![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() - Er is geen enkele mogelijkheid tot het snel opsporen van TBS-ers mochten ze weten te ontsnappen tijdens hun verlof. - Mensen waarvan ze wéten dat ze in staat zijn tot moord mogen gewoon met verlof (ook al is het met begeleiding: Gebleken is dat dat ook niks uit hoeft te maken). - Mensen die al 8 keer eerder zijn ontsnapt krijgen gewoon nóg een kansje. En dan nog zijn ze verbaast als er iemand ontsnapt?! Doe normaal. Mensen een tweede kans geven: oke. Maar wel strenger en laat het door meer mensen controleren. Punt 2: Verpesten mensen de tweede kans (laat staan een 8ste) moet er in overleg worden besloten of het uberhaupt nog wel zin heeft om voorlopig een nieuwe 'poging' te wagen. En ja: In het geval van die man nu ben ik er voorstander van dat hij voorlopig maar eventjes helemaal niet buiten de muren van de kliniek komt: Zolang er toch geen sprake van is dat hij ontslagen wordt: Waarom moet je dan 'integreren in de samenleving?!' Daar is nog totaal geen sprake van. Doe dat lekker als iemand wel normaal functioneert.
||||
Citaat:
Dat is trouwens meteen een reden waarom ik heel deze gebeurtenis niet snap, als de gebeurtenissen waarop je kan baseren dat het niet veilig was deze man buiten de kliniek te laten zo overduidelijk aanwezig zijn. (En dan doel ik dus op het zeker wéten dat deze man levensgevaarlijk is, het feit dat hij al meerdere keren ontsnapt was, etc.) waarom ga je dan nog een 9e poging wagen als je weet dat er voorlopig toch nog geen sprake is van vrijlating? Waar moet hij dan voor 'oefenen?' En juist omdát deze mensen heel moeilijk in te schatten zijn snap ik ook niet waarom er zo makkelijk met de beveiliging om wordt gegaan op het moment dat ze idd buiten de kliniek komen: Je laat 'm gewoon los lopen? Kan 'm niet eens traceren op het moment dát hij weet te ontsnappen? Dat is toch belachelijk.. Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Nee dat vind ik niet het beste, maar daar ging het in dit geval wel aan. Als je gaat denken aan de veiligheid van mensen, op een dusdanige manier dat je alle risico's uitstelt; dan kan je zo'n TBS-er nooit een proefverlof geven. Je zult er dus aan moeten werken om zo min mogelijk risico's te lopen (daar is in gefaald). Als je constant uitgaat van 'het beste voor de maatschappij' dan kun je die TBS-ers nooit een kans geven.
||
Citaat:
![]() En over wat het beste zou zijn voor de maatschappij: misschien is het ook wel beter ook ja, om ze nooit meer een kans te geven op het moment dat ze misbruik hebben gemaakt van de eerste kans op verlof..
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Oh, wacht... Jij vindt natuurlijk dat op tbs'ers dierproeven moeten worden uitgevoerd! |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk niet dat hier veel voorstanders te vinden zijn. Op Fok! wellicht... |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Toch proces tegen Geert Wilders Verwijderd | 500 | 07-03-2009 15:13 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
'Samir A. plande aanslag op El Al-vliegtuig' Verwijderd | 42 | 02-01-2006 17:57 |