Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2005, 15:14
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 21-06-2005 @ 16:11 :
Overigens vind ik het heel terecht dat meiden niet alleen mogen fietsen.
lol

Persoonlijk ben ik meer voorstander van een uitgaansverbod voor bejaarden.
Oud 21-06-2005, 15:23
JH
JH is offline
Citaat:
T_ID schreef op 21-06-2005 @ 16:14 :
lol

Volledig terecht, schrik me nog weleens kapot als een paar bejaarden om uurtje of 5 door de stad heen dweilen en de lolbroek uithangen

OT: Naar huis fietsen is toch echt geen probleem? Je moet wel in een erg criminele buurt wonen wil dat nodig zijn, daarnaast tegenwoordig wordt het om 5 uur al weer licht dus..
Oud 21-06-2005, 15:25
hasseltboy
hasseltboy is offline
Je ouders willen gewoon het beste voor je!
Oud 21-06-2005, 15:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 21-06-2005 @ 16:14 :
lol

Tja, je lacht niet meer zo hard als iemand die je goed kent verkracht is toen ze terugkwam van het uitgaan.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 15:31
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 21-06-2005 @ 16:11 :
Overigens vind ik het heel terecht dat meiden niet alleen mogen fietsen.
fiets jij mee dan volgende keer?

Ik ben het wel gedeeltelijk met je eens, maar het ligt ook erg aan de weg waar je langs moet fietsen. Ik ben laatst dus een keer door zo'n bos heen gefiets waar alles pikdonker is, ik was wel niet alleen maar toch. Je kon de weg nog niet eens zien liggen.

Dan is het wel beter dat je niet alleen fietst, al was het maar dat je iemand bij je hebt om je uit de sloot te vissen

Maar je hebt ook van die wegen waar gewoon 's nachts alles goed verlicht is, genoeg huizen langs de weg etc.

Over de bejaarden:
Laats kwam ik dus ook zo'n bejaarde man tegen, die nog niet eens meer kon lopen, die maloot ging dus autorijden. Hij wilde oversteken naar de parkeerplaats en daar reed ik hem bijna aan, omdat ie midden op het fietspad stond in de bocht. Ik was blij dat hij later de andere kant op reed....
Oud 21-06-2005, 15:58
Lorelei
Lorelei is offline
Mja, ik moest vroeger om 7 uur 's ochtends langs weilanden en zo fietsen. M'n moeder stelde het niet zo op prijs als ik dat alleen deed. Maar gelukkig waren er genoeg mensen om mee te fietsen.

Maar ik wilde het zelf ook niet. Zeker niet in de winter als het nog zo donker is en glad en zo.
Oud 21-06-2005, 16:08
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
mag van me moeder niet zomaar naar het buitenland, moet ik ff bellen.
En als ik langer dan 3 dagen niet huiskom ook ff bellen.

me moeder is erg makkelijk
Oud 21-06-2005, 16:29
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik moet op zaterdag officieel om half 4 thuis zijn, maar maakt eigenlijk weinig uit als ik te laat ben, ik moet alleen wel altijd met iemand meefietsen en een mobiel meenemen zodat ik kan bellen als het veel later wordt.

Oh en ik moet op zondag altijd per se 's ochtends om half 10 in de kerk zitten, al ben ik om 6 uur thuis. 's Avonds gaan mag niet.
Oud 21-06-2005, 16:51
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Glory Days schreef op 21-06-2005 @ 17:31 :
's avonds een vent, 's ochtends een vent.
Indeed.
Oud 21-06-2005, 16:57
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Mijn moeder blijft ook altijd wakker toch ik thuis ben, bah .

Ik mag eigenlijk alles wel, als ik maar eerst vraag van 'mag ik dit of dat doen'.
Oud 21-06-2005, 16:59
professor2
professor2 is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 21-06-2005 @ 09:25 :
Ik mag alles maar ik wil weinig.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 16:59
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Glory Days schreef op 21-06-2005 @ 17:31 :
's avonds een vent, 's ochtends een vent.
Ik ben zowel 's avonds als 's ochtends geen vent.
Oud 21-06-2005, 17:01
Muchacha
Muchacha is offline
Ik mag alles. Wil ik weg met vrienden, geen probleem. Ik krijg zelfs de auto mee. Tot voor een jaar vond mijn pa het niet fijn dat ik tot 3/4 uur weg ging, nu weet ie gewoon dat ik wel veilig thuis kom en kan ie ook rustig slapen. Mijn ouders hebben liever niet dat ik tot een kot in de nacht uitga als ik 's morgens (pakweg 10.30u) les heb, maar ik doe dat uit mezelf ook niet makkelijk, en als ik het wel doe zorg ik er wel voor dat ik in de les geraak. Tot hiertoe nog geen jaren moeten overdoen, anders zouden ze wel strenger worden....
En in oktober mag ik echt alles, dan ga ik op kamers (en heb ik geen auto meer )
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 17:10
Ymir
Ymir is offline
Ik mag doen wat ik wil, denk alleen niet dat m'n moeder het zeer waardeert als ik helemaal niet thuiskom
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 17:53
Poor twisted me
Citaat:
da leentjuh schreef op 21-06-2005 @ 17:29 :

Oh en ik moet op zondag altijd per se 's ochtends om half 10 in de kerk zitten, al ben ik om 6 uur thuis. 's Avonds gaan mag niet.
Echt waar?
Dat zie je volgens mij niet vaak meer tegenwoordig, ouders die hun kinderen een kerkbezoek verplichten. Ik moest vroeger weleens verplicht mee naar de kerk, maar nu natuurlijk niet meer.
Oud 21-06-2005, 18:16
TopDrop
TopDrop is offline
Het is iets van een kwartier a 20 minuten fietsen van de bios naar huis. En dan gewoon door de stad en niet allemaal over vage plattelandsweggetjes door donkere bossen en weet ik veel wat. Ik vind dat ze wel een beetje overdrijven. Het was zelfs ook nog maandagavond. We zaten in totaal met 6 andere mensen in de zaal. Als het nou vrijdagavond is kan ik me er nog iets bij voorstellen dat ze het liever niet hebben. Maarja, als ik het zo achteraf bekijk... Ze bedoelen het goed.
Oud 21-06-2005, 20:28
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 21-06-2005 @ 18:53 :
Echt waar?
Dat zie je volgens mij niet vaak meer tegenwoordig, ouders die hun kinderen een kerkbezoek verplichten. Ik moest vroeger weleens verplicht mee naar de kerk, maar nu natuurlijk niet meer.
Ze woont in Oene. Dat klinkt mij in de oren als een Fries plattelandsdorp. Dus zo gek is dat niet. Volgens mij gebeurt het in het noorden des landsch nog vrij vaak.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 20:29
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 21-06-2005 @ 19:16 :
Het is iets van een kwartier a 20 minuten fietsen van de bios naar huis. En dan gewoon door de stad en niet allemaal over vage plattelandsweggetjes door donkere bossen en weet ik veel wat. Ik vind dat ze wel een beetje overdrijven. Het was zelfs ook nog maandagavond. We zaten in totaal met 6 andere mensen in de zaal. Als het nou vrijdagavond is kan ik me er nog iets bij voorstellen dat ze het liever niet hebben. Maarja, als ik het zo achteraf bekijk... Ze bedoelen het goed.
Ja, maar je bent 17 en een vent dus... kom op! Maak ze duidelijk dat je echt niet meer opgehaald hoeft te worden.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 21:35
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 21-06-2005 @ 21:29 :
Ja, maar je bent 17 en een vent dus... kom op! Maak ze duidelijk dat je echt niet meer opgehaald hoeft te worden.
Makkelijker gezegd dan gedaan We hebben er trouwens al de nodige ruzies over gehad, maar goed.

En ik heb trouwens vandaag ook gehoord dat ik over ben naar 6V terwijl allebei mn ouders de hoop al hadden opgegeven. Het hele jaar niks gedaan en in de laatste 2 weken ff keihard gewerkt en dan toch nog over. Ik vind het toch wel een prestatie van mezelf Misschien dat ik hierdoor ook heb laten zien dat ik het zonder hun steun ook gewoon kan.

Ze mogen me wel wat meer loslaten. Al dat beschermende gedoe vind ik wel weer mooi geweest.
Oud 21-06-2005, 21:37
Big Boi
Big Boi is offline
Ik mag alles van m'n ouders.

Maar dan ook echt alles.
Oud 21-06-2005, 21:40
Big Boi
Big Boi is offline
Hm.. ik geloof dat ze me 1 keer hebben 'verboden' om na het indrinken nog naar de stad te gaan. Ik was een beetje ver heen.
Oud 21-06-2005, 21:43
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Wat uitgaan en zo mag ik ontzettend veel. Naja, ik ben dan al 22, maar ik ging pas vanaf mijn 18e uit of zo. Maar vanaf toen zijn eigenlijk geen regels ingevoerd van "zo en zo laat thuis". Zolang ik maar voorzichtig was en geen gekke dingen deed, en daarin vertrouwen mijn ouders me.

Wat jouw probleem betreft: tja een goed gesprek. Of zorg er gewoon altijd voor dat je met iemand op een veilige manier naar huis komt, hoe laat het ook is.
Oud 21-06-2005, 22:08
Verwijderd
Ik mag ook nooit alleen naar huis fietsen als het donker is.. vaak doe ik het gewoon, maarja.
En binnenkort woon ik op kamers, dus dan valt er niet veel meer te fietsen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 22:28
MTpower
MTpower is offline
mijn ouders waren ook zo de eerste paar keer toen ik uitging.. ik ben toen een keer tegen ze uitgevallen dat ze zich niet zo moesten aanstellen.
Heb toen een keer gewoon niets gezegd en kwam pas rond een uur of 5 thuis, nuchter, dat wel, daardoor wilde ik ook laten zien dat ik de verantwoordelijkheid best aan kan.
Daarna hadden ze er nog wel wat moeite mee, maar ze lieten me toch maar
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 22:39
Auryn
Auryn is offline
Ik moet om half twaalf thuis zijn, en ik zorg er zelf wel voor dat dat veilig genoeg is, want alleen fietsen durf ik dan niet overal vandaan.
Oud 21-06-2005, 23:05
Vice
Vice is offline
Mijn ouders hebben liever dat ik om half 8 in de ochtend thuis kom, dan midden in de nacht.
Oud 22-06-2005, 10:31
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Roos schreef op 21-06-2005 @ 15:50 :
Ik haat die mensen die niet alleen willen/durven/mogen fietsen Wat is nou de kans dat er wat gebeurt onderweg?
Dat vind ik raar hoor.. Sowieso, de mensen die niet mogen, kunnen er zelf niets aan doen.
De kans dat er iets gebeurt, is best wel aanwezig. Hij hoeft ook niet groot te zijn, maar hij is er wel. Ten eerste kun je allerlei enge mensen tegenkomen, ten tweede kun je vallen of weet ik veel, het is wel donker, dus je ziet niets en dan is het gewoon eng. Als er iets gebeurt en je ouders weten niet hoe laat je thuis bent, weten ze ook niet of ze zich al zorgen moeten gaan maken.

En zo raar is het toch niet om niet te durven? Er zijn zoveel mensen bang in het donker, toch?
Oud 22-06-2005, 10:53
Lanoia
Lanoia is offline
Als ik 's avonds bij mijn vriend weg ga, brengt hij me ook altijd thuis. Hij vind het niet prettig als ik 's avonds alleen fiets. Ook al is het maar 3, 4 minuten fietsen... En toen ik wel een keer alleen naar huis gegaan was, omdat hij niet mee hoefde van me omdat ie zo moe was, werden zijn ouders boos op hem
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 10:54
doornroosje_88
doornroosje_88 is offline
Ik mag niet alleen 's avonds naar huis fietsen, niet aan de drugs, niet roken, niet stoppen met school, niet naar bepaalde uitgaansgelegenheden, niet met bepaalde mensen optrekken...

Soms denk ik dat ik in een dictatuur leef...
Oud 22-06-2005, 10:57
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Niks geen goed gesprek, die vrijheid mag je best eisen!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 10:58
Saarah
Saarah is offline
Ik weet niet dat ik alleen naar huis zou mogen fietsen, want wanneer ik uitga, zijn een paar vriendinnen er eigenlijk (bijna) altijd bij. Één van hen heeft een auto, en zij zet mij altijd wel terug thuis af
Een uur ofzo krijg ik dus ook niet, m'n ouders weten wel dat ze die vriendin kunnen vertrouwen . Dus de ene keer kom ik thuis om 2u, de andere keer is het 5u ofzo of later.

Maar het scheelt wel dat m'n vader zelf een café heeft, hij is dus eigenlijk altijd nog later dan ik thuis. Meestal laat ik me trouwens aan dat café afzetten en ga ik dan met hem mee naar huis
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 11:13
M'oek
M'oek is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 21-06-2005 @ 01:51 :
Samen met een paar vrienden hadden we besloten om gisteravond nog naar Star Wars te gaan. Die was om ongeveer 1 uur afgelopen en ik had met mn ouders afgesproken dat ik ff zou bellen als ik naar huis zo gaan. Maar het is echt ALTIJD zo dat ik NIET alleen naar huis toe mag fietsen Mijn vader MOET mij ophalen Ikzelf vind dit bijzonder frustrerend en ik schaam me ook wel tegenover mn vrienden. Ik ga opzich niet zo heel veel uit, maar bij alles wat later is dan, laten we zeggen, 11 uur mag ik niet alleen naar huis. Mijn ouders blijven ook altijd net zo lang op tot ik thuis ben. Als dit nog langer zo doorgaat word ik gek

Wat zouden jullie doen in dit geval? Gewoon een keer uitgaan en niet naar huis bellen maar gewoon fietsen? Wat mag jij allemaal niet en wat vind je daarvan?
ik mag eigelijk best veel van me oudersz.. mag uit gaan tot hoelaat ik wil, als ik de volgende dag dan maar niet tot twee drie uur in me nest blijf liggen. en als dit natuurlijk niet drie keer in de week gebeurd. verder mag ik wel alleen naar huis fietsen, maar moet dan altijd wel even bellen van te voren dat ik wegfiets. (als het heel ver is of bijvoorbeeld na 12uur/1 uur dan kome ze me wel ffies hale.. vindt ik ook ni erg schaam me der ook ni voor trouwens. verder mag ik roken als ik het maar eerlijk zeg. blowen vinden me ouders niks maar dat doe ik tog niet ..ow en mijn ouders blijven niet altijd op tot ik thuis ben, meestal loop ik de slaapkamer van me ouders ffies in om te zeggen dat ik weer heelhouds thuisbengekome ... maarja als je egt zo zit met dat naar huis fietsen kan je der misschien eens met je ouders over babbelen..hun zijn ook jong geweest ..
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 13:23
Verwijderd
Taalverloedering
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 13:27
zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik mag na het uitgaan niet alleen naar huis fietsen maar dat controleren ze toch niet en meestal fietst er toch wel iemand mee
Ik mag doordeweeks niet later thuis komen dan 11 uur ach tsja opzig wel logisch aangezien als ik te weinig slaap ik een klote huneur krijg en voordat ik aan men eindexamens begon mocht ik in het weekend ook maar 1 keer uit maar dat is nu niet meer zo
dat een keer uitgaan vond ik overigens wel extreem klote helemaal als mijn vriend dan wel uitging bahbah maarja en wat mag ik nog meer niet.... oow ja mag ook niet hier in Dingus komen *De 'jeugdsoos' van Venray waar alles wat men ouders vervloeken rondloopt* maarja ik kom daar zelf ook niet echt heel graag af en toe wel okee maar toch
Oud 22-06-2005, 14:40
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
IjustWantToBeMe schreef op 22-06-2005 @ 12:13 :
ik mag eigelijk best veel van me oudersz..
Maar blijkbaar mag je niet naar school of naar een taalcursus.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 15:01
Verwijderd
Van mijn ouders mag ik alles, van de overheid mag ik de wet niet overtreden en van mezelf mag ik niets doen wat niet in mijn eigen belang is.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 15:11
Poor twisted me
Citaat:
nare man schreef op 22-06-2005 @ 16:01 :
en van mezelf mag ik niets doen wat niet in mijn eigen belang is.
Ikke ikke ikke en de rest kan stikken
Oud 22-06-2005, 15:24
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 22-06-2005 @ 16:11 :
Ikke ikke ikke en de rest kan stikken
Naah... je kan toch ook een ander helpen en daar voldoening uit halen? Dan heeft zowel die ander als jij er belang bij.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 17:15
RanC
RanC is offline
Wat ik wel en niet mag staat in de wet.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 17:43
Verwijderd
En ik mag niet oversteken
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 18:10
11568
11568 is offline
Harde muziek draaien van mijn nieuwe OVERbuurvrouw want dan belt ze de politie

Nu moet zij de krijsmonden van haar kinderen dichttapen, anders doe ik hetzelfde
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 18:14
11568
11568 is offline
Oh en mijn ouders zijn relaxed, mijn moeder waarschuwt me altijd voor alle mogelijke scenario's maar ze gaat me niet verbieden om alleen naar huis te fietsen 's nachts.
Ik zie daar het probleem ook niet van, overdag kan er net zo goed "iets" gebeuren
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten