![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ben overigens niet bang om te sterven. Maar zou wel de afweging moeten maken op het moment 'sterven' of 'leven en nog veel meer goeds te kunnen doen voor dieren'. Daarnaast zou ik eerder geen medicatie nemen, omdat ik juist weet dat het op dieren is getest en dat is niet betrouwbaar. Vanwege wetenschappelijke reden. Geef me dan maar gewoon liever experimentele medicatie die nog niet op dieren getest is. Als ik dan toch er aan ga.. dan hebben ze iig een indicatie of het medicijn werkt of niet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vraag me af wat het nut daarvan is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Maar zeggen dat je vlees nodig hebt: daar ben ik het niet mee eens. Dat is ervan gemaakt, omdat er heel vroeger natuurlijk ook vrij weinig alternatieven waren. Tegenwoordig zijn die er wél, en kan ieder mens prima leven zonder vlees. Het is alleen een 'gewoonte' die niet veel mensen willen doorbreken omdat het tuurlijk altijd makkelijker (en lekkerder) is om wél vlees te eten dan om het te laten om een of ander beest te 'redden'.
||
Citaat:
Je praat krom, maar als jij vlees wil eten hou ik je niet tegen hoor.. ![]()
|||
![]() |
Citaat:
We hebben het niet nodig. En dus heb je niet goed opgelet op discovery. Aaseters betekent dat we omnivoor zijn en dus alles kunnen eten als het moet. Door ons lichaam zie je dat we meer herbivoor ingesteld zijn dan carnivoor. Dit betekent dat we gemaakt zijn dat we voornamelijk vegetarisch leven en als het nodig is (tijden van weinig voedsel), dan kunnen we ook restanten eten. Even ter verduidelijking dat we meer lijken op herbivoren: Facial Muscles Carnivore Reduced to allow wide mouth gape Herbivore Well-developed Omnivore Reduced Human Well-developed Jaw Type Carnivore Angle not expanded Herbivore Expanded angle Omnivore Angle not expanded Human Expanded angle Jaw Joint Location Carnivore On same plane as molar teeth Herbivore Above the plane of the molars Omnivore On same plane as molar teeth Human Above the plane of the molars Jaw Motion Carnivore Shearing; minimal side-to-side motion Herbivore No shear; good side-to-side, front-to-back Omnivore Shearing; minimal side-to-side Human No shear; good side-to-side, front-to-back Major Jaw Muscles Carnivore Temporalis Herbivore Masseter and pterygoids Omnivore Temporalis Human Masseter and pterygoids Mouth Opening vs. Head Size Carnivore Large Herbivore Small Omnivore Large Human Small Teeth (Incisors) Carnivore Short and pointed Herbivore Broad, flattened and spade shaped Omnivore Short and pointed Human Broad, flattened and spade shaped Teeth (Canines) Carnivore Long, sharp and curved Herbivore Dull and short or long (for defense), or none Omnivore Long, sharp and curved Human Short and blunted Teeth (Molars) Carnivore Sharp, jagged and blade shaped Herbivore Flattened with cusps vs complex surface Omnivore Sharp blades and/or flattened Human Flattened with nodular cusps Chewing Carnivore None; swallows food whole Herbivore Extensive chewing necessary Omnivore Swallows food whole and/or simple crushing Human Extensive chewing necessary Saliva Carnivore No digestive enzymes Herbivore Carbohydrate digesting enzymes Omnivore No digestive enzymes Human Carbohydrate digesting enzymes Stomach Type Carnivore Simple Herbivore Simple or multiple chambers Omnivore Simple Human Simple Stomach Acidity Carnivore Less than or equal to pH 1 with food in stomach Herbivore pH 4 to 5 with food in stomach Omnivore Less than or equal to pH 1 with food in stomach Human pH 4 to 5 with food in stomach Stomach Capacity Carnivore 60% to 70% of total volume of digestive tract Herbivore Less than 30% of total volume of digestive tract Omnivore 60% to 70% of total volume of digestive tract Human 21% to 27% of total volume of digestive tract Length of Small Intestine Carnivore 3 to 6 times body length Herbivore 10 to more than 12 times body length Omnivore 4 to 6 times body length Human 10 to 11 times body length Colon Carnivore Simple, short and smooth Herbivore Long, complex; may be sacculated Omnivore Simple, short and smooth Human Long, sacculated Liver Carnivore Can detoxify vitamin A Herbivore Cannot detoxify vitamin A Omnivore Can detoxify vitamin A Human Cannot detoxify vitamin A Kidney Carnivore Extremely concentrated urine Herbivore Moderately concentrated urine Omnivore Extremely concentrated urine Human Moderately concentrated urine Nails Carnivore Sharp claws Herbivore Flattened nails or blunt hooves Omnivore Sharp claws Human Flattened nails Uit: The Comparative Anatomy of Eating by Milton R. Mills, M.D. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Weet je sommige mensen hebben bijv. al 10 jaar bepaalde problemen en als zelfs therapie niet meer helpt dan wil je wat.. maargoed dat even offtopic... Wel schandalig dat er lactose in medicijnen zit. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Ja ok. Ik geloof zelf niet zoveel in pilletjes eerlijk gezegd. En je ziet ook dat het niet altijd helpt bij mensen. En bij andere weer wel. Dus als je zulke dingen neemt en het helpt je... dat is je eigen keuze natuurlijk. Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Daarnaast nemen ze alle info over van de gezondheidsraad. Waar mensen als dr. Schaafsma inzitten. Deze man doet veel en zit ook in een werkgroep van de Internation Dairy Council (internationale zuivel bond). Daarnaast inderdaad vertellen ze niet alles. Voedingscentrum laat voor het gemakt achterwegen dat vitamineb12 wel gevonden is in plantaardige bronnen, maar dat deze van andere structuur zijn en deze volgens onderzoek niet (goed) opgenomen worden. Dus geen betrouwbare bron. Ze laten ook achterwegen dat b12 wel op planten word gevonden en in niet gezuiverd bron water. Nog interessant is dat de meeste b12 tekort voor komt bij 'omnivoren'. Vooral vrouwen in de overgang, zwangeren en ouderen krijgen last van die tekort. Bij ouderen is het vaak doordat hun lichaam het niet meer goed opneemt uit vlees enzo. Dat betekent dus vergeetachtigheid e.d. B12 supplementen zijn een oplossing of indien erg nodig van die b12 prikken.
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|