![]() |
||
Citaat:
![]() Okay, de perfecte moord beramen... hmmm *denkt na* |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Daarmee wilde ik alleen maar uitdrukken dat ik heel weinig vertrouwen heb in het Nederlandse rechtssysteem. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Of denk er zelf eens goed over na. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
'Je hebt een hekel aan' is iets anders dan 'je haat...' Je naasten kun je haten, zoveel je wilt... omdat je van ze houdt. Misschien haat jij je vader enorm(ik neem maar een voorbeeld) - dan heb je van hem gehouden in het verleden, of eigelijk doe je dat dan nog steeds. Iemand haten die je niet eens kent kan eigelijk niet eens... dan is het 'een hekel hebben aan', of 'ik moet ... niet'. |
![]() |
||
Citaat:
omg |
![]() |
||
Citaat:
tuurlijk kan je niet iemand haten die je niet kent. Maar dat beweert ook helemaal niemand hier. Ook hoeft degene niet naast te zijn, om hem te kunnen haten, het is maar een werkwoord, geen abstractum
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ik hou mijn mond verder wel hoor, als ik toch niks zinnings kan zeggen... psychologen en maatschappelijk werkers zullen er allemaal wel naast zitten. |
![]() |
||
Citaat:
Hoe kan iets wat een verschillende betekenis heeft nou eigenlijk hetzelfde betekenen? ![]() En als iemand tegen mij zegt dat hij mij haat, dan ga ik er niet van uit dat hij van mij houd..
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En met de toon waarp je dit alles brengt, insinueer je dat alleen jij het bij het rechte eind hebt en elke andere uitleg uitsluit. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En als ik zo eigenwijs ben, laat mij lekker? Tis net alsof jij daarmee zit ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
get a life |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En dan ook nog quotes aanpassen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Leuke signature, helemaal naast die van mij ![]()
|||
Citaat:
De man die Van Gogh vermoordde, zal hem zeker meer dan een hekel aan hem gehad hebben en zeker niet van hem gehouden hebben. Toch heeft Van Gogh hem of een naaste fysiek iets aangedaan. Hij heeft hem zelfs niet eens persoonlijk beledigd, maar moslims in het algemeen. Dat is niet direct wat ik onder 'actie' versta, omdat het veel passiever is. Ik denk dat je beter kunt zeggen dat je een onbekende kunt haten, op het moment dat hij iets, of dat nu een persoon, een geloof of iets anders is, maar wat voor jou zeer waardevol is en/of waar je misschien zelfs deels je identiteit aan verleent, bedreigd dan wel schade toebrengt. (Laat me weten hoevaak je de zin moest lezen, want ik vind hem onduidelijk ![]() Citaat:
En het feit dat (bepaalde?) psychologen iets vinden, zegt nog niet alles. Er zijn genoeg voorbeelden van theorien die later weerlegt werden of bestaande theorien waar nog genoeg over gediscussieerd en geruzied wordt. Daarbij praat je over gevoelens en persoonlijke meningen; een ander kan niet oordelen daarover. Al is het maar omdat er geen duidelijke definitie van haten in deze topic staat en ieder daar zijn eigen norm voor aanhoudt. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Waarheid durven of doen vosje16 | 33 | 31-01-2017 00:53 | |
De Kantine |
Stel een vraag aan de forumer onder je #veel +2 Verwijderd | 500 | 28-03-2011 14:22 | |
De Kantine |
Wie haat je het meest... Shitonya | 2 | 02-08-2004 21:35 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Tanja. Vlooienband | 47 | 12-10-2002 13:15 |