Ook al heb ik geen vriendin, ik wil hier toch iets over kwijt.
Als ik een vriendin zou hebben, zou ik haar door alle drukte waarschijnlijk niet meer kunnen zien dan 2 avonden per week. Vanaf nu heb ik dan wel een maandje vakantie, maar in drukke periodes gaat school en werk nou eenmaal voor. En verder wil ik ook nog wat dingen met mijn vrienden doen en wil ik ook een avondje in de week voor mezelf hebben (gewoon zelf een beetje relaxen / sporten / internetten).
Maja, ik wil waarschijnlijk te veel. Echter, ik zie het gewoon bij bepaalde vrienden: ze hebben een vriendin en je ziet ze bijna nooit meer. Het irriteert me niet, maar jammer vind ik het wel. Maar toch laat ik die jongens niet vallen, toch vraag ik voor elk weekend van: "Ga je mee op stap / iets leuks doen?" en dan is het vaak ja: "We gaan niet." Hoezo, moet je eerst toestemming aan je vriendin vragen dan?

Of als zij niet gaat, ga jij ook dan niet? Ik vroeg het aan hem, niet aan hun beiden (met alle respect naar de vriendinnen die ze hebben), als diegene met me op stap gaat mag die gerust zijn vriendin mee nemen.
Kijk, en dit soort dingen willen mij niet overkomen. Ik wil niet doordat ik een vriendin heb (en redelijk onder de plak raak) andere hobby's gaan verwaarlozen. Het is misschien een beetje zwart-wit bekeken en ik weet dat deze instelling nogal "fout" is, maar misschien verander ik me hier in nog wel eens.
Nu wil ik niet zeggen dat alle meiden zo zijn, echt niet. Er zijn ook genoeg lieve meiden die je hierin kunnen begrijpen. Maar volgens mij gaan veel meiden geleidelijk aan zeuren als je te weinig tijd en aandacht aan ze besteedt. Tja, ik wil wel meer tijd voor ze vrij maken, maar dan moet ik andere dingen laten vallen en dat vind ik ook wel jammer. Maja, keuzes maken, daar gaat het dan om.
Kortom: ik vind het moeilijk om keuzes te maken. En uiteraard bekijk ik het te zwart-wit. Echter, het "school en werk gaat voor het meisje"-principe gaat altijd bij me op en dat krijg je niet meer uit me. Denk ik...
Boh, wat een lap tekst. Sorry voor het lastig vallen.