Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2005, 12:51
Verwijderd
Amen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2005, 07:57
Verwijderd
Citaat:
Changshan schreef op 17-06-2005 @ 15:21 :
Ook op MSN type ik soms de meest walgelijk correcte zinnen.
Alsof je op MSN geen correct Nederlands mag typen. Ik vind dat zo achterlijk, al die mensen die een -uh toets op hun toetsenbord hebben en de o en de 0 verwisseld. Ik zeg er ook elke keer wat van, maar het helpt niet.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 21-06-2005 @ 08:57 :
Alsof je op MSN geen correct Nederlands mag typen. Ik vind dat zo achterlijk, al die mensen die een -uh toets op hun toetsenbord hebben en de o en de 0 verwisseld. Ik zeg er ook elke keer wat van, maar het helpt niet.
Houd er dan maar mee op. Het is doorgaans nutteloos, maar sommige mensen weet ik wel te bewegen tot ACN.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 12:06
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Grimm schreef op 21-06-2005 @ 12:39 :
Houd er dan maar mee op. Het is doorgaans nutteloos, maar sommige mensen weet ik wel te bewegen tot ACN.
Heb jij dan mensen op je msn die geen ACN spreken?

Die blok ik gewoon meteen
Oud 21-06-2005, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 21-06-2005 @ 13:06 :
Heb jij dan mensen op je msn die geen ACN spreken?

Die blok ik gewoon meteen
Ik heb ze, want ze zijn nodig voor andere kwesties.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 12:42
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Grimm schreef op 21-06-2005 @ 13:41 :
Ik heb ze, want ze zijn nodig voor andere kwesties.
Ow...?
Oud 21-06-2005, 13:54
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 21-06-2005 @ 13:42 :
Ow...?
Ja!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 14:11
Changshan
Changshan is offline
De neppe msntaal schrikt me soms wel af. Ik stel me namelijk tegelijk met dat ik iets in een msngesprek lees, voor hoe het zou zijn als diegene dat hardop zou zeggen. Dusch, als je dan een taaltje neertypt dat, hardop uitgesproken, nogal plat over zou komen...

Dan zie ik het dus wel als een 'lager niveau'.(A)
Oud 21-06-2005, 20:11
Astuanax
Astuanax is offline
Citaat:
Grimm schreef op 20-06-2005 @ 13:48 :
Ik zelf ook, ik zit alleen wat te stoken (A)
shhh, stil; ik had net zo'n zin in een stevige discussie over de 'arrogante' houding van Nederlanders wanner het op taalgebruik aankomt.
Oud 22-06-2005, 09:35
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Changshan schreef op 21-06-2005 @ 15:11 :
De neppe msntaal schrikt me soms wel af. Ik stel me namelijk tegelijk met dat ik iets in een msngesprek lees, voor hoe het zou zijn als diegene dat hardop zou zeggen. Dusch, als je dan een taaltje neertypt dat, hardop uitgesproken, nogal plat over zou komen...

Dan zie ik het dus wel als een 'lager niveau'.(A)
Daar sluit ik me bij aan

Ik typ zoals ik praat. Nou ja, zo ongeveer dan Of nee, ik moet het anders zeggen. Ik typ zoals ik dénk
Oud 22-06-2005, 19:20
Roosje
Roosje is offline
Het maakt mij stiekem niet zoveel uit, taalfouten op MSN. Hoewel ik "in het echt" het wel altijd verbeter als iemand een hun/zij of een als/dan-fout maakt, dan vind ik echt te erg.
Oud 23-06-2005, 00:19
JCG
JCG is offline
Op msn en andere chatprogramma's wil ik zo snel mogelijk mijn woorden overbrengen. Dus dan let ik minder op mijn spelling. Op fora heb ik daar ook nog wel eens last van. Maar dit zijn meer typ fouten dan opzettelijk verkeerd typen. w4Nt d1T tYpT 3rGuh l4n9z44m. (Over dat ene zinnetje deed in langer dan over de tekst daarboven). Maar op msn en dergelijke kan ik daar mee leven.

Maar ik erger me rot aan advertentie "serieuze" teksten en zelf verslagen van klasgenoten vol met BrEezah taal. Hoe kan je in hemelsnaam serieus overkomen als de tekst die je typt volstaat met domme spelfouten? Ik probeer zoveel mogelijk ASN te schrijven en typen, maar echt goed lukt het niet . Naja ik heb nog een Nederlands boek van de basisschool liggen. Toch maar weer eens gaan gebruiken
Oud 23-06-2005, 09:03
Soapsie
Soapsie is offline
Excuses als dit al eerder aan het licht gebracht is. Maar wat dachten jullie van de groter-dan-even-klein-als-fouten! Dat is iets waar ik mij zo vreselijk aan erger!
Ik heb een aantal vriendinnen die uit Leiden komen en dat hardnekkig fout blijven doen!
En dan nog niet eens alleen de woorden 'als' en 'dan' door elkaar gooien, maar ook nog de fout van 'ik' en 'mij', waarmee dit topic begon, als ik mij goed herinner.

'Jij bent groter als mij!'

Het is toch schandalig! Ik vind echt dat dat niet kan!...
Oud 23-06-2005, 09:31
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Soapsie schreef op 23-06-2005 @ 10:03 :
Excuses als dit al eerder aan het licht gebracht is. Maar wat dachten jullie van de groter-dan-even-klein-als-fouten! Dat is iets waar ik mij zo vreselijk aan erger!
Ik heb een aantal vriendinnen die uit Leiden komen en dat hardnekkig fout blijven doen!
En dan nog niet eens alleen de woorden 'als' en 'dan' door elkaar gooien, maar ook nog de fout van 'ik' en 'mij', waarmee dit topic begon, als ik mij goed herinner.

'Jij bent groter als mij!'

Het is toch schandalig! Ik vind echt dat dat niet kan!...
Ook als ze schrijven? Dan vind ik het inderdaad ook een beetje schandalig

Maar in spreektaal doe ik ook vaak fout, ik praat sneller dan ik denk of zo
Oud 23-06-2005, 09:50
Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 23-06-2005 @ 10:31 :
ik praat sneller dan ik denk of zo
Dat doen mensen die stotteren ook.
Oud 23-06-2005, 09:55
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Soapsie schreef op 23-06-2005 @ 10:50 :
Dat doen mensen die stotteren ook.
Ik stotter niet, ik sla alleen soms wartaal uit

Maar als ik spreek, maak ik sowieso veel meer fouten in mijn taal dan als ik schrijf, dat is toch wel logisch?
Volgens mij zegt bekant iedereen ook wel af en toe "hun" in plaats van "zij" of zo, hoor...
Oud 23-06-2005, 12:42
Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 23-06-2005 @ 10:55 :
Ik stotter niet, ik sla alleen soms wartaal uit

Maar als ik spreek, maak ik sowieso veel meer fouten in mijn taal dan als ik schrijf, dat is toch wel logisch?
Volgens mij zegt bekant iedereen ook wel af en toe "hun" in plaats van "zij" of zo, hoor...
Ik zeg dat nooit! Echt nooit! Ik zeg zelfs 'hen' in plaats van 'hun'.

Bv. "Dat is van hen." i.p.v "Dat is van hun."

Oud 23-06-2005, 14:35
Astuanax
Astuanax is offline
Ik haat bellen naar mensen die je niet kent
Oud 24-06-2005, 08:24
Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Astuanax schreef op 23-06-2005 @ 15:35 :
Ik haat bellen naar mensen die je niet kent
Uhm...vanwaar dat?
Oud 24-06-2005, 08:34
Verwijderd
Citaat:
Soapsie schreef op 24-06-2005 @ 09:24 :
Uhm...vanwaar dat?
Hij postte in verkeerd topic, geloof ik. Waarschijnlijk was dit zijn reactie op de telefoonnummeroproep van Ieke. >> Meetingtopic?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 09:57
Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Grimm schreef op 24-06-2005 @ 09:34 :
Hij postte in verkeerd topic, geloof ik. Waarschijnlijk was dit zijn reactie op de telefoonnummeroproep van Ieke. >> Meetingtopic?
Haha...lekker snugger.
Oud 24-06-2005, 10:00
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Soapsie schreef op 23-06-2005 @ 13:42 :
Ik zeg dat nooit! Echt nooit! Ik zeg zelfs 'hen' in plaats van 'hun'.

Bv. "Dat is van hen." i.p.v "Dat is van hun."

Ja, maar jij bent dan helemaal geweldig of zo? Er zijn niet veel mensen die dat doen, volgens mij...

@Astuanax: Ik ook Maar ik haat het nog meer om verdwaald te raken.
Oud 24-06-2005, 11:56
Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 24-06-2005 @ 11:00 :
Ja, maar jij bent dan helemaal geweldig of zo? Er zijn niet veel mensen die dat doen, volgens mij...
Noujah, ik vind het gewoon fijn als ik weet dat ik correct Nederlands praat. Ik kan me daarom ook vreselijk ergeren aan mensen die dat niet doen...
Oud 25-06-2005, 09:37
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Soapsie schreef op 24-06-2005 @ 12:56 :
Noujah, ik vind het gewoon fijn als ik weet dat ik correct Nederlands praat. Ik kan me daarom ook vreselijk ergeren aan mensen die dat niet doen...
Hopelijk kom je niet naar de meeting dan
Nee, ik snap wel wat je bedoelt, ik maak ook niet expres fouten of zo, maar het sluipt er wel eens tussendoor. Als ik schrijf, doe ik het allemaal niet
Oud 25-06-2005, 10:11
Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 25-06-2005 @ 10:37 :
Hopelijk kom je niet naar de meeting dan
Nee, ik snap wel wat je bedoelt, ik maak ook niet expres fouten of zo, maar het sluipt er wel eens tussendoor. Als ik schrijf, doe ik het allemaal niet
Kijk, ik ben ook niet perfect hoor. Ik zeg ook wel eens de meest achterlijke dingen. Maar ik probeer het wel zo goed mogelijk te doen.

En trouwens, ik verwacht niet dat onze letteraars de Nederlandse taal verkrachten, zij leven niet op de grammatica controle van Word, toch?
Oud 25-06-2005, 10:14
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Soapsie schreef op 25-06-2005 @ 11:11 :
Kijk, ik ben ook niet perfect hoor. Ik zeg ook wel eens de meest achterlijke dingen. Maar ik probeer het wel zo goed mogelijk te doen.

En trouwens, ik verwacht niet dat onze letteraars de Nederlandse taal verkrachten, zij leven niet op de grammatica controle van Word, toch?
Ben jij niet perfect? Goh...
Ik probeer het ook wel zo goed mogelijk te doen. Maar ik praat sowieso een beetje vreemd, geloof ik. Soms gebruik ik woorden die echt totaal niet bestaan, hehe...

Als je een verhaal schrijft, moet je je gewoon aan de grammaticaregels houden. Als je op msn bent, moet je je ook aan die regels houden, maar is het minder erg als je dat niet doet. Of zoiets. En mensen moeten op school gewoon beter leren hoe het moet of zo?
Oud 25-06-2005, 10:18
Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 25-06-2005 @ 11:14 :
Ben jij niet perfect? Goh...
Ik probeer het ook wel zo goed mogelijk te doen. Maar ik praat sowieso een beetje vreemd, geloof ik. Soms gebruik ik woorden die echt totaal niet bestaan, hehe...

Als je een verhaal schrijft, moet je je gewoon aan de grammaticaregels houden. Als je op msn bent, moet je je ook aan die regels houden, maar is het minder erg als je dat niet doet. Of zoiets. En mensen moeten op school gewoon beter leren hoe het moet of zo?
Ja, dat zeker. Ik sprak laatst met een meisje op msn, haar had ik ook leren kennen via internet, en zij vertelde me dat ze pas dit jaar had geleerd wanneer het 'groter dan' was en wanneer 'even groot als'. Dat is toch schandalig?
En woorden gebruiken die niet bestaan is hip! Hou dat maar in je achterhoofd, hihi.
Oud 25-06-2005, 10:22
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Soapsie schreef op 25-06-2005 @ 11:18 :
Ja, dat zeker. Ik sprak laatst met een meisje op msn, haar had ik ook leren kennen via internet, en zij vertelde me dat ze pas dit jaar had geleerd wanneer het 'groter dan' was en wanneer 'even groot als'. Dat is toch schandalig?
En woorden gebruiken die niet bestaan is hip! Hou dat maar in je achterhoofd, hihi.
Ja, inderdaad schandalig. Tegenwoordig leer je alleen nog maar stomme dingen bij Nederlands, contaminaties en begrijpend lezen en dat was het. Spelling- en grammaticaregels vindt men niet meer belangrijk, denk ik. Nou, ik dus wel. En ik weet al heel lang dat je groter dan moet zeggen, maar gebruiken is af en toe lastiger

Ik weet niet of dat hip is, gaat vanzelf. Overschot aan fantasie, vandaar dat ik ook mijn eigen taal ging maken denk ik
Oud 25-06-2005, 13:14
Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 25-06-2005 @ 11:22 :
Ik weet niet of dat hip is, gaat vanzelf. Overschot aan fantasie, vandaar dat ik ook mijn eigen taal ging maken denk ik
Is écht hip, believe me.

Ennuh...ik verbeterde iedereen al in groep 1! Ask my mom!
Reageren

Regels voor berichten