Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2005, 16:44
Verwijderd
Dat is nou juist het achterlijke van deze staking. Als ProRail staakt kan de NS geen treinen laten rijden. Nou, ik hoop dat die stakkers flink op hun loon gekort worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2005, 16:47
Verwijderd
Citaat:
SuperS schreef op 15-06-2005 @ 17:19 :
Ik vind het volkomen onterecht dat ze staken, want ze willen meer geld, maar ze doen hun werk niet eens naar behoren (zie amsterdam, er onspoort een trein, spoor kapot, pro-rail "repareert" het spoor, ontspoort een 2de trein. Dan doen ze toch iets niet goed).
Lekkere redenatie

Als in de ogen van het grote publiek het goed uitvoeren van het werk een vereiste is om te mogen staken, dan kunnen we net zo goed het hele stakingsrecht afschaffen en het neerleggen van het werk uit onvrede met de arbeidsvoorwaarden strafbaar stellen. Mensen zijn over diensten als NS en Prorail sowieso nooit tevreden omdat ze er niets van begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 17:55
naam onbekend
naam onbekend is offline
Net op het 6 uurjournaal: de NS zal vervangend vervoer tot 25 euro vergoeden. Ook aan studenten is gedacht: weekend-OV's zullen ook op donderdagavond gelden, week-OV's ook op zaterdagochtend.

Toch aardig van de NS
Oud 15-06-2005, 18:33
Verwijderd
Mijn werk is pas lollig: zorg voor een carpool of logeeradres in de buurt...

Ik ken niemand die die kant uitmoet met de auto en ik ga toch echt niet bij een collega pitten.

Haha die ene gozer hier die de fiets als alternatief opperde, is niet goed wijs! Als mijn werk op fietsafstand was, zou ik elke dag fietsen! Ik ben blij als je voor mij werk in de buurt regelt! (het is niet voor niets dat ik in Amsterdam werk).

Ik ga dus thuiswerken, ongeacht dat ik dat niet mag van mijn leidinggevende. Ik ga er ook geen vrije dag voor opgeven.

Vorige week het OV in Amsterdam was al niet fijn, maar daar viel nog wel wat te regelen. Maar geen treinen is absurd!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 19:02
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 15-06-2005 @ 18:55 :
Net op het 6 uurjournaal: de NS zal vervangend vervoer tot 25 euro vergoeden. Ook aan studenten is gedacht: weekend-OV's zullen ook op donderdagavond gelden, week-OV's ook op zaterdagochtend.

Toch aardig van de NS
Dat is inderdaad aardig van de NS, maar daarmee 'verpesten' ze wel de staking van ProRail medewerkers. Zij leggen het werk niet voor niks op een vrijdag neer, omdat dat zoveel mensen treft.
Een heleboel boze/teleurgestelde klanten maken samen een hoop ophef en dat is dan ook de bedoeling van zo'n staking.

Dit wil overigens niet zeggen dat ik het eens ben met die staking. Want van wat ik heb begrepen, willen de medewerkers van Pro Rail meer geld zien, omdat de mensen bij NS meer krijgen. (Maar dat weet ik niet zeker hoor.)
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 19:07
Juturna
Juturna is offline
Ja, de lonen van het NS-personeel zijn sneller gestegen dan die van het ProRail-personeel.

Mijn moeder (ProRail Zwolle) gaat overigens wel gewoon werken, maar aan één omroepster heb je niks als de rest van de verkeersleiding wel staakt.

Citaat:
het personeel van het bedrijf pro-rail staakt, en die onderhouden het spoor(wat ze trouwens niet eens goed doen) en ze zorgen voor de verkeersleiding op de sporen.
Heeft ProRail niet pas sinds een paar jaar de sporen in handen? Ze kunnen nooit zo snel alle sporen in Nederland onderhouden/reparen waar dat nodig is.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 21:25
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Nou, ik heb geluk. M'n broertje leent een auto van m'n ouders en pikt me op vrijdag. Anders zou ik een concert en een college moeten missen.
Oud 16-06-2005, 10:37
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
G-Lo schreef op 14-06-2005 @ 20:26 :
Is het niet een beetje handig om ook wat publieke steun te krijgen bij je acties? Want dat gaan ze hiermee dus écht niet krijgen.
Publieke steun is absoluut nergens voor nodig als je een dergelijk doel wilt bereiken. Misschien kun je zelfs beter zo veel mogelijk mensen duperen, dan is, nogmaals, de impact groter.

Klagen over de NS en Pro-Rail zal men toch wel blijven doen, ook al hebben we een van de beste spoorwegdiensten van de wereld.
Oud 16-06-2005, 10:38
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Ieke schreef op 14-06-2005 @ 20:20 :
Kom op zeg, ze kunnen ook wel beginnen met kleine actie's. Als dat dan geen zin heeft kunnen ze grote actie's voeren. Lijkt me niet meer dan normaal.
Kom jij maar eens met een voorstel dat ze nog niet geprobeerd hebben. Staken doe je niet voor de lol.
Oud 16-06-2005, 10:49
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 15-06-2005 @ 18:55 :

Toch aardig van de NS
Toch aardig als dat ook nog ergens gemeld wordt. Op de site van de NS staat nog niets.
Oud 16-06-2005, 11:13
Wawl
Wawl is offline
Op deze weblog staan aantal prachtige standaardbrieven om je declaratie in te dienen bij de NS.
Oud 16-06-2005, 11:35
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
Adres etc.

NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht

Betreft: Staking ProRail

Geachte heer/mevrouw,

Helaas heb ik op 17 juni door een staking bij ProRail niet per trein kunnen reizen. Daarom wil ik graag een evenredig deel van mijn Studenten OV terug vragen. Bijgevoegd is een kopie van mijn OV-studentenkaart. Daarnaast declareer ik 0,39 cent portokosten. Dit conform uw Algemene Voorwaarden (artikel 13.5).

Tevens heb ik door diezelfde staking gebruik moeten maken van vervangend vervoer. Deze wil ik declareren (conform AVR-NS artikel 13.5) omdat ik ben per auto ben gegaan. Het gaat om een afstand van 126,4 kilometer volgens de online routeplanner van de ANWB. Dit is de afstand (inclusief retourreis) vanaf mijn woonadres naar de Thomas van Aquinostraat te Nijmegen i.v.m. een informatiemiddag op de Universiteit van Nijmegen. In de bijlage kunt u mijn uitnodiging vinden. Ik vraag u een vergoeding van ?,?? cent per kilometer. Daarnaast 0,39 cent voor de portokosten.

Het gaat dus om 4,93 euro plus ?,?? euro voor vervangend vervoer. In totaal wens ik dus ?,?? euro te ontvangen. Ik dien deze declaraties bij u in, omdat uw klantenservice ook de klachten afhandelt van ProRail. Ik ga er vanuit dat u de kosten op ProRail verhaalt. U kunt het bedrag overmaken naar girorekeningnummer 1234567 t.n.v. Wawl te scholieren.com.

Vetrouwend u hiermee voldoende te hebben geďnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Wawl

Bijlagen:
- Studenten OV
- Uitnodiging informatiemiddag RUN
Wat is een redelijke vergoeding voor gereden kilimeters. Eigenlijk zou ik dus de gehele kostprijs mee moeten nemen, of is dat niet eerlijk?
Oud 16-06-2005, 11:49
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Rover had ook al een persbericht neergezet

Treinreiziger.punt.nl ook
Oud 16-06-2005, 11:53
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Wawl schreef op 16-06-2005 @ 12:35 :
Wat is een redelijke vergoeding voor gereden kilimeters. Eigenlijk zou ik dus de gehele kostprijs mee moeten nemen, of is dat niet eerlijk?
Is het niet standaard 0.28 cent per kilometer? (Of was het nou 0.18 cent geworden?)
Oud 16-06-2005, 11:59
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 16-06-2005 @ 12:53 :
Is het niet standaard 0.28 cent per kilometer? (Of was het nou 0.18 cent geworden?)
Ja, 18 cent is het standaardbedrag.
Oud 16-06-2005, 12:50
coopergirl
coopergirl is offline
Mijn lessen vallen vrijdag uit vanwege de treinstaking, hoezo absurd
Oud 16-06-2005, 14:09
Mrs Mojo Risin
Mrs Mojo Risin is offline
Pff, iedereen die hier niet naar school gaat morgen wordt als spijbelaar opgeschreven.
Dát is pas absurd.
Oud 16-06-2005, 14:47
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Dark_Princess schreef op 16-06-2005 @ 15:09 :
Pff, iedereen die hier niet naar school gaat morgen wordt als spijbelaar opgeschreven.
Dát is pas absurd.
Als het een middelbare school is vind ik dat niet absurd. Als je rekent binnen een straal van 15 km is er vast wel een ms in de buurt. Je gaat me niet vertellen dat dat niet te fietsen is, laat staan dat ouders ab-so-luut niet langs een middelbare school willen rijden om hun kinderen af te zetten als ze niet kunnen fietsen.
Oud 16-06-2005, 15:04
Metal
Metal is offline
Vertrek 12:28
Aankomst 20:35
Reistijd 8.07
Overstappen 8

oke ik kan nu dus NIET naar het concert gaan.

ik zou 8 uur in de bus moeten zitten, en de bus gaat niet eerder dan 12.28. dan zou ik pas om half 9 in den bosch zijn, terwijl ik er al om half 6 zou moeten zijn.

IK BEN ECHT ZO FUCKIN PISSED OFF NU.

weet iemand een alternatief om in den bosch te komen, niet te duur?

mag best 40 euro of meer kosten ofzo, dat maakt me weinig uit.
Oud 16-06-2005, 15:05
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Zo lang van Limburg naar Den Bosch?
Je kunt in ieder geval 25 euro declareren bij de NS. Misschien dat je een stuk met iemand mee kan rijden en daarna een taxi kunt nemen??
Oud 16-06-2005, 15:07
Metal
Metal is offline
misschien kan mijn pa me wel naar weert brengen ofzo.

hoeveel kost een taxi per kilometer ongeveer?
Oud 16-06-2005, 15:08
Metal
Metal is offline
en ja 8 uur, ik snap het ook niet

maarja, ik woon wel in maastricht, dus dat verklaart een hoop.
Oud 16-06-2005, 15:14
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Metal schreef op 16-06-2005 @ 16:08 :
en ja 8 uur, ik snap het ook niet

maarja, ik woon wel in maastricht, dus dat verklaart een hoop.
8 uur Rijden er in het zuidelijk deel van Nederland geen Q- of Interliners?
Groningen-Amsterdam met de bus in 4 uur over de Afsluitdijk Daar doen we het voor natuurlijk...
Oud 16-06-2005, 15:24
Metal
Metal is offline
nee er rijden geen interliners zag ik net

iemand nog een optie?
Oud 16-06-2005, 16:48
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Metal schreef op 16-06-2005 @ 16:24 :
nee er rijden geen interliners zag ik net

iemand nog een optie?
Vragen of je ouders willen rijden? Dan geef je ze 25 euro die je weer van de NS declareert

Misschien kunnen je ouders je ergens naar een busstation brengen waarvandaan wel een rechtstreekse bus rijdt.
Taxi is duur. Ik betaal al 20 euro voor 10 km. Maar je hebt ook regiotaxi's, die zijn goedkoper.
Oud 16-06-2005, 16:56
Ieke
Ieke is offline
Vanavond gaan en dan maar in een jeugdherberg slapen ofzo. Of een goedkoop hotelletje.
Oud 16-06-2005, 17:10
Metal
Metal is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 16-06-2005 @ 17:48 :
Vragen of je ouders willen rijden? Dan geef je ze 25 euro die je weer van de NS declareert

Misschien kunnen je ouders je ergens naar een busstation brengen waarvandaan wel een rechtstreekse bus rijdt.
Taxi is duur. Ik betaal al 20 euro voor 10 km. Maar je hebt ook regiotaxi's, die zijn goedkoper.
ik zag dus dat er vanuit roermond wel een bus op tijd rijdt. Als ik dus aan mijn pa kan vragen of ie me wil brengen naar roermond voor 30 euro? met de trein is het altijd 30 minuten naar roermond, dus met de auto misschien iets langer.

thnx for the tips anyway.
Oud 16-06-2005, 17:14
Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Ieke schreef op 13-06-2005 @ 22:27 :
Daar zit wat in, maar vrijdagen zijn wel de drukste dagen in de trein, dus naar de reizigers zou het wel fijner zijn als je dan daar iets over nadenkt en het op een andere dag doet. (Hoewel je natuurlijk altijd een hoop gezeur krijgt)
Er zijn lijkt me ook wel andere oplossingen als de hele dag staken. Je kan ook korte werkonderbrekingen doen op bepaalde tijden. Dan kunnen mensen nog wel komen waar ze moeten, maar hebben er wel last van. Hele dag staken gaat vrij ver.
Vrijdagen zijn relatief gezien de minst drukke dagen in de trein. Vandaar dat ze een vrijdag hebben uitgekozen om te gaan staken.
Wat Tox zegt... beetje dom om dat in een tijd te doen als bijna alle studenten tentamens moeten maken...
Oud 16-06-2005, 17:24
Metal
Metal is offline
'minst drukke dagen in de trein'

gemiddeld 900.000 forensen/reizigers in plaats van 1.050.000?

moet ik nou soms ook nog sympathie voor ze tonen, omdat 'ze de minst drukke dag' hebben gekozen?

ga weg.

Echt ik heb geen greintje respect voor die gasten, als ik er nu een in mijn handen zou krijgen zou ik hem (serieus waar) kunnen vermoorden, of heel erg erg veel pijn doen.

een aanbod van 2.5% afgewezen, en een van 4.5 ge-eist.

werkelijk waar.
Oud 16-06-2005, 17:26
Verwijderd
Leedvermaak is 't leukste vermaak.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 23:42
Verwijderd
Citaat:
Metal schreef op 16-06-2005 @ 18:24 :
'minst drukke dagen in de trein'

gemiddeld 900.000 forensen/reizigers in plaats van 1.050.000?

moet ik nou soms ook nog sympathie voor ze tonen, omdat 'ze de minst drukke dag' hebben gekozen?

ga weg.

Echt ik heb geen greintje respect voor die gasten, als ik er nu een in mijn handen zou krijgen zou ik hem (serieus waar) kunnen vermoorden, of heel erg erg veel pijn doen.

een aanbod van 2.5% afgewezen, en een van 4.5 ge-eist.

werkelijk waar.
Hallo op jouw leeftijd kun je toch zelf wel een leuk alternatief bedenken om bij dat concert te komen, ga nu nog en slaap in een hotel, of nodig een vriend uit die kan rijden. Kortom maak er iets leuks van.

Mensen die niet kunnen werken of niet naar school kunnen hebben wel een wat groter probleem.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten