![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 22-06-2005 om 11:52. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 22-06-2005 om 14:43. |
![]() |
||
Citaat:
snap het probleem ook niet zo. tis een openbaar forum, iedereen kan hier lezen wat hij of zij wil. post dan niet als je niet wil dat iemand datgene wat je wil posten te weten kan komen. lijkt me dan...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Volgens mij wil de TS dat zijn broertje reageert op de algemene vraag in dit topic, namelijk 'zou je het willen weten als je broer je posts heeft gelezen hier?' zodat als zijn broertje 'nee' zegt hij het verder kan laten rusten en hem niet het ongemak van een confrontatie aandoet.. maar als zijn broertje 'ja' zegt, die directe confrontatie irl aangaat..
Ik vind dat niet eens zo kinderachtig, best een goed idee zelfs.. als het had gewerkt ![]() @Leonoor; hij heeft zich verder netjes aan de forumregels gehouden door in de openingspost een algemene vraag aan alle forummers te stellen. Het is door de reacties van iedereen dat het een persoonlijk topic is geworden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus laten we het een beetje centraal houden.. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik ben een meisje. Dus niet je broer.
En ik zou het niet erg prettig vinden wanneer mijn broertje(s) mijn posts zouden lezen. Ik praat gemakkelijker met onbekenden of vrienden daarover dan met familie. Als een goeie vriend van me alles zou lezen zou t me niet kunnen schelen. Maar mijn broertjes zijn pas 13 en 15 en zitten niet op forums maar te gamen heel de dag. Bovendien zijn ze (voor zover ik weet) niet echt geinteresseerd in meisjes (of jongens, wiv.) of seksueel actief. Dus die zal ik hier niet terug vinden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
een nickname is niet voor niets een alias, een pseudoniem, bedoeld om onherkenbaar te blijven voor de rest van de wereld die op een openbaar forum immers alles kan meelezen.
Als je weet wie iemand is, en je hebt het idee dat je op dit forum teveel prive informatiekrijgt, dan moet je hier niet meer komen, gun hem die privacy. Vergelijk het met meegenieten van een telefoongesprek. Als het al te persoonlijk wordt, ga je toch ook even de kamer uit? |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Internet is misschien anoniem, maar niet zo anoniem als sommige mensen denken. Ik vind het naďef als iemand denkt dat hier niemand uit zijn of haar omgeving rondloopt...het forum heeft 56.332 leden (ff undercovers wegdenken
![]() Om ontopic te blijven: als ik dingen van mijn zusjes tegen zou komen waarvan ik het idee heb dat ze niet willen dat ik het weet, dan zou ik ze er (irl) op wijzen dat het niet bijster slim is om dat dan op een openbaar internetforum te posten. Maar bij ons is het ook makkelijk verdeeld, onbewust is s.com 'mijn' domein, mijn jongste zusje komt heel veel op een ander forum, dat is 'haar' domein en de ander internet weinig, die komt heel af en toe eens op s.com. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben wel benieuwd wat de broer van TS hier nu eigenlijk van vindt, maar dat zullen we wel nooit weten.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat ik vind? Welnu, ik zal even uitleggen hoe alles tot stand kwam. Tijdens mijn zoektocht op google zag ik ineens een stukje van dit forum met de nickname van mijn broertje erbij. Hee, zou dat 'm zijn dacht ik? Natuurlijk niet denkende aan het feit dat hij wellicht allerlei persoonlijke zaken hier zou melden. op 'seksualiteit' valt het ook allemaal wel mee. niks dat ik niet van 'm weet ofzo. Dus toch nieuwgierig naar het feit of hij het was of niet ben ik een paar postings gaan lezen. Omdat niet in elke posting de echte naam of woonplaats naar voren komt duurde het even eer ik de gaten had dat hij het was. Ik kreeg het pas door toen hij bij een ander deel van s.com iets heel persoonlijks deelde met de anderen. Wat hij deelde doet er nu niet toe. Ik wist ook al wat hij vertelde daar, het is geen geheim. Maar toen pas bedacht ik mij dat hij het wellicht wel vervelend kan vinden dat ik lees welke gevoelens hij ervaart bij bepaalde onderwerpen. Natuurlijk praat ik daar ook wel eens met hem over, maar toch... Toen kreeg ik toen de gaten dat je ook iemands profiel kon zie, en de cirkel was rond, hij is het. Nu zijn er tal van positieve, begripvolle reacties geplaatst tot botte of weinig empatische postings. Toch zit het mij niet lekker dit hele verhaal, normaal gesproken flap ik dit er zo uit: "hee, wat zie ik nou op s.com, beetje vieze praatjes over B*eff*n he?" Maar met die andere postings in gedachten deed ik dat toch maar niet. Ik ben wel direct, maar hij wil dat wellicht helemaal niet. IK zou het wel willen weten als hij mij zo op internet vond, hij misschien niet. Omdat ik graag rekening wil houden met zijn gevoelens, probeerde ik door een indirecte posting er achter te komen of hij wel of niet geconfronteerd zou willen worden met deze feiten. jij zegt (en niet allen jij) dat het ongepast is om dit te lezen, ik vind het ongepast om geen rekening te houden met hem en deze poging niet te ondernemen. misschien heb je wat begrip voor mijn 'onaangepaste'gedrag, misschien ook wel niet. Verder begrijp ik van de forumbaas dat het niet persoonlijk mag worden hier, daarom heeft iedereen bij deze toestemming om deze reply aan Andijvie te lezen (ja deze laatste opmerrking was een grapje ![]() Maar goed, tot zover. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
1. Ik wist alles al. 2. Hij was er dus al lang over begonnen. 3. ik merkte pas dat hij het was, NA het lezen van de post. Dus het enige wat ik doe is checken of hij wil weten wat ik weet. Lees jij nu zo slecht of begrijp ik het zo goed? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Ik begrijp je probleem nu wel. 't Is niet zo dat je echt een geheim van hem gelezen hebt, alleen meer gevoelens omtrend iets, waarvan je niet helemaal weet of hij wil dat jij ze leest. Ik dacht dat je serieus allerlei rare dingen had gelezen die je niet wist (vooral omdat dit topic hier op Seksualiteit staat). In dat geval begrijp ik ook waarom je dit topic hebt gepost. Blijkbaar is 't gevoelig (anders had je het wel direct gevraagd, dat gaf je zelf ook aan), maar kan je er niet voorzichtig over beginnen? Zonder hem ongemakkelijk te laten voelen. Ik denk namelijk dat jij wil dat hij weet dat je iets gevoeligs, persoonlijks van hem hebt gelezen. Begin er dus voorzichtig eens over. Wat ik al eerder zei, gewoon beginnen met;'Zeg, ben jij *nickname* op scholieren.com?' en dan daar verder op door bouwen. Misschien een goed moment afwachten, ligt natuurlijk aan waar zijn post over ging. Als hij er niet over wil praten, accepteer dat dan, misschien ook duidelijk maken dat je het niet met opzet las - als hij aangeeft dat hij het niet fijn vindt dat je het weet.
Als mijn zus enkele topics van mij hier zou lezen - sommige dingen weet ze écht niet, die heb ik gepost met in m'n achterhoofd dat mijn familie niet echt om kan gaan met internet; ze zullen hier nooit terechtkomen, laat staan dat ze weten dat ík Andijvie ben - zou ik het ook fijn vinden wanneer ze er eens voorzichtig over zou beginnen. Ik zou het in ieder geval fijn vinden wanneer ze aan geeft dát ze dingen heeft gelezen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|