Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2005, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Bruut schreef op 04-07-2005 @ 19:22 :
een HBO opleiding geeft veel meer baangarantie.

en die bedrijfskundigen, registeraccountants en juristen die academisch afgestudeerd zijn komen vaak/meestal van de HBO af om zo verkort een academische titel te behalen wat ik dus ook ga doen
Je lult nu echt ongelooflijk uit je nek

Ten eerste is een 'baangarantie' iets dat je niet kunt geven, tenzij je in de sfeer van de particuliere opleidingen zit die contracten hebben met partners uit het bedrijfsleven, die dus in feite gewoon verplicht zijn studenten af te nemen. Maar dan hebben we het ook niet meer over een 'normale' HBO.

Ten tweede is het ook gewoon feitelijk onjuist dat bedrijfskundigen, registeraccountants en juristen vaak van het HBO komen. Als je je eens op wat feiten baseert dan zie je dat het juist met name die studies zijn waar HBO-doorstromers afhaken omdat toch te moeilijk blijkt te zijn.

Ik begrijp dat je je wilt verweren, maar hou het dan wel even realistisch
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2005, 21:21
LB06
LB06 is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-07-2005 @ 21:53 :
Ten eerste is een 'baangarantie' iets dat je niet kunt geven, tenzij je in de sfeer van de particuliere opleidingen zit die contracten hebben met partners uit het bedrijfsleven, die dus in feite gewoon verplicht zijn studenten af te nemen. Maar dan hebben we het ook niet meer over een 'normale' HBO.
Dit is woordneuken(??) hè. Ik denk dat je zelf wel weet wat hij bedoelt :-)

Citaat:
nare man schreef op 04-07-2005 @ 21:53 :
Ten tweede is het ook gewoon feitelijk onjuist dat bedrijfskundigen, registeraccountants en juristen vaak van het HBO komen. Als je je eens op wat feiten baseert dan zie je dat het juist met name die studies zijn waar HBO-doorstromers afhaken omdat toch te moeilijk blijkt te zijn.
Dat is ook wat mij is verteld. Ik meen zelfs gelezen dat de universiteiten het onmogelijk wilden maken om met een HBO propedeuse op de universiteit te komen.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 22:06
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Bruut schreef op 04-07-2005 @ 17:34 :
Universiteit is in my opinion veelste theoretisch waar je weinig tot niets aan hebt in het bedrijfsleven.
Nee daarom zijn ook bijna alle academici werkeloos.

Maar ik denk dat de realiteit eerder is dat Bruut niets zinnigs over een academische opleiding kan zeggen.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 22:14
Verwijderd
Citaat:
LB06 schreef op 04-07-2005 @ 22:21 :
Dit is woordneuken(??) hè. Ik denk dat je zelf wel weet wat hij bedoelt :-)
Tuurlijk, maar ook zoals hij het bedoelt moet je het met een korrel zout nemen. Misschien komt de gemiddelde HBO'er met een economische opleiding eerder aan de bak, maar de groeimogelijkheden zijn veel beperkter.

Citaat:
Dat is ook wat mij is verteld. Ik meen zelfs gelezen dat de universiteiten het onmogelijk wilden maken om met een HBO propedeuse op de universiteit te komen.
Inderdaad, omdat er zoveel HBO'ers afhaken. Pure onzin dus. Het grootste gedeelte van de studenten is gewoon afkomstig van het VWO. Dat er op het HBO zoveel doorstromers van MBO zitten moet je niet zonder meer op het WO projecteren, Bruut. Het is een klasse apart
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten