![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Tonke Dragt vind ik erg fijn maar dat las ik vroeger niet. Ik las Thea Beckman (Wonderkinderen vond ik een leuk boek, en de Thule-serie), Evert Hartman (Niemand houdt mij tegen), Pinkeltje (wel wat langer geleden dan ![]() Wat al zo'n beetje genoemd is dus ja. Op andere boeken kan ik even niet komen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En deze is ook leuk: Guus Middag - Ik maak nooit iets mee (korte verhalen) |
![]() |
|
Hier móét ik even op reageren (<3 jeugdliteratuur):
Bart Moeyaert - Wespennest Sjoerd Kuyper - De rode zwaan / Het hart en het mes Theo Thijssen - Kees de jongen (oud, maar ik vind hem <3) Ted van Lieshout - Gebr. Willem van Toorn - Rooie Marita de Sterck - Wild Vlees Toon Tellegen - Toen niemand iets te doen had Edward v.d. Vendel - De dagen van de bluegrassliefde Lydia Rood - Een mond vol dons Wim Hofman - Wim Anton Quintana - De bavianenkoning Imme Dros - De trimbaan / De zomer van dat jaar / Lange maanden Veronica Hazelhoff - Ster / De bijenkoningin Karel Eykman - Liefdewerk oud papier Paul Biegel - Anderland Mensje van Keulen - Vrienden van de maan Annie M.G. Schmidt - Minoes
||
![]() |
Citaat:
verder vind ik boeken van carry slee altijd goed (cliché, i know ![]() ook zijn de boeken van cate kann wel goed om te lezen, maar dat zijn meer 'meidenboeken' en ze zijn vrij dik (denk aan ruim 250 pagina's). toch zijn deze boeken goed te doen... |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vond het ook echt heerlijke boeken, en dat systeem van een verfstip op je voorhoofd in plaats van gevangenissen, geweldig! Ik wilde ook wel in Thule wonen ![]()
||
Citaat:
|
Shelly stoehr - krassen
per nillson - de geur van melisse, jij jij en jij, anders dan jij die belgische schrijver.s.. patrick largou zoiets en dirck bracke of dick bracke.. hebben ook goede boeken.. 1-0 voor de autisten is heel leuk.. ben de schrijver even kwijt en heel veel boeken die uit het noors/zweeds vertaald zijn.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mogen vertaalde boeken ook?
Beelden van Nicky - Mary K. Pershall We noemen hem Anna - Peter Pohl Baan drie: Alex Archer - Tessa Duder Afscheidsbrief - Bobje Goudsmit De eerste zonde - Mariët Meester Harry Potter - J.K. Rowling (jawel ![]() Verder veel boeken van Lemniscaat (Evert Hartman, Anke de Vries, Lieneke Dijkzeul, Ellen Tijsinger, enz.) Dit zijn slechts een paar boeken die ik goed vond/vind (en schrijvers waarvan ik de boeken vrijwel altijd goed vond/vind). |
![]() |
|
Marc de Bel's Het Ei van Oom Trotter. Zó vaak huilend gelezen en een boekbespreking (een 10
![]() ![]() En De Eunuch van Cordoba van José Luis Velasco. Leuke literaire-jeugd whodunnit. Maar dan een slimme. ![]()
|
Het verotte leven van Floortje Bloem - Yvonne Keuls
Maar ik geloof dat dit een beetje naar litteratuur neigt? Heb hem in de 1e al gelezen. Vond het een geweldig boek. Ook veel boeken van Dirk Bracke, Carry Slee, Jaques Vriends en Thea Beckman heb ik erg veel gelezen ![]() Ik vergeet Cynthia Voight erbij te zetten. Ook wel een leuke schijfster.
Laatst gewijzigd op 30-06-2005 om 21:25. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Ik was altijd helemaal weg van Juniper en Heksenkind, van dezelfde schrijver, boeken horen een beetje bij elkaar maar je kan ze ook heel goed apart lezen, kan me alleen niet meer herinneren van wie ze zijn.
Verder zoals al meerdere keren hier genoemd Per Nillson boeken, blijft toch geweldig ![]() En vooral in die leeftijdscategorie denk ik dat je boeken zoals Kinderjaren van Jona Oberski, Het verrotte leven van Floortje Bloem van Yvonne Keuls e.d. kan laten lezen, dat ik toch een beetje een inleiding naar literatuur maar leest nog net zo lekker weg als een kinderboek. Ik las die boeken overigens al op de basisschool, maar ik heb dan ook de hele kinderafdeling van de bibliotheek zo ongeveer al 3 keer gelezen, dus tja... Aelin x x x EDIT: Ik heb even gezocht en de schrijfster heet Monica Furlong, zag zelfs dat er sinds kort (2004) een derde deel is, Colman, dus ik ga maar eens gauw naar de bibliotheek rennen ![]()
Laatst gewijzigd op 01-07-2005 om 12:33. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Die boeken van Monica Furlong zijn inderdaad ook erg mooi. En de boeken die Juliettebinoche noemt ook!
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Zwarte sneeuw van Simone van der vlugt.
Niemand houdt mij tegen van Evert Hartman Pijnstiller van carry Slee En de oudsten in de leeftojdscategorie die je noemde wil ik de volgende aanraden: de Aanslag van Harry Mulisch Vals licht van Joost Zwagerman Het gouden ei van Tim Krabbe (allemaal wat cliche titels, maar het zijn nou eenmaal toppers ![]()
|
Dirk Bracke - Blauw is bitter
Dirk Bracke - Straks doet het geen pijn meer Dirk Bracke - Een lege brug Dirk Bracke - Het uur nul Anthony Horowitz - Publieke vijand nummer twee Anthony Horowitz - De jongen die te veel wist Anthony Horowitz - Overleven op krokodilleneiland Anthony Horowitz - De Malteser erfenis |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Klaus Kordon
![]() Hij schreef een trilogie, maar je kunt de boeken ook afzonderlijk lezen (of doorelkaar). De boeken zijn echt helemaal geweldig en zeer goed geschreven. Het eerste boek heet geloof ik De Rode Matrozen, en daarna volgen Met je rug tegen de muur en De eerste lente. Twee boeken ervan zijn bekroond. Dit is trouwens ook een handige site: http://home.wanadoo.nl/richard.thiel/mooiste.htm |
![]() |
|
Ik vond Heksenkind en Juniper van ? echt geweldig. En alles van Evert Hartman, Roald Dahl, Guus Kuijer en de Thule Trilogie van Thea Beckman. Oh! En De Kloof van Jan Terlouw. En Elmo van Veronica Hazelhoff. Maar dat komt alleen omdat de hoofdpersoon lang blond haar had
![]() ![]()
|
![]() |
|
|