Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2005, 11:17
A'k.a
A'k.a is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 05-08-2005 @ 00:19 :
Kopiëren doe ik aan de lopende band, en volgens mij ook van alles en van iedereen. Kopiëren is leuk, want ik heb geen zin om het warme water opnieuw uit te vinden.

maar inhoeverre is kopiëren eigenlijk hetzelfde of verschillende invloeden in je opnemen? Of misschien is kopiëren ook wel je aan een bepaalde situatie aanpassen.
Het is niet normaal als je ziet hoeveel mensen elkaar kopieren. Let maar eens op tijdens het uitgaan, als mensen met elkaar aan het praten zijn en hoe ze elkaars lichaamshouding kopieren. Het is inderdaag een soort van aanpassen, 'laten zien' dat je diegene die je kopiert mag, al is dit vaak onbewust. Gister viel me ineens op dat mn broer en vader die tegenover elkaar zaten een paar keer precies tegelijk een hap eten in hun mond stopte, heel grappig, vooral omdat ze het zelf niet door hadden. Maar wat dacht je van gapen!?
Oud 11-08-2005, 21:42
Mindfields
Mindfields is offline
Ja, woorden van anderen mensen overnemen. Niet in een dialect ofzo, want in het mooie Velp / Rozendaal spreken we allemaal abn.
Oud 17-08-2005, 19:02
d0Lce~0o1*
d0Lce~0o1* is offline
Ik neem het vooral over als ik niet zo lekker in me vel zit en dus niet zoveel persoonlijkheid bezit, zeg maar . Als ik langer dan een week in brabant ben, ga ik wel een beetje met een zachte G praten. Maar dat deed ik ook al voordat ik naar de basisschool ging, het is toen alleen verloren gegaan, toch wel doordat ik alleen met mensen omging die met een goois accent praatten.
Advertentie

Regels voor berichten