Nou ja, ik heb wel een leraar gehad die een foto van me wilde maken en toen ik hysterisch: "neeeeeeee!!!!" gilde, vroeg hij of ik dacht dat dat een lelijke foto zou worden dan en dat 'de meningen daarover verdeeld waren, hoor'
En die tegen een klasgenoot zei dat ik er leuk cq. goed uitzag en toen zich naar mij wendde en zei: "maar ik zal je maar niet teveel complimentjes geven, want dadelijk denk je nog dat ik je leuk vindt"
En nou ja, dat vind ik niet helemaal normaal, natuurlijk.
Maar als mijn (veel jongere) ANW leraar vertelt dat hij zich minder mannelijk zou voelen als ie 'm niet meer omhoog zou krijgen (wat indirect wel aansloot bij het onderwerp) dan vind ik dat niet erg.
Net zoals dat ik het niet erg vindt dat een evenzo jonge leraar tijdens het uitgaan na de examenstunt (bier) mij optilt en gewoon, niet ranzig of met extra lichamelijk contact, met alle meisjes (en jongens, maar zoveel dansende jongens waren er niet) meedanst.
Deze zelfde leraar aait ook gewoon over mijn hoofd, als grapje zo van "ahhh wat ben je toch zielig" of "valt me aan" (knijpt in mijn nek

) als ik een bijdehante opmerking maak.
Er zit gewoon een heel groot verschil tussen of je met een oudere leraar te maken hebt of dat je als 17/18 jarige leerling met een leraar van bijvoorbeeld 23 omgaat. Het is denk ik normaal dat in het tweede geval de omgang toch een stuk informeler en minder zakelijk is dan in het eerste geval.