![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
(I mean; je zonden worden tuurlijk wel vergeven įls je daar voor vraagt als je gedoopt bent hoor.. alleen je kan je niet als je gedoopt bent en je raakt de weg kwijt, dan dįįrna nog een 2e, 3e, 4e x laten dopen.. nee dat is onmogelijk).
||
Citaat:
įlles kan bij God
||
Citaat:
zie je, doop is een bewijs, een bevestiging, een bemoediging, een teken. dat bedoelde ik nou juist. gods verbond met de wereld is totaal wat anders als gods verbond met zijn volk. dat is dus iets anders als een 'teken'. eerst stel je dat het doorgaat van geslacht op geslacht, dan zeg je zonder kinderdoop kun je je DUS ook beroepen. dat vat ik niet helemaal. maar goed, verder doet het er allemaal niet zo heel veel toe ook, niet? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Topruler Laatst gewijzigd op 22-06-2005 om 15:52. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik wil even zeggen over de kinderdoop dat er zo goed als geen bijbelteksten zijn. Zoals eerder gezegd is er we l een gezin dat gedoopt wordt, maar geen baby's!!!!!
Lees dit maar in Handelingen 16: En zij zeiden: Geloof in den Heere Jezus Christus, en gij zult zalig worden, gij en uw huis. 32 En zij spraken tot hem het woord des Heeren, en tot allen, die in zijn huis waren. 33 En hij nam hen tot zich in dezelve ure des nachts, en wies [hen] van de striemen; en hij werd terstond gedoopt, en al de zijnen. 34 En hij bracht hen in zijn huis, en zette [hun] de tafel voor, en verheugde zich, dat hij met al zijn huis aan God gelovig geworden was. zijn huisgenoten geloofden dus ook in God!! Hoe kan een baby in God geloven. Onmogelijk. Verder zijn er volgens mij geen teksten meer die erop zouden kunnen wijzen dat baby's gedoopt worden. Ook wil ik zeggen dat mensen vak hun eigen regels maken buiten de Bijbel om. Zo oordeelde Jezus over joden die hun eigen regels leerden aan het volk i.p.v. van wat in de wet van Mozes stond. Zo zijn er nu vele dingen die mensen hebben verzonnen die niet in de Bijbel staan. De doop is iets heiligs waar je niet mee moet spelen. Jezus Zelf heeft het opgedragen. Overal lezen we in de Bijbel dat mensen gedoopt worden nadat ze zijn bekeerd. Ook al is het mooi (in de ogen van mensen) om je kind te laten dopen, daar gaat het niet om. Waar het om gaat is dat we de betekenis van de doop begrijpen en het uitvoeren zoals in de Bijbel staat wanneer we er klaar voor zijn. Ik geloof dat idd je eigen ik sterft wanneer je gedoopt wordt, waardoor er meer ruimte komt voor de Heilige Geest in je leven. Dit zie ik als een grote ommekeer, want voordat we gedoopt zijn vecht onze eigen ik vaak tegen de Heilige Geest en daarom moet onze eigen ik sterven zodat we vrucht kunnen dragen. Heeft iemand die link nog gelezen die ik had gestuurd, daar staat het best duidelijk in: http://www.faq-online.nl/index.php?m...id=24&pageno=1 |
![]() |
||
Citaat:
En voor de rest, nu gaat het alleen om wat de beide dopen betekenen. Maar ik heb jou nog niet horen vertellen waar jij het vandaan haalt dat de kinderdoop er moet zijn. Ik zeg dus, zonder kinderdoop hoor je ook tot het verbond dat God sloot met zijn volk, en de kinderdoop is iets anders dan de volwassendoop. De kinderdoop komt niet letterlijk in de bijbel voor, ik zou weleens willen weten waarom jij denkt dat de kinderdoop bijbels is. (lees: waar er in de bijbel opgedragen wordt tot kinderdoop)
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
zonder kinderdoop hoor je ook bij het verbond dat god met zijn kinderen sloot, ja duh. maar dat is heel iets anders. we gaan tenslotte niet beweren dat je door kinderdoop de hemel zal beerven of wat dan ook. wie zegt overigens dat ik denk dat de kinderdoop bijbels is? het is niet onbijbels gelukkig, zie besnijdenis. het is daar een verlenging van, op een manier die jij vast wel kunt bedenken. en er is niemand die zegt dat volwassenedoop onbijbels is. sterker nog. maar het is toch ook helemaal mijn bedoeling niet er iemand van te overtuigen dat je je kinderen moet laten dopen of dat je als kind gedoopt moet zijn? ik zeg alleen dat ik het mooier en daarmee prefereerbaarder acht. en jouw doop is bijbelser. blijf er dus gewoon bij! |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
jah en daarom ben ik daar heel blij.....ook heb nie zo'n heel leuk verleden gehad...
|
Verwijderd
|
wat ik me afvraag is waarom we wat betreft de doop niet het voorbeeld in de Bijbel volgen.
Altijd staat er in de Bijbel dat iemand gedoopt werd nadat die persoon bekeerd was en niet ervoor. Nergens in de Bijbel worden baby's gedoopt. Ook denk ik dat de doop, nadat je bekeerd bent, een doel heeft. Het is niet alleen een symbool maar het heeft een uitwerking. Want in de Bijbel staat dat we sterven door de doop met Jezus. Zo zijn we bevrijd van onzelf en kan God door ons heen werken zonder belemmerd te worden door onze oude-ik. Ik denk dat als een christen niet gedoopt wordt nadat hij/zij bekeerd is, geestelijke groei misloopt of niet helemaal zo kan worden volgens God's wil, omdat de oude-ik in de weg blijft. hier staat een verhaal van een vrouw die herdoopt is: http://www.faq-online.nl/index.php?m...page&pageid=24 Laatst gewijzigd op 13-07-2005 om 12:37. |
![]() |
||
Citaat:
"De enige die mij heeft kunnen overtuigen, was Gods Woord, dus de Heilige Geest. Toen Hij mij overtuigd had, heeft Hij mij ook gehoorzaam gemaakt. Met de belijdenis kies je ook ergens voor, maar er is dan geen sprake van de bijbelse doop. Gods Woord en de Heilige Geest kunnen jou overtuigen van de noodzaak tot grote (volwassen) doop. Laat je vooral niet veroordelen, want in Jezus ben je vrij van schuld, in Hem is geen veroordeling! Romeinen 8 : 1 - 2 "Zo is er dan nu geen veroordeling voor hen, die in Christus Jezus zijn. Want de wet van de Geest des levens heeft u in Christus Jezus vrijgemaakt, van de wet der zonde en des doods."
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Persoonlijk ben ik het met je eens, jij doet belijdenis en doet dat met een bepaalde reden, echter de belijdenis is geen vervanging van de (volwassen) doop. Maar, wat nog veel belangrijker is, geen veroordeling! Het gaat er niet om of je gedoopt bent, belijdenis gedaan hebt of een bepaalde kerk bezoekt, het gaat erom of je van de Here Jezus houdt, in Hem gelooft, en Hem wilt volgen.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Kinderen laten dopen Verwijderd | 145 | 13-03-2013 21:46 | |