 @ 15:39 :
In elk geval wel zo'n 300 gram denk ik, 125-150 gram pasta is wel een flink bord vol

Koel, misschien zou je tagliatelle kunnen rekenen, dat klinkt namelijk erg hetzelfde. Als je een flink bord vol eet kun je idd zo'n 125-150 gram ongekookte pasta rekenen, een normaal bord is zo'n beetje 75-100 gram ongekookt
Tagliatelle zijn toch een beetje dikke sliertjes?
Wat ik ga eten vanavond zijn dus een soort ronde drolletjes , met een diameter van 1 cm ongeveer en een lengte van 2 tot 5 cm denk ik...
Verder smaakt het wel heel anders als pasta.. maar dat komt misschien doordat er geen rode gehaktsaus bij zit (die ik wel altijd bij pasta eet ) en verder is het wat dikker dan pasta..
Oud 31-05-2005, 15:08
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Koel schreef op 31-05-2005 @ 15:44 :
Tagliatelle zijn toch een beetje dikke sliertjes?
Wat ik ga eten vanavond zijn dus een soort ronde drolletjes , met een diameter van 1 cm ongeveer en een lengte van 2 tot 5 cm denk ik...
Verder smaakt het wel heel anders als pasta.. maar dat komt misschien doordat er geen rode gehaktsaus bij zit (die ik wel altijd bij pasta eet ) en verder is het wat dikker dan pasta..
Ja klopt, maat tagliatelle is volgens mij met wat meer ei gemaakt dan gewone pasta, vandaar dat ik dacht dat je misschien beter die kon kiezen dan gewone pasta
Oud 31-05-2005, 15:08
blurred
blurred is offline
Kun je die hoeveelheden (qua grammen) ook aanhouden als het om rijst gaat?

Regels voor berichten