Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 02-08-2005 om 17:29. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Je kunt ook eten dat water bevat drinken zoals fruit, komkommer, bleekselderij. Wanneer je water tijdens of na (tot 2 uur) het eten drinkt, vertraagt dit de spijsvertering. Je kunt beter 10 min voor je eet water drinken. Na 5 minuten is het water al verwerkt. Als vuistregel geldt ook: wanneer je dorst hebt, drink dan water (gezonder dan de meeste chemische rotzooi; met name bronwater gezonder). Wanneer je problemen hebt met je nieren omdat je teveel water drinkt zou je 'ns kunnen experimenteren dmv minder water te drinken, andere bron te gebruiken, niet combineren met bijv eten dus op een ander tijdstip, het eerst koken. Ik weet niet precies wat het probleem is, maar dit is wat ik zou proberen voor ik naar de doc zou gaan.
||
Citaat:
![]() En dat met die nieren, ik heb er persoonlijk alleen last van als ik echt heel veel water drink, dus ligt niet aan het soort water ofzo denk ik.
||
Citaat:
Water ondersteunt inderdaad (o.a.) de spijsvertering en andere processen die te maken hebben met voeding. Wanneer je water tijdens of na het eten drinkt verdunt dat het maagsap en spoelt dat de maag uit (na 5 min is het water dat je drinkt al verwerkt). Dit vertraagt het spijsverteringsproces en veroorzaakt andere spijsverteringsklachten.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Water? 1337Gamer | 13 | 18-11-2015 01:30 | |
Lichaam & Gezondheid |
Wat heb je altijd willen weten over het menselijk lichaam? #4 Heksjuh | 500 | 05-08-2011 11:26 | |
Lichaam & Gezondheid |
vocht vasthouden beckham1990 | 4 | 13-01-2008 21:59 | |
Lichaam & Gezondheid |
groene thee en veel water gezond? Verwijderd | 29 | 12-08-2005 12:01 | |
Drugs & Alcohol |
fout gaan Verwijderd | 49 | 25-01-2004 13:34 | |
Lichaam & Gezondheid |
water drinken white_angel | 20 | 13-01-2002 21:21 |